Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Storingsrekening

+2
TukTuk
mzcharlotte
6 plaatsers

Ga naar beneden

Storingsrekening Empty Storingsrekening

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 12:43

Hoi,

Voor mijn ketel heb ik een onderhoudscontract bij een bepaald bedrijf. Het contract houdt in dat ik de voorrijkosten en uurloon van de monteur niet hoef te betalen, maar de onderdelen van de cv, mochten deze stuk zijn en moeten worden vervangen, wel moet betalen.

Een week geleden had mijn ketel/cv storing. Ik heb dus het bedrijf gebeld. Zij zijn gelijk dezelfde dag langsgekomen en hebben de ketel gecontroleerd. Achteraf blijkt het zo te zijn dat het gaskraantje beneden was dichtgedraaid en dus nu vindt het bedrijf dat ik het uurloon wel moet betalen.

Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Ik had een storing aan mijn ketel/cv en heb hiervoor hulp gevraagd aan het bedrijf. Mijn ketel/cv had een storing, dus dat valt in mijn ogen gewoon onder het contract waar ik elk jaar een dikke honderd euro voor betaal. Ik kon toch niet weten dat er één of ander nitwit het kraantje had dichtgedraaid?

Of zie ik dat verkeerd?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Storingsrekening Empty Re: Storingsrekening

Bericht  mzcharlotte za 24 sep 2011 - 20:00

Ik vind dat jij gelijk hebt Maura. Ze hadden telefonisch bijvoorbeeld ook kunnen vragen of je kon controleren of de gaskraan open stond als ze vinden dat daardoor de monteur voor niks is geweest.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk za 24 sep 2011 - 20:02

mzcharlotte schreef:Ik vind dat jij gelijk hebt Maura. Ze hadden telefonisch bijvoorbeeld ook kunnen vragen of je kon controleren of de gaskraan open stond als ze vinden dat daardoor de monteur voor niks is geweest.

+1, ik neem aan dat ze dit soort gevallen toch wel vaker mee maken, is toch hun fout om gelijk een monteur langs te sturen? plus jij kan toch ook niet ruiken dat er eigenlijk niks aan de hand is?

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  girli za 24 sep 2011 - 20:06

Ik vind ook dat je gelijk hebt. Ik hoop dat je het ook krijgt!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  flower za 24 sep 2011 - 21:23

Bij ons op de ketel staat een heel lijstje wat je zelf moet checken voordat je belt, daar staat ook de gaskraan bij. Ik begrijp alleen uit jou post dat jou kraan niet in je woning zit? Dan vind ik het niet jou schuld als ook andere erbij komen
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast za 24 sep 2011 - 23:25

flower schreef:Bij ons op de ketel staat een heel lijstje wat je zelf moet checken voordat je belt, daar staat ook de gaskraan bij. Ik begrijp alleen uit jou post dat jou kraan niet in je woning zit? Dan vind ik het niet jou schuld als ook andere erbij komen

Nee, mijn gaskraan en toebehoren zitten onder in de kelder. Het is een gezamelijk hok. Ik vind sowieso niet dat ik het hoef te betalen, omdat een ander aan 'mijn' gaskraan heeft gezeten.

Ergens heeft het bedrijf gelijk. Op het moment dat ik belde, dachten zij dat ze geld aan mij konden verdienen. Dit bleek niet het geval, omdat de gaskraan dichtzat. Dit heeft ze al met al enkel tijd en geld gekost, omdat er voor mij nog 100 wel betalende klanten zijn. In dat opzicht snap ik het.

De reden dat ik twijfel aan wat ik moet gaan doen. Het is een kleine rekening en de moeite eigenlijk niet waard om moeilijk over te doen (€ 31,00), maar ik wil toch ergens mijn gelijk halen. Waarschijnlijk niet bij het bedrijf, omdat ik begin te begrijpen waar zij vandaan komen. (Ook al ga ik wel bellen hoor Wink) Maar ik zit nu meer richting de VvE te denken. Want op dezelfde dag waren er meerdere kranen dichtgedraaid en we hebben allemaal een vermoeden wie dit heeft gedaan. Wellicht dat ze hem de rekening maar eens kunnen toesturen? Zodat hij weet wat hij andere bewoners aandoet met zijn wangedrag?

Het is maar een idee hoor.

Trouwens, heb niet zo'n overzicht gekregen met wat ik eerst moet controleren. Nooit gedacht ook dat er iemand mijn gaskraan voor plezier zou dichtdraaien. Het is dat de buurvrouw met het verhaal kwam dat er een andere buurvrouw hetzelfde probleem had gisteren, al stond zij te koken en hield het gas er opeens mee op. Suspect

Gast
Gast

Bericht  flower zo 25 sep 2011 - 5:06

Maura schreef:
flower schreef:Bij ons op de ketel staat een heel lijstje wat je zelf moet checken voordat je belt, daar staat ook de gaskraan bij. Ik begrijp alleen uit jou post dat jou kraan niet in je woning zit? Dan vind ik het niet jou schuld als ook andere erbij komen

Nee, mijn gaskraan en toebehoren zitten onder in de kelder. Het is een gezamelijk hok. Ik vind sowieso niet dat ik het hoef te betalen, omdat een ander aan 'mijn' gaskraan heeft gezeten.

Ergens heeft het bedrijf gelijk. Op het moment dat ik belde, dachten zij dat ze geld aan mij konden verdienen. Dit bleek niet het geval, omdat de gaskraan dichtzat. Dit heeft ze al met al enkel tijd en geld gekost, omdat er voor mij nog 100 wel betalende klanten zijn. In dat opzicht snap ik het.

De reden dat ik twijfel aan wat ik moet gaan doen. Het is een kleine rekening en de moeite eigenlijk niet waard om moeilijk over te doen (€ 31,00), maar ik wil toch ergens mijn gelijk halen. Waarschijnlijk niet bij het bedrijf, omdat ik begin te begrijpen waar zij vandaan komen. (Ook al ga ik wel bellen hoor Wink) Maar ik zit nu meer richting de VvE te denken. Want op dezelfde dag waren er meerdere kranen dichtgedraaid en we hebben allemaal een vermoeden wie dit heeft gedaan. Wellicht dat ze hem de rekening maar eens kunnen toesturen? Zodat hij weet wat hij andere bewoners aandoet met zijn wangedrag?

Het is maar een idee hoor.

Trouwens, heb niet zo'n overzicht gekregen met wat ik eerst moet controleren. Nooit gedacht ook dat er iemand mijn gaskraan voor plezier zou dichtdraaien. Het is dat de buurvrouw met het verhaal kwam dat er een andere buurvrouw hetzelfde probleem had gisteren, al stond zij te koken en hield het gas er opeens mee op. Suspect

Wat een sneue actie om de gaskranen van andere dicht te draaien!
Contact op nemen met de VVE is nog niet zo'n gek idee.
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  mzcharlotte zo 25 sep 2011 - 5:17

Desalniettemin Maura, je betaalt jaarlijks voldoende voor storingshulp waar je amper tot geen gebruik van maakt. Voor de 31 euro kunnen zij best hand in eigen boezem steken, als er al sprake was van jouw ongelijk. Storing is storing of het nu iets is wat je zelf op kon lossen, waar je wel/geen schuld aan hebt of écht iets serieus is. Het is niet alsof je elke week aan de telefoon hangt met één of andere vage storing.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Supertalentje zo 25 sep 2011 - 6:12

Eens met MzCharlotte, je hebt die monteur al 35 x betaald omdat je betaalt voor je onderhoudscontract.
Het klinkt onlogisch dat dit buiten het contract valt (je betaalt premie in geval van storing, niet alleen maar als je ook onderdelen afneemt) maar ik zou het contract er gewoon even bijpakken, misschien staat er iets over in?

Ik zou het verder niet verhalen op de VVE. Sowieso merkt niemand het direct in zijn eigen portemonee en je hebt daarmee niet alleen degene die het waarschijnlijk heeft gedaan, maar iedereen die in de VVE zit natuurlijk... En wat als er gezeur komt, heb je dat over voor 31 euro?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 6:48

Daar heb je gelijk in, Supertalentje. Ik wil niet iedereen van de VvE duperen voor het wangedrag van één bewoner. Sowieso heb ik besloten om de VvE een email te sturen, om aan te geven hoe het hier inmiddels aantoe gaat. De bewoner in kwestie heeft wel meer kwesties op zijn kerfstok staan. En de VvE is op de hoogte van het wangedrag, maar slaapt in dat opzicht. Goed, dat is weer een ander probleem haha. smile

Ik ga morgen sowieso het bedrijf even bellen. Even kijken wat ze zeggen. Want net als in mijn openingspost ben ik wel van mening dat een storing een storing is en ik op voorhand niet had kunnen weten dat deze storing is ontstaan door het dichtdraaien van de gaskraan.

Echt, serieus. Je moet wel idioot zijn om lol te halen uit het dichtdraaien van een gaskraan. Mad

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 25 sep 2011 - 6:57

Ik zou even kijken wat er in de voorwaarden van het contract staat. Als er daar niks bij staat wat dit soort dingen uitsluit lijkt me niet dat je hoeft te betalen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven