Oppasvraagje.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oppasvraagje.
Laten jullie iemand op jullie kinderen passen die ze niet zo goed kennen of weinig gezien hebben?
Ik heb namelijk een oppasprobleem.
Ik heb donderdag een begrafenis, moet daarvoor naar de andere kant van het land, dus ben echt van 8u tot 20u weg.
Mijn man kan onmogelijk vrij krijgen en mijn schoonmoeder kan niet zolang achter elkaar oppassen, dat is te druk voor haar in dr eentje. We hebben hier verder niet iemand in de buurt wonen en mensen moeten natuurlijk gewoon werken.
Nu zou misschien een tante van mij kunnen oppassen (woont weer in een andere uithoek van het land), maar de kinderen hebben haar maar 3 keer gezien, maar niet lang of intensief mee bezig geweest.
Dat idee vind ik dus helemaal niet prettig, want voor de kinderen is ze vrijwel een vreemde, denk ik. En het gaat natuurlijk om heel wat uurtjes.
Ik heb namelijk een oppasprobleem.
Ik heb donderdag een begrafenis, moet daarvoor naar de andere kant van het land, dus ben echt van 8u tot 20u weg.
Mijn man kan onmogelijk vrij krijgen en mijn schoonmoeder kan niet zolang achter elkaar oppassen, dat is te druk voor haar in dr eentje. We hebben hier verder niet iemand in de buurt wonen en mensen moeten natuurlijk gewoon werken.
Nu zou misschien een tante van mij kunnen oppassen (woont weer in een andere uithoek van het land), maar de kinderen hebben haar maar 3 keer gezien, maar niet lang of intensief mee bezig geweest.
Dat idee vind ik dus helemaal niet prettig, want voor de kinderen is ze vrijwel een vreemde, denk ik. En het gaat natuurlijk om heel wat uurtjes.
Gast- Gast
Re: Oppasvraagje.
Die keer dat ik het écht écht écht nodig had zijn ze ook naar een tante van mij gegaan. Gelukkig ging het bij mij heel erg goed en het scheelde natuurlijk dat ik een wat ouder kind had toen. Mijn oudste was toen net 4 jaar geworden. Als het écht iets is waar je niet onderuit kan, zou ik het er op gokken.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Is het niet een idee om je schoonmoeder samen met je tante te laten oppassen? Zo hebben je kindjes iemand die ze kennen en hoeft je schoonmoeder het niet in haar eentje te doen. Of dat ze elkaar aflossen?
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Kan je man niet op een andere dag vrij nemen en dat je schoonmoeder ruilt van dag?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn schoonmoeder en tante wonen 3 uur uit elkaar dus dat gaat hem niet worden vrees ik, anders was dat misschien wel een optie geweest.
Ik snap hem niet helemaal geloof ik, Susan. Mijn man kan sowieso t/m 7 januari geen fruit krijgen. Mijn schoonmoeder kan de druk niet aan met 2 kindjes langer dan een uurtje of 2/3. Daarom kan ze niet zolang oppassen, op zich is ze wel beschikbaar. Of snap ik je helemaal verkeerd?
Ik snap hem niet helemaal geloof ik, Susan. Mijn man kan sowieso t/m 7 januari geen fruit krijgen. Mijn schoonmoeder kan de druk niet aan met 2 kindjes langer dan een uurtje of 2/3. Daarom kan ze niet zolang oppassen, op zich is ze wel beschikbaar. Of snap ik je helemaal verkeerd?
Gast- Gast
Als mijn tante oppast zou het trouwens "maar" van 10u tot 18u zijn ongeveer. Dan moet ik bij mijn ouders slapen met de kinderen en ze daar brengen. Dan is het maar een uurtje reizen voor de begrafenis. Maar 6 uurtjes vind ik nog vrij lang in dit geval.
Gast- Gast
Ik dacht dat je bedoelde dat je schoonmoeder niet meer dagen achter elkaar kon oppassen, in dat geval kon je man misschien de dag na de begrafenis vrij nemen zodat je schoonmoeder dan niet hoeft op te passen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als het écht écht niet anders zou kunnen, moet het maar, maar ik zou ze liever naar een vriendin ofzo brengen, dan naar iemand die ze nauwelijks gezien hebben. Hoe goed ken jij je tante? Als ik haar veel zou zien en er veel mee om zou gaan zou ik het wel doen, anders zou ik proberen om ze naar iemand anders te brengen en dan omreizen ofzo.
Gast- Gast
Mijn tante ken ik wel goed en vertrouw ik er ook volledig mee, paste "vroeger" altijd bij hun op, heeft zelf ook een tweeling dus kent het ook allemaal wel, is nog jong en energiek. Ik vrees niet dat zij het verkeerd zal doen of niet aankan, alleen is I.sam wel moeilijk met mensen die hij niet echt kent. N.ora kan ik overal wel achterlaten.
Het probleem is eigenlijk dat ze niemand echt goed kennen, behalve mijn ouders, zus en mijn schoonouders redelijk.
Wij wonen eigenlijk bij iedereen ver vandaan, dus zien de meeste mensen maar eens in de 2 maanden of nog minder. Geldt dus ook voor mijn vriendinnen en schoonzusjes.
Weer zo'n moment waarop ik zo hard baal van de afstand tussen al onze familie en bekenden.
Het probleem is eigenlijk dat ze niemand echt goed kennen, behalve mijn ouders, zus en mijn schoonouders redelijk.
Wij wonen eigenlijk bij iedereen ver vandaan, dus zien de meeste mensen maar eens in de 2 maanden of nog minder. Geldt dus ook voor mijn vriendinnen en schoonzusjes.
Weer zo'n moment waarop ik zo hard baal van de afstand tussen al onze familie en bekenden.
Gast- Gast
Het klinkt alsof je je tante wel met je kinderen vertrouwd, in dat geval zou ik haar wel op laten passen. Het is ook maar voor één dagje en niet structureel. Het gaat maar om één dag, dus dat is ook nog wel te overzien.
Gast- Gast
ik heb geen kids, maar ben best verbaasd over hoe makkelijk sommige mensen zijn in vreemde oppas...
ik pas zelf regelmatig op, en heb al jaren een advertentie op marktplaats staan waarbij ik mezelf aanbied als oppas.
nu heb ik dus al een aantal keren telefoontjes gehad van mensen die willen dat ik op hun kidss pas, maar die willen dan niet eerst kennismaken......dat lijkt me zo'n griezelig idee...zou het al moeilijk vinden om een vreemde op mn kindje te laten passen, en zou zelf sowieso kennis willen maken met diegene.......toch?
ik pas zelf regelmatig op, en heb al jaren een advertentie op marktplaats staan waarbij ik mezelf aanbied als oppas.
nu heb ik dus al een aantal keren telefoontjes gehad van mensen die willen dat ik op hun kidss pas, maar die willen dan niet eerst kennismaken......dat lijkt me zo'n griezelig idee...zou het al moeilijk vinden om een vreemde op mn kindje te laten passen, en zou zelf sowieso kennis willen maken met diegene.......toch?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: