Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het "wat eten we vandaag" topic

+116
Fayebella
Flower_L
Penny Blossom
lyke
Cato
*Noosa
SarahKey
Coccinelle
Ugly Betty
*Lookie*
Esperanza
Gebruikersnaam
Rosa
ixis
Davinia
Amber-
Lady4
Eris
Monte
Angela_1986
Gigi_
duckie
Shy
Aziraphale
Roxi3
Jilke
Sue
ExpressoB
Rush
Emma_
Ellusss
patjuhhh
luna86
Happy
Hoochie
Mon Amour
Aimee
girli
Silver
Beachgirl
Jezzie
banjer49
mo-lola
Mamsie
MissD
Printje
Muurvlindertje
JM
Ringling
Lotus
boekenwurm83
Jade
SoGood
Arwyn
studiebol
Shisha
Melis1985
cupcake23
Rouxxxe
Sushi
Parisienne
Kaat
Lejow
flower
Nora
Sugarfall
Champagne
Poisongirl
love
Highway
CarpeDiem
Ooh La La!
Tania
smurfin22
PluDan
Caroow
xxDila
Raindrop
Caramba
Niekske
GeKKiE
Sjors
miss22
Atelier Madame
Dolphinne
Sylvana
Snoes
Rovine
Lilypie
Marin
Ilargi
Lavendel
fryskfamke1
Mida4you
Susan
Zonnetje
silly-one
sanne-84
Suus
Leine
Lady Starstruck
dolfijntje24
_Lacey_
Julia
Theezakje13
minoessepoes
VeryCherry
Jeanette
aniet
Inge
sonly
Summerlovin
Mizz_S
Oasis
litllejoy
NoName88
120 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 6 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  litllejoy wo 28 sep 2011 - 2:52

minoessepoes schreef:Het plan was eigenlijk om een gehaktbrood te maken maar daar heb ik nu geen zin meer in.

Dus heb ik gehaktballetjes in een tomaten/pestosaus gemaakt met ui, knoflook, oregano en paprika en er staat nu een zelfgemaakt meergranen breekbrood in de oven, daar heb ik ook wat schepjes rode pesto, zongedroogde tomaatjes en olijven doorheen gedaan! Het ruikt zo lekker!!!

Volgens mij kan jij echt lekker koken!
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het "wat eten we vandaag" topic - Pagina 6 Empty Re: Het "wat eten we vandaag" topic

Bericht  smurfin22 wo 28 sep 2011 - 3:56

wraps met kip, champignons, ui, prei, paprika, mais en geraspte kaas.
smurfin22
smurfin22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 89
Punten : 161
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  sanne-84 wo 28 sep 2011 - 4:20

ik ga dalik zelfgemaakte vissoep eten
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 4:26

Turkse aardappelschotel met erwten/wortelen en een hamburger

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 4:32

litllejoy schreef:
minoessepoes schreef:Het plan was eigenlijk om een gehaktbrood te maken maar daar heb ik nu geen zin meer in.

Dus heb ik gehaktballetjes in een tomaten/pestosaus gemaakt met ui, knoflook, oregano en paprika en er staat nu een zelfgemaakt meergranen breekbrood in de oven, daar heb ik ook wat schepjes rode pesto, zongedroogde tomaatjes en olijven doorheen gedaan! Het ruikt zo lekker!!!

Volgens mij kan jij echt lekker koken!
Ja echt he...her boyfriend is the most happiest man on earth Very Happy

Gast
Gast

Bericht  dolfijntje24 wo 28 sep 2011 - 4:37

Ik ga zo een lekkere pasta maken (volkoren spaghetti) met tonijn, roerbakgroente en tomatensaus.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  aniet wo 28 sep 2011 - 4:40

Pizza tonno! :P
En dan te bedenken dat ik tot een jaar geleden geen vis at
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lady Starstruck wo 28 sep 2011 - 6:02

Licht pikante Thaise wokschotel
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  sanne-84 wo 28 sep 2011 - 6:10

heb dit recept al vaker bij je gezien, en vraag me af hoe je het maakt! want de manier die ik in gedachten heb (alles bij elkaar gooien en roerbakken) zal geen saus worden..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 7:44

Raindrop schreef:Kip Tandoori

En? Wat vond je ervan? Want die zou je toch voor het eerst maken?

Gast
Gast

Bericht  Suus wo 28 sep 2011 - 8:16

Ik heb courgettesoep gegeten met stokbrood erbij smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop wo 28 sep 2011 - 8:27

Gefelicitass schreef:
Raindrop schreef:Kip Tandoori

En? Wat vond je ervan? Want die zou je toch voor het eerst maken?

Uiteindelijk is het toch iets anders geworden omdat we toch geen zin hadden in kip. Nu willen we het morgen gaan eten smile
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Susan wo 28 sep 2011 - 8:29

Wij hadden kip-gyros met komkommersalade, sperzieboontjes en rijst. Het was echt heel lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 8:41

Gebakken aardappelpartjes met boontjes en een biefstukje.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje wo 28 sep 2011 - 10:21

Kip met roerbakgroenten, teriyakisaus en daarbij woknoodles.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  minoessepoes wo 28 sep 2011 - 18:23

Vanavond eten we kip in zoet/zure saus. Is een gerecht uit een Indonesisch kookboek.

De kippenpoten paneren met ei en maizena, een uitje en een rode paprika aanfruiten in de pan, de kip bakken en de saus maken van een kippenbouillonblokje, bruine suiker, citroensap en ketjap en een theelepeltje maizena, de kip gaat bij de paprika en ui en dan gaat de saus erop, die een beetje dik wordt als je hem even door laat koken, als laatst gaat er nog mais bij.
Ik heb het gister al gemaakt, dan trekken de smaken alleen maar lekkerder in de kip, vanavond hoef ik alleen nog maar wat mihoen erbij te koken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 19:04

Groentensoep met stokbrood

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes wo 28 sep 2011 - 21:06

sanne-84 schreef:

heb dit recept al vaker bij je gezien, en vraag me af hoe je het maakt! want de manier die ik in gedachten heb (alles bij elkaar gooien en roerbakken) zal geen saus worden..

Nee ik doe er ook nog een blikje tomatenblokjes doorheen! Daardoor krijg je saus.
Ik fruit een uitje aan, maak het gehakt op smaak met wat peper en zout, een klein schepje pesto en wat oregano en dan bak ik de gehaktballetjes aan. Ik gebruik vaak tijm olijfolie voor wat extra smaak (die maak ik zelf door olijfolie in een flesje te doen en flink wat takjes verse tijm, een tijdje laten staan en je hebt heerlijke olie). Als de balletjes aangebakken zijn gaat er een blikje tomatenblokjes bij, je kan ook een pakje tomato frito van Heinz doen, net wat je lekker vind, knoflook, oregano, een flinke schep rode pesto en voor extra smaak doe ik er nog wat zongedroogde tomaatjes in stukjes in. Dit even lekker door laten pruttelen en dan voeg ik om nog wat exra groenten te hebben nog paprika toe, die laat ik wel even door garen maar ik vind het zelf wel lekker als het nog wat bite heeft.
Je zou ook nog olijven toe kunnen voegen en er geraspte kaas over kunnen strooien, net wat je lekker vind.

Voor het brood gebruik ik broodbakmix van de eurohopper, de multigrane, daar zitten allemaal pitjes in, heel lekker, zelf voeg ik dan nog zongedroogde tomaatjes in stukjes toe, olijven in stukjes, wat pesto en i.p.v de margarine die er in moet olijfolie. Je kan natuurlijk ook nog andere kruiden erin doen bijvoorbeeld of bovenop wat vers zeezout strooien, zo kan je allerlei variaties maken.
Verder maak ik het brood volgens de gebruiksaanwijzing. Ik maak er dan alleen geen heel brood van maar bedek een bakblik met bakpapier en ik maak allemaal bolletjes van het deeg die ik tegen elkaar aan in het bakblik leg. Doordat het brood gaat rijzen, komen de bolletjes aan elkaar vast te zitten, maar dan kan je ze dus heel makkelijk los breken. Het is het lekkerst om het op te eten als het brood nog een beetje warm is, wij dopen het brood dan in de saus en eten dan dus geen pasta erbij. Het brood wat over is heb ik in de vriezer gedaan.

En ik krijg er weinig klachten over het eten van mijn vriend Very Happy

Laatst aangepast door minoessepoes op wo 28 sep 2011 - 21:09; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Oasis wo 28 sep 2011 - 21:09

Vanavond gaan mijn vriend en ik lekker Tapas eten in de stad I love you
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Gast wo 28 sep 2011 - 21:21

Varkenshaas met pepersaus, ovenaardappeltjes en sperziebonen.

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 28 sep 2011 - 21:34

Oostenrijkse knoedelschotel.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Suus wo 28 sep 2011 - 21:35

Spinazietaart met feta en pijnboompitjes smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Oasis wo 28 sep 2011 - 21:59

Nobucta schreef:Oostenrijkse knoedelschotel.

Wat is dat, ook van WW? Volgens mij kan ik mijn vriend daarmee wel eens verrassen (halve Oostenrijker nl Wink)
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Tania wo 28 sep 2011 - 22:01

Wij eten vanavond waarschijnlijk spaghetti.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Snoes do 29 sep 2011 - 0:01

Vanavond eten we macaroni met ham en kaassaus.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: