Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hebben we hier een (bedrijfs)jurist?

2 plaatsers

Ga naar beneden

hebben we hier een (bedrijfs)jurist? Empty hebben we hier een (bedrijfs)jurist?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:10

*

Laatst aangepast door Rejoy. op wo 12 jun 2013 - 6:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hebben we hier een (bedrijfs)jurist? Empty Re: hebben we hier een (bedrijfs)jurist?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:39

Ik ben nog niet afgestudeerd maar ik studeer wel al 4 jaar rechten, dus ik kan er wel naar kijken als je wilt?
Betaling kun je overigens altijd vorderen natuurlijk smile

Gast
Gast

hebben we hier een (bedrijfs)jurist? Empty Re: hebben we hier een (bedrijfs)jurist?

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 6:45

ik ga je even een PM sturen!

Gast
Gast

Bericht  luisa wo 5 okt 2011 - 7:26

Ik ben jurist. Heb het deze week druk, maar als het geen haast heeft kan ik volgende week wel ff kijken.
Ik neem aan dat jullie al diverse aanmaningen verstuurd hebben. Misschien is incasso nog wat? Dan zit er vaak wel meer druk achter maar heb je nog niet de rotzooi met dagvaarden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:35

luisa, ik zal jou ook even een pm sturen met het verhaal!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:38

Heb je al een incassobureau ingeschakeld? Dan heb je toch helemaal geen juridisch advies nodig... Gewoon incassotraject inzetten volgens mij!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 7:41

En meestal hanteren incassobedrijven no cure, no pay.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:01

Ja, maar een incassobureau gaat in dit geval denk ik weinig uithalen.

Gast
Gast

Bericht  xxlisaxx wo 5 okt 2011 - 8:21

Ik ben bijna afgestudeerd in Nederlands recht en tevens werkzaam op een deurwaarderskantoor. Ik wil je er graag op wijzen dat ook al sta je juridisch in je recht je er rekening mee moeten houden dat dagvaarden je niet altijd verder gaat helpen. Oke je hebt een vonnis en mag executeren maar executie kan veel problemen mee brengen. Wanneer de debiteur bijvoorbeeld niet werkzaam is in loondienst kan er al geen loonbeslag gelegd worden. Mijn ervaring leert mij dat je vordering verhalen lang niet altijd lukt. Van een kale kip kan je nou eenmaal niet plukken. Uiteindelijk zal dat betekent dat jij opdraait voor de executiekosten. Voor een beslag is dit bijvoorbeeld al bijna 200euro. Houdt hier dus rekening mee wanneer je de beslissing neemt om wel of niet te dagvaarden. Ook al sta je juridisch in je recht, dat betekent niet dat je zekerheid hebt dat je daadwerkelijk je geld krijgt en zal het jou uiteindelijk nog meer gaan kosten dan alleen de vordering die je niet betaald hebt gekregen. Een goed deurwaarderskantoor zal je hier trouwens op wijzen.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast wo 5 okt 2011 - 8:28

Waar studeer jij xxlisaxx?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 7:28

xxlisaxx schreef:Ik ben bijna afgestudeerd in Nederlands recht en tevens werkzaam op een deurwaarderskantoor. Ik wil je er graag op wijzen dat ook al sta je juridisch in je recht je er rekening mee moeten houden dat dagvaarden je niet altijd verder gaat helpen. Oke je hebt een vonnis en mag executeren maar executie kan veel problemen mee brengen. Wanneer de debiteur bijvoorbeeld niet werkzaam is in loondienst kan er al geen loonbeslag gelegd worden. Mijn ervaring leert mij dat je vordering verhalen lang niet altijd lukt. Van een kale kip kan je nou eenmaal niet plukken. Uiteindelijk zal dat betekent dat jij opdraait voor de executiekosten. Voor een beslag is dit bijvoorbeeld al bijna 200euro. Houdt hier dus rekening mee wanneer je de beslissing neemt om wel of niet te dagvaarden. Ook al sta je juridisch in je recht, dat betekent niet dat je zekerheid hebt dat je daadwerkelijk je geld krijgt en zal het jou uiteindelijk nog meer gaan kosten dan alleen de vordering die je niet betaald hebt gekregen. Een goed deurwaarderskantoor zal je hier trouwens op wijzen.

bedankt voor je reactie, je stukje is uitgeprint en mijn man neemt 'm morgen mee naar een deurwaarder dat tevens incassobureau is. Het gaat namelijk inderdaad om iemand die niet in loondienst is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: