Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe zit het nou met voedingsbh's?

+10
snoezel
Novalee
Flip Fluitketel
sheila123
Darius
Ayla
Liadan
Annemie
Tania
studiebol
14 plaatsers

Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  studiebol vr 30 sep 2011 - 6:53

Ik wil een voedingsbh aanschaffen voor straks als ik borstvoeding ga geven.
Maar tot op heden zijn mijn borsten nog niet gegroeid ik heb nog steeds mijn eigen bh's aan. Hoe beslis je dan welke maat je koopt, ik heb nu altijd maat 85 C aan, moet ik dan echt een hele maat groter kopen? Dus dan 85 D? Of raden jullie iets anders aan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 6:55

Zou er 1 kopen, meer niet, even afwachten wat je borsten doen. Ik ben na de bevalling nog een keer 2 cupmaten groter geworden.
Had altijd B en nu E...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Tania vr 30 sep 2011 - 6:55

Ik zou zelf wachten tot je bevallen bent. Mijn borsten zijn helemaal niet groter geworden. Ik had er wel al twee gekocht voor de bevalling maar die heb ik amper gebruikt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Annemie vr 30 sep 2011 - 6:55

Mijn borsten waren tijdens de zwangerschap ook niks gegroeid en droeg ook gewoon mijn eigen bh's, maar na de bevalling waren ze toch ineens flink groter. Ik had voor de bevalling al een voedingsbeha een maat groter gehaald, maar ik denk dat 2 maten groter beter was geweest, dus ik zou idd wel een grotere maat halen. Nou zijn ze helaas weer mijn normale formaat, hihi..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Liadan vr 30 sep 2011 - 7:01

Ik zou ook nog even wachten, ik heb nu ook een cupmaat groter dan voor de bevalling.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Ayla vr 30 sep 2011 - 7:03

Ik zou sowiezo wachten tot even voor de bevalling, en voor net na de bevalling gewone simpele stoffen kopen. Mijn borsten zijn al van 70C naar 75E gegroeid, en ik ben nog niet eens bevallen, wil niet weten wat ze gaan doen als ik straks borstvoeding ga geven! Dus heb gewoon 2 goedkope simpele gekocht, zonder beugel, gewoon soort topjes.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  studiebol vr 30 sep 2011 - 7:03

Maar dan hebben jullie iemand het laten kopen na je bevalling? Want ik neem niet aan dat je toen al zelf in de winkel stond Very Happy
En tot dat je een voedingsbh had, deed je gewoon je hele BH even los? Of hoe pakte je het toen aan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Liadan vr 30 sep 2011 - 7:05

studiebol schreef:Maar dan hebben jullie iemand het laten kopen na je bevalling? Want ik neem niet aan dat je toen al zelf in de winkel stond Very Happy
En tot dat je een voedingsbh had, deed je gewoon je hele BH even los? Of hoe pakte je het toen aan?
Lang leve het online shoppen Laughing .

Maar nee, ik had voor de bevalling al wel een voedingsbh die goed meerekte:-) Die heb ik een paar weken voor de bevalling gekocht.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:43

Als ik, zoals vandaag, de hele dag thuis ben draag ik niet eens een bh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Darius vr 30 sep 2011 - 7:48

Ik had beha's van de hema gekocht na 16 weken zwangerschap, en gebruik ze nog steeds. Je kunt altijd eentje van hema in huis halen, kaartjes eraan laten zitten en je kunt ze eventueel weer ruilen binnen een maand. Ze kosten ongeveer een tientje, dus dat valt mee.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  sheila123 vr 30 sep 2011 - 7:49

Ik heb het er destijds gewoon op gegokt en heb gewoon 2 van die simpele zwarte rekbare voedingsbh's van de Hema gekocht. Mijn borsten zijn geen cupmaat gegroeid,wel iets voller geworden maar goed met die grotere cupmaat had het ook wel gepast. Ze rekken lekker mee en zelfs toen ik stuwing had zaten ze nog prima!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Flip Fluitketel vr 30 sep 2011 - 8:04

Ik had voor de bevalling een voedingsbeha gekocht, deze zat na de bevalling totaal niet lekker meer. Ben dus maar online gaan shoppen bij de Wehkamp en had hem de volgende dag in huis.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Novalee vr 30 sep 2011 - 8:10

Ik heb er een gekocht toen ik 37 weken zwanger was, al die tijd kon ik nog m'n eigen beha's aan. Toen na de bevalling de borstvoeding op gang kwam kon ik hem binnen een week al niet meer aan, beetje zonde dus. Als ik jou was zou ik wachten tot na de bevalling. Zoiets is snel genoeg bijgekocht. En in de kraamweek draag waarschijnlijk toch gemakkelijke kleding, dan kun je ook je beha even aan de kant schuiven.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  snoezel vr 30 sep 2011 - 8:24

Ik dacht ook dat ik mijn borsten amper gegroeid waren, maar toen ik met 38weken eens mijn borsten op ging meten bleek ik van 80a naar 85d te zijn gegaan.. LOL Ik moet zeggen dat ik ook een meegroeibeha droeg de laatste weken van mijn zwangerschap. Ik heb toen wel al 1 voedingsbeha gekocht. Ik raad je af om er meer aan te schaffen. Je weet nooit of de borstvoeding ook daadwerkelijk gaat lukken.. Maar dan ben je in ieder geval voor de eerste week voorzien, en als het dan ook echt een succes is, kan je altijd nog een goed passende bij gaan kopen (of bestellen)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Flower_L vr 30 sep 2011 - 8:57

ik heb ze na de bevalling gekocht. 75 B, en met stuwing toch maar 75 C gekocht.
Ik durf ze nu niet meer aan te trekken, iets teveel confrontatie gok ik Cool ... in negatieve zin dan helaas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  madie87 vr 30 sep 2011 - 9:06

ProudMama schreef:Als ik, zoals vandaag, de hele dag thuis ben draag ik niet eens een bh.

dat lijkt me heerlijk...lek je dan niet?! Ik heb zelfs snachts een (voedings) bh aan met compressen, heel charmant.. Ik heb veel een toeschietreflex tussendoor, ik voel het dan tintelen en dan stroomt er wat uit. Ben ik de enige die dat ook tussendoor heeft? nerd
madie87
madie87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Novalee vr 30 sep 2011 - 9:15

Ik lek alleen als ik te lang tussen het kolven laat, of als ik aan m'n tepels zit.

Oké, dat laatste klinkt een beetje fout Embarassed Maar ik bedoel na het douchen als ik me afdroog.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Ayla vr 30 sep 2011 - 9:23

Ik kan niet zonder bh, hooguit 's avonds als ik de hele dag een gewone aan heb gehad met beugels, dan is het lekker als die uit kan. Vind het gevoel van huid op huid zo irritant, plakt zo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Happydobby vr 30 sep 2011 - 10:13

Novalee schreef:Ik lek alleen als ik te lang tussen het kolven laat, of als ik aan m'n tepels zit.

Oké, dat laatste klinkt een beetje fout Embarassed Maar ik bedoel na het douchen als ik me afdroog.

Haha, ik kolf altijd voordat ik ga douchen. Of beter gezegt, zo plan ik het in.

Na de bevalling werden mijn borsten iets groter, ik had een voedingsbh gekocht maar die past nu niet, nu kolf ik dus ik trek gewone bh's aan. Ik zou wachten en online bestellen, bij kruitvat hebben ze ook voedingsbh's die kosten 12 euro geloof ik.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 16:49

ik ben al vrij in t begin van de zwangerschap een cupmaat gegroeid. Daarna is het zo gebleven. Ik heb op t eind van de zwangerschap 2 voedingsbh's gekocht in de maat die ik toen had. Ik heb wel meteen goede gekocht, waar ik me prettig in voel. (voorgevormd met beugel van noppies, ik vind die vormloze dingen echt niks).
Ik was er blij mee want ik heb 5 dagen in het zkh gelegen en had ze dus echt nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 19:14

Ik heb voor de bevalling bij de hema toen een voedingsbh gekocht na de bevalling kwam daar nog 1 bij, mijn borsten zijn niet na de bevalling groter geworden alleen tijdens de stuwing haha..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Linda vr 30 sep 2011 - 20:33

Ik had een B voor de zwangerschap. De hele zwangerschap heb ik m'n eigen bh's aan gehad. Aan het einde paste ik ook wel een C.
Toen de stuwing op gang was gekomen had ik een volle D, dat is een paar maanden zo gebleven. Inmiddels heb ik een C.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:45

madie87 schreef:
ProudMama schreef:Als ik, zoals vandaag, de hele dag thuis ben draag ik niet eens een bh.

dat lijkt me heerlijk...lek je dan niet?! Ik heb zelfs snachts een (voedings) bh aan met compressen, heel charmant.. Ik heb veel een toeschietreflex tussendoor, ik voel het dan tintelen en dan stroomt er wat uit. Ben ik de enige die dat ook tussendoor heeft? nerd

Nee, dat heb ik ook. Op de meest onhandige tijden, dan moet ik echt even druk op mijn tepels zetten, anders lekt het door de compressen heen en zit ik met natte plekken, genant, haha! Ik kan dus ook echt niet zonder bh.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Novalee vr 30 sep 2011 - 22:19

HD, zo probeer ik het ook te plannen maar soms zit er iets langer tussen en dan gaat het nog wel eens mis Wink

Ik heb trouwens pas bij de Zeeman voor nog geen €2,- een hemdje gekocht voor 's nachts. In de winkel noemden ze het geloof ik een sportbeha al geeft totaal geen steun. Maar het houdt wel mooi de zoogcompressen op de juiste plaats en het zit fijner dan een beha (vind ik zelf, tenminste smile). Misschien een tip voor anderen?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 23:39

Nee, ik lek niet. s Nachts ook bijna nooit meer.

Dat zal vast anders worden als ze door gaan slapen, maar vannacht was het weer om de 3,5 uur, vanmorgen zelfs na 2,5 uur... Dus denk niet dat ik daar voorlopig op hoef te rekenen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe zit het nou met voedingsbh's? Empty Re: hoe zit het nou met voedingsbh's?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum