Voedingsstoffen
+4
Darius
Liadan
Teddyaapje
Dora
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voedingsstoffen
Wat zou ik kunnen doen dat er meer voedingsstoffen in de bv terecht komen?
Gezond eten etc doe ik al...
En zou ik dat ergens kunnen laten testen wat er aan voedingstoffen in zit?
(dit allemaal in de hoop dat M.aaike beter gaat groeien)
Gezond eten etc doe ik al...
En zou ik dat ergens kunnen laten testen wat er aan voedingstoffen in zit?
(dit allemaal in de hoop dat M.aaike beter gaat groeien)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Voedingsstoffen
misschien kun je deze vraag even op het dragen-en-voeden .nl forum vragen, daar zijn best wel wat mensen met verstand van (borst)voeding.
De kraamhulp vertelde mij destijds dat ik volle producten moest eten om de melk voller te krijgen. Ook zijn vit. C en andere vit. belangrijk.
De kraamhulp vertelde mij destijds dat ik volle producten moest eten om de melk voller te krijgen. Ook zijn vit. C en andere vit. belangrijk.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij kan je niks doen om meer voedingsstoffen in je borstvoeding te krijgen, het is namelijk een fabeltje dat er te weinig voedingsstoffen in borstvoeding kunnen zitten waardoor je kindje te weinig groeit. Je kan wel op andere manieren borstvoeding geven (volgens mij bijv. borstcompressie toepassen, vaker aanleggen, zorgen dat ze genoeg achtermelk binnen krijgt). Maar groeit ze niet hard genoeg? Heb je haar gewicht en lengte ook ingevuld op de borstvoedingscurve en groeit ze daarvolgens ook niet goed genoeg? Ik zou als het echt nodig is om je zorgen te maken een lactatiekundige inschakelen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Je moet proberen 2 liter vocht proberen te drinken per dag waarvan ongeveer 4 bekers (volle) melk. En daarbij kan je extra vitamine's slikken. En dan geen normale vitamine's maar wel voor vrouwen die borstvoeding geven.
Ben je al begonnen met fruit en groente?
Ben je al begonnen met fruit en groente?
Gast- Gast
Maar als je dat allemaal drinkt en eet dan wordt je borstvoeding daar niet beter van, dat is hooguit goed voor jezelf.
Liadan- Ratel
Jawel. Een baby drinkt (als de borstvoeding goed verloopt) na 2 maanden ongeveer een liter per dag. En door veel te drinken houdt het je vochtbalans op pijl en maakt de borstvoeding ook goed aan. Het maakt het niet "dunner" maar juist voller
Gast- Gast
Dan ben ik wel benieuwd waar jij het vandaan haalt dat volle melk/water drinken je borstvoeding voller maakt, want ik heb altijd overal gehoord en gelezen dat je geen invloed hebt op de voedingsstoffen in je borstvoeding. Die zijn gewoon altijd goed (tenzij je echt heel heel heel erg ondervoed bent). Als je te weinig drinkt dan kan het wel zo zijn dat je borstvoeding terugloopt maar dat heeft niks met voedingsstoffen te maken.
Liadan- Ratel
Teigertje, je kan ook je vraag stellen op het borstvoedingsforum, dan krijg je denk ik snel antwoord. Je kan ook een vraag stellen als 'gast' dus je heeft je er niet speciaal voor in te loggen ofzo.
Liadan- Ratel
4-7-2011: Geboorte: 47,5 cm en 2330 gram
24-08-2011: Kinderarts: 53 cm en 3550 gram
25-08-2011: 1ste x cb: 54 cm en 3500 gram
06-09-2011: 2de x cb: 54.8 cm en 3810 gram
13-10-2011: 3de x cb: 57 cm en 4340 gram
10-11-2011: 4de x cb: 59.5 cm en 4660 gram
24-11-2011: extra wegen: 60 cm en 4780 gram
Als ik ook kijk naar mijn afgekolfde voedingen zit er een lekkere laag met vet op, dus dat is het probleem niet.
Aan die liters vocht kom ik met gemak. Drink 1.5 liter water, plus nog een paar bakjes koffie, een paar bakken thee, melk en 's avonds nog wat frisdrank.
Verder slik ik van Dagrafit Mama en Baby vitamines.
Vanaf morgen gaan we beginnen met groente.
Maar ik had gehoopt 6 maanden volledig bv te kunnen geven.
Verder is ze ontzettend tevreden, ontwikkelt zich goed (loopt ongeveer 1 tot 2 maanden voor op een aantal dingen)
<script src='http://img401.imageshack.us/shareable/?i=groeicurvebv.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
24-08-2011: Kinderarts: 53 cm en 3550 gram
25-08-2011: 1ste x cb: 54 cm en 3500 gram
06-09-2011: 2de x cb: 54.8 cm en 3810 gram
13-10-2011: 3de x cb: 57 cm en 4340 gram
10-11-2011: 4de x cb: 59.5 cm en 4660 gram
24-11-2011: extra wegen: 60 cm en 4780 gram
Als ik ook kijk naar mijn afgekolfde voedingen zit er een lekkere laag met vet op, dus dat is het probleem niet.
Aan die liters vocht kom ik met gemak. Drink 1.5 liter water, plus nog een paar bakjes koffie, een paar bakken thee, melk en 's avonds nog wat frisdrank.
Verder slik ik van Dagrafit Mama en Baby vitamines.
Vanaf morgen gaan we beginnen met groente.
Maar ik had gehoopt 6 maanden volledig bv te kunnen geven.
Verder is ze ontzettend tevreden, ontwikkelt zich goed (loopt ongeveer 1 tot 2 maanden voor op een aantal dingen)
<script src='http://img401.imageshack.us/shareable/?i=groeicurvebv.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript></noscript>
Dora- Kletskop
Ik kan de weg op die fora's nog niet zo goed vinden...
Dora- Kletskop
Stel je vraag echt op het borstvoedingsforum, daar krijg je goed antwoord!!!!!!
Als ik de curve bekijk, is ze wel klein, maar volgt haar eigen lijntje. Vanaf vier mnd gaat dat lijntje wat omlaag, de bekende dip. Ik zou echt niet gaan beginnen met bijvoeding, er zitten minder calorieeen in, m.aaike groeit vast beter van goede achtermelk. Wisselvoeden is dan een goede manier.
En als je nu echt heel zenuwachtig wordt van die dip, kun je misschien nog een klein flesje poedermelk erbij gaan geven, want nogmaals: groente en fruit is NIET de oplossing.
Sprak de borstvoedingsmaffia.
Als ik de curve bekijk, is ze wel klein, maar volgt haar eigen lijntje. Vanaf vier mnd gaat dat lijntje wat omlaag, de bekende dip. Ik zou echt niet gaan beginnen met bijvoeding, er zitten minder calorieeen in, m.aaike groeit vast beter van goede achtermelk. Wisselvoeden is dan een goede manier.
En als je nu echt heel zenuwachtig wordt van die dip, kun je misschien nog een klein flesje poedermelk erbij gaan geven, want nogmaals: groente en fruit is NIET de oplossing.
Sprak de borstvoedingsmaffia.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Teigertje, ze volgt toch perfect haar lijntje. Ze is klein en licht, maar ze buigt niet af naar onderen!
Gast- Gast
O, ze is al bijna vijf maanden! Dus niet eens een dip gehad. Lekker doorgaan met borstvoeding!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Eens met Darius, alleen het flesje poedermelk zou ik niet doen want dat betekent dat je de borstvoeding afbouwt. Je kan dan beter vaker aanleggen.
Maar ik vind haar curve er ook netjes uit zien, ze volgt mooi haar lijntje. En voor de groei hoef je niet te beginnen met groente en fruit, want daar zitten nauwelijks calorieen in, er zitten meer calorieen in borstvoeding.
Maar ik vind haar curve er ook netjes uit zien, ze volgt mooi haar lijntje. En voor de groei hoef je niet te beginnen met groente en fruit, want daar zitten nauwelijks calorieen in, er zitten meer calorieen in borstvoeding.
Liadan- Ratel
Volledig eens met liadan!
Ze volgt mooi haar eigen lijntje. Het borstvoedingsforum is echt heel fijn voor dit soort vragen!
Ze volgt mooi haar eigen lijntje. Het borstvoedingsforum is echt heel fijn voor dit soort vragen!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ze volgt haar eigen lijn idd, ze moet alleen nu niet nog verder naar beneden gaan. Lekker door gaan met bv en vanaf 6 maanden bij gaan voeden
Gast- Gast
Ze heeft een mooier lijntje als mijn dochter. Die woog met de geboorte 4020 gram en met 6 maanden geen 6800 geloof ik.
Hier de bvgrafiek op bvforum laten zien, waar wel een daling in zit En die zeiden dat ik me geen zorgen moest maken. Gewoon evt een extra bv geven omdat daar meer calorien in zit dan groente en fruit. En niet zoals de arts vh cb advieseerde haar aan de pap en flesvoeding.
Hier de bvgrafiek op bvforum laten zien, waar wel een daling in zit En die zeiden dat ik me geen zorgen moest maken. Gewoon evt een extra bv geven omdat daar meer calorien in zit dan groente en fruit. En niet zoals de arts vh cb advieseerde haar aan de pap en flesvoeding.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik was pas met M. naar de huisarts vanwege reflux en ze gaf aan dat na iedere voeding je kindje een half uur lang rechtop houden ervoor zorgt dat veel voedingsstoffen opgenomen worden. Of deed je dat al?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Zoals ik het kan zien volgt ze haar eigen lijntje. Zolang ze niet verder gaat afbuigen zou ik me geen zorgen maken.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Is dat lang rechtop houden niet zodat ze dan minder of niet spugen? Ik denk dat ze bedoelde dat ze eerder spugen als je ze neer legt en dan dus minder voeding binnen krijgen?Happydobby schreef:Ik was pas met M. naar de huisarts vanwege reflux en ze gaf aan dat na iedere voeding je kindje een half uur lang rechtop houden ervoor zorgt dat veel voedingsstoffen opgenomen worden. Of deed je dat al?
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Is dat lang rechtop houden niet zodat ze dan minder of niet spugen? Ik denk dat ze bedoelde dat ze eerder spugen als je ze neer legt en dan dus minder voeding binnen krijgen?Happydobby schreef:Ik was pas met M. naar de huisarts vanwege reflux en ze gaf aan dat na iedere voeding je kindje een half uur lang rechtop houden ervoor zorgt dat veel voedingsstoffen opgenomen worden. Of deed je dat al?
Ja dat denk ik ook, lijkt me niet dat als je kindje ligt dat het dan ineens minder voedingsstoffen tot zich zal nemen.
Gast- Gast
Liadan schreef:Is dat lang rechtop houden niet zodat ze dan minder of niet spugen? Ik denk dat ze bedoelde dat ze eerder spugen als je ze neer legt en dan dus minder voeding binnen krijgen?Happydobby schreef:Ik was pas met M. naar de huisarts vanwege reflux en ze gaf aan dat na iedere voeding je kindje een half uur lang rechtop houden ervoor zorgt dat veel voedingsstoffen opgenomen worden. Of deed je dat al?
Ehhh zo zei de huisarts het. Het was wel tegen het spugen idd.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Vanmiddag nog even met Y. overlegd en aangegeven dat het nog niet goed voelt om met groentes te beginnen, dus dat doen we voorlopig niet.
Heb ook de grafieken laten zien en jullie reacties laten lezen.
Ze staat helemaal achter mijn beslissing om nog niet met bijvoeding te beginnen.
Heb het er gisteren op mijn werk erg moeilijk mee gehad en ook vannacht bijna niet geslapen omdat ik er nog niet achterstond om met groentes of fruit te beginnen.
Het liefst zit M.aaike de hele dag recht op. Dus dat doen we al.
Ik zal een mijn weg gaan proberen te vinden op de andere fora's.
Heb ook de grafieken laten zien en jullie reacties laten lezen.
Ze staat helemaal achter mijn beslissing om nog niet met bijvoeding te beginnen.
Heb het er gisteren op mijn werk erg moeilijk mee gehad en ook vannacht bijna niet geslapen omdat ik er nog niet achterstond om met groentes of fruit te beginnen.
Het liefst zit M.aaike de hele dag recht op. Dus dat doen we al.
Ik zal een mijn weg gaan proberen te vinden op de andere fora's.
Dora- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: