Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bumboseat

+4
Liadan
TukTuk
studiebol
_Mashimaro_
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

bumboseat Empty bumboseat

Bericht  _Mashimaro_ do 3 nov 2011 - 22:27

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=20675&groep_id=8363&merk=8365

Wie heeft deze en hoe bevalt het?
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bumboseat Empty Re: bumboseat

Bericht  studiebol do 3 nov 2011 - 22:39

haha ik heb dit! Net van de week gekregen van vrienden uit Canada die op vakantie hier zijn. Zij is er helemaal te spreken over, en bedacht. Studiebol heeft twee ukkies die moet ook zo'n ding hebben! Dus ze heeft er twee voor me mee genomen! Ik heb haar kleintje er in zien zitten en die had het goed naar haar zin.

Heb er zelf dus nog geen ervaring mee.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk do 3 nov 2011 - 23:20

Als je hem nog niet besteld hebt, kan ik hem heel erg afraden. Het is slecht voor het ruggetje van het kindje. Een kindje gaat pas zelfstandig zitten als het ruggetje er aan toe is, en niet omdat het rechtop gedwongen wordt doormiddel van een stoeltje..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 23:21

Ennals het wat dikkere beentjes heeft past het dan ook?? Of moet je proppen? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 23:26

Ik zou het nooit kopen/gebruiken. Er is een reden dat een kindje nog niet zelf rechtop kan zitten, dan moet je 'm niet in die houding dwingen omdat het er zo schattig uit ziet of handig is voor de ouder. Alles op z'n tijd.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 3 nov 2011 - 23:29

freakielief schreef:Ik zou het nooit kopen/gebruiken. Er is een reden dat een kindje nog niet zelf rechtop kan zitten, dan moet je 'm niet in die houding dwingen omdat het er zo schattig uit ziet of handig is voor de ouder. Alles op z'n tijd.
Om deze reden heb ik er nooit 1 aan willen schaffen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 23:38

Nee, ik zou het ook nooit doen. Er is inderdaad een reden dat baby's nog niet kunnen zitten. Het is echt ontzettend slecht voor het ruggetje, het is er nog niet sterk genoeg voor. Het is grappig voor op een foto, maar niet om daadwerkelijk te gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 3 nov 2011 - 23:40

Wij hebben er ook een. Ik gebruik hem nogsteeds regelmatig met eten. Ik vond het ook handig om mee te nemen als ze ergens geen kinderstoel hadden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  -Ieniemienie- vr 4 nov 2011 - 0:04

Nee ik heb er bewust voor gekozen om niet zon stoeltje te kopen.
Het kindje word in een houding gezet, waar hij/zij nog niet zlef in of uit kan.
Dat belemmerd de ontwikkeling en is zeer slecht voor het ruggetje.

Onze dochter ging pas in een kinderstoel toen ze goed kon zitten, voor die tijd kreeg ze eten op schoot of heel soms in de wipstoel.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 0:19

Ik heb deze nooit aangeschaft. Hel slecht voor het ruggetje. Zitten is pas goed zodra kindjes dit zelf kunnen.

Gast
Gast

Bericht  _Mashimaro_ vr 4 nov 2011 - 0:22

Ik twijfelde zelf al heel erg, vandaar dit topic. Maar als ik jullie reacties zo lees, ben ik overtuigd van het onnut van het stoeltje. Dank jullie wel voor de reacties!
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Tania vr 4 nov 2011 - 0:41

-Ieniemienie- schreef:Nee ik heb er bewust voor gekozen om niet zon stoeltje te kopen.

Onze dochter ging pas in een kinderstoel toen ze goed kon zitten, voor die tijd kreeg ze eten op schoot of heel soms in de wipstoel.

Mijn zoontje klom er gewoon zelf in en uit hoor (maar die was ook 8 maanden ofzo toen ik hem ging gebruiken ik weet niet vanaf welke leeftijd ze gebruikt worden).

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  _Mashimaro_ vr 4 nov 2011 - 2:04

Tania schreef:
-Ieniemienie- schreef:Nee ik heb er bewust voor gekozen om niet zon stoeltje te kopen.

Mijn zoontje klom er gewoon zelf in en uit hoor (maar die was ook 8 maanden ofzo toen ik hem ging gebruiken ik weet niet vanaf welke leeftijd ze gebruikt worden).

Op de site staat van 3-14 maand.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 3:09

3 maanden? :shock:
Hier kunnen ze amper hun hoofd rechtop houden, dan is het toch heel erg slecht om een kind in zo'n stoeltje te zetten?!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 3:13

ProudMama schreef:3 maanden? :shock:
Hier kunnen ze amper hun hoofd rechtop houden, dan is het toch heel erg slecht om een kind in zo'n stoeltje te zetten?!
Dat lijkt mij dus ook. Op youtube staan zelfs filmpjes van nog véél jongere kindjes in de Bumbo.:shock:

Laatst aangepast door freakielief op vr 4 nov 2011 - 3:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- vr 4 nov 2011 - 3:13

ProudMama schreef:3 maanden? :shock:
En toch gebeurd het erg vaak...
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Bericht  -Ieniemienie- vr 4 nov 2011 - 3:14

Tania schreef:

Ja dan vind ik het een ander verhaal. Maar er worden heel vaak kindjes in gezet die nog niet kunnen zitten ed.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 3:15

In Amerika zijn die dingen echt populair en daar heb ik ook regelmatig gezien dat kindjes die amper hun hoofd omhoog kunnen houden in zo'n ding gezet worden. Als je kindje zelf kan zitten is ie misschien wel handig maar eerder zou ik m echt niet gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 4 nov 2011 - 3:25

Drie maanden :shock: . Nee daar is het echt totaal niet geschikt voor. Serieus dat doe je toch niet.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 4 nov 2011 - 3:35

Het ziet er niet comfortabel uit

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  TukTuk vr 4 nov 2011 - 3:42

Hier ook nog wat foto's dat je denkt "kan je nou echt niet nadenken als ouder zijnde?"

bumboseat 31497_411389497360_507892360_4316541_3034822_n

bumboseat Bumbo+seat
bumboseat Twins-in-Bumbo

http://flemingfocus.wordpress.com/2010/11/11/bumbo-seat/

bumboseat 30july2010_babybumbo+009

bumboseat DSC_0676

bumboseat DSC08442

Laatst aangepast door AngelNyn op vr 4 nov 2011 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk vr 4 nov 2011 - 3:46

Tania schreef:Drie maanden :shock: . Nee daar is het echt totaal niet geschikt voor. Serieus dat doe je toch niet.

Tuurlijk doe je dat wel, als over drukke ouder, die écht even haar handen vrij nodig heeft, heeft denk je toch niet verder na dan wat de verpakking zegt?! Zelf bedenken dat 3 maanden toch wel érrug jong is, komt natuurlijk niet in je op, de verpakking zegt vanaf 3 maanden, dus waarom niet. Wat stiekem het is zo lekker makkelijk natuurlijk zo'n dwang zitje, hup kind er in, en laat maar hangen! Mad (Maarja dat is Amerika he..)

Tegen de tijd dat het ruggetje sterk genoeg is om te zitten, en een kindje dus redelijk veilig in dat stoeltje kan zitten, want volgens mij worden ze ook nog eens in een onnatuurlijke houding geduwd, heeft het het stoeltje ook niet meer nodig..

Overigs kan ik me wél voorstellen dat het bij bepaalde kinderen gebruikt worden die motorisch dusdanig achter lopen, en daardoor nog niet zelfstandig kunnen zitten, maar wel al wat ouder zijn en waarbij de wervelkolom dus wel sterk genoeg is, mits het hoofd natuurlijk wel goed zelf ondersteunt kan worden, maarja dan zijn deze modelletje denk ik al te klein.

Laatst aangepast door AngelNyn op vr 4 nov 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Tania vr 4 nov 2011 - 3:50

AngelNyn schreef:
Tania schreef:Drie maanden :shock: . Nee daar is het echt totaal niet geschikt voor. Serieus dat doe je toch niet.

Tuurlijk doe je dat wel, als over drukke ouder, die écht even haar handen vrij nodig heeft, heeft denk je toch niet verder na dan wat de verpakking zegt?! Zelf bedenken dat 3 maanden toch wel érrug jong is, komt natuurlijk niet in je op, de verpakking zegt vanaf 3 maanden, dus waarom niet. Wat stiekem het is zo lekker makkelijk natuurlijk zo'n dwang zitje, hup kind er in, en laat maar hangen! Mad (Maarja dat is Amerika he..)

Tegen de tijd dat het ruggetje sterk genoeg is om te zitten, en een kindje dus redelijk veilig in dat stoeltje kan zitten, want volgens mij worden ze ook nog eens in een onnatuurlijke houding geduwd, heeft het het stoeltje ook niet meer nodig..

Nou wij gebruiken het stoeltje dus wel nogsteeds, maar bij drie maanden... Nee dan heb je het echt niet begrepen inderdaad. Die hoofdjes hangen gewoon nog. Arme kindjes.
Je kan je kindje toch ook gewoon in de box leggen ofzo :S

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk vr 4 nov 2011 - 3:57

Tania schreef:
AngelNyn schreef:

Nou wij gebruiken het stoeltje dus wel nogsteeds, maar bij drie maanden... Nee dan heb je het echt niet begrepen inderdaad. Die hoofdjes hangen gewoon nog. Arme kindjes.
Je kan je kindje toch ook gewoon in de box leggen ofzo :S

Ja ik kan me voorstellen idd, dat als er ergens geen kinderstoel is, dat je hem dan gebruikt. Las dat je hem ook vaak met gewoon het eten gebruikt, aan tafel dus? Zit je zoontje gewoon niet graag in de kinderstoel dan? (gewoon interesse hoor! Want kan me juist voorstellen dat zo'n stoel veel minder bewegingsvrijheid geeft en juist kinderen van zijn leeftijd dat niet meer willen)

Kijk er is dan natuurlijk ook nog een verschil, of je je kindje er even 10/20 minuten in zet, of een uur of 2 en dan maar voor de televisie neer zet. Jou zoontje kan er zelf uit, dus dat is al een heel ander verhaal, maar hier worden kindjes gewoon in een houding gedwongen en kunnen zelf geen comfortabele houding op zoeken als het lichaam moe wordt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 4 nov 2011 - 4:12

Ach gos die plaatjes die er geplaatst worden, iedereen kan toch zien dat die kindjes nog veel te klein zijn daarvoor. Het lijkt niet als of die kindjes fijn zitten, wat een zielig gezicht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud