Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoofdluis

+3
truestar
Lejow
Roodkapje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoofdluis Empty Hoofdluis

Bericht  Roodkapje wo 19 okt 2011 - 23:40

M. is bij een vriendinnetje uit haar klas aan het logeren. Gister bij het wegbrengen vertelde haar moeder dat vriendinnetje hoofdluist heeft. 5 levende had ze gevonden. M. had al zo naar de logeerpartij uitgekeken dat ik op dat moment zoiets had van... jullie zijn toch al de hele week ook samen op school geweest... dus besmetting heeft misschien al plaats gevonden.
Ik heb haar daar gelaten... Ze komt zo thuis.. ik heb zelf nog nooit hoofdluis gehad en heb ook werkelijk geen idee wat je moet doen, behalve kammen. Dat deed mijn mama ook bij mij. Ik heb geen idee hoe het eruit ziet, en dan vooral de eitjes niet.

Waar moet ik nog meer op letten? Tips?

En de belangrijkste vraag... Waar behandelen jullie het mee? Wat doe je met al het speelgoed/ knuffels etc? Beddengoed? Haarelastiekjes die ze in heeft gehad?

Ik hoop dat ik niets vind.... maar ben zo bang van wel, het zijn zulke dikke vriendinnen... niet bij elkaar weg te slaan.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdluis Empty Re: Hoofdluis

Bericht  Lejow wo 19 okt 2011 - 23:45

Eitjes zijn kleine zwarte 'pikjes/puntjes' en de levende kun je vaak gewoon zien lopen.
Ga voor de zekerheid even naar de drogist en haal luizen shampoo, kun je haar haar dara in ieder geval mee wassen.
Verder heel goed stofzuigen overal op en onder en knuffels en kleding en kussens in de was doen.
Of in een dichte vuilniszak en ze daar een poos in laten (weet alleen niet precies hoelang).

Met kammen haal je alleen de neetjes er uit, vaak niet de luizen zelf.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  truestar wo 19 okt 2011 - 23:47

Roodkapje schreef:M. is bij een vriendinnetje uit haar klas aan het logeren. Gister bij het wegbrengen vertelde haar moeder dat vriendinnetje hoofdluist heeft. 5 levende had ze gevonden. M. had al zo naar de logeerpartij uitgekeken dat ik op dat moment zoiets had van... jullie zijn toch al de hele week ook samen op school geweest... dus besmetting heeft misschien al plaats gevonden.
Ik heb haar daar gelaten... Ze komt zo thuis.. ik heb zelf nog nooit hoofdluis gehad en heb ook werkelijk geen idee wat je moet doen, behalve kammen. Dat deed mijn mama ook bij mij. Ik heb geen idee hoe het eruit ziet, en dan vooral de eitjes niet.

Waar moet ik nog meer op letten? Tips?

En de belangrijkste vraag... Waar behandelen jullie het mee? Wat doe je met al het speelgoed/ knuffels etc? Beddengoed? Haarelastiekjes die ze in heeft gehad?

Ik hoop dat ik niets vind.... maar ben zo bang van wel, het zijn zulke dikke vriendinnen... niet bij elkaar weg te slaan.

Het beste kan je haar haren uitkammen met een luizenkam, stevig doorkammen maar wel pluk voor pluk.. En boven de wasbak of een licht laken of handdoek, als ze er uit springen kan je ze meteen herkennen. Als je het gewoon zo in de woonkamer uitkamt heb je kans dat ze je niet opvallen. Ze zijn meestal een beetje bruinig van kleur.. Let er ook op of je neetjes ziet.. Die zijn wit/doorzichtig van kleur en liggen meestal dicht tegen de hoofdhuid aan.

Mocht ze luis hebben dan zou ik bij de apotheek even een goede shampoo halen, de haarelastiekjes die ze heeft ingehad zou ik weg gooien.. Knuffels en beddengoed kun je volgens mij het beste in een afgesloten vuilniszak doen, ik weet alleen even niet meer hoelang..
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Darius wo 19 okt 2011 - 23:53

Inderdaad alvast luizenshampoo kopen bij de drogist, en vergeet niet om ALLE jassen van de kapstok te wassen. Vervolgens kun je jullie jassen het beste een week of twee apart ophangen, of in een vuilniszak stoppen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 0:05

Rampenplan, S.enna geeft dit vorig jaar gehad. Wat een hel zeg, voordat alle luisjes weg waren pfff heeft wel een maand geduurd. Ze had eitjes die gelig/wit waren, en wel 100 in haar haren binnen een paar dagen. Kammen kammen kammen en alles wassen totdat je geen wasmachine meer kan zien. Echt geloof me, luizen wil je niet krijgen en al helemaal niet met meerdere kinderen in huis. Ga alvast luizen shampoo halen, en haar en je andere kinderen vanavond mee wassen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 2:11

Nou dat wil je niet!
Wassen, alles wassen! Van iedereen de jassen enzo en alles waar ze in aanraking is geweest.
Verder kammen, kammen, kammen en wassen met luizenshampoo.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 20 okt 2011 - 3:05

Idd kammen kammen kammen. XT-luis halen bij de kruidvat en wassen maar. Knuffels en jassen een nacht in de vriezer in een zak of een week in een afgesloten vuilniszak. Autostoel goed afstofzuigen.

Wat ik deed bij mijn jongens was de stofzuiger op hun hoofd. Pluk voor pluk met de stofzuiger haha. wel opletten want als je te grote plukken pakt krijg je klitten.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie do 20 okt 2011 - 3:06

en laat jezelf ook ff nakijken door je man.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 20 okt 2011 - 3:07

Mamsie schreef:Idd kammen kammen kammen. XT-luis halen bij de kruidvat en wassen maar. Knuffels en jassen een nacht in de vriezer in een zak of een week in een afgesloten vuilniszak. Autostoel goed afstofzuigen.

Wat ik deed bij mijn jongens was de stofzuiger op hun hoofd. Pluk voor pluk met de stofzuiger haha. wel opletten want als je te grote plukken pakt krijg je klitten.

Of is je kind ineens weg :P laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Mizzie do 20 okt 2011 - 8:06

Ik werk in het onderwijs, dus veel luizen. Ik doe dan ook elke ochtend preventief een beetje colonia in mijn haar.
Ik neem altijd flessen Aqua de colonia van Nenuco of Denenes uit Spanje mee (dat doen we bij baby's op hun kleertje en een klein beetje in hun haar)

Ik weet niet of ze zoiets dus in Nederland verkopen, maar een beetje parfum kan natuurlijk ook!

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  ekiaam87 do 20 okt 2011 - 8:14

Volgens mij heeft de GGD sinds dit schooljaar bekend gemaakt dat je veel beter kan kammen en dat al het wassen dus overbodig is.
Meer info staat denk ik op http://www.ggdgezondheidsinfo.nl/dossiers.asp?regioid=&dossierid=42 (kan je foldertjes downloaden met info)
Succes
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Mamsie do 20 okt 2011 - 8:53

ekiaam87 schreef:Volgens mij heeft de GGD sinds dit schooljaar bekend gemaakt dat je veel beter kan kammen en dat al het wassen dus overbodig is.
Meer info staat denk ik op http://www.ggdgezondheidsinfo.nl/dossiers.asp?regioid=&dossierid=42 (kan je foldertjes downloaden met info)
Succes

klopt maar zelf zou ik voor het idee toch een keer met die zooi mijn haar wassen. Brrr
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  ekiaam87 do 20 okt 2011 - 23:53

Mamsie schreef:
ekiaam87 schreef:Volgens mij heeft de GGD sinds dit schooljaar bekend gemaakt dat je veel beter kan kammen en dat al het wassen dus overbodig is.
Succes

klopt maar zelf zou ik voor het idee toch een keer met die zooi mijn haar wassen. Brrr

Ow ja, m'n haar wassen zou ik ook zeker doen!! Maar het wassen van de rest hoeft blijkbaar dan niet meer?
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002

Bericht  Darius vr 21 okt 2011 - 0:05

Ik denk dat de GGD bedoelt dat je je haar alleen hoeft te kammen ipv te wassen met shampoo. Het advies om beddengoed, jassen en knuffels e.d. te wassen/in de vriezer/in een vuilniszak te doen blijft wel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud