Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

+50
rapa nui
Burn
TukTuk
sterremaan
Sjirafje
Atelier Madame
L!ND@
Toet
Alex
aniet
Monte
Niekske
Eris
Serena
Fayebella
Huppekee
Bimbam
Lavendel
Sugarfall
Cato
Jade
Jasmine
Jezzie
Tiana
Qiara
Raindrop
Jordana
Happydobby
Curious
FireButterfly
Evan
Koffieleut
Oasis
bolus26
Jeanette
Suus
May
Pompoen
Lotus
Snoes
Chocolate Cookie
Zininzon
Krullebol
Marin
ExpressoB
mzcharlotte
Minx
Angela_1986
ekiaam87
Sjaantje
54 plaatsers

Pagina 16 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende

Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Pompoen di 29 nov 2011 - 20:44

Hoe hoog moeten ze dan zijn Sjaan? Want Teva heeft ook slippers met een hak, voor mij duidelijk te hoog!
[url][/url]Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Teva-mandalyn-wedge-ola-roze-dames-2379-1_1
Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Teva-slippers-mandalyn-wedge-stct-2082-1_3
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje di 29 nov 2011 - 22:43

Ow die zijn wel leuk, Pompoen! Maar voor mij waarschijnlijk te laag Sad Want je moet eigenlijk de dikte van de zool onder de bal van de voet (zo heet dat toch?) niet meetellen.
Hoewel ik nu met rechtere knieen wel dichter bij de grond kan komen met mijn hak dus ik zal tzt eens op onderzoek uitgaan. Heb je vrijdag gelet op de slippers die ik toen aan had? Zo'n hak heb ik onderhand toch wel nodig, weet alleen niet hoe hoog dat is qua cm's.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  TukTuk di 29 nov 2011 - 22:47

Sjaantje schreef:
AngelNyn schreef:Ahh stom dat ik daar niet aan gedacht had dat het ook daar aan kon liggen! Embarassed Maar wel balen dat je nu niet meer goed op blote voeten kan lopen.. Maar heb je het idee dat dat nog wel goed gaat komen, wat balans betreft?

Jammer dat er geen protheses bestaan voor enkels!
Nee da's niet stom, dat vind ik niet gek dat je daar niet aan denkt als je er normaalgesproken niet mee te maken krijgt. Heb juist liever dat je het vraagt als je er nieuwsgierig naar bent want ik geef er gewoon serieus antwoord op. Ik ben alleen gewend aan die vraag, mensen zeggen ook vaak: 'Goh meiske, je loopt al zo moeilijk en dan loop je ook nog eens op hakken!!! :shock: '

Protheses voor enkels bestaan inmiddels wel! Mijn buurvrouw (van thuis, dus niet mijn ziekenhuisbuurvrouw ofzo) krijgt er binnenkort 1 maar het is nog heel nieuw. Maar ik heb er geen 'last' van in die zin dat het geen pijn doet ofzo dus ik laat er maar niet aan prutsen want dan wordt het misschien alleen maar erger. Mijn enkels bewegen gewoon amper en that's it.

En met die balans komt het ook wel weer goed hoor. Je moet het net zien als wanneer ik jou zou opdragen om vanaf NU alleen nog maar op je tenen te lopen, zonder steun onder je hak. Dat kun je ook niet meteen maar leer je mettertijd. Bij mij komt daar nog bij dat daarnaast mijn spieren nog moeten aansterken. Maar dat komt heus wel weer!
Nouja ik vond het stom van mezelf gezien de opleiding die ik volg laughcry Mijn vraag was ook meer uit respect dat je dus stabiliteit kon vinden op hakken. Ik kan amper op hakken lopen, laat staat als er net 2 nieuwe protheses in mijn knieën zouden zitten!

Het lijkt me wel erg lastig voor je, omdat je er altijd rekening mee moet houden! Krijg je ook orthopedisch aangepast schoeisel, of zijn confectieschoenen voldoende voor je?

Kan me ook wel voorstellen dat als je er geen pijn aan hebt, dat je er ook niet aan wilt wil laten prutsen, want je weet inderdaad niet wat je er voor terug kan krijgen.
Hopelijk vind je snel je stabiliteit weer terug!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje wo 30 nov 2011 - 0:04

AngelNyn schreef:Nouja ik vond het stom van mezelf gezien de opleiding die ik volg laughcry Mijn vraag was ook meer uit respect dat je dus stabiliteit kon vinden op hakken. Ik kan amper op hakken lopen, laat staat als er net 2 nieuwe protheses in mijn knieën zouden zitten!

Het lijkt me wel erg lastig voor je, omdat je er altijd rekening mee moet houden! Krijg je ook orthopedisch aangepast schoeisel, of zijn confectieschoenen voldoende voor je?

Kan me ook wel voorstellen dat als je er geen pijn aan hebt, dat je er ook niet aan wilt wil laten prutsen, want je weet inderdaad niet wat je er voor terug kan krijgen.
Hopelijk vind je snel je stabiliteit weer terug!
Wat voor opleiding volg je dan?
Ik moet er idd altijd rekening mee houden en soms is dat wel lastig ja, maar andersom zijn hier ook meiden die alleen op platte schoenen kunnen lopen en zij moeten er ook rekening mee houden dus tja wat is erg?? Het is wel zo dat als ik op zondag in mijn kloffie rondloop (lees: joggingbroek en sweatshirt) en ik moet even naar de supermarkt, dan trek ik daar even gauw mijn pumps onder aan. Geen gezicht natuurlijk want onder een joggingbroek zou je eerder sneakers o.i.d. aantrekken. Maar daar heb ik dan dikke poep aan hoor Very Happy

Orthopedisch schoeisel heb ik wel gehad maar dat was ten eerste enorm slecht voor mijn imago / gevoel van zelfwaarde en bovendien luisterde die schoenmaker totaal niet naar mij met als gevolg dat de schoenen zoveel pijn deden tijdens het lopen (totaal verkeerde druk op mijn achillespees) dat ik er gewoonweg niet op KON lopen. En die kerel vertikte het om aan te passen want volgens hem zat alles goed. Daarnaast had hij de rechterschoen te smal gemaakt bij het teen-gedeelte waardoor mijn tenen in elkaar gedrukt zijn dus nu heb ik dankzij hem een lelijk kromgegroeid teentje Sad
Ik was toen een jaar of 12 / 13 en zag een krantje van de Bristol en zei tegen mam: 'Hee... daar hebben ze ook schoenen met een hak, zullen we daar eens gaan winkelen?' En sindsdien draag ik alleen nog maar confectieschoenen en ik ben van plan dat vol te blijven houden tot het echt niet meer gaat maar dat is gelukkig nog lang niet aan de orde cheers
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  TukTuk wo 30 nov 2011 - 0:13

Sjaantje schreef:
AngelNyn schreef:Nouja ik vond het stom van mezelf gezien de opleiding die ik volg laughcry Mijn vraag was ook meer uit respect dat je dus stabiliteit kon vinden op hakken. Ik kan amper op hakken lopen, laat staat als er net 2 nieuwe protheses in mijn knieën zouden zitten!

Het lijkt me wel erg lastig voor je, omdat je er altijd rekening mee moet houden! Krijg je ook orthopedisch aangepast schoeisel, of zijn confectieschoenen voldoende voor je?

Kan me ook wel voorstellen dat als je er geen pijn aan hebat maar dat is t, dat je er ook niet aan wilt wil laten prutsen, want je weet inderdaad niet wat je er voor terug kan krijgen.
Hopelijk vind je snel je stabiliteit weer terug!
Wat voor opleiding volg je dan?
Ik moet er idd altijd rekening mee houden en soms is dat wel lastig ja, maar andersom zijn hier ook meiden die alleen op platte schoenen kunnen lopen en zij moeten er ook rekening mee houden dus tja wat is erg?? Het is wel zo dat als ik op zondag in mijn kloffie rondloop (lees: joggingbroek en sweatshirt) en ik moet even naar de supermarkt, dan trek ik daar even gauw mijn pumps onder aan. Geen gezicht natuurlijk want onder een joggingbroek zou je eerder sneakers o.i.d. aantrekken. Maar daar heb ik dan dikke poep aan hoor Very Happy

Orthopedisch schoeisel heb ik wel gehad maar dat was ten eerste enorm slecht voor mijn imago / gevoel van zelfwaarde en bovendien luisterde die schoenmaker totaal niet naar mij met als gevolg dat de schoenen zoveel pijn deden tijdens het lopen (totaal verkeerde druk op mijn achillespees) dat ik er gewoonweg niet op KON lopen. En die kerel vertikte het om aan te passen want volgens hem zat alles goed. Daarnaast had hij de rechterschoen te smal gemaakt bij het teen-gedeelte waardoor mijn tenen in elkaar gedrukt zijn dus nu heb ik dankzij hem een lelijk kromgegroeid teentje Sad
Ik was toen een jaar of 12 / 13 en zag een krantje van de Bristol en zei tegen mam: 'Hee... daar hebben ze ook schoenen met een hak, zullen we daar eens gaan winkelen?' En sindsdien draag ik alleen nog maar confectieschoenen en ik ben van plan dat vol te blijven houden tot het echt niet meer gagelukkig nog lang niet aan de orde cheers

Orthopedische technologie, en dan kan je kiezen of je de kant van de protheses (Externe protheses, dus niet dat soort wat jij in je knieën hebt, maar echt mensen die bijvoorbeeld een onderbeen missen) en ortheses (lichaams ondersteunende hulpmiddelen, zoals knie braces) op wilt of de kant van orthopedisch schoeisel. Dus mijn opmerking was nogal kort door de bocht zeg maar:P Ik had verder moeten denken.

Ik vind jou echt zo'n mooie instelling hebben! Gewoon lekker doen waar je zelf het meeste aan hebt, ongeacht wat anderen vinden.

Ook niet echt handig van die aanmeter, dat hij totaal niet luisterde naar je.. Snap wel dat je nu liever confectie koopt, stuk goedkoper ook! En dan kan je ook gewoon voor schoenen gaan kijken op het moment dat je ze nodig hebt. Bij orthopedisch schoeisel is het traject soms zo ontzettend lang, dat het vaak voorkomt dat mensen in de zomer eindelijk hun winterschoenen krijgen, en in de winter hun zomerschoenen.. Echt heel triest dat dat vaak zo gaat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  sterremaan wo 30 nov 2011 - 0:37

Hahaha Sjaan ik kan wel wat met je andere pyjama's wat maken hoor :P
No problemo. Als ik straks weer wat meer energie heb. Dan ga ik aan de slag.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje wo 30 nov 2011 - 0:44

AngelNyn schreef:Orthopedische technologie, en dan kan je kiezen of je de kant van de protheses (Externe protheses, dus niet dat soort wat jij in je knieën hebt, maar echt mensen die bijvoorbeeld een onderbeen missen) en ortheses (lichaams ondersteunende hulpmiddelen, zoals knie braces) op wilt of de kant van orthopedisch schoeisel. Dus mijn opmerking was nogal kort door de bocht zeg maar :P Ik had verder moeten denken.

Ik vind jou echt zo'n mooie instelling hebben! Gewoon lekker doen waar je zelf het meeste aan hebt, ongeacht wat anderen vinden.

Ook niet echt handig van die aanmeter, dat hij totaal niet luisterde naar je.. Snap wel dat je nu liever confectie koopt, stuk goedkoper ook! En dan kan je ook gewoon voor schoenen gaan kijken op het moment dat je ze nodig hebt. Bij orthopedisch schoeisel is het traject soms zo ontzettend lang, dat het vaak voorkomt dat mensen in de zomer eindelijk hun winterschoenen krijgen, en in de winter hun zomerschoenen.. Echt heel triest dat dat vaak zo gaat.
Haha ja sorry maar dan was je opmerking idd heel erg kort door de bocht :P Neem ik je niet kwalijk hoor! Zie dit maar als een praktijk-leermomentje Wink Welke kant ga jij uiteindelijk op, weet je dat al?

Bedankt voor je compliment, ik probeer idd te leven zoals ik dat wil en me niet teveel laten beheersen door mijn ziekte of door wat andere mensen zeggen. Daarom ben ik ook jaren geleden van reumatoloog geswitcht, die kerel die ik vroeger had, wilde eigenlijk dat ik van kinds af aan al achter de geraniums ging laughcry Ik was ooit (toen ik puber was) bij hem op controle, hij vroeg hoe het ging dus ik zei dat het goed ging maar dat ik die dag wat meer moe was en wat meer pijn had want ik was de dag ervoor naar de Efteling geweest. Nou, je wilt niet weten wat voor donderpreek ik heb gehad! Ja hallooooooooo! Ik ga echt niet mn hele leven niks zitten doen hoor, ik ben jong en ik wil leven!

Wat schoenen betreft blijft het vaak toch wel een enorme zoektocht. Want de hak moet niet te laag, maar ook niet te hoog zijn. De schoen moet een rits hebben, geen veters of gespen oid. Hij moet niet te smal zijn want ik heb vrij brede voeten en een hoge wreef. Bovendien is mijn ene voet iets groter dan de andere, wat weer lastig is bij pumps (de ene voet zit strak, de andere floept uit de pump) dus feitelijk ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe schoenen als ik aan het winkelen ben. Want stel dat ik 1 paar heb en dat gaat kapot... dan heb ik niet zomaar zo snel nieuwe schoenen gevonden die geschikt zijn als iemand die niet zoveel 'eisen' heeft!
Dus feitelijk heb ik een goed excuus voor mijn schoenenverzameling Embarassed Nou ja, zo enorm veel heb ik er nou ook weer niet...

Sterremaan, ik wacht rustig af en laat me verrassen! cheers Dankjewel alvast, echt lief van je. Ik hoop dat het met jou ook allemaal goed gaat, voor zover mogelijk?? hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje wo 30 nov 2011 - 11:25

Vandaag is het precies 2 weken geleden dat mijn rechter knie is geopereerd dus vandaag mochten de hechtingen nietjes eruit.
Ik zei (min of meer voor de gein) tegen de verpleegkundige (leerlinge, haar verantwoordelijke stond erbij): 'Geef mij dat tangetje maar, dan kan ik het zelf ook wel!' Toen vroeg ze of ik dat serieus zou willen en keek vragend naar de verantwoordelijke vpk en die zei: 'Ja hoor, als Sjaan dat wilt, mag ze dat best!' cheers

Hoe cool! Ik heb gewoon een deel van mijn eigen nietjes mogen verwijderen! De meesten weten niet hoe dat gaat en niet iedereen kan ertegen dus ik zal even in een spoiler zetten hoe dat in zijn werk gaat:

Spoiler:

Echt super dat ik dit van de verpleegkundige mocht doen! De leerling-vpk heeft de eerste helft gedaan en ik de rest! cheers
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Curious wo 30 nov 2011 - 11:30

Hee dat is gaaf!! Leuk dat je dat mocht doen zeg!!
Ben ook blij voor je dat je ook daar mag blijven om te revalideren, zit je toch nog lekker in de buurt en hoef je niet opnieuw te wennen!!
Revalideerze!!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  sterremaan wo 30 nov 2011 - 22:05

Hey Sjaan,

Super tof dat je gewoon je nieuwe leven zelf hebt in mogen luiden. Door zelf de laatste dingen te verwijderen. Dat is toch wel een glorieus moment. Kan mij voorstellen dat je trots bent. Mag je ook zeer zeker zijn.

©Angelnyn wat apart dat jij die studie volgt hoor je niet vaak. Maar het is wel mega interessant.. Om iets uit te vinden, waardoor mensen nog makkelijker kunnen bewegen. Maar je bent er nog niet uit welke richting je wilt, spannend hoor die keuze.

Nou Sjaan hoop deze week de puf nog ergens te vinden. Misschien vanmiddag hahaha dan ga ik even voor je aan de slag.

sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje wo 30 nov 2011 - 23:37

Sterremaan, take your time! Als het aan mij ligt, lig ik hier nog een paar weken.
Gister zei een mede-revalidant nog: 'Toch gek, wij willen zo snel mogelijk naar huis en Sjaan wilt juist hier blijven!'
Nou ja, het is eigenlijk heel dubbel: enerzijds wil ik natuurlijk wel graag naar huis, lekker in mn eigen omgeving, maar anderzijds weet ik gewoon dat het beter is om daar nog even mee te wachten.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  TukTuk wo 30 nov 2011 - 23:54

Wat gaaf dat je zelf je nietjes er uit hebt gehaald! Wat stoer Very Happy

Ik heb trouwens wel al besloten hoor welke kant ik op wil, en dat is de kant voor protheses en orthesen. De schoenen kant trekt me een stuk minder, grotendeels omdat het vrij "beperkt" is in mijn ogen (maar dat moet je niet tegen een schoentechnoloog zeggen uiteraard want dan krijg je de wind van voren). Daarbij trekken schoenen mij verder ook totaal niet, en de pathologieën die je tegen gaat komen ook niet zo erg, en dat in combinatie dat ik voornamelijk op kinderen gericht wil zijn en je bij de schoenen kant toch ook heel veel ouderen ziet en ik heb daar vrij weinig geduld mee Embarassed . Mijn droom is om mensen weer te laten lopen nadat ze hun been zijn kwijt geraakt, net zo lang zoeken en puzzelen tot je de perfecte prothese voor die persoon gemaakt hebt, of bijvoorbeeld een kindje wat een aangeboren afwijking heeft, weer mobieler te kunnen laten zijn. Ben 1x mee gegaan met een collega naar een mytylschool, daar was een meisje van een jaar of 7, zij kon voorheen niet lopen, had last van spasmes en nog wat andere dingen. Doormiddel van de juiste spalken etc kon zij uiteindelijk met hulp enkele stapjes lopen. Of bijvoorbeeld mensen met reuma speciale spalkjes voor de vingers aanmeten, dat lijken net op ringen, zodat de vingers niet helemaal krom gaan groeien.
Het is zo enorm breed en zo'n dankbaar werk, en natuurlijk heb je dat moet de schoenenkant ook, maar het is beperkt tot de voeten/onderbenen en ik vind dat toch een stuk minder interessant.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje za 3 dec 2011 - 12:02

AngelNyn, wat leuk om je verhaal te lezen en ik vind dat je enorm gemotiveerd bent voor de prothese- / orthese-kant. Ik denk dat je er met die instelling wel komt (en ik begrijp nu ook waarom je niet aan mijn spitsvoeten hebt gedacht :P ) en als ik ooit mooie ringen voor mijn reuma-vingers (die zijn goddank nu nog amper aangetast) nodig heb, hoop ik bij jou terecht te komen! Very Happy


Vandaag realiseerde ik me iets, en degenen die me op fb hebben, hebben het vanavond al aan mijn status kunnen zien.
Vandaag kwam mijn allereerste forumvriendinnetje (nog van het oude forum) mij opzoeken in het ziekenhuis en als vanzelf gingen mijn gedachtes terug naar de eerste keren dat wij elkaar irl gezien hebben. In april 2008 heb ik een weekendje bij haar gelogeerd en zijn we samen een dagje naar Giethoorn geweest. De maandagochtend na dat weekend, 21 april 2008, ging ik op weg van haar naar mijn volgende forumvriendinnetje (tegenwoordig beter bekend als Maura) maar daar ben ik die dag niet aangekomen.
Halverwege mijn toeristische route werd ik in mijn kleine Peugeotje aangereden door een hele grote vrachtwagen. Gelukkig ging het maar met lage snelheid, anders was het vast heel anders afgelopen. Maar nu kwam ik grotendeels met de schrik vrij, het enige minpuntje was dat mijn toch al versleten knieen de klap hebben opgevangen. Dat deed verschrikkelijk veel zeer, mijn knieen werden geforceerd gebogen (verder dan 90 graden) terwijl ze al jaren niet meer zover konden buigen. Sinds die tijd is het met de conditie van mijn knieen veel sneller achteruit gegaan dan zonder het ongeluk gebeurd zou zijn. En de afgelopen 1,5 a 2 jaar ging het helemaal hard. Om maar niet te spreken van de afgelopen maanden.

Vandaag realiseerde ik me dat ik mijn knieen weer zo ver kan buigen dat ik mijn voeten fatsoenlijk op de voetenplank van mijn rolstoel kan zetten. De laatste keer dat ik dat gekund en gedaan heb, was die bewuste dag in Giethoorn. Het uitstapje met mijn lieve vriendinnetje die me vandaag kwam opzoeken.
Toeval...?

Eerlijkheidshalve zal ik opbiechten dat ik vlak na het ongeval mijn voetenplank een standje lager heb gezet omdat dat iets minder buiging van je knieen vergt en toen dus wat minder pijnlijk was, hoewel die oplossing maar van korte duur bleek te zijn. Dus om het helemaal eerlijk te spelen, zou ik het plankje weer een standje omhoog moeten sleutelen. Maar ik heb zo'n gevoel dat dat niet lang meer gaat duren. Morgen mag ik een dagje verlof, we gaan Sint vieren bij zus en zwager thuis en ik mag vast wel even zijn gereedschap lenen om te zien of het al zo ver is dat ik het aan kan. En zo niet, dan sleutel ik hem weer omlaag en probeer ik het binnenkort opnieuw.

Maar ik moet, ik zal en ik kan weer terug naar het punt waar ik toen was.

Emotioneel gezien doet het me heel veel om dit moment bewust mee te maken en de gebeurtenissen van toen opnieuw te beleven. Tranen rollen momenteel over mijn wangen, tranen van verdriet maar tegelijkertijd ook tranen van geluk.


Man, wat ben ik trots op mezelf...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Burn za 3 dec 2011 - 15:32

En het is terecht om trots te zijn! I love you

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje vr 23 dec 2011 - 4:07

**


Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Suus vr 23 dec 2011 - 4:29

Dat klinkt allemaal heel positief, Sjaan! Ik ben erg blij voor je! Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Niekske vr 23 dec 2011 - 7:27

Meid, wat klinkt dat goed! Ik heb echt enorme bewondering voor jouw enorme posititviteit en je mag echt enorm trots zijn op jezelf met wat je hier allemaal gepresteerd hebt! Heel veel succes met die laatste daagjes ziekenhuis en geniet daarna lekker van de feestdagen!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 7:40

Sjaan wat goed allemaal van je cheers

Maar zoals ik begrijp moet je de feestdagen nog in het ziekenhuis blijven? Of mag je wel op visite naar familie?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje za 24 dec 2011 - 7:17

**


Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje ma 26 dec 2011 - 10:59

**


Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 4:31; in totaal 2 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Pompoen ma 26 dec 2011 - 11:26

Yes!! You did it Sjaan! You did it!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Sjaantje ma 26 dec 2011 - 11:27

тыквашка schreef:Yes!! You did it Sjaan! You did it!
Hell yeah! I did it!!
Heb je m'n edit ook al gezien?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Pompoen ma 26 dec 2011 - 12:05

Sjaantje schreef:
тыквашка schreef:Yes!! You did it Sjaan! You did it!
Hell yeah! I did it!!
Heb je m'n edit ook al gezien?

Nee ik zie het nu! Wonderlijk dat je nu nieuwe reumaloze knietjes hebt! Je krijgt trouwens mijn Wappjes niet ;-). Dus als vannacht ineens allemaal Wappjes binnenkomen weet je hoe het komt!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Ibbeltje ma 26 dec 2011 - 20:59

Jaaa Sjaan naar huis!! Wat fijn! En jeetje 32 jaar pff....
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Curious ma 26 dec 2011 - 21:45

Wat fijn Sjaan, Heel veel succes thuis! Het zal niet altijd makkelijk zijn weer om alles alleen te doen.
Gelukkig komt de thuiszorg je helpen! Heel veel beterschap nog verder!

En wat betreft je edit; 32 jaar... lang hoor (zoveel jaar leef ik nog niet eens)!! Hopelijk gaat het met deze knieeen de komende 32 jaar een stuk beter!!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27! - Pagina 16 Empty Re: Sjaan wordt geopereerd - UPDATE 31-01-2012 pag 27!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 17 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum