Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lang haar met korte(re) pony

4 plaatsers

Ga naar beneden

Lang haar met korte(re) pony Empty Lang haar met korte(re) pony

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 9:15

Ik heb redelijk lang haar, tot op mijn bh bandje. Mijn pony is iets korter, ongeveer tot mijn kaak. Het was allemaal wat korter, maar ik wil de laagjes eruit laten groeien. Achter heb ik al bijna alle lagen bij laten groeien (ik heb veel haaruitval gehad, wat ook niet meer terugkomt, en door laagjes voelt het zo dun aan dat ik daar niet blij van word, dus daarom wil ik geen laagjes meer).
Nou wil ik dus wel een korter pony, niet zo'n rechte, maar een wat kortere zodat ik wat losse plukjes heb als ik mijn haar vast draag, en de pony evt schuin kan dragen.
Volgens de kapster gaat dat niet, want ze moeten het dan schuin naar achteren in lagen knippen, omdat het anders een te goort verschil wordt voor en achter. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen, zonder al te veel haar te verliezen? bv de pony tot neuslengte en dan een schuine laag maken zodat het achter gewoon lang blijft (snapt iemand dit nog?).
Ik kan overigens niet echt een rechte of schuine pony, vanwege 2 weerborstels, maar kan hem wel een beetje schuin kammen en met een schuifspeldje vast zetten.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang haar met korte(re) pony Empty Re: Lang haar met korte(re) pony

Bericht  Tazz di 11 okt 2011 - 10:10

Wij hebben allebei hetzelfde kapsel en ook ik zit helaas met die weerborstels. Ik ben van plan om het gewoon lang te laten groeien op 1 lengte, al weet ik niet of dat me zal staan. Ik lees dus even mee voor ideeën.

De reden waarom die pony niet geknipt wilt worden begrijp ik niet helemaal. Misschien dat een andere kapper er wel iets van kan maken?
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kaboutertje di 11 okt 2011 - 10:38

Volgens mij kan dat wel hoor.. Je hoeft toch niet ál je haar in lagen als je een pony neemt. Dit is toch wat de kapper zegt?

Als je een (schuine) pony neemt kun je je haar aan de voorkant dus mooi laten aansluiten, dus vanaf de pony-lengte knippen en dan naar beneden. Dus niet dat je haar bij je pony bijv. 15 cm lang is en dan ineens je langere haar van bijv 30cm. Als je het aan de voorkant mooi laat aansluiten dan hoef je niet over heel je haar in lagen hoor.

Beetje kromme uitleg, hopelijk snap je wat ik bedoel.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Serena di 11 okt 2011 - 20:30

Volgens mij kan het wel hoor. Ik heb heel vaak gehad dat ze de voorste plukken schuin ging afsnijden, en dan hoeft de rest van je haar echt niet in laagjes te zitten, maar heb je voor wel wat plukjes als je je haar vast doet. (Ik heb trouwens wel stijl haar, misschien dat dat scheelt)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  pitbullgup di 11 okt 2011 - 20:58

Ik ben zelf kapster en natuurlijk kan dat als jij dat wilt! gewoon voor/zijkanten een beetje mooi aan laten sluiten en dan hoeven er voor de rest echt geen laagjes in hoor!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud