Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

China

3 plaatsers

Ga naar beneden

China Empty China

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 9:13

Ik ben aan het overwegen om naar China te gaan voor een korte reis, ik weet nog niet zeker of het praktisch gezien wel haalbaar is dat ik ga, maar ik ben aan het dagdromen hierover Very Happy . Ik wil niet te lang weg, maximaal een week a acht dagen.

Heeft iemand tips waar ik dan heen zou kunnen gaan? Ik heb geen zin om rond te trekken, dus het liefst ga ik naar een plek toe waar het mooi is of waarvandaan ik makkelijk uitstapjes kan maken voor een dag. Ik ben niet veeleisend: ik vind het leuk om markten te zien, wat natuur te bekijken (zoals mooie rijstvelden) en verder gewoon een beetje de cultuur op te snuiven.

Tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 20:45

Je zou naar Beijing kunnen gaan. Daar is genoeg te doen en te zien en als je een dag de stad uit wilt, kun je mooi naar de Chinese muur. En ben je ook nog eens midden in de natuur. Beijing is wel een hele vieze stad trouwens. Toen ik daar was (in 2007) was de smog heel erg. Er hing gewoon overdag een geel/bruinachtige waas over de stad. Maar afgezien daarvan vond ik het een geweldige ervaring.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  rapa nui do 30 dec 2010 - 0:07

Als je zo kort wilt dan zou ik ook naar Beijing gaan. Vandaar kun je makkelijk een dagexcursie maken naar de Chinese Muur en de Ming Graven. In de stad heb je o.a. de Verboden stad, Zomerpaleis, Tempel van de Hemel en de Lama Tempel dus genoeg om te zien. De stad is wel erg snel veranderd de laatste jaren dus ik weet niet of je nog echt veel traditionele huisjes en markten vind. En de smog en hitte kan inderdaad erg zijn in de zomer. Voordeel van Beijing lijkt me ook dat je daar wel aanbiedingen voor vindt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  Happydobby do 30 dec 2010 - 1:48

Sjanghai, vette stad!
Hong kong, ook vet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  Live Laugh Love ma 3 jan 2011 - 1:18

Gevonden! Ik lees lekker mee! smile Heb een leuke aanbieding gevonden voor naar Sjanghai, 414 euro retour pp.
Wij zouden vanuit Sjanghai, Hong Kong en Bejing ook de omgeving willen verkennen.
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  rapa nui ma 3 jan 2011 - 7:55

Vanuit Shanghai is het ook leuk om naar Suzhou en naar Hangzhou te gaan. Suzhou om zijn tuinen en om er rond te varen. Hangzhou o.a om zijn grote meer met lotussen er in. Maar is bij mij al jaren geleden dat ik er geweest ben en China verandert zo snel dat deze steden inmiddels misschien wel veel te toeristisch zijn geworden.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

China Empty Re: China

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum