Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wipstoeltje

+13
Parisienne
Flip Fluitketel
Printje
Flower_L
Susan
Spring
Liadan
Coccinelle
PapillonRose
teletascha
Mamsie
loesje
chipa
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 2:53

Gebruiken jullie een wipstoeltje? Zo ja vanaf welke leeftijd en tot wanneer?
Verder nog tips om op te letten bij aanschaf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  chipa ma 17 okt 2011 - 4:54

Wij hebben er een en gebruiken deze al vanaf dat F een maand is. Niet dat hij er hele dag in zat toen. Tegenwoordig wil hij graag in je buurt zijn en alles zien en dan zit hij er in.
Wij hebben een heel simpele gekocht zonder toeters en bellen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 5:00

Ik heb wippertjes van ChildWeels. Ze zijn in gebruik vanaf toen ze een week of 3 a 4 waren, maar zitten er niet vaak in. Af en toe even na een voeding voor ze weer naar bed gaan. In het begin sliepen ze er weleens in (mag officieel niet), maar nu we ze inbakeren niet meer.
Ik vond het vooral belangrijk dat ze verstelbaar waren, zowel de bovenkant als de voeten.

En ik wilde zwarte, alleen die hadden ze alleen icm roze handgrepen aan de zijkant en roze label, maar ik vind het prima kunnen voor mijn boy's :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 5:08

wippertjes zijn dodelijke dingen. Mijn dochter kreeg het iedere keer voor elkaar om met wipper en al om te vallen. We hebben 'm dus maar een enkele keer gebruikt, maar wel pas nadat ze een maand of 4/5 was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  loesje ma 17 okt 2011 - 5:15

wij hebben hem gebruikt van 3 t/m 9 maanden ik vond het ideaal.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Mamsie ma 17 okt 2011 - 5:20

Ik gebruikte hem altijd in de badkamer. Ik douchte met de kleine en legde dag een handoek in de wipper en deed hem daar in en dan de riempjes dicht. Dan kon ik mijzelf even wassen en afdrogen.

Verder zette ik hem wel is in de wipper in de keuken als ik aan het koken was.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  teletascha ma 17 okt 2011 - 5:24

Wij hebben ook een simpele. We zetten haar erin als we aan tafel zijn aan het eten. Verder ook als we haar een groentehapje geven.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  PapillonRose ma 17 okt 2011 - 5:31

Ik heb er geen gehad. Had wel een soort elektrische variant, zo'n schommelstoeltje. Daar heeft ze regelmatig in gezeten, vond ze prachtig. Ook in het begin om even tot rust te komen werkte hij erg rustgevend. Maar een gewone heb ik niet gehad en ook niet gemist, omdat ik die andere al had.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Coccinelle ma 17 okt 2011 - 6:41

Wij hebben nooit een wippertje gebruikt, hadden wel een hangmatje met standaard.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Liadan ma 17 okt 2011 - 6:43

Wij hebben een wipstoeltje en een doomoo seat en het zijn allebei miskopen.
Bij Yara hadden we alleen de doomoo seat en zij vond dat ding niet leuk en we hebben 'm toen 4 keer gebruikt denk ik.
En ook nu gebruiken we ze niet. Kian ligt gewoon altijd lekker op een kleedje of in de box en soms tegen het voedingskussen aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Spring ma 17 okt 2011 - 6:50

Ik zou gewoon eentje van marktplaats halen ofzo..

Dan kost het je niet onnodig geld. Ik heb de onze bijna niet gebruikt. Alleen in het begin om fruit en groente hapje in te geven toen ze nog niet zelfstandig kon zitten.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 6:52

Wij hebben een wipstoeltje van Koelstra... M zit er graag in. Wel maar even elke keer, maar wel al best vaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Susan ma 17 okt 2011 - 7:19

Wij hadden voor Ezra een wipstoeltje van Fisher-Price, in het Rainforest-thema. Dat wipstoeltje was een groot succes, Ezra heeft er heel veel plezier van gehad, helaas was het niet al te stevig en konden we het maar tot zes maanden gebruiken. Daarna heeft hij nog een paar maandjes in een wipstoeltje van Topmark gezeten.

Yrsa heeft ook in beide wipstoeltjes gezeten, maar ze was niet zo gek op dat Fisher-Price stoeltje als Ezra.

Een Doomoo-seat hebben we ook, maar daar hebben ze niet veel in gezeten. Ik heb nog wel van allebei foto's dat ze met zes weken liggen te slapen in de Doomoo-seat, ze dragen ook precies dezelfde pyjama.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 7:42

Ik had m echt niet kunnen missen hoor! Hier is hij dus heel veel gebruikt, gelijk vanaf de geboorte tot ik schat een maand of tien zeker wel! Wij hadden er een die je ook helemaal plat kon leggen. Fruit en groentehap kreeg hij er ook in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Flower_L ma 17 okt 2011 - 7:45

wij hebben het wipstoeltje ook enige tijd gebruikt. Vooral ivm zijn verborgen reflux...hele tijd rechtop houden is ook niet echt praktisch.
En voor geven van vast voedsel na 6mnd.

Hebben destijds ook zo'n schommelstoel met geluid van mijn schoonouders gekregen, maar daar houd ik niet zo van, en heeft hij 3x ingezeten. Staat nu gedemonteerd in het zolderschap.

oja, die van ons kon ook helemaal plat. Vond ik wel vereiste.


Laatst aangepast door Flower_L op ma 17 okt 2011 - 7:46; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Printje ma 17 okt 2011 - 7:45

Laurientje85 schreef:Ik had m echt niet kunnen missen hoor! Hier is hij dus heel veel gebruikt, gelijk vanaf de geboorte tot ik schat een maand of tien zeker wel! Wij hadden er een die je ook helemaal plat kon leggen. Fruit en groentehap kreeg hij er ook in.

+1
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 okt 2011 - 7:49

Hier hadden we de wipstoel niet willen missen. Als ze onrustig was, was het soms de enige manier om haar rustig te krijgen d.m.v. het wippen. Verder kon ze er bij wijze van uren in doorbrengen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 7:59

Ik heb de wipstoel eigenlijk nooit gebruikt. Meneer die hing altijd helemaal scheef in dat ding. Hij lag altijd op een boxkleed op de grond of met bijvoorbeeld zijn eerste hapjes zat hij in de maxi cosi

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Parisienne ma 17 okt 2011 - 8:01

Ik zou het wipstoeltje absoluut niet willen missen! N. lag er al al vanaf een aantal maanden oud in. Ze vond het heerlijk om zo lekker om zich heen te kijken en om lekker met wat rammelaartjes/knuffeltjes in te spelen of met de speelboog die erboven op zit (en die er ook af kan). Ze is er ook vaak genoeg in in slaap gevallen, zeker als de massagestand (=trilstand) aan stond.. heerlijk vond ze dat. Ze ligt/zit er nu nog steeds in, als ze even tv kijkt ofzo. Ze ligt dan lekker ontspannen, flesje drinken erbij, koekje er soms bij, etc. Echt haar stoeltje is het nog. Deze kan ook onmogelijk omvallen, hij staat zo ontzettend stevig op de grond. N. heeft er al vaak genoeg half uit gehangen, maar ze is nog nooit met stoeltje en al gevallen. Onmogelijk bij deze. Zolang ze er nog in past zullen we hem nog gebruiken (als ik haar echt even vast moet zetten bijvoorbeeld).

Wij hebben overigens eentje van Fisher Price, hij lijkt een beetje op deze:
Wipstoeltje Article12139621
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  sheila123 ma 17 okt 2011 - 8:33

Wij hebben er eentje van Koelstra,bij de oudste alleen gebruikt met het fruit en groente hapje en later zat ze in de kinderstoel en gebruikte ze hem bijna nooit. De jongste daarin tegen kan er bij wijze van spreken uren in zitten en vind het geweldig!! Ze kan nog niet zo goed zitten als haar zus destijds dus zij krijgt voorlopig haar groente en fruit nog lekker in de wipper. Dus hier zeker geen miskoop! Vind het ook erg handig als ze bij me in de buurt wil zijn. Ik trek het wippertje erbij en ze vind alles prima smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  pitbullgup ma 17 okt 2011 - 21:16

Wij hebben ook een wippertje aangeschaft (kado van opa en oma) Hij kan helemaal plat en er zit een losse speelboog bij. Als ik kijk hoeveel 2 nichtjes van ons het wippertje gebruiken denk ik dat we er toch wel wat aan zullen hebben.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Mamabijtje ma 17 okt 2011 - 22:00

Wij hebben ook een hele simpele wipstoel.
Bij mijn zoontje vanaf de eerste week gebruikt en hij zat er regelmatig in omdat ie overal bij wou zijn en alles wou zien.
Voor mijn dochtertje was die stoel gewoon helemaal niets. Zij wou liever spelen en ontdekken en had bewegingsvrijheid nodig en een wipstoel beperkt een baby daar toch in. Ze heeft er dus maar een enkele keer in gezeten.
Bij allebij vond ik het niet meer veilig toen ze 6 maand waren. Met 5 maand wisten ze er rechtop in te gaan zitten en met 6 maand klommen ze eruit.
Bijvoeding in een wipstoel zou ik ook nooit doen!

Mamabijtje
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 23-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Jazzlyn ma 17 okt 2011 - 22:24

Wipstoeltje nooit gebruikt.. Nu voor de tweede is mijn zoontje over naar een andere kinderstoel en de baby gaat in de Bloom Fresco kinderstoel (babystand).. Wordt dat dure wipstoeltje weer niet gebruikt.. Ach ja Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 6:17

Wij hebben het wipstoeltje veel gebruikt.
Tot het moment dat ze er zo hard in ging zitten "wipperen" dat ze de hele kamer doorging en de vloer onder de krassen zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 7:19

Wij hebben nooit geen wipstoeltje gebruikt. Ik vind het echte ondingen. Wij hebben ons altijd gered met onszelf, de box en de maxi Cosi. Toen T. fruit en groente mocht en nog niet kon zitten, kreeg hij daar zijn hapje in. (Tip: gebruik een hoes over je maxi cosi/wipstoeltje Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wipstoeltje Empty Re: Wipstoeltje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum