Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'pestnamen'

+14
Jasmine
TGR
SarahKey
Filoria
Teddyaapje
*Troela*
Susan
missy.
Monte
PapillonRose
Flip Fluitketel
Caroow
Annie24
Aimee
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'pestnamen' Empty 'pestnamen'

Bericht  Aimee wo 21 sep 2011 - 8:34

Ik wist even niet zo goed hoe ik dit topic moest noemen, maar ik zit met een dilemma Wink Wij zijn al een tijdje aan het nadenken over namen en komen daar niet helemaal uit. We vinden wel wat namen leuk, maar de namen die we leuk vinden zijn heel makkelijk om op te rijmen en dan vraag ik me af of dat niet heel zielig is...
Nu staat voor ons bijvoorbeeld Coen op 1, maar zie ik al helemaal voor me hoe hij straks op de basisschool te horen zal krijgen 'Coen is een oen', of 'Coen zijn hoofd is zo groot als een meloen'.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie daar rekening mee gehouden met namen geven? Ik kom er nu nl achter dat dat bijna niet kan, omdat er op elke naam wel iets te rijmen is. Maar toch nodigen sommigen nog net iets meer uit tot pesten dan anderen, denk ik...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'pestnamen' Empty Re: 'pestnamen'

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:36

Niet echt maar de namen die wij in ons hoofd hadden leenden zich daar niet voor (vinden wij).

De naam die je noemt is de naam van mijn broer en hij is nooit echt gepest daarmee. Mijn naam rijmt op poes en ik werd daar soms wel mee 'gepest' maar nooit erg.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 21 sep 2011 - 8:38

Ik denk dat je op bijna elke naam wel iets kan verzinnen en zo niet, dan toch angel
Wat dat betreft zijn kindjes denk ik erg 'slim'.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:38

Wij hebben daar zeker rekening mee gehouden. Wij hebben een naam af laten vallen bij D. omdat die wel erg makkelijk te verbasteren was tot iets niet zo leuks.

Gast
Gast

Bericht  Caroow wo 21 sep 2011 - 8:40

Op vrijwel alle namen kan je toch wat naars rijmen? Ik zou het er niet om laten.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel wo 21 sep 2011 - 8:41

Onze dochter haar gehele naam is niet een pestcombinatie, maar als je de inkort (wat regelmatig gebeurt) zouden er wel redelijk veel pestcombinaties gemaakt kunnen worden. Hier hebben we niet echt rekening meegehouden bij het uitzoeken van de naam.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:41

Maar er zijn wel namen die vervelender zijn. Zoals Ruth, ik zou mijn kind niet zo noemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 8:41

Alleen bij sommige namen is het wat meer voor-de-hand-liggend en die zou ik persoonlijk vermijden.

Gast
Gast

Bericht  Aimee wo 21 sep 2011 - 8:42

Caroow schreef:Op vrijwel alle namen kan je toch wat naars rijmen? Ik zou het er niet om laten.

Ja op de meeste namen wel, maar op sommige wel wat heftiger dan op anderen (of ik ben gewoon niet zo creatief wat dat betreft Wink ). Ik heb het idee dat bijvoorbeeld Joep toch wel een naam is waar sneller op gerijmd wordt dan op bijvoorbeeld Casper.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose wo 21 sep 2011 - 8:43

Ik heb daar geen rekening mee gehouden. Maar het scheelt dat de naam die het geworden is zich daar ook niet zo goed voor leent. Als dat wel zo was geweest, dan zou ik me er denk ik nog steeds niet teveel door laten beïnvloeden. Tenzij er wel hele grove of vieze woorden op zouden rijmen, dan zou ik er wel even wat beter over nadenken. Maar wat jij noemt zou ik niet zo mee zitten, zo erg zijn die dingen niet en op vrijwel elke naam verzinnen kinderen wel wat. Zo rijmt het woord panda op mijn naam en zeiden ze tegen mij weleens ..... de panda. Geen idee wat daar zo leuk aan is, maar heel schokkend was het niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Monte wo 21 sep 2011 - 8:52

Caroow schreef:Op vrijwel alle namen kan je toch wat naars rijmen? Ik zou het er niet om laten.
Nee zeker de naam Coen niet. Als je echt een naam hebt die heel gek is(zoals zweer, beauty en dik) dan snap ik het wel. Maar Coen is toch een normale naam?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  missy. wo 21 sep 2011 - 8:53

Ja wij hebben hier zeker rekening mee gehouden. Elke keer als ik een leuke naam opperde ging mijn man er een stom rijmpje op bedenken.
Het heeft dus uiteindelijk ook ruim 32 weken geduurt voordat we een naam hadden die we beide leuk vonden. Helaas kan hij ook op deze naam wel een 'leuk' rijmpje bedenken. laughcry
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 8:57

Wij hebben daar niet bij stilgestaan, nu rijmt er op de namen van onze kinderen toevallig niet zo erg veel, maar als dat wel zo was geweest, so be it. Ik geloof ook niet dat je echt structureel gepest zal worden om je voornaam, tenzij je ouders het wel heel erg bont hebben gemaakt. Misschien wel eens geplaagd, misschien dat er iemand wel eens een geintje over maakt, maar écht pesten gaat veel verder dan dat en dat staat naar mijn mening echt los van je naam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aimee wo 21 sep 2011 - 9:03

Nou, misschien ben ik wel een beetje extra voorzichtig omdat ons kindje ook nog een grote kans maakt om rood haar te krijgen (ik ben altijd heel blond geweest en mijn man vroeger echt oranje). Dat + een naam waar makkelijk mee te rijmen is, lijkt me bijna een garantie voor pesten. Dat klinkt waarschijnlijk héél oppervlakkig, maar ik wil hem nu gewoon al zoveel mogelijk beschermen waar mogelijk...

Als ik dit nu zo terug lees dan voel ik me echt idioot laughcry
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 9:07

Ik denk echt niet dat dat een garantie op pesten is. Echt pesten gaat veel dieper dan dat soort oppervlakkige kenmerken. Ik zou misschien niet kiezen voor een naam die rijmt op iets wat gerelateerd is aan rood of oranje, maar ik denk niet dat als je Coen heet en rood haar hebt, je per definitie gepest wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 9:09

Daarbij, stel, dan heb je eindelijk de ultieme naam gevonden die nergens op rijmt, laten we even Jasper als voorbeeld nemen, dan zul je net zien dat als je kind op de basisschool gaat, er een kinderboek uitkomt getiteld Jasper, het kleine, domme varkentje. Je weet het toch nooit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 9:09

Mijn vriend vindt Rick daarom niks, want Rick heeft een dikke Pik, en Ruth niet, want Ruth heeft een dikke kut laughcry

Gast
Gast

Bericht  *Troela* wo 21 sep 2011 - 9:42

Als kinderen gaan pesten doen ze het toch wel. Of er gerijmt kan worden op de naam doet er denk ik niet zoveel toe. Wel inderdaad als ouders het heel bont maken, maar denk dat als ze gaan pesten ze altijd wel iets ( niet alleen naam) kunnen vinden om mee te pesten.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 9:59

Daar zou ik me nooit door laten tegenhouden.
Als kinderen willen pesten, dan pesten ze wel.

Ik heet M.arieke en de broer van een vriendin noemde me altijd M.abrieke (briek is zoiets als lelijk in het Fries). Ik bedoel te zeggen: overal is wat op te verzinnen en zo niet, dan is het wel met wat anders.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje wo 21 sep 2011 - 10:15

Aimee schreef:Ik wist even niet zo goed hoe ik dit topic moest noemen, maar ik zit met een dilemma Wink Wij zijn al een tijdje aan het nadenken over namen en komen daar niet helemaal uit. We vinden wel wat namen leuk, maar de namen die we leuk vinden zijn heel makkelijk om op te rijmen en dan vraag ik me af of dat niet heel zielig is...
Nu staat voor ons bijvoorbeeld Coen op 1, maar zie ik al helemaal voor me hoe hij straks op de basisschool te horen zal krijgen 'Coen is een oen', of 'Coen zijn hoofd is zo groot als een meloen'.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie daar rekening mee gehouden met namen geven? Ik kom er nu nl achter dat dat bijna niet kan, omdat er op elke naam wel iets te rijmen is. Maar toch nodigen sommigen nog net iets meer uit tot pesten dan anderen, denk ik...

Wij hebben er wel een beetje rekening mee gehouden en dachten een naam te hebben waar niks op rijmde (niet dat dat de reden was om voor deze naam te kiezen hoor) maar toen zijn mn vriend laatst T. ygo de psycho....tja...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 10:22

Nu ben ik niet bezig met kinderen en kindernamen maar op elke naam is wel iets te bedenken.

Jantje, lag in het ledikantje of Jantje, omaaaanaam... Of mijn eigen naam rijmt op Panda... En dan was Fiat Panda mooi meegenomen. Volgens mij is er geen naam waar niet iets op rijmt om iemand mee te pesten.

Op het werk heet iemand ongeveer hetzelfde qua voornaam als achternaam en dat vind ik dan wel weer zielig. Of om iemand bijvoorbeeld Vlinder te noemen, terwijl de achternaam Muur is, zie ik het allemaal niet als verkeerd. smile

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 21 sep 2011 - 10:51

Susan schreef:Daarbij, stel, dan heb je eindelijk de ultieme naam gevonden die nergens op rijmt, laten we even Jasper als voorbeeld nemen, dan zul je net zien dat als je kind op de basisschool gaat, er een kinderboek uitkomt getiteld Jasper, het kleine, domme varkentje. Je weet het toch nooit.
Klinkt echt als een potentiële bestseller inderdaad! laughcry Hehe
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 11:11

't Is wel de reden dat mijn moeder mijn naam mogelijk wilde schrappen.

En wat had ze bedacht? Trisha met de Riksja (?)

Duus..

Ik ben 't verder met Susan eens.

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 21 sep 2011 - 11:23

Dat rijmt niet eens!

Trisha, die is niet mis ja! Of Trisha is een vis ja? Rijmt wel, maar daar ben je vast niet mee gepest Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 11:27

Filoria schreef:Dat rijmt niet eens!

Trisha, die is niet mis ja! Of Trisha is een vis ja? Rijmt wel, maar daar ben je vast niet mee gepest Very Happy

Nou ik wist vroeger niet eens wat een Riksja was :/ En euh.. Ik ben nooit echt met m'n naam gepest; de helft wist niet eens hoe 't uitgesproken moest worden, dus ik ben jarenlang als Patricia of Tries of zelfs Trix door 't leven gegaan.

Ik denk dat je je kind beter Coen Oenemeloen kunt noemen, dan zo'n hippe Amerikaanse naam, die je kind vervolgens 100x mag gaan uitleggen, vertalen en verbeteren. De Oenigheid gaat er wel 's af en anders is er ook nog zoiets als self defence en karate, maar blijven uitleggen dat je GEE-SOES heet ipv Jeezùs lijkt me naar..

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: