Keulen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keulen
Ik ga binnenkort 3 dagen naar Keulen. Helemaal zin in de kerstmarkt. Ik heb de dom al eens vrij snel bekeken maar die staat nu ook weer op het programma omdat diegene met wie ik er naar toe die nog niet heeft gezien en ik deze ook wel eens wat rustiger wil bekijken. Chocolademuseum ben ik al geweest en wil ik nu niet weer naar toe. Iemand nog tips voor mooie museums, leuke winkels, lekkere restaurantjes of bv een plek in de omgeving die we ook moeten zien?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Keulen
Toen ik in Keulen was hadden wij een hotel in de studentenwijk (weet niet meer hoe dat heette), en daar zaten best veel leuke hippe en vooral goedkoepe restaurantjes, en daar kwamen veel jongeren. Maar de namen weet ik echt niet meer, maar misschien wel leuk om een kijkje te nemen.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Ik ga tussen kerst en O&N vier dagen naar Keulen en heb deze week wat research gedaan:
Hier wat tips:
Keulen:
* Brauhaus Fruh (gezellig Duits restaurant, naast de Dom)
* Chocolademuseum (naast de dom)
o Openingstijden: Dinsdag tot vrijdag van 10 tot 6 (Holidays van 11 tot 7)
o Kosten: €7,50
* De Triangel (hoog gebouw tegenover de Dom, voor uitzicht)
o Openingstijden: Maandag tot vrijdag van 12 tot 6 (Holidays van 10 tot 6)
o Kosten: 2 personen voor € 5
* Lego-winkel.
o Adres: Hohe Strasse 52, 50667, Keulen
o Openingstijden: Maandag tot zaterdag van 10 tot 8
* Hohenzollernbrug (Brug waar geliefde slotjes aan vast maken en de sleutel in de Rijn gooien)
o Te vinden naast het station, links van de kathedraal
* Zoo (mooiste dierentuin van Keulen)
o Openingstijden: Elke dag van 9 tot 5
o Kosten: Studenten €10. Volwassenen normaal €15.
* Elde Huis (Oude gestapo gevangenis)
o Adres: Appellhofplatz 23-25, 50667 ,Keulen
o Openingstijden: Dinsdag tot en met zondag van 10 tot 4
o Kosten: €3,60
* Romaans-Germaans Museum.
o Adres: Roncalliplatz 4, 50667 Köln
o Openingstijden: van dinsdag tot en met zondag van 10 tot 5.
o Kosten: €7,00
* Wellness center Claudius (Sauna, maar ook zwembaden, Turks stoombad, zoutbad en massages)
o Adres: Achsenbergstrasse 1D 50679 Keulen
o Openingstijden: Alle dagen van 9 uur ’s morgens tot 12 uur ’s nachts
o Kosten: dagkaart €29,50, vier uur voor €22,50 en 2 uur voor €14,50
Ik zeg: Veel plezier!
Hier wat tips:
Keulen:
* Brauhaus Fruh (gezellig Duits restaurant, naast de Dom)
* Chocolademuseum (naast de dom)
o Openingstijden: Dinsdag tot vrijdag van 10 tot 6 (Holidays van 11 tot 7)
o Kosten: €7,50
* De Triangel (hoog gebouw tegenover de Dom, voor uitzicht)
o Openingstijden: Maandag tot vrijdag van 12 tot 6 (Holidays van 10 tot 6)
o Kosten: 2 personen voor € 5
* Lego-winkel.
o Adres: Hohe Strasse 52, 50667, Keulen
o Openingstijden: Maandag tot zaterdag van 10 tot 8
* Hohenzollernbrug (Brug waar geliefde slotjes aan vast maken en de sleutel in de Rijn gooien)
o Te vinden naast het station, links van de kathedraal
* Zoo (mooiste dierentuin van Keulen)
o Openingstijden: Elke dag van 9 tot 5
o Kosten: Studenten €10. Volwassenen normaal €15.
* Elde Huis (Oude gestapo gevangenis)
o Adres: Appellhofplatz 23-25, 50667 ,Keulen
o Openingstijden: Dinsdag tot en met zondag van 10 tot 4
o Kosten: €3,60
* Romaans-Germaans Museum.
o Adres: Roncalliplatz 4, 50667 Köln
o Openingstijden: van dinsdag tot en met zondag van 10 tot 5.
o Kosten: €7,00
* Wellness center Claudius (Sauna, maar ook zwembaden, Turks stoombad, zoutbad en massages)
o Adres: Achsenbergstrasse 1D 50679 Keulen
o Openingstijden: Alle dagen van 9 uur ’s morgens tot 12 uur ’s nachts
o Kosten: dagkaart €29,50, vier uur voor €22,50 en 2 uur voor €14,50
Ik zeg: Veel plezier!
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Bedankt voor de tips! Ik had enkele hiervan ook al op mijn lijstje staan en heb ook al 2 reisgidsen over Keulen van de bieb geleend. Maar is altijd leuk om meer tips te krijgen van mensen die er geweest zijn.
rapa nui- Kletskop
Graag gedaan. Ik ben er zelf ook nog niet geweest, maar heb op zoover bij de reacties over keulen gekeken waar mensen enthousiast over waren!
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Even wat reacties op de gegeven tips:
* Brauhaus Fruh (gezellig Duits restaurant, naast de Dom): langs gelopen, was een beetje te superdruk naar mijn zijn, maar als je een plekje hebt zal het er wel gezellig zijn
* Chocolademuseum (naast de dom): was ik vorige keer al geweest, vond ik toen wel leuk maar hoefde ik geen 2e keer te zien.
* De Triangel (hoog gebouw tegenover de Dom, voor uitzicht): vond ik wel de moeite waard, is op zich niet superspectaculair uitzicht maar wel leuk om even te doen en Keulen zo op een andere manier te bekijken
* Lego-winkel.: even in geweest, kun je inderdaad Lego scheppen als je dat nodig hebt, wel een mooie zaak als je van Lego houdt.
* Hohenzollernbrug (Brug waar geliefde slotjes aan vast maken en de sleutel in de Rijn gooien): erg leuk om over heen te lopen en verbazingwekkend hoeveel slotjes er hangen over de hele bruglengte (en die is behoorlijk lang). Je komt er over heen als je naar de Triangel loopt.
* Elde Huis (Oude gestapo gevangenis): indrukwekkend, vooral de kelders met de teksten van de gevangenen. Ik vond de tentoonstelling op de 2 bovenste verdiepingen wel erg veel informatie, kan beter worden gepresenteerd.
Ik vond het Ludwig museum erg de moeite waard, 10 euro entree maar als je een Keulen Welcome kaart doet voor een dag (hebben we niet gedaan ivm alles gelopen) krijg je op die dag 50% korting. Moet je wel van moderne kunst houden maar mooie presentatie een aansprekende dingen. Ook prima restaurant met een leuke sfeer.
We hebben nadat we De Triangel hebben bezocht erg lekker gegeten bij restaurant/eetcafe Rosenstock in Deutz vlakbij de Deutzer Brucke en vervolgens via deze brug teruggelopen naar het centrum van Keulen. Restaurant had leuke bediening en erg lekker eten voor prima prijzen en was even lekker rustig op de zaterdag toen het in Keulen wel erg druk was ivm de kerstmarkten.
* Brauhaus Fruh (gezellig Duits restaurant, naast de Dom): langs gelopen, was een beetje te superdruk naar mijn zijn, maar als je een plekje hebt zal het er wel gezellig zijn
* Chocolademuseum (naast de dom): was ik vorige keer al geweest, vond ik toen wel leuk maar hoefde ik geen 2e keer te zien.
* De Triangel (hoog gebouw tegenover de Dom, voor uitzicht): vond ik wel de moeite waard, is op zich niet superspectaculair uitzicht maar wel leuk om even te doen en Keulen zo op een andere manier te bekijken
* Lego-winkel.: even in geweest, kun je inderdaad Lego scheppen als je dat nodig hebt, wel een mooie zaak als je van Lego houdt.
* Hohenzollernbrug (Brug waar geliefde slotjes aan vast maken en de sleutel in de Rijn gooien): erg leuk om over heen te lopen en verbazingwekkend hoeveel slotjes er hangen over de hele bruglengte (en die is behoorlijk lang). Je komt er over heen als je naar de Triangel loopt.
* Elde Huis (Oude gestapo gevangenis): indrukwekkend, vooral de kelders met de teksten van de gevangenen. Ik vond de tentoonstelling op de 2 bovenste verdiepingen wel erg veel informatie, kan beter worden gepresenteerd.
Ik vond het Ludwig museum erg de moeite waard, 10 euro entree maar als je een Keulen Welcome kaart doet voor een dag (hebben we niet gedaan ivm alles gelopen) krijg je op die dag 50% korting. Moet je wel van moderne kunst houden maar mooie presentatie een aansprekende dingen. Ook prima restaurant met een leuke sfeer.
We hebben nadat we De Triangel hebben bezocht erg lekker gegeten bij restaurant/eetcafe Rosenstock in Deutz vlakbij de Deutzer Brucke en vervolgens via deze brug teruggelopen naar het centrum van Keulen. Restaurant had leuke bediening en erg lekker eten voor prima prijzen en was even lekker rustig op de zaterdag toen het in Keulen wel erg druk was ivm de kerstmarkten.
rapa nui- Kletskop
Zijn er nog meer mensen die tips hebben ik ga over een paar weken naar keulen en zit nu een beetje restaurantjes te kijken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: