Corned beef
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Corned beef
Hoe spreek je dat uit?
Mijn moeder zei altijd kornet bief vandaar dat ik dat ook zeg, maar hoort dat eigenlijk wel?
Of spreek je het gewoon op z'n engels uit?
Mijn moeder zei altijd kornet bief vandaar dat ik dat ook zeg, maar hoort dat eigenlijk wel?
Of spreek je het gewoon op z'n engels uit?
Gast- Gast
Re: Corned beef
ik heb dit ook zo 'geleerd', dus ben benieuwd of ik het altijd goed heb gezegd;)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk bij een slagerij en over het algemeen wordt er idd cornet bief uitgesproken wij zelf noemen het ook zo
een uitzondering zegt cornd beef.
een uitzondering zegt cornd beef.
miss piggy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10
Mag toch aannemen dat je dat gewoon op z'n Engels zou moeten uitspreken.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Wat is de juiste uitspraak van cornedbeef: [kornètbief] of [koo'nd bief] - op z'n Engels?
Zowel de Nederlandse als de Engelse uitspraak van cornedbeef ('rundvlees in blik') komt voor in de woordenboeken; beide uitspraakvarianten zijn juist. De Engelse uitspraak [koo'nd bief] (waarbij de oo uitgesproken wordt als de o in amazone of horen) is veel minder gebruikelijk dan de Nederlandse, en de slager zal u misschien niet eens begrijpen.
Bron: onzetaal.nl
Zowel de Nederlandse als de Engelse uitspraak van cornedbeef ('rundvlees in blik') komt voor in de woordenboeken; beide uitspraakvarianten zijn juist. De Engelse uitspraak [koo'nd bief] (waarbij de oo uitgesproken wordt als de o in amazone of horen) is veel minder gebruikelijk dan de Nederlandse, en de slager zal u misschien niet eens begrijpen.
Bron: onzetaal.nl
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Haha ik werd altijd uitgelachen omdat ik corned beef zei en geen cornd beef. Maar laatst op de radio zeiden ze ook corned beef. Toen was mijn hele dag weer goed:p
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: