Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke Amerika foto?

+37
mzcharlotte
Melis_je
Happydobby
Serena
Error
litllejoy
CarpeDiem
Caro
Tullow
TNMN
Sterre
Polly
Oasis
Curious
Sugarfall
rapa nui
Snoes
Zora
Summerlovin
Roxi3
Raindrop
Jezzie
NerdChic
Antibes
Mizz_S
loura
TukTuk
Jade
Monte
Pompoen
Rosa
ladycat
Spring
Jeanette
ijsjemeisje
schuddebuikje
Marin
41 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke Amerika foto?

Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn111019%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 19% 
[ 30 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn111028%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 28% 
[ 45 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn11103%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 3% 
[ 4 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn11101%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 1% 
[ 2 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn111036%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 36% 
[ 57 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn11100%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 0% 
[ 0 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn111013%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 13% 
[ 20 ]
Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn11100%Welke Amerika foto? - Pagina 2 Lijn1110 0% 
[ 1 ]

Totaal aantal stemmen : 159

Welke Amerika foto? - Pagina 2 Empty Re: Welke Amerika foto?

Bericht  Pompoen ma 24 okt 2011 - 6:32

Joy_ schreef:Grappig Spring! Bedankt voor het uitleggen. Ik vind foto 5 juist hét toonbeeld van Amerika, zo'n stoer landschap met zo'n stoere truck. Ik vind de foto zelf heel erg gaaf. Maar geef Tukvashka wel gelijk in dat een stadsfoto beter bij mij past. Foto 1 of foto 7 zouden daar weer beter bij passen. Zo moeilijk dat ik er maar eentje in mag sturen! Want ik moet natuurlijk een mooie foto uitkiezen die ik zelf te gek vind, maar ook eentje die het publiek (= de mensen van het Amerika forum die gaan stemmen) aanspreken, om te zorgen dat ik win Wink
(Die kans bestaat wel, maar er zitten daar veel andere goeie fotografen!)

5 is niet apart genoeg, 7 wel, maar ik denk dus met een klein beetje andere bewerking. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het origineel was!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:34

Ik ga voor foto 7. Deze springt er het meest uit.

Foto 1 zie ik voornamelijk de bomen, het vrijheidsbeeld is me iets te ver weg.
Foto 2 vind ik wel heel gaaf zo met de kleuren, maar hij lijkt een klein beetje onscherp? Kan ook aan mijn ogen liggen smile .
Foto 3 vind ik ook mooi, maar vind ik niet persé Amerika.
Foto 4 vind ik ook niet perse Amerika, zou ook Frankrijk kunnen zijn smile .
Foto 5 vind ik wel echt Amerikaans, maar zou ik mooier vinden als de kleuren van de truck wat meer naar voren kwamen. Nu vind ik ze een beetje in de achtergrond wegvallen.
Foto 6 Vind ik niet een heel bijzonder onderwerp, maar misschien is het omdat de gebouwen me niks zeggen?
Foto 7 Vind ik het meest pakkende. Het contrast van de gebouwen en de taxi en de kleuren vind ik erg mooi.
Foto 8 vind ik iets te flets, de compositie is leuk bedacht maar niet helemaal mijn smaak.

Ik kies voor foto 7.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:34

Mijn tweede keus zou overigens nummer 7 zijn.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 24 okt 2011 - 6:35

Tukvashka: Origineel zou ik even ver voor moeten zoeken (zal sowieso moeten als ik 'm opstuur voor de wedstrijd ivm grootte), want zal wel op de harde schijf staan..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marin ma 24 okt 2011 - 6:45

Wel leuk om te lezen trouwens, want ik zat zelf met name heel erg met foto 1 en 5 in m'n hoofd. En 7 iets verder in m'n achterhoofd alleen vind ik die haast iets te statisch, hij is zo 'stil'. Voordeel van foto 5 is dat het een liggende foto is, en dus mooier aan de muur hangt. En ik denk ook dat de echte hardcore Amerika-gangers dat echt wel aanspreekt. Maar foto 1 vind ik ook heel bijzonder zelf. Zal dus uiteindelijk wel een van die twee worden denk ik. Pff moeilijk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mizz_S ma 24 okt 2011 - 6:45

Ik heb op 7 gestemd, ik vind het echt een toffe foto, gewoon zo die hoge gebouwen, en dan 1 zo'n gele taxi en verder niets!n Ook heel mooi qua perspectief (zo heet dat toch?).
Maar ik vond 4 ook mooi vanwege het licht, en foto 5 omdat dat zo typisch Amerikaans is, althans dat gevoel geeft het mij.
Op foto 2 vind ik de sneeuw mooi, want ik hou gewoon van sneeuwfoto's, maar die zou ik verder niet kiezen omdat ik de andere 3 die ik genoemd heb mooier vind.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 6:47

Hmm, ik heb duidelijk voorkeur voor 2, 5 en 7... Wellicht 8... Ga nog even nadenken op welke ik echt zou stemmen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  NerdChic ma 24 okt 2011 - 6:48

2! Die vind ik ik het meest echt echt amerika lijken. Die andere ook wel, maar 2 op een manier dat ik er naar kan blijven kijken! smile
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 6:48

Ik heb op 7 gestemd, die vind ik het mooist 'arty' qua compositie ook (van degene die me aanspreken). =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 6:55

Zie net de populariteit van 5, dat snap ik ook, dat zou mijn tweede zijn. Ik keek zelf ook wat meer naar wat ik aan de muur zou willen en daar vind ik hem te druk voor. Maar qua foto vind ik die wel ook heel mooi en hij voelt zelfs nog Amerikaanser dan 7.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 6:59

Antibes schreef:Zie net de populariteit van 5, dat snap ik ook, dat zou mijn tweede zijn. Ik keek zelf ook wat meer naar wat ik aan de muur zou willen en daar vind ik hem te druk voor. Maar qua foto vind ik die wel ook heel mooi en hij voelt zelfs nog Amerikaanser dan 7.

Mee eens. Hij staat bij mij ook op 2, maar niet vanwege de drukte maar omdat ik het rode van de truck iets intenser had gewild. Ik vind het nu iets te veel in de achtergrond verdwijnen.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 24 okt 2011 - 7:00

Haha, grappig, dat vind ik juist mooi. Daardoor zie je de hele truck en de boomstammen juist ook mooi en valt de achtergrond ook niet weg. Als hij feller was geweest, zag je denk ik alleen nog de cabine.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:02

Haha! Smaken verschillen Very Happy

Hij hoeft ook niet helemaal op de voorgrond, maar net íetsjes meer is wel mijn smaak. Maar goed, blijft een mooie foto zo.

Gast
Gast

Bericht  Jezzie ma 24 okt 2011 - 7:04

Ik heb gestemd op foto 2, maar ik vind foto 5 ook heel erg mooi!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Raindrop ma 24 okt 2011 - 7:07

Ik heb gestemd op foto 2 maar 5 en 7 vind ik ook heel erg mooi.
Foto 1 ook trouwens alleen jammer dat het Vrijheidsbeeld niet zo goed te zien is.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Marin ma 24 okt 2011 - 7:12

Raindrop schreef:
Foto 1 ook trouwens alleen jammer dat het Vrijheidsbeeld niet zo goed te zien is.

Da's juist de charme van die foto vind ik zelf Wink Veel origineler standpunt, en 't licht is heel mooi. Maar snap wel dat ie niet heel duidelijk is, je moet wel goed kijken dat het het vrijheidsbeeld is. Overigens heb ik deze foto als iPhone achtergrond smile

Geloof dat Confusion het zei, maar foto 2 is inderdaad niet helemaal scherp. Dat is wel echt jammer en daardoor valt ie voor mij eigenlijk misschien toch wel af, ondanks dat ik de foto verder heel gaaf vind.

Super lief dat jullie zo uitgebreid reageren trouwens!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roxi3 ma 24 okt 2011 - 7:14

Ik vind de eerste foto echt heel mooi!

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:16

Foto 5 omdat de rest me gewoon niet aanspreekt, 5 doet dat wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:20

Ik heb de rest van de reacties niet gelezen maar heb op 5 gestemd. Ik vind de rest eigenlijk niet bijzonder, ik vind 5 ook niet zó bijzonder maar wel het mooist. Maar ik heb mooiere foto's van je gezien!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 7:21

Joy_ schreef:Wel leuk om te lezen trouwens, want ik zat zelf met name heel erg met foto 1 en 5 in m'n hoofd. En 7 iets verder in m'n achterhoofd alleen vind ik die haast iets te statisch, hij is zo 'stil'. Voordeel van foto 5 is dat het een liggende foto is, en dus mooier aan de muur hangt. En ik denk ook dat de echte hardcore Amerika-gangers dat echt wel aanspreekt. Maar foto 1 vind ik ook heel bijzonder zelf. Zal dus uiteindelijk wel een van die twee worden denk ik. Pff moeilijk!
Het nadeel van foto 7 is dat het twee kenmerkende items van een stad uit de VS laat zien (hoogbouw, gele taxi), maar de dynamiek van zo'n stad mist. Bij foto 5 is het plaatje compleet: Amerikaanse truck, grote stammen en de natuur.

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin ma 24 okt 2011 - 7:23

Ik zeg 5. Prachtige foto!
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Marin ma 24 okt 2011 - 7:37

Arden schreef:Ik heb de rest van de reacties niet gelezen maar heb op 5 gestemd. Ik vind de rest eigenlijk niet bijzonder, ik vind 5 ook niet zó bijzonder maar wel het mooist. Maar ik heb mooiere foto's van je gezien!

Haha ja ik ook wel, maar het móet een foto zijn gemaakt in Amerika en geen grote bewerkingen hebben. En dan is dit alles wat ik in huis heb Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zora ma 24 okt 2011 - 7:48

Foto 5. Ik vind de andere foto's fotografisch gezien (Very Happy) helemaal niet zo boeiend, zeker, als we het over favorieten hebben, foto 1 niet. Die kun je met een betere lucky toeristenshot ook krijgen denk ik. Foto 5 heeft mooie, op de een of andere manier, klassieke kleuren, en straalt echt US uit vind ik.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Snoes ma 24 okt 2011 - 8:05

Ik vind foto 2 en foto 5 het leukste!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  rapa nui ma 24 okt 2011 - 8:18

Ik vind foto 2 het mooist en die zou ik zelf ook wel aan de muur willen hebben. Ik vind het gele van de taxi mooi in verhouding en in combinatie met het gele van het verkeerslicht erboven en het geel groene van de verkeersborden. En dan de witte sneeuwachtergrond. Mooi en vind ik ook wel typisch Amerikaans.

Foto 1: vind ik de rechter boomstam iets te aanwezig om de foto voor mij echt mooi te maken

Foto 3: ik hou wel van dat industriele maar ik mis er net wat op om het heel erg speciaal te maken

Foto 4 vind ik meer een gewone vakantiefoto.

Foto 5: heb ik over getwijfeld, ik vind hem wel mooi maar eigenlijk wel wat standaard, zou hem zelf niet aan de muur willen. Als de vrachtwager iets groter in beeld was geweest/iets minder heuvel op de achtergrond zou hij me meer aanspreken.

Foto 6 + 7 vind ik wat standaard fotos, ik hou erg van architectuur en gebouwen en denk dat er mooiere foto's te maken zijn. Ik vind deze mooi als herinnering maar niet zo speciaal voor een wedstrijd

Foto 8: spreekt me wel aan maar ik vind foto 2 dan specialer. Ik vind het bord op de voorgrond leuk, mooie kleuren maar jammer dat de brug er dan net wat te nietszeggend op staat.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: