Korte vakantie 3 t/m 7 maart, waar?
+5
Susan
Paper Crown
Pompoen
Caro
mzcharlotte
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Korte vakantie 3 t/m 7 maart, waar?
Ter gelegenheid van ons huwelijk, willen we er toch even tussenuit. Normaal gesproken hadden we op een 'extended' honeymoon gegaan, maar vanwege school zit het er niet in (1 van de 9 lessen valt op 9 maart).
Oftewel, we willen een 5-daagse trip doen, maar tasten in het duister over de hoe/wat. Onze wensen en budget zijn als volgt;
* Max. 500 euro per persoon (mag exclusief ontbijt, maar inclusief vliegtuig/trein)
* Vertrek vanaf Rotterdam bij voorkeur, maar Amsterdam is ook mogelijk (kosten van vervoer naar Schiphol is exclusief)
* Luxe hotel), omdat het om huwelijksreis gaat (doen we normaal dus nooit); ruime kamers, wellicht uitzicht, aanwezigheid van zwembad/sauna is natuurlijk ook prettig. Wij zijn overigens budget/comfortabel gewend. De reis an sich mag best met Easyjet oid zijn.
* Rust, maar voldoende activiteiten (stedentrip?), we gaan niet continu aan een strand/zwembad zitten.
* Bij voorkeur 15+ graden, maar warmer dan 25 hoeft echt niet.
Ik heb natuurlijk wel al op Tripadvisor en Expedia gekeken, maar daar zoek je gericht. Ook Google hielp me niet echt verder mbt bestemmingen in maart voor korte vakanties.
Ik heb naar Lissabon gekeken als optie en dat trekt ons allebei wel, maar we kennen verder niemand met ervaring aldaar. Is 5 dagen (incl. reis) wel genoeg en welk hotel enz.
Tips zijn heel erg van harte welkom!
Oftewel, we willen een 5-daagse trip doen, maar tasten in het duister over de hoe/wat. Onze wensen en budget zijn als volgt;
* Max. 500 euro per persoon (mag exclusief ontbijt, maar inclusief vliegtuig/trein)
* Vertrek vanaf Rotterdam bij voorkeur, maar Amsterdam is ook mogelijk (kosten van vervoer naar Schiphol is exclusief)
* Luxe hotel), omdat het om huwelijksreis gaat (doen we normaal dus nooit); ruime kamers, wellicht uitzicht, aanwezigheid van zwembad/sauna is natuurlijk ook prettig. Wij zijn overigens budget/comfortabel gewend. De reis an sich mag best met Easyjet oid zijn.
* Rust, maar voldoende activiteiten (stedentrip?), we gaan niet continu aan een strand/zwembad zitten.
* Bij voorkeur 15+ graden, maar warmer dan 25 hoeft echt niet.
Ik heb natuurlijk wel al op Tripadvisor en Expedia gekeken, maar daar zoek je gericht. Ook Google hielp me niet echt verder mbt bestemmingen in maart voor korte vakanties.
Ik heb naar Lissabon gekeken als optie en dat trekt ons allebei wel, maar we kennen verder niemand met ervaring aldaar. Is 5 dagen (incl. reis) wel genoeg en welk hotel enz.
Tips zijn heel erg van harte welkom!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Korte vakantie 3 t/m 7 maart, waar?
Portugal vond ik echt niet leuk, en zeker niet voor een huwelijksreis! Je zou aan Istanbul kunnen denken, mooie stad, genoeg te zien. Verder zou Griekenland misschien nog een optie zijn? Athene bijvoorbeeld?
500 PP is niet heel veel voor een huwelijksreis natuurlijk, maar het lijkt me wel te doen. Kijk anders eens naar appartementen, die geven vaak wat meer luxe.
Misschien is elizawashere.nl als website een leuke tip? Of je zou kunnen denken aan Sevilla.. heerlijke stad, lekkere temperatuur, genoeg te doen, maar je kan ook relaxen als je wil, je kan de omgeving bezoeken (Cordoba bijv). Enige nadeel is dat het vrij moeilijk vliegen is... ryanair vliegt vanaf Brussel Charleroi vaak dus daar kun je nog aan denken..
Ik heb ook wel eens gehoord van mini-vakanties naar Dubai. En ik heb een nieuwsbrief van Stip reizen, waarop vaak goede aanbiedingen langskomen. Misschien heb je daar nog iets aan?
500 PP is niet heel veel voor een huwelijksreis natuurlijk, maar het lijkt me wel te doen. Kijk anders eens naar appartementen, die geven vaak wat meer luxe.
Misschien is elizawashere.nl als website een leuke tip? Of je zou kunnen denken aan Sevilla.. heerlijke stad, lekkere temperatuur, genoeg te doen, maar je kan ook relaxen als je wil, je kan de omgeving bezoeken (Cordoba bijv). Enige nadeel is dat het vrij moeilijk vliegen is... ryanair vliegt vanaf Brussel Charleroi vaak dus daar kun je nog aan denken..
Ik heb ook wel eens gehoord van mini-vakanties naar Dubai. En ik heb een nieuwsbrief van Stip reizen, waarop vaak goede aanbiedingen langskomen. Misschien heb je daar nog iets aan?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik zou eens naar Budapest gaan kijken als dat jullie trekt. Zie voor jullie data dat je voor rond de 200 euro met z'n tweeën heen en weer vliegt (wel vanaf Schiphol) en de overnachting in een viersterren Mercurehotel met zwembad in het centrum zou 230 euro kosten. Dus dan zit je ruim binnen je budget. Tussen de 400 en 600 euro heb je zelfs een vijfsterrenhotel. Enige nadeel is dat het waarschijnlijk nog wel wat kouder is dan 15 graden.
Gast- Gast
Ik zou als het zo kort is toch wel voor een een stedentrip gaan. Of ik zou 5 dagen naar Terschelling gaan ;-).
Istanbul is zeker een aanrader, Budapest ook!
Istanbul is zeker een aanrader, Budapest ook!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Rome,Lissabon,Valencia,Barcelona, Londen(al twijfel ik of het dan al 15+graden is)Antwerpen,Brussel
Gast- Gast
Istanbul kan het veel regenen in maart en ook sneeuwen. Maar het is er wel heel erg leuk en romantisch!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Als ik een korte vakantie zou mogen plannen dan zou ik het liefst naar Malta gaan. Het is een klein eiland, dus je kunt relatief veel zien in korte tijd, ik zou dan denk ik een dagexcursie en een dagje naar Valletta plannen en de rest van de tijd verdelen tussen relaxen, shoppen en kleine uitstapjes maken. 's Avonds lekker uit eten en op een terrasje zitten, prima.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zat te denken aan Marrakech, dus ik heb even wat voor je opgezocht als voorbeeld bij Arke. Alleen wel vertrek op vrijdag 02 maart.
http://www.arke.nl/vakantie/marokko/centraal-marokko/marrakech/albatros-club/prijzen.aspx?fromPopup=1
Edit; ik zie dat ie de prijzen aangeeft op basis van eigen vervoer. Je kan natuurlijk apart een vliegticket zoeken, maar je kan ook aanklikken dat je met het vliegtuig wilt, dan geeft ie vertrekdatum van 02 maart.
http://www.arke.nl/vakantie/marokko/centraal-marokko/marrakech/albatros-club/prijzen.aspx?fromPopup=1
Edit; ik zie dat ie de prijzen aangeeft op basis van eigen vervoer. Je kan natuurlijk apart een vliegticket zoeken, maar je kan ook aanklikken dat je met het vliegtuig wilt, dan geeft ie vertrekdatum van 02 maart.
Gast- Gast
Wat fijn zoveel reacties!
@ Caro: 500 pp is inderdaad niet veel, maar we zouden nog graag een wat grotere reis maken in September. Het komt nu niet uit door school. Bedankt voor je tips, we zullen eens op eliza en stip kijken!
@ freakie: P heeft het ook over Budapest gehad. Op zich is het ook geen drama als het kouder is, als er genoeg plekjes zijn waar je kan opwarmen (veel cafétjes). Ik zag dat Pompoen het ook aanraadt.
@ Yasmin: We willen graag iets doen wat voor ons beiden nieuw is (vergeet ik te vermelden), dus vallen Rome, Barcelona, Londen en Antwerpen af. Ik zag dat je Lissabon wel weer aanraadt, ben je er zelf geweest? Wat vond je ervan? Had je genoeg te doen en wat vond je het leukst?
@ CKC: Istanbul heb ik nu twee keer gezien als tip. Eigenlijk zelfde vragen aan jou als aan Yasmin. Wat vond je romantisch aan Istanbul? Is het sfeer of...?
@ Susan: Malta had ik nou nooit aangedacht! Ik heb heel even gekeken en het is inderdaad echt ienie-mini zeg haha, heb ik nooit zo bij stilgestaan. Wat betreft het klimaat sluit het wel aan en ik denk wel dat het iets is, waar we erg van kunnen genieten.
@ Jolee: vrijdag vertrekken is echt geen optie, omdat we 's avonds nog een borrel organiseren. Wel gaaf om afwezig te zijn haha! Maar Marrakech hebben we ook even naar gekeken maar lazen dat daar vooral oudere mensen komen. Daar zijn we eigenlijk een beetje op afgehaakt. Ben je er geweest? Hoe heb jij dat ervaren? De temperaturen lokken ons wel.
@ Caro: 500 pp is inderdaad niet veel, maar we zouden nog graag een wat grotere reis maken in September. Het komt nu niet uit door school. Bedankt voor je tips, we zullen eens op eliza en stip kijken!
@ freakie: P heeft het ook over Budapest gehad. Op zich is het ook geen drama als het kouder is, als er genoeg plekjes zijn waar je kan opwarmen (veel cafétjes). Ik zag dat Pompoen het ook aanraadt.
@ Yasmin: We willen graag iets doen wat voor ons beiden nieuw is (vergeet ik te vermelden), dus vallen Rome, Barcelona, Londen en Antwerpen af. Ik zag dat je Lissabon wel weer aanraadt, ben je er zelf geweest? Wat vond je ervan? Had je genoeg te doen en wat vond je het leukst?
@ CKC: Istanbul heb ik nu twee keer gezien als tip. Eigenlijk zelfde vragen aan jou als aan Yasmin. Wat vond je romantisch aan Istanbul? Is het sfeer of...?
@ Susan: Malta had ik nou nooit aangedacht! Ik heb heel even gekeken en het is inderdaad echt ienie-mini zeg haha, heb ik nooit zo bij stilgestaan. Wat betreft het klimaat sluit het wel aan en ik denk wel dat het iets is, waar we erg van kunnen genieten.
@ Jolee: vrijdag vertrekken is echt geen optie, omdat we 's avonds nog een borrel organiseren. Wel gaaf om afwezig te zijn haha! Maar Marrakech hebben we ook even naar gekeken maar lazen dat daar vooral oudere mensen komen. Daar zijn we eigenlijk een beetje op afgehaakt. Ben je er geweest? Hoe heb jij dat ervaren? De temperaturen lokken ons wel.
mzcharlotte- Ratel
Marrakech ben ik trouwens ook geweest, ik heb daar allemaal mensen van onze leeftijd onmoet dus dat van de oudere mensen...ik weet niet. Die heb ik wel heeeeel veel gezien in Venetië, dat leek wel een bejaardenparadijs soms. Maar ik vond van Marokko Marrakech niet het mooist, maar misschien kwam dat omdat ik ziek was daar! Ik vond Marokko sowieso super, maar ik heb dus heel veel gezien en ik was erg gecharmeerd door Fes, maar Marrakesh is absoluut de moeite waard. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik dan voor Istanbul gaan.
Budapest is een hele mooie charmante stad waar veel te zien is op allerlei fronten, de prijzen zijn echt heel aangenaam, je kunt er goed maar heel goedkoop eten en veel doen. En er zijn ook spa's als je het echt koud krijgt kun je opwarmen in een van die spa's in de warmwaterbronnen. Hebben wij gedaan in de zomer (28 graden haha)...was zelfs een beetje te warm op dat moment! Wij hebben Budapest voor per fiets verkend, dat vonden we geweldig, maar ook met het openbaar vervoer moet het prima te doen zijn. Alleen daar hebben we dus geen ervaring mee.
Budapest is een hele mooie charmante stad waar veel te zien is op allerlei fronten, de prijzen zijn echt heel aangenaam, je kunt er goed maar heel goedkoop eten en veel doen. En er zijn ook spa's als je het echt koud krijgt kun je opwarmen in een van die spa's in de warmwaterbronnen. Hebben wij gedaan in de zomer (28 graden haha)...was zelfs een beetje te warm op dat moment! Wij hebben Budapest voor per fiets verkend, dat vonden we geweldig, maar ook met het openbaar vervoer moet het prima te doen zijn. Alleen daar hebben we dus geen ervaring mee.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Tenerife oid misschien?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Budapest is een ook hele fijne stad in winters weer, wij hebben ons er in ieder geval ook in de -20 prima vermaakt twee of drie jaar geleden. De baden schijnen inderdaad fijn te zijn en volgens mij zou je ook nog wel kunnen schaatsen in het mooie stadspark. Verder sluit ik me aan bij Pompoen en voeg ik nog toe dat het OV ook goed geregeld is en relatief goedkoop.
Gast- Gast
Lissabon ben ik geweest, maar is ook echt alweer een hele tijd geleden hoor! Ik vond de sfeer zo relaxt daar, echt ontzettend aardige bevolking, ligt dichtbij het strand en je hebt ook van die rotsen/grotten daar waar je dan met de speedboot zo langs kunt varen
Gast- Gast
Cyprus
Tunesie
Ijsland
Istanbul
Sicilie
500,- per persoon kan zeker wel.
vluchten via ryanair ofzo, dan hotel erbij en op Cyprus of Sicilie een auto erbij huren.
aanbiedingen voor maar bij ryanair komen ongeveer 2,5 maand van te voren.
Ze vliegen ook naar Cyprus vanaf Dusseldorf. Hier ben ik dit jaar ook geweest.
Tunesie
Ijsland
Istanbul
Sicilie
500,- per persoon kan zeker wel.
vluchten via ryanair ofzo, dan hotel erbij en op Cyprus of Sicilie een auto erbij huren.
aanbiedingen voor maar bij ryanair komen ongeveer 2,5 maand van te voren.
Ze vliegen ook naar Cyprus vanaf Dusseldorf. Hier ben ik dit jaar ook geweest.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
ooow warmer als 15 graden hahaha vergeet ijsland
ik ga vaak 5 dagen ff weg. Dit jaar Cyprus, Ibiza, Kaapverdie geweest en ik was voor een vlucht met Ryanair, Hotel met ontbijt en avond eten 150,- per persoon kwijt en dit was in mei/juni. Dus moet wel lukken voor jullie hor.
Alleen even uit de bestemming komen dat is t belangrijkste.
ik ga vaak 5 dagen ff weg. Dit jaar Cyprus, Ibiza, Kaapverdie geweest en ik was voor een vlucht met Ryanair, Hotel met ontbijt en avond eten 150,- per persoon kwijt en dit was in mei/juni. Dus moet wel lukken voor jullie hor.
Alleen even uit de bestemming komen dat is t belangrijkste.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
@mzcharlotte; ik ben er niet geweest, maar ik ga er in januari naar toe voor een studiereisje van 4 dagen. Dus vandaar dat het in me opkwam. Het is ook erg goedkoop daar. Veel plezier met een reisje uitzoeken in ieder geval!
Gast- Gast
Malta is heerlijk, mooi weer mooie stadjes. Mocht je daar heen gaan vergeet vooral niet om naar Mdina te gaan zo'n mooi sprookjesachtig stadje.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ontzettend gaaf al die tips en ook meer informatie. Ik ga mijn vriend van het weekend even achter de computer zetten zodat hij zelf met een shortlist komt. Dan neem ik wel het eindbesluit
mzcharlotte- Ratel
Ik ga zelf waarsch 3 tm 8 mrt naar Marrakech... vliegticket is 120 pp... hotel kan je zo duur maken als je wilt maar wij gaan waarsch gewoon 4/5 sterren incl Hamam en zwembad. Dat zijn de wensen. Ik ga met een vriendinnetje en dan ga ik altijd luxe. Mijn vriend houdt daar niet van en houdt van kamperen in een tentje enzo dus dat soort vakanties doe ik met hem en luxe met vriendinnen
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ibiza is ook een aanrader, ben ik met vriendinnen ook heengeweest 2jaar terug in oktober net voor het einde van het seizoen... 135 euro pp incl vlucht, hotel en autohuur ( we gingen met zn 3en). Wel via Dusseldorf weeze dan met Ryanair, maar door de goedkoopheid van de reis vonden we dat geen probleem om daarheen te rijden .. ( 1 uur en 45 min voor ons)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Waar boeken jullie je vakantie?
» Waar heen op vakantie (europa)
» Online vakantie boeken, waar?
» Waar ga jij in de zomer heen op vakantie?
» Met carnaval op vakantie waar het warm is
» Waar heen op vakantie (europa)
» Online vakantie boeken, waar?
» Waar ga jij in de zomer heen op vakantie?
» Met carnaval op vakantie waar het warm is
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: