Urineverlies
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Urineverlies
Kun je ongemerkt druppeltjes urine verliezen? Ik dacht dat ik gewoon meer afscheiding had maar ik heb nu toch meer het idee dat het urine is. Gisteren toen ik moest niezen ging het ook niet helemaal goed
Kan het ook nog iets met blaasontsteking te maken hebben? Ik heb verder geen klachten ofzo maar anders laat ik dat even testen.
Kan het ook nog iets met blaasontsteking te maken hebben? Ik heb verder geen klachten ofzo maar anders laat ik dat even testen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Urineverlies
Tania schreef:Kun je ongemerkt druppeltjes urine verliezen? Ik dacht dat ik gewoon meer afscheiding had maar ik heb nu toch meer het idee dat het urine is. Gisteren toen ik moest niezen ging het ook niet helemaal goed
Ik lees graag mee...
Ik heb geen blaasontsteking trouwens, dat is 1,5 week geleden gecheckt..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het in mijn zwangerschap ook erg gehad. Vooral s nachts als ik me omdraaide, dan verloor ik aardig was.
En aan het eind overdag ook.
Is gelukkig helemaal goed gekomen!
En aan het eind overdag ook.
Is gelukkig helemaal goed gekomen!
Gast- Gast
Dat heeft te maken met je bekkenbodem, de spieren zijn dat verslapt. Veel oefeningen blijven doen! Vooral na de bevalling.
Gast- Gast
Oefening 1a
Ga op uw rug liggen op een niet al te zachte ondergrond, uw knieën opgetrokken en uw handen losjes op uw buik. Adem langzaam in tot uw buik opbolt. Houd de adem even vast. Sluit uw vagina en anus stevig. Blijf dichtknijpen terwijl u langzaam uitademt. Niet persen! Vervolgens laat u de spanning van uw sluitspieren weer los. Doe deze oefening 10 maal.
Oefening 1b
Doe dezelfde oefening terwijl u op een stoel zit, met uw handen op uw schoot en beide voeten op de grond.
ok.. ennem.. hoe knijp ik het zooitje dicht dan
Ga op uw rug liggen op een niet al te zachte ondergrond, uw knieën opgetrokken en uw handen losjes op uw buik. Adem langzaam in tot uw buik opbolt. Houd de adem even vast. Sluit uw vagina en anus stevig. Blijf dichtknijpen terwijl u langzaam uitademt. Niet persen! Vervolgens laat u de spanning van uw sluitspieren weer los. Doe deze oefening 10 maal.
Oefening 1b
Doe dezelfde oefening terwijl u op een stoel zit, met uw handen op uw schoot en beide voeten op de grond.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Alsof je je urine op moet houden. Je kan het goed oefenen tijdens het plassen. Plassen, stoppen, verder plassen, stoppen. Dat voel je welke spier het is.
Gast- Gast
Als je plas en dan even stopt met plassen dan knijp je de boel dicht. Maar doe dat 1 malig want goed is t niet.
Gast- Gast
Ja ik doe inderdaad al oefeningen die ik van de fysio heb omdat het na mijn vorige bevalling (door de catheter waarschijnlijk) allemaal al een beetje verslapt is. Maandag zal ik is vragen of ze nog extra tips heeft. Maar ik vind het zo gek dat ik er verder niks van voel. Behalve tijdens het niezen dan.
Tania- Ratel
Lejow schreef:
Zoals pm al zei door te doen of je je plasje ophoudt en mijn fysio zei vandaag ook nog dat je moet doen of je een windje tegenhoudt. Dan schijn je de boel goed dicht te knijpen, en daardoor versterk je de bekkenbodemspieren.
sharky- Fluisteraar
- Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11
Oh, ik had daar de tweede keer vreselijk veel last van. Ik weet nog dat ik een keer heel erg verkouden was en bij iedere nies kon ik me gaan verkleden omdat ik in mijn broek plaste. Gelukkig was het 's avonds en was ik dus thuis.
Een paar weken later had ik trouwens wel een blaasontsteking, maar of dat iets met elkaar te maken had weet ik niet.
Een paar weken later had ik trouwens wel een blaasontsteking, maar of dat iets met elkaar te maken had weet ik niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Krijg je meer klachten als je een katheter hebt gehad?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Krijg je meer klachten als je een katheter hebt gehad?
Dat is niet standaard geloof ik hoor. Maar bij mij ging het nogal lastig om in te brengen (gek he nog geen uur na het bevallen en hechten ). Dat ding moest en zou erin en ik begreep dat ik daardoor wel is wat meer klachten zou kunnen hebben.
Tania- Ratel
ProudMama schreef:Alsof je je urine op moet houden. Je kan het goed oefenen tijdens het plassen. Plassen, stoppen, verder plassen, stoppen. Dat voel je welke spier het is.
Nee dat mag niet.. Super slecht!
Je moet gewoon je vagina dicht knijpen ze maar.
6x per dag 10x.
Beetje aanspannenen, goed aanspannen, beetje ontspannen, helemaal ntspannen. En dat 6x per dag.
Gast- Gast
Ik draag dag en nacht inlegkruisjes, verlies idd afscheiding maar ook een beetje urine al heel mijn zwangerschap. Gebruik ook vochtig toiletpapier om extra te reinigen zeg maar ..
En als ik idd onverwachts ineens nies, dan gaat het bij mij ook flink mis hoor!
Niks om je voor te schamen, maar echt charmant is het niet ...
Gast- Gast
Parels schreef:Ik draag dag en nacht inlegkruisjes, verlies idd afscheiding maar ook een beetje urine al heel mijn zwangerschap. Gebruik ook vochtig toiletpapier om extra te reinigen zeg maar ..
Ja ik heb nu mini tena's gehaald
Tania- Ratel
Hahahaha, je wordt er ook echt niet charmanter op he!
Leuk hoor, zwangeren ...
Leuk hoor, zwangeren ...
Gast- Gast
ik weet niet of je onderstaand wil lezen maar goed...
ik meende ook dat het urine was dat ik verloor, je zou denken na zoveel kids dat je vruchtwater wel herkent qua geur.. helaas bij mij dus niet... met 23 weken waren mijn vliezen gescheurd en had ik ook erg vaak last van vocht verlies. Ik zou zeggen geef het ook aan bij je verlos mocht je twijfelen dan zouden ze het altijd kunnen checken. (niet dat het altijd lukt hoor aangezien ze bij mij ook pas met 30 weken en 3 dagen eindelijk vast hebben kunnen stellen dat het om vruchtwater ging)
ik meende ook dat het urine was dat ik verloor, je zou denken na zoveel kids dat je vruchtwater wel herkent qua geur.. helaas bij mij dus niet... met 23 weken waren mijn vliezen gescheurd en had ik ook erg vaak last van vocht verlies. Ik zou zeggen geef het ook aan bij je verlos mocht je twijfelen dan zouden ze het altijd kunnen checken. (niet dat het altijd lukt hoor aangezien ze bij mij ook pas met 30 weken en 3 dagen eindelijk vast hebben kunnen stellen dat het om vruchtwater ging)
Gast- Gast
BeeGee schreef:ik weet niet of je onderstaand wil lezen maar goed...
Ik moest inderdaad ook aan jouw verhaal denken. Dus geeft niet dat je het zegt. Ik ga het ook wel even zeggen bij de verloskundige volgende keer want het kan geen kwaad om het even te melden en na te laten kijken inderdaad. Ik zou ook echt geen idee hebben hoe vruchtwater ruikt trouwens. Bij mijn zoontje hebben ze vliezen gebroken en heb ik niks geroken omdat het zo snel opgeruimd was
Tania- Ratel
Ik bedoel: Het een keer oefenen tijdens het plassen zodat je de juiste spier weet te vindenPrinsesBo schreef:ProudMama schreef:Alsof je je urine op moet houden. Je kan het goed oefenen tijdens het plassen. Plassen, stoppen, verder plassen, stoppen. Dat voel je welke spier het is.
Nee dat mag niet.. Super slecht!
Je moet gewoon je vagina dicht knijpen ze maar.
6x per dag 10x.
Beetje aanspannenen, goed aanspannen, beetje ontspannen, helemaal ntspannen. En dat 6x per dag.
Gast- Gast
Over Tena Lady's, die droeg ik ook toen ik die blaasontsteking had tijdens mijn zwangerschap, ik had toen tijdens de vakantie die kuur, maar toen ik terugkwam bleek ik nog steeds of alweer blaasontsteking te hebben. Toen ben ik gestopt met Tena Lady's en toen was het wel over. Het is heel vervelend als je de hele tijd nat bent, maar het is eigenlijk wel gezonder om gewoon vaker een schoner broekje aan te doen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Over Tena Lady's, die droeg ik ook toen ik die blaasontsteking had tijdens mijn zwangerschap, ik had toen tijdens de vakantie die kuur, maar toen ik terugkwam bleek ik nog steeds of alweer blaasontsteking te hebben. Toen ben ik gestopt met Tena Lady's en toen was het wel over. Het is heel vervelend als je de hele tijd nat bent, maar het is eigenlijk wel gezonder om gewoon vaker een schoner broekje aan te doen.
Ja dat is ook wel zo. Ik denk dat ik ze dan vooral ga gebruiken als ik weg ga of ergens op visite ofzo want dan vind ik het wel heel vervelend. Thuis trek ik dan wel een paar keer schoonondergoed aan.
Tania- Ratel
Ik zou ook vooral katoenen ondergoed dragen, niet synthetisch. En ook geen strings of van die boxertjes waarvan het kruis heel strak zit. Als je last hebt van je blaas dan is het wel fijn als het een beetje luchtig is.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: