Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Woning zoeken Amersfoort, tips?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Woning zoeken Amersfoort, tips? Empty Woning zoeken Amersfoort, tips?

Bericht  Nora ma 19 sep 2011 - 1:23

Samen met mijn vriend wil ik aankomend jaar een huis(je) in Amersfoort vinden. Aangezien we allebei een tijdelijk contract hebben zal dit een huurhuis gaan worden waarschijnlijk. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren hoe we dat allemaal voor elkaar moeten krijgen.
Hebben jullie tips waar/hoe je het best een huis daar kan regelen? Hoelang van te voren moet je een huis gaan zoeken? Welke buurten in Amersfoort zijn leuk/goed of welke absoluut niet?
Is Amersfoort echt zo duur als mensen zeggen? Zijn er in Amersfoort veel leuke dingen te doen?

Hopelijk zijn er wat ervaringsdeskundigen:)

Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Woning zoeken Amersfoort, tips? Empty Re: Woning zoeken Amersfoort, tips?

Bericht  Prosecco ma 19 sep 2011 - 5:35

Amersfoort is heel erg leuk en er is veel te doen. Het centrum heeft wel iets weg van Utrecht, alleen kleiner. Er zijn veel winkels (ketens, maar ook leuke kleine zaakjes) en er worden heel veel festivals georganiseerd.

Slechte buurten zijn Liendert, Kruiskamp en nog meer maar daar kom ik zo even niet op. Kan je wel wat over de wijk vertellen als je er een op het oog hebt.

Duur is het wel ja. Als je ingeschreven staat (een jaar of 7) dan kun je via de woningbouw wel iets leuks huren en dat is wel goed te betalen maar voor particuliere huur moet je denken aan ongeveer 900 euro.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Muppetje ma 19 sep 2011 - 5:51

Het Soesterkwartier wil je ook niet zitten, tenminste, vind ik.

Verder eens met Prosecco

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Prosecco ma 19 sep 2011 - 8:13

Muppetje schreef:Het Soesterkwartier wil je ook niet zitten, tenminste, vind ik.

Verder eens met Prosecco

Ligt er aan welk deel je pakt, de bloemenbuurt is tegenwoordig best wel heel erg leuk! Vroeger vond ik het ook echt niks, maar toen ik op zoek was ben ik daar ook gaan kijken en het was echt leuk smile
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nora ma 19 sep 2011 - 8:49

Bedankt voor de reacties Muppetje en Prosecco!
7 jaar ingeschreven staan gaat me alleen niet meer lukken, dus het wordt dan particuliere huur denk ik.

Leuk dat er zoveel festivals zijn, daar houd mijn vriend wel van. En die kleine zaakjes vind ik geweldig, ben daar altijd naar op zoek. Dat je echt nog geholpen wordt door de eigenaar met hart voor de onderneming en zijn product, beter dan de 16-jarige knulletjes bij de Media Markt die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn;)

Als ik een paar keuzes heb qua buurt kom ik wel weer even aankloppen dan Prosecco smile

Nora
Nora
Prater
Prater

Bericht  Prosecco ma 19 sep 2011 - 8:51

Laat maar weten Nora! Waar woon je nu? En om welke reden gaan jullie in Amersfoort wonen?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Nora ma 19 sep 2011 - 9:03

Prosecco schreef:Laat maar weten Nora! Waar woon je nu? En om welke reden gaan jullie in Amersfoort wonen?

Op dit moment woon ik samen met mijn vriend in <weg>. Mijn vriend wil graag in Utrecht werken en ik wil graag weer meer naar het midden van het land, waar mijn familie en vrienden wonen. <weg> is echt een hele goede stad, maar voor mij iets te ver van alles. Aankomend jaar gaan we allebei afstuderen (heel mooi getimed:)) en dus een goed moment om te verkassen. Waar ik werk maakt me minder uit.

Amersfoort vonden we een goede plek qua locatie en wat we gezien en gehoord hebben is het wel een stad die bij ons past. Genoeg dingen te doen, leuke winkels, mooi centrum, goede treinaansluitingen.
Niet te groot, Amsterdam en Utrecht zijn een tikkie te voor mij, maar wel met alle mogelijkheden qua voorzieningen.
Keuze was Amersfoort of Apeldoorn maar we gaan op het moment voor Amersfoort.
Ben benieuwd, vind het wel spannend! Vooral omdat ik nu studeer en je hier een sociaal leven hebt opgebouwd. Als we verhuizen begin je weer op 0. Dus tzt maar eens sport/kook-activiteiten gaan opzoeken.

Laatst aangepast door Nora op ma 19 sep 2011 - 21:10; in totaal 1 keer bewerkt
Nora
Nora
Prater
Prater

Bericht  Prosecco ma 19 sep 2011 - 18:35

Je kunt tegen die tijd ook eens een meeting via hier organiseren bijvoorbeeld. Er zitten wel wat meiden uit de omgeving (ook voornamelijk richting Utrecht maar dat is goed bereisbaar)
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muppetje ma 19 sep 2011 - 19:06

Ik kom oorspronkelijk ook uit Amersfoort. Wist niet dat het Soesterkwartier erop vooruit gegaan is, daar ben ik denk ik al te lang voor weg. Maar Amersfoort is een erg leuke stad!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: