Millionaires shortbread
+4
Happy
Marin
Minx
duckie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Millionaires shortbread
Ik zag een lekker recept staan in een blad wat ik gisteren kreeg, het ziet er zo op de foto in ieder geval heerlijk uit, Millionaires Shortbread.
Nou staat er ook golden syrup in het recept, is dat ook te verkrijgen bij de Jumbo bijv? Of weet iemand waar?
Nou staat er ook golden syrup in het recept, is dat ook te verkrijgen bij de Jumbo bijv? Of weet iemand waar?
Gast- Gast
Re: Millionaires shortbread
geen idee eigenlijk
maar t ziet er wel lekker uit
maar t ziet er wel lekker uit
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
op het Viva forum was hier ook een vraag over
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Oeh lekker!
Jumbo zou het in principe kunnen hebben want daar hebben ze veel internationale producten. En anders kan je het aanvragen bij je lokale Jumbo en moeten ze het voor je bestellen, zo werkt hun policy.. Maar het is in elk geval Brits en kan je bij Britse speciaalzaken vinden. Als je in de randstad woont, zal dat dus geen probleem zijn om te krijgen.
Jumbo zou het in principe kunnen hebben want daar hebben ze veel internationale producten. En anders kan je het aanvragen bij je lokale Jumbo en moeten ze het voor je bestellen, zo werkt hun policy.. Maar het is in elk geval Brits en kan je bij Britse speciaalzaken vinden. Als je in de randstad woont, zal dat dus geen probleem zijn om te krijgen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ziet er heerlijk uit!
Ik dacht zelf dat het hier op het forum ook wel eens heeft gestaan, of op het oude forum?
Dus iemand zal vast het recept hebben.
Ik dacht zelf dat het hier op het forum ook wel eens heeft gestaan, of op het oude forum?
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Happy schreef:Ziet er heerlijk uit!
Die heb ik al. Moet alleen die siroop zien te krijgen. Zal eens op zoek gaan, volgens mij had ik die al eerder ergens voor nodig, en kon ik het toen ook al niet krijgen. Zal het bij de Jumbo eens vragen.
Gast- Gast
En gecondenseerde melk, is dat nog ergens te krijgen? In zo'n blikje?
Gast- Gast
waar heb je het recept vandaan?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
_MamaRosa_ schreef:En gecondenseerde melk, is dat nog ergens te krijgen? In zo'n blikje?
Ja ook in Britse winkels. Het is echt een Brits recept. Maar in principe moet de Jumbo dus alles aan kunnen vragen mits het ergens in NL te krijgen is. En dat is bij Golden Syrup en gecondenseerde melk allebei het geval. Dus in principe kan je het gewoon aanvragen en dan krijgen ze het
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb dit recept ook een keer gemaakt (begin er niet aan, veel te lekker haha)
Ik heb toen dit recept gebruikt http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=39111
De gecondelseerde melk heb ik bij de Albert Heijn (XL, maar denk dat de gewone AH het ook heeft) gehaald van Friese vlag en stond bij de connimex producten/ kokos melk etc. in de buurt (niet eerste plek waar ik zou zoeken)
Het is echt te lekker dit recept!
Ik heb toen dit recept gebruikt http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=39111
De gecondelseerde melk heb ik bij de Albert Heijn (XL, maar denk dat de gewone AH het ook heeft) gehaald van Friese vlag en stond bij de connimex producten/ kokos melk etc. in de buurt (niet eerste plek waar ik zou zoeken)
Het is echt te lekker dit recept!
Gast- Gast
Ik zag dit recept en de foto gisteren ook in het huis aan huis blad van de provincie. Zag er inderdaad erg lekker dat ik het ook al wilde uitscheuren om binnenkort eens te maken. Als iemand het al gemaakt heeft ben ik wel benieuwd of het er net zo lekker uit ziet/smaakt,
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Ik zag dit recept en de foto gisteren ook in het huis aan huis blad van de provincie. Zag er inderdaad erg lekker dat ik het ook al wilde uitscheuren om binnenkort eens te maken. Als iemand het al gemaakt heeft ben ik wel benieuwd of het er net zo lekker uit ziet/smaakt,
Daar heb ik het ook uit ja, haha! Die foto zag er zeer smakelijk uit! Té lekker voor mij!
Ik zal nog eens op zoek gaan naar de melk en de stroop, ik heb die melk idd ook al eens eerder gezocht, tussen de houdbare melk enz, maar daar was het dus niet te vinden. Zal eens kijken bij de conimex-producten.
Gast- Gast
Het is heel lekker, knapperig en zacht tegelijk!
Marin- Lady Post-a-lot
volgens mij verkoopt iedere supermarkt (m.u.v. aldi en lidl) wel gecondenseerde melk...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Het is echt MEGA lekker!rapa nui schreef:Ik zag dit recept en de foto gisteren ook in het huis aan huis blad van de provincie. Zag er inderdaad erg lekker dat ik het ook al wilde uitscheuren om binnenkort eens te maken. Als iemand het al gemaakt heeft ben ik wel benieuwd of het er net zo lekker uit ziet/smaakt,
Gast- Gast
de Makro verkoopt golden syrup! en die hebben ook sowieso gecondenseerde melk
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
_MamaRosa_ schreef:En gecondenseerde melk, is dat nog ergens te krijgen? In zo'n blikje?
Dat verkopen ze in elke supermarkt wel. Kost nog geen 50 cent per blikje. Golden syrup verkopen ze alleen bij Britse winkels en groothandels voor zover ik weet. Ik heb het nog nooit in een supermarkt zien staan. Als je het koopt, ga dan voor een plastic flesje en niet voor een blik, dat is zo'n geknoei.
Is dit trouwens het recept van Nigella? Het is veel werk, maar ik wil 't binnenkort ook nog eens maken.
Gast- Gast
Het is idd geinspireerd op dat recept, stond er tenminste onder.
Ik ben het aan het maken, de koek en caramel zijn klaar, de caramel staat af te koelen op de koek. Straks nog even de chocola smelten en er op en dan in de koelkast.
Ik vind het opzich niet veel werk, het is alleen veel wachten tussendoor omdat het goed af moet koelen per laag.
Ik heb flink moeten zoeken naar de gecondenseerde melk, maar uiteindelijk hadden ze nog 1 blikje bij de C1000, andere supermarkten niet gevonden.
De syrup helaas ook niet, maar wilde het zo graag maken, dat ik er maar een klein beetje gewone stroop door heb gedaan, smaakt vast anders, maar we zien wel!
Ik ben het aan het maken, de koek en caramel zijn klaar, de caramel staat af te koelen op de koek. Straks nog even de chocola smelten en er op en dan in de koelkast.
Ik vind het opzich niet veel werk, het is alleen veel wachten tussendoor omdat het goed af moet koelen per laag.
Ik heb flink moeten zoeken naar de gecondenseerde melk, maar uiteindelijk hadden ze nog 1 blikje bij de C1000, andere supermarkten niet gevonden.
De syrup helaas ook niet, maar wilde het zo graag maken, dat ik er maar een klein beetje gewone stroop door heb gedaan, smaakt vast anders, maar we zien wel!
Gast- Gast
Hier bij deen is het een wit blikje van het merk friesche vlag. Staat bij ons bij de kokosmelk, heb me eens het leplazerus gezocht
ha zag pagina twee niet, duh! Maar je hebt hem al.
Is erg lekker, heb deze ook eens gemaakt, heel zoet!
Is erg lekker, heb deze ook eens gemaakt, heel zoet!
is golden syrup zoiets als maple syrup? Zo ja, niét die van de Jumbo kopen! Die is heel erg waterig en er zit een enorme alcoholsmaak aan!
Gast- Gast
Nee golden syrup smaakt heel anders. Ik heb altijd die van Lyle's en ik heb gecondenseerde melk van Fries Meisje.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: