Basilicum plant
+3
Aziraphale
Inge
Siem
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Basilicum plant
Hoe zorg ik ervoor dat mijn basilicum plant het langer volhoudt als 1 dag? Heb nl al na 1 dag dat er blaadjes gaan hangen en na 3 dagen kan ik hem wel weggooien.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Re: Basilicum plant
Ik heb de mijne nu een maand en leeft nog steeds.
Elke dag water geven en in het daglicht zetten helpt hier
Moet de plant nu eigenlijk overpotten
Elke dag water geven en in het daglicht zetten helpt hier
Moet de plant nu eigenlijk overpotten
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Wat belangrijk is bij de basilicumplant die je binnen houdt, is dat je zoveel mogelijk water geeft via de bodem. Dus de plant in een laagje water zetten en hem laten drinken, niet water op de plant/aarde zelf gieten.
Wij hebben nu een basilicumplant buiten hangen, in een pot met gaatjes in de bodem. Gaat super, hij staat al de hele zomer
Wij hebben nu een basilicumplant buiten hangen, in een pot met gaatjes in de bodem. Gaat super, hij staat al de hele zomer
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn moeder gaf de tip om die plantjes in het tuincentrum te kopen, die hebben al een veel grotere pot en zitten in wat meer aarde bijvoorbeeld, maar ze zijn ook wel wat duurder dan de plaatjes in de supermakr. Bij mij bleven ze ook wel aanzienlijk langer leven.
Van sommige kruidenplanten kan je de blaadjes afknippen en invriezen, dat doe ik bijvoorbeeld altijd met Tijm.
Van sommige kruidenplanten kan je de blaadjes afknippen en invriezen, dat doe ik bijvoorbeeld altijd met Tijm.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Die in de supermarkt schijnen op water gekweekt te zijn, dus minder sterk.
Wij hebben ze buiten gezaaid in een hangbak aan het balkon. Die basilicum gaat echt als een trein, inmiddels begint de rest (bieslook, peterselie) wat minder te worden door het weer, maar de basilicum groeit stug door.
Wij hebben ze buiten gezaaid in een hangbak aan het balkon. Die basilicum gaat echt als een trein, inmiddels begint de rest (bieslook, peterselie) wat minder te worden door het weer, maar de basilicum groeit stug door.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Zoals anderen hier al zeggen: die van de supermarkt zijn er op 'gemaakt' dat ze snel dood gaan, dan koop je weer nieuwe. Ik heb nu kruidenplantjes van het tuincentrum, die doen het al heel lang! Heb ze wel buiten gezet want binnen gaat het minder goed..
Cranberrie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10
Cranberrie schreef:Zoals anderen hier al zeggen: die van de supermarkt zijn er op 'gemaakt' dat ze snel dood gaan, dan koop je weer nieuwe. Ik heb nu kruidenplantjes van het tuincentrum, die doen het al heel lang! Heb ze wel buiten gezet want binnen gaat het minder goed..
Bedankt voor alle tips!!
Dan ga ik er maar 1 bij het tuincentrum kopen, kan hem helaas niet buiten zetten ivm het niet hebben van een tuin
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik heb al mijn kruidenplantjes bij de supermarkt vandaan en ze doen het al maanden goed! Ze stonden eerst binnen in manden voor het raam en tegenwoordig staan ze buiten in mijn kruiden en groententuin, en alles groeit vreselijk hard!
Sue- Fluisteraar
- Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: