Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "wat eten we vandaag" topic

+116
Fayebella
Flower_L
Penny Blossom
lyke
Cato
*Noosa
SarahKey
Coccinelle
Ugly Betty
*Lookie*
Esperanza
Gebruikersnaam
Rosa
ixis
Davinia
Amber-
Lady4
Eris
Monte
Angela_1986
Gigi_
duckie
Shy
Aziraphale
Roxi3
Jilke
Sue
ExpressoB
Rush
Emma_
Ellusss
patjuhhh
luna86
Happy
Hoochie
Mon Amour
Aimee
girli
Silver
Beachgirl
Jezzie
banjer49
mo-lola
Mamsie
MissD
Printje
Muurvlindertje
JM
Ringling
Lotus
boekenwurm83
Jade
SoGood
Arwyn
studiebol
Shisha
Melis1985
cupcake23
Rouxxxe
Sushi
Parisienne
Kaat
Lejow
flower
Nora
Sugarfall
Champagne
Poisongirl
love
Highway
CarpeDiem
Ooh La La!
Tania
smurfin22
PluDan
Caroow
xxDila
Raindrop
Caramba
Niekske
GeKKiE
Sjors
miss22
Atelier Madame
Dolphinne
Sylvana
Snoes
Rovine
Lilypie
Marin
Ilargi
Lavendel
fryskfamke1
Mida4you
Susan
Zonnetje
silly-one
sanne-84
Suus
Leine
Lady Starstruck
dolfijntje24
_Lacey_
Julia
Theezakje13
minoessepoes
VeryCherry
Jeanette
aniet
Inge
sonly
Summerlovin
Mizz_S
Oasis
litllejoy
NoName88
120 plaatsers

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 39 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  Marin di 8 nov 2011 - 23:46

Minoes,I need your help! ik wil vanavond lekker koken voor m'n vriend maar ben zo inspiratieloos! What should I cook? Very Happy Jouw dineetje klinkt erg lekker maar we hebben net al Hollands gegeten. Denk dus zelf eerder aan Italiaans, Frans of eventueel iets Aziatisch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 39 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  *Lookie* di 8 nov 2011 - 23:51

Joy_ schreef:Minoes,I need your help! ik wil vanavond lekker koken voor m'n vriend maar ben zo inspiratieloos! What should I cook? Very Happy Jouw dineetje klinkt erg lekker maar we hebben net al Hollands gegeten. Denk dus zelf eerder aan Italiaans, Frans of eventueel iets Aziatisch.

Very Happy Minoessepoes kan wel een apart topic beginnen voor kookinspiratie & tips! Ik ben niet de enige zie ik met vragen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Marin di 8 nov 2011 - 23:54

Hahaha ja zij kookt altijd zo lekker! Ik normaal zelf ook hoor, maar heb nu niet echt inspiratie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes wo 9 nov 2011 - 0:24

Haha vraag maar raak hoor!

Ik heb ook even zitten denken om griesmeel te maken, zo lekker! Maar ben uiteindelijk voor de stoofpeertjes gegaan.
De kaasbitterballen/kroketten zijn wel een aardig klusje hoor! Het recept komt uit het oude school kookboek van mijn moeder.

Ingrediënten: 60 gr boter, 8 lepels bloem, 4dl melk, 200 gr oude kaas, zout, peper, ei, paneermeel.

Maak van de boter, bloem en melk een gebonden sausje (roux). Voeg de geraspte kaas toe en maak de saus op smaak met de kruiden (pas op met zout, kaas is al erg zout). Laat de massa koud worden (strijk het uit op een bord en zet het in de koelkast). Vorm er balletjes of kroketten van en paneer ze door ze eerst door het ei te halen en daarna door het paneermeel. Je moet er wel bij blijven als je ze frituurt, als je dat te lang doet lopen ze leeg namelijk.

@ Joy: moet het echt iets luxe zijn of kan het ook iets zijn waarbij je aan tafel nog bezig bent. Vind dat altijd wel gezellig, dan zitten we wat langer aan tafel, lekker wijntje erbij enz.
Gister hebben wij met een vriend Italiaanse kaasfondue gegeten. Maar je zou ook gewone kaasfondue kunnen maken eventueel?
Die Italiaanse is zo makkelijk, dan fruit je een uitje, knoflook en rode paprika en daar gaat wat oregano of Italiaanse kruiden bij en peper. Vervolgens voeg je een blikje tomatenblokjes toe en als dat borrelt gaat de kaas erbij, gister had ik 3 zakjes pittige geraspte kaas en was de samenstelling prima (voor twee personen is een zakje minder prima maar dan moet je ook wat minder vocht van de tomatenblokjes toevoegen).
Lekker met zowel bruin (met pitjes e.d) als wit stokbrood of chiabatta en ik had nog plakjes komkommer, kerstomaatjes, reepjes gele paprika en olijven op tafel staan.
Ik maak het gewoon in een wok en zet die ook zo op tafel op het kaarsje van de theepot.

Zoek je zoiets, of een wat netter/ luxer gerecht, dan wil ik nog wel even verder denken hoor!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Cheesegirl wo 9 nov 2011 - 0:35

Boerenkool en toe stoofperen.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  *Lookie* wo 9 nov 2011 - 0:36

Bedankt! En idd stoofpeertjes met een bolletje ijs is ook een heerlijk toetje!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Raindrop wo 9 nov 2011 - 1:10

Rode kool met appeltjes, gekookte aardappels en een cordon bleu met appelmoes erbij.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin wo 9 nov 2011 - 1:16

Ja ik had ook al zo'n zin in (gewone) kaasfondue stomtoevallig, maar m'n vriend heeft hier geen geschikte pan voor. Het hoeft niet perse luxe te zijn, maar het liefst wel iets met verse producten en geen pakjes. Zat al te denken aan een soort Chinese wraps van grote slabladeren met daarin een mengsel van kip, groente en specerijen. En misschien wontons daarbij maken. Er zit hier een toko op de hoek namelijk. Alleen weet ik niet wat voor wontonvulling. Durf de keukenmachine van m'n vriend nog niet te gebruiken namelijk Wink

En anders misschien een pasta met geroosterde asperges in de oven en uitgebakken parmaham en gorgonzola, maar die kleine aspergetips verkopen ze volgens mij alleen bij de AH en die zit hier niet. Maar misschien grote asperges dan maar in reepjes snijden..

Misschien doe ik dat laatste wel, is net iets minder werk en vrij makkelijk. Wel weer caloriebom en we wilden beetje gezond eten Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 9 nov 2011 - 1:29

Ik weet 't al smile

Ik ga Mexican Tortilla Soup maken, dat heb ik al lang niet gemaakt! Tomatensoep gevuld met mais, bonen en gerookte kip, en krokante tortillareepjes als croutons. En dan met wat nachos met verse guacemole er bij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  minoessepoes wo 9 nov 2011 - 2:21

Joy_ schreef:Ik weet 't al smile

Ik ga Mexican Tortilla Soup maken, dat heb ik al lang niet gemaakt! Tomatensoep gevuld met mais, bonen en gerookte kip, en krokante tortillareepjes als croutons. En dan met wat nachos met verse guacamole er bij.

Klinkt ook erg lekker!!!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Jasmine wo 9 nov 2011 - 2:48

Hier staat vanavond hutspot met hachee op het menu.

Hacheevlees staat al heerlijk te stoven, dus mijn hele huis ruikt al lekker naar hachee:D
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Esperanza wo 9 nov 2011 - 5:04

Voor mij wordt het een pizza vanavond.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 5:51

Broodje Gyros.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 5:55

Tartaar met bloemkool.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 9 nov 2011 - 6:04

Zelfgemaakte aardappelpuree, verse worteltjes en vis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 6:08

Rijst met roerbakgroenten en een salade van tomaat/prei en ei.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck wo 9 nov 2011 - 6:51

Babi ketjap
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 7:53

Zelfgemaakte kipkerrie salade met brood uit de oven.

Gast
Gast

Bericht  Amber- wo 9 nov 2011 - 8:06

Puggle schreef:Zelfgemaakte kipkerrie salade met brood uit de oven.

Dat klinkt lekker. Hoe maak je die kipkerrie salade?

Wij hebben mie gegeten met biefstukreepjes met wokgroenten (rode ui, peterselie, boschampignons etc) en en woksausje!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  NoName88 wo 9 nov 2011 - 9:30

Spaghetti smile
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 9:33

amber22 schreef:

Wij hebben mie gegeten met biefstukreepjes met wokgroenten (rode ui, peterselie, boschampignons etc) en en woksausje!

Kip koken in water. De kip uit elkaar trekken in stukjes en dan hèb ik er een paar lepels halfvolle mayonaise bij gedaan. Flink veel kerrie poeder en wat peper.

Heel simpel dus maar wel slecht door de mayonaise Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Amber- wo 9 nov 2011 - 9:34

Puggle schreef:
amber22 schreef:

Kip koken in water. De kip uit elkaar trekken in stukjes en dan hèb ik er een paar lepels halfvolle mayonaise bij gedaan. Flink veel kerrie poeder en wat peper.

Heel simpel dus maar wel slecht door de mayonaise Embarassed

Maar het klinkt wel erg lekker smile
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  litllejoy wo 9 nov 2011 - 21:08

Ik heb net een restje pastasaus (tomaten, gehakt, winterpeen, selderie, italiaanse kruiden etc.) uit de vriezer gehaalt en dit eet ik met spaghetti of fusili.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Suus wo 9 nov 2011 - 21:43

Ik eet vanavond broodjes shoarma met sla en knoflooksaus smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  minoessepoes wo 9 nov 2011 - 22:14

Restjes van de afgelopen dagen. Er is nog ragout dus dat neem ik maar als vooraf je op een klein afbak broodje en er is nog Italiaanse kaasfondue. Echt een combinatie van niks, maar ik ben alleen en ik vind het zonde om het weg te gooien, dus dan maar zo haha.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 39 van 40 Vorige  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: