Waterbevalling...
+8
PiP
Rouge
Mikki
Happydobby
PapillonRose
Darius
**_pearl_**
CCC
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waterbevalling...
Wie heeft er hier een waterbevalling gehad? Ben erg benieuwd naar ervaringen en waar jullie bijv. het bad gekocht of gehuurd hebben.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Waterbevalling...
www.aqua-baby.nl
misschien dat je hier wat mee kan ?
misschien dat je hier wat mee kan ?
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
ik wil het bij een volgende baby! Helaas zijn bevalbaden wel ontzettend duur, je zit zo rond de 200 euro. Huurbaden zijn vaak harde baden, koopbaden zijn opblaasbaden. Mij lijkt een opblaasbad het prettigst. Qua prijs scheelt het niet veel.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik wil het bij een volgende baby! Helaas zijn bevalbaden wel ontzettend duur, je zit zo rond de 200 euro. Huurbaden zijn vaak harde baden, koopbaden zijn opblaasbaden. Mij lijkt een opblaasbad het prettigst. Qua prijs scheelt het niet veel.
+1!
Als ik geen complicaties had gehad zoals mijn zwangerschapscholestase had ik op het ziekenhuis IN BAD mogen bevallen! Nu mocht het niet, ivm de ctg en die slangetjes wat op dr hoofdje zaten
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik wil het bij een volgende baby! Helaas zijn bevalbaden wel ontzettend duur, je zit zo rond de 200 euro. Huurbaden zijn vaak harde baden, koopbaden zijn opblaasbaden. Mij lijkt een opblaasbad het prettigst. Qua prijs scheelt het niet veel.
Toch erg aan het denken aan een volgende baby?
Mij lijkt het niets, in bad bevallen. Wat een gespetter.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat het voor mij persoonlijk ontspannend zou werken, en je schijnt daardoor meer endorfine aan te maken tegen de pijn... Het is inderdaad prijzig, maar heb het er wel voor over. Helaas is er geen ziekenhuis in de buurt die dit soort bevallingen aanbied hier... Dus ik zal dan echt zelf een bad moeten aanschaffen of huren.
Toevallig heeft de tante van mijn vriend 2 jaar geleden zo'n bevalling gedaan, en zij is heel erg te spreken hierover. Zij had het bad met de harde rand, zij vond dit juist prettig omdat je dan meer tegen de achterkant kan aanleunen als je partner er nog niet inzit... Ook had zij enorme beenweeen en daardoor kon ze haar benen goed afzetten tegen deze rand.. Ik ga zeker even kijken naar de mogelijkheden, probleem is alleen dat het bij ons dan in de woonkamer zal moeten gebeuren. En dat bad moet je wel klaar hebben staan... Dat is mijn enige puntje waarvan ik denk tja... stel dat je dan toch opeens in het ziekenhuis moet bevallen, heb je dat bad al weken klaarstaan en is het miss. een teleurstelling...
Toevallig heeft de tante van mijn vriend 2 jaar geleden zo'n bevalling gedaan, en zij is heel erg te spreken hierover. Zij had het bad met de harde rand, zij vond dit juist prettig omdat je dan meer tegen de achterkant kan aanleunen als je partner er nog niet inzit... Ook had zij enorme beenweeen en daardoor kon ze haar benen goed afzetten tegen deze rand.. Ik ga zeker even kijken naar de mogelijkheden, probleem is alleen dat het bij ons dan in de woonkamer zal moeten gebeuren. En dat bad moet je wel klaar hebben staan... Dat is mijn enige puntje waarvan ik denk tja... stel dat je dan toch opeens in het ziekenhuis moet bevallen, heb je dat bad al weken klaarstaan en is het miss. een teleurstelling...
CCC- Ratel
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me best prettig eigenlijk. Ik kon het alleen niet proberen, ik moest in het ziekenhuis bevallen en omdat het medische indicatie was mocht ik niet in een bad bevallen. Anders mag het hier dacht ik wel in het ziekenhuis, als je zelf een bad regelt (lijkt me niet echt makkelijk te regelen om als je gaat bevallen ook nog ff een bad mee te nemen ). Maar zeker als je thuis kunt bevallen lijkt het me ideaal. Mocht het er ooit nog van komen dat er een tweede komt en ik geen medische indicatie heb, dan zou ik het zeker uit willen proberen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
darius: over een poosje, ben nu aan het afstuderen, dus voor nu nog even niet!
CCC; ook als je uiteindelijk naar het ziekenhuis gaat kun je er nog gebruik van maken! Je kunt de weëen wel opvangen in het water! Je moet ook even kijken waar je wilt bevallen, op een houten vloer op de eerste verdieping is ie niet geschikt voor, dan zak je waarschijnlijk door de vloer;)
CCC; ook als je uiteindelijk naar het ziekenhuis gaat kun je er nog gebruik van maken! Je kunt de weëen wel opvangen in het water! Je moet ook even kijken waar je wilt bevallen, op een houten vloer op de eerste verdieping is ie niet geschikt voor, dan zak je waarschijnlijk door de vloer;)
Gast- Gast
Ik wilde graag in bad bevallen @home.
Omdat ik zelf geen bad had heeft de vk alle voors en tegens uitgelegd, onder andere dat maar 30 % thuis bevallen. Het is maar goed dat ik geen bad besteld heb, ze adviseren om er met 5 cm pas in te gaan en ik bleef op 4 cm steken thuis.
Wat wel jammer is dat het ziekenhuis hier 3 jaar geleden vernieuwd is en de verloskamers ook maar er geen bad is gemaakt
Ik zag trouwens een tijd geleden bij bevallingsverhalen een vrouw die in bad wilde bevallen en toen tijdens het persen besloot dat ze gewoon op het bed verder wilde, wel op handen en knieen. Konden die vk en echtgenoot haar nog uit bed halen.
En als je een medische indicatie hebt laten ze je echt niet in een bad bevallen. Jammer hoor want ik zie er wel wat in.
Omdat ik zelf geen bad had heeft de vk alle voors en tegens uitgelegd, onder andere dat maar 30 % thuis bevallen. Het is maar goed dat ik geen bad besteld heb, ze adviseren om er met 5 cm pas in te gaan en ik bleef op 4 cm steken thuis.
Wat wel jammer is dat het ziekenhuis hier 3 jaar geleden vernieuwd is en de verloskamers ook maar er geen bad is gemaakt
Ik zag trouwens een tijd geleden bij bevallingsverhalen een vrouw die in bad wilde bevallen en toen tijdens het persen besloot dat ze gewoon op het bed verder wilde, wel op handen en knieen. Konden die vk en echtgenoot haar nog uit bed halen.
En als je een medische indicatie hebt laten ze je echt niet in een bad bevallen. Jammer hoor want ik zie er wel wat in.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik ben bij mijn tweede thuis in bad bevallen.
Overigens totaal niet gepland, dus weet niet of je iets aan me hebt. Ik ging de weeen opvangen in bad, en toen ging het zo snel dat ik er niet meer uitkon. De vk zei toen; Ach, dan beval je toch gewoon in bad? Zij ging zelf ernaast op het toilet zitten en mijn vriend op een omgekeerde emmer. Het scheelt denk ik wel dat wij een heel groot 2-persoonsbad hebben.
N. werd geboren en mocht even ronddobberen voor ze boven kwam. Het probleem was wel dat door de overgang van warme buik naar warm water ze vergat adem te halen.
Verder vond ik het een ideale bevalling. Ik heb tijdens mijn eerste bevalling mijn stuitje gebroken en heb daar door de tegendruk van het water nu totaal geen last van gehad. Ook was ik meteen gedoucht en kon ik zo mijn schone bed weer in.
Overigens totaal niet gepland, dus weet niet of je iets aan me hebt. Ik ging de weeen opvangen in bad, en toen ging het zo snel dat ik er niet meer uitkon. De vk zei toen; Ach, dan beval je toch gewoon in bad? Zij ging zelf ernaast op het toilet zitten en mijn vriend op een omgekeerde emmer. Het scheelt denk ik wel dat wij een heel groot 2-persoonsbad hebben.
N. werd geboren en mocht even ronddobberen voor ze boven kwam. Het probleem was wel dat door de overgang van warme buik naar warm water ze vergat adem te halen.
Verder vond ik het een ideale bevalling. Ik heb tijdens mijn eerste bevalling mijn stuitje gebroken en heb daar door de tegendruk van het water nu totaal geen last van gehad. Ook was ik meteen gedoucht en kon ik zo mijn schone bed weer in.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Waarom niet gewoon in je eigen bad bevallen?
Ik heb bijna een badbevalling gehad. Echt totaal niks voor mij haha maar de verloskundige stelde voor dat ik ook in bad kon zitten. IK vond het persen in het bad ook niet zo prettig, ik wilde gewoon liggen. De weeën opvangen in bad vond ik wel fijn(er) dan in bed, maargoed ook weeën in bad zijn gewoon NIET fijn. Uiteindelijk weer op bed gaan liggen want dan kon ik meer kracht zetten tijdens het persen. Het hoofdje was er wel al bijna uit toen ik nog in bad zat maar kwam niet verder. Ik zou de volgende keer best weer in bad willen zitten, maar dan iets eerder eruit om goed te kunnen persen. Zelf zou ik geen bad huren als ik gewoon zelf een bad heb.
Ik heb bijna een badbevalling gehad. Echt totaal niks voor mij haha maar de verloskundige stelde voor dat ik ook in bad kon zitten. IK vond het persen in het bad ook niet zo prettig, ik wilde gewoon liggen. De weeën opvangen in bad vond ik wel fijn(er) dan in bed, maargoed ook weeën in bad zijn gewoon NIET fijn. Uiteindelijk weer op bed gaan liggen want dan kon ik meer kracht zetten tijdens het persen. Het hoofdje was er wel al bijna uit toen ik nog in bad zat maar kwam niet verder. Ik zou de volgende keer best weer in bad willen zitten, maar dan iets eerder eruit om goed te kunnen persen. Zelf zou ik geen bad huren als ik gewoon zelf een bad heb.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ik heb er één gezien, maarcwat is dat mooi!
Die vrouw deed t gewoon in haa eigen bad. Wel funest voor mijn rug maar zooo mooi!
Die vrouw deed t gewoon in haa eigen bad. Wel funest voor mijn rug maar zooo mooi!
Gast- Gast
Ik zal even moeten navragen of het toegestaan is hier om dat bad dan mee te nemen... Maar ik vrees dat er weinig ziekenhuizen zijn die dat een geweldig idee vinden...
Rouge: een normaal bad is te klein... en is ook niet prettig omdat je buik dan boven het water uitkomt... En vaak kan de VK er dan ook niet goed bijkan om dingen te kunnen controleren...
Ik hoop trouwens dat mijn VK een beetje enthousiast is over deze manier van bevallen, want anders word het lastig vrees ik...
Rouge: een normaal bad is te klein... en is ook niet prettig omdat je buik dan boven het water uitkomt... En vaak kan de VK er dan ook niet goed bijkan om dingen te kunnen controleren...
Ik hoop trouwens dat mijn VK een beetje enthousiast is over deze manier van bevallen, want anders word het lastig vrees ik...
CCC- Ratel
Het leek mij ook fijn, maar wij hebben geen ruimte voor een bad en heb eigenlijk niet gevraagd of het ook in ons eigen bad mocht.
Maarrr toen ik eenmaal weeën had en dacht ontspannen in bad te gaan, wist ik niet hoe ik me moest houden in bad, terwijl ik heeeel wat uren door heb gebracht in bad tijdens de zwangerschap! In bed ging ik bij een wee op mijn zij liggen met mijn benen opgetrokken geloof ik, maar ik bad kan dat niet. Heb het nog een 2e keer geprobeerd, maar nee ik vond het niks, haha!
Het moment dat het kind echt geboren wordt lijkt mij wel heel mooi in bad.
Maarrr toen ik eenmaal weeën had en dacht ontspannen in bad te gaan, wist ik niet hoe ik me moest houden in bad, terwijl ik heeeel wat uren door heb gebracht in bad tijdens de zwangerschap! In bed ging ik bij een wee op mijn zij liggen met mijn benen opgetrokken geloof ik, maar ik bad kan dat niet. Heb het nog een 2e keer geprobeerd, maar nee ik vond het niks, haha!
Het moment dat het kind echt geboren wordt lijkt mij wel heel mooi in bad.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vond het het uurtje dat ik in bad lag juist heerlijk, maar had ook alleen buikweeën. Ik doezelde helemaal weg haha, tot er weer een wee kwam.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
chococupcake schreef:Ik zal even moeten navragen of het toegestaan is hier om dat bad dan mee te nemen... Maar ik vrees dat er weinig ziekenhuizen zijn die dat een geweldig idee vinden...
wij hebben een normaal bad en de verloskundige stelde het zelf voor, ze kon er prima bij verder, maar vond het zelf gewoon niet prettig
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ooh.. dat is wel chill... Ga eens even navragen bij mijn VK de volgende keer...
CCC- Ratel
Ik wilde bij de tweede in bad bevallen.
We hebben er toen ook speciaal een bad voor gekocht. ´Helaas´ ging de bevalling zo snel, dat we geen tijd meer hadden om het bad nog op te zetten.
Wij hebben toen een Lays Z Spa(ofzoiets) gekocht. Via marktplaats was hij toen nieuw 250 euro. Iets duurder dan dat je een bad huurt, maar nu was hij wel van onszelf. Wat een heerlijk ding, ik wou echt dat hij al stond voordat ik ging bevallen. Heerlijk lijken me de massagestralen op je buik en rug tijdens de weeën.
Mijn verloskundige vond dit een prima alternatief voor een 'echt' bevalbad. Het had ook de goede hoogte voor hun en de onderkant is wit, waardoor ze alles ook goed kunnen zien.
Er was trouwens maar 1(van de vier) verloskundige in mijn praktijk die het wilde doen. Vind het jammer dat er toch nog heel veel verloskundigen afwijzend tegenover staan.
Ik zou hier wel goed naar informeren voor je een bad koopt of huurt.
We hebben er toen ook speciaal een bad voor gekocht. ´Helaas´ ging de bevalling zo snel, dat we geen tijd meer hadden om het bad nog op te zetten.
Wij hebben toen een Lays Z Spa(ofzoiets) gekocht. Via marktplaats was hij toen nieuw 250 euro. Iets duurder dan dat je een bad huurt, maar nu was hij wel van onszelf. Wat een heerlijk ding, ik wou echt dat hij al stond voordat ik ging bevallen. Heerlijk lijken me de massagestralen op je buik en rug tijdens de weeën.
Mijn verloskundige vond dit een prima alternatief voor een 'echt' bevalbad. Het had ook de goede hoogte voor hun en de onderkant is wit, waardoor ze alles ook goed kunnen zien.
Er was trouwens maar 1(van de vier) verloskundige in mijn praktijk die het wilde doen. Vind het jammer dat er toch nog heel veel verloskundigen afwijzend tegenover staan.
Ik zou hier wel goed naar informeren voor je een bad koopt of huurt.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
bevallen in een gewoon bad willen heel veel vk's niet, omdat ze er dan niet goed bij kunnen. Een bevalbad is ook een stuk ruimer, waardoor je meer bewegingsruimte hebt.
Gast- Gast
Toen ik net van Yrsa bevallen was en ging douchen stond er in de badkamer in het ziekenhuis echt een gigantisch bad met heel veel ruimte eromheen, ik vroeg me af of je daar misschien ook in bad mocht bevallen. Heb er toen niet aan gedacht om het te vragen. Het zal niet zijn geweest om in bad te gaan na de bevalling, want dat mag niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er bij de 3e over nagedacht maar omdat ik thuis wou bevallen en ik niet en heel bad in mijn huis wou wegzetten voor die paar uurtjes heb ik het niet gedaan. Achteraf ben ik daar héél erg blij om want bij S zat de navelstreng zo strak om zn nek dat ze hem moesten doorknippen met zijn lijfje nog in me, waarnaar hij er vervolgens meteen uit werd getrokken door de verloskundige en hij dus ook niet ademde.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: