Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eng!

+2
Teddyaapje
**_pearl_**
6 plaatsers

Ga naar beneden

Eng! Empty Eng!

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 21:32

Mas heeft weer wat nieuws en weet niet wat ik ermee moet, als hij andere kleren aan moet, of schoenen aan moet dan zegt ie, eng! En krijg dan met geen mogelijkheid zijn kleren of schoenen aan.
Hij heeft dit sinds deze week en heb geen idee wat ik ermee moet. Gewoon zeggen dat het niet eng is werkt niet bij hem, er rustig over praten ook niet.
Wie heeft dit ook meegemaakt? En wat kun je ermee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eng! Empty Re: Eng!

Bericht  **_pearl_** do 27 okt 2011 - 22:38

ik heb nog geen kindjes . maar ik kan me wel voorstellen dat dit erg lastig is .
ik werk op het kdv en ik merk daar wel dat uitleggen altijd heel goed werkt bij kinderen .
duidelijk uit leggen wat je doet en waarom . maar uit je verhaal kan ik al halen dat je dat al doet .
dus helaas weet ik verder ook geen oplossing . misschien zelf mee laten helpen met aankleden . weet niet hoe oud je kindje is .

succes in ieder geval
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Teddyaapje do 27 okt 2011 - 22:40

Misschien kun je jezelf aankleden waar hij bij is ofzo? Dan eerst jij je broek aan, dan hij zijn broek aan enz.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dennenappel do 27 okt 2011 - 23:09

Lastig!

Heeft hij dit ook bij alle kleding? Als hij zelf mag kiezen, kiest hij dan wel een bepaald kledingstuk?

Ben je misschien overgegaan op een ander wasmiddel? Sommigen wasmiddelen en stoffen kunnen erg kriebelen en pijn doen bij kinderen.
Tip van de persoon boven mij vind ik ook een goede.

Succes ermee!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  LMCurious vr 28 okt 2011 - 1:46

ik weet niet of je al van te voren aankondigt dat je hem zijn schoenen aan gaat doen. Dus bijv. tijdens het ontbijt... als we dadelijk klaar zijn met eten gaan we schoenen aan trekken, want dan kunnen we boodschappen gaan doen.Dan wet hij al dat eht gaat komen voordat jij al voor z'n neus staat met schoenen. Maar weet niet of je dit al doet.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lavendel vr 28 okt 2011 - 1:52

Misschien ipv serieus met hem erover praten waarom hij eng zegt of het eng vindt er een grapje van maken. Als hij zegt "Eng" zeggen "Eng? Neee joo gekkerd haha hoe kom je daar nou bij? Kleren kunnen toch niet eng zijn!"

Maar misschien is dit ook totaal niet pedagogisch verantwoord hoor, ik heb er geen verstand van Wink
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 3:46

Nou zelf kleren aantrekken heeft geen nut bij hem.
Hij wilde vanmorgen wel zijn nieuwe pantoffels aan, die waren opeens niet meer eng.
Ik praat heel veel tegen hem ook met wat we gaan doen, maar dit komt echt opeens uit het niets.
Volgens mij weet ie ook niet wat eng is hoor.

Gast
Gast

Bericht  MADDIE vr 28 okt 2011 - 6:29

Misschien kun je al beginnen met veel complimentjes geven over wat hij goed dus. Dus als hij zijn sloffen aan doet/ wil. Heeft hij dit altijd? Of alleen op bepaalde momenten? Soms als er iets leuks gaat gebeuren willen ze dingen wel. Bijvoorbeeld als je naar de speeltuin gaat of zoiets. Ik weet ook even niet meer hoe oud mas is.

Misschien doe je dit allemaal al. Vaak doe je al veel automatisch natuurlijk.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 6:37

en als je 'm ondertussen wat anders laat doen? Hier zijn bijvoorbeeld billendoekjes uit de verpakking trekken tijdens het aankleden/verschonen een groot succes. Misschien dat hij dan niet zo bezig is met het aankleden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 6:41

Weetjewel schreef:Volgens mij weet ie ook niet wat eng is hoor.

Maar als hij niet weet wat eng is dan handelt hij er ook niet naar lijkt mij dan? En dat doet hij wel zo te lezen...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 7:09

Zusje schreef:
Weetjewel schreef:Volgens mij weet ie ook niet wat eng is hoor.

Maar als hij niet weet wat eng is dan handelt hij er ook niet naar lijkt mij dan? En dat doet hij wel zo te lezen...

Kindjes kunnen heel goed doorhebben welke woorden ervoor zorgen dat er niet iets gebeurt wat ze niet willen / geen zin in hebben smile. Mijn dochter is wel eens bang voor haar sokken, ze doen wel eens pijn of ze zijn te groot of te klein. Maar eigenlijk wil ze gewoon liever geen sokken aan, omdat ze graag op blote voeten loopt. Ik probeer verschillende dingen die soms werken en soms niet: ik geef haar bijvoorbeeld de keuze in welke sokken ze aan mag trekken, ik leg uit dat sokken niet kunnen bijten dus dat ze er niet bang voor hoeft te zijn, ik maak er een spelletje van met aantrekken (dat de sok eerst tegen haar gaat praten hoe graag die aan haar voet wil) etcetera.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: