Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spekkoek

5 plaatsers

Ga naar beneden

Spekkoek Empty Spekkoek

Bericht  Verona do 10 nov 2011 - 2:01

Mijn vriend vind spekkoek echt heerlijk! En daarom wil ik het eigenlijk wel voor de kerst gaan maken, maar natuurlijk eerst een keertje op proef. Nou had ik wel gezocht naar recepten, maar ik zie zoveel verschillende. Wie weet het goede recept voor mij? En de dingen waar ik op moet letten?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spekkoek Empty Re: Spekkoek

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 2:40

Hier bij de toko hebben ze van die bak mixen in pak waaronder spekkoek, zoals normale cake in de supermarkt.
Als ik een Indische kennis mag geloven is het nog best een gedoe om dat zelf laagje voor laagje te maken. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee.

Gast
Gast

Bericht  Toet do 10 nov 2011 - 2:46

Ik heb twee keer een poging gedaan maar begin er niet meer aan, wat een ellende. Ik haal het gewoon kant en klaar bij de toko. Volgens mij worden ze zelfs in een gemiddeld restaurant niet zelf gemaakt, als ik dat zo van de koks hier hoor.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Antibes do 10 nov 2011 - 2:57

Het is inderdaad een rotwerk, het beste schijnt te werken in een springvorm onder de grill en twee kommen beslag en dan steeds een heeel dun laagje en dan onder de gril garen en dan het volgende laagje. Maar ik ben er ook nog nooit aan begonnen haha.. Snap nu wel waarom het zo duur is.. nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Verona do 10 nov 2011 - 3:02

Het schijnt inderdaad echt een behoorlijk werkje te zijn. Maar ik hou wel van zo'n uitdaging...of het dan ook nog lukt is een tweede natuurlijk haha.
Verona
Verona
Prater