Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Den Bosch - tips?

+10
Jeanette
Raindrop
yellow
Schaapke
TukTuk
Toet
minoessepoes
rapa nui
Coccinelle
Angela_1986
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Den Bosch - tips?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 7:16

Wij gaan eind oktober drie dagen romantisch naar Den Bosch toe I love you Zondag/Maandag/Dinsdag..

Dus, wie heeft er tips? Wat is daar écht leuk om te doen en om te zien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Angela_1986 za 17 sep 2011 - 7:44

Bossche bollen van Jan de Groot eten! Wink

Willen jullie dingen bekijken, 'cultuur snuiven', actieve dingen doen?

In ieder geval vast veel plezier! Very Happy
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Coccinelle za 17 sep 2011 - 7:50

Een rondvaart maken over de binnendieze is mooi. Verder kun je er gezellig winkelen, leuke zijstraatjes ook. Misschien kun je bij het VVV kantoor nog wat tips vinden van wat er op dat moment allemaal te doen is in de stad (kantoor zie je vanaf de markt). Veel plezier, Den Bosch is een mooie stad.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  rapa nui za 17 sep 2011 - 7:50

Ik ben er zelf niet geweest maar een vriendin was behoorlijk enthousiast over de sfeer tijdens het eten in de Verkadefabriek http://www.verkadefabriek.nl/

Uiteraard de Bossche Bol.

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  minoessepoes za 17 sep 2011 - 7:51

Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!

Je zou een rondvaart op de Binnendieze kunnen doen, maar dan moet het wel een beetje lekker weer zijn. De Sint-Jans kathedraal bekijken, naar het sportiom gaan, wat winkelen en er zijn heel veel gezellige terrassen.

De Bossche bollen moet je eigenlijk halen bij Jan de Groot, de bakker op de hoek als je het station uit loopt.

Edit: Toen ik begon te typen stonden er geen reacties, nu mijn reactie geplaatst is, is het een beetje een spuit elf reactie haha


Laatst aangepast door minoessepoes op za 17 sep 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 7:52

O dat nam ik voor de grap over omdat dat in het arrangement genoemd wordt Wink Haha!

Maar, bedankt. Het mag ook in de omgeving zijn, we kunnen gewoon overal met de auto naartoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  minoessepoes za 17 sep 2011 - 7:56

Ow vandaar! Ik heb er op school gezeten, dus mijn relatie met de stad was meer "zakelijk" en ik heb er nooit tegenaan gekeken als een romantische stad haha. Maar het is wel een leuke stad om even een weekendje weg te gaan hoor.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Coccinelle za 17 sep 2011 - 7:58

Misschien klinkt 's-Hertogenbosch romantischer. Wink De verkadefabriek is ook leuk, kun je lekker eten en daarna naar het theater, ligt iets buiten de binnenstad. Op de parade in de binnenstad zitten veel cafeetjes waar je leuk kan borrelen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Toet za 17 sep 2011 - 7:59

Behalve dat je er goed kan winkelen en terrassen komt er niet zo veel in me op. Het zwembad (sportiom) is opzich best de moeite waard en er zit ook een goede sauna in de buurt. Wat voor iets had je in gedachten? Wie weet kan ik dan iets gerichter denken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Angela_1986 za 17 sep 2011 - 8:00

minoessepoes schreef:Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!

Je zou een rondvaart op de Binnendieze kunnen doen, maar dan moet het wel een beetje lekker weer zijn. De Sint-Jans kathedraal bekijken, naar het sportiom gaan, wat winkelen en er zijn heel veel gezellige terrassen.

De Bossche bollen moet je eigenlijk halen bij Jan de Groot, de bakker op de hoek als je het station uit loopt.

Edit: Toen ik begon te typen stonden er geen reacties, nu mijn reactie geplaatst is, is het een beetje een spuit elf reactie haha

Haha dat was dus ook mijn gedachten!

Mocht het jullie interesse hebben dan zou je 'n bezoek aan Monument Kamp Vught brengen. Den Bosch heeft ook een aantal musea zoals het Stedelijk Museum en het Noordbrabants Museum.
In de Verkadefabriek zijn regelmatig leuke dingen te doen, evenals in de Brabanthallen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 8:01

We willen sowieso 1 dag gaan winkelen en ergens lekker uit eten gaan (wellicht in het hotel). De andere dagen in de omgeving van Den Bosch, dus ik sta ook open voor de omgeving uiteraard. Niet sauna oid, dat wil mijn vriend niet! Maar een mooie wandelplek, interessant museum/monument oid, daar sta ik allemaal voor open Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Angela_1986 za 17 sep 2011 - 8:04

In de Bossche Broek kun je mooi wandelen! Daarbij lopen er door de aangrenzende polders ook speciale wandelroutes. Bij Kamp Vught is ook 'n heide waar je kunt wandelen.
Oh en de Moerputten is ook 'n mooi wandelgebied!

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Toet za 17 sep 2011 - 8:08

Als je uit eten gaat, zou ik persoonlijk iig niet voor een restaurant op het plein of in een drukke winkelstraat kiezen. Deze zijn naar mijn mening veel slechter (omdat ze de boel toch wel vol krijgen) dan de restaurants die in de zijstraatjes zitten!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  TukTuk za 17 sep 2011 - 8:08

Het stedelijk musuem is niet veel aan.. Tenminste, paar jaar geleden dat ik er was voor een verplichte opdracht voor school, was het vrij saai en klein :P

Ik heb er een aantal jaar gewoond maar kan niet echt iets leuks bedenken wat je er kan doen, afgezien wat al gezegd is (Rondvaart over de binnendieze) en wandelen door de Bossche broek. Sportiom vindt ik zelf niet heel erg interessant, en volgens mij zitten er ook geen interessante musea.. Maar je kan er opzich wel leuk winkelen en je kan er gezellig uit eten smile

Jammer dat je vriend de sauna niks vind, er is sinds kort een nieuwe sauna, Devarana, schijnbaar echt de moeite waard!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Schaapke zo 18 sep 2011 - 1:27

Waar zit jullie hotel? Of: hoe heet het?

Je moet er rekening mee houden dat maandagochtend de winkels dicht zijn (zoals in zoveel steden, maar je weet 't nooit). Probeer vanaf de markt alles te bekijken, daar komen alle winkelstraten op uit. Eén tip daarbij: blijf wat verder de winkelstraten/straatjes inlopen, want daar zitten ook nog hele leuke winkels.
Lekker eten kan op vele restaurantjes op de Markt, maar ook in de zijstraatjes van de Markt en op de Parade (waar de Sint Jan zit). Rhodos os bijvoorbeeld een Grieks restaurant tegenover de Sint Jan. Tegenover Rhodos zit ook nog een Argentijn, als ik me niet vergis. Of een Mexicaan. Deze twee restaurant zijn erg goed!

Wandelen kan je heel mooi bij de 'IJzeren Man' in Vught. Ook zit in Vught 'Kamp Vught'. Erg indrukwekkend en zeker de moeite waard om te gaan kijken.

In Den Bosch zelf is het leuk om een rondvaart te doen over de Binnendieze. Meer informatie kan je vinden bij het VVV-kantoor. Deze zit op de Markt, tussen de Didi en Hunkemöller, in zo'n beetje het oudste gebouw van Den Bosch.

Tjonge, nu ik er zo over na ga zitten denken....ik kom er zó vaak dat er zoveel dingen gewoon geworden zijn, maar dat zal voor jou Den Haag wel zijn Wink !
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik 't wel!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  yellow ma 19 sep 2011 - 1:56

Angela_1986 schreef:
minoessepoes schreef:Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!

Je zou een rondvaart op de Binnendieze kunnen doen, maar dan moet het wel een beetje lekker weer zijn. De Sint-Jans kathedraal bekijken, naar het sportiom gaan, wat winkelen en er zijn heel veel gezellige terrassen.

De Bossche bollen moet je eigenlijk halen bij Jan de Groot, de bakker op de hoek als je het station uit loopt.

Edit: Toen ik begon te typen stonden er geen reacties, nu mijn reactie geplaatst is, is het een beetje een spuit elf reactie haha

Haha dat was dus ook mijn gedachten!

Mocht het jullie interesse hebben dan zou je 'n bezoek aan Monument Kamp Vught brengen. Den Bosch heeft ook een aantal musea zoals het Stedelijk Museum en het Noordbrabants Museum.
In de Verkadefabriek zijn regelmatig leuke dingen te doen, evenals in de Brabanthallen.

Kamp Vught is wel interessant ja
yellow
yellow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Gast ma 19 sep 2011 - 2:40

Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wel wat mee! Kamp Vught vond ik ook interessant klinken.

Haha, Den Haag is voor mij heel gewoon inderdaad, maar Den Bosch is echt nieuw nog (ken het alleen van dagjes winkelen, maar ook alweer een jaar of 5 geleden!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Raindrop zo 25 sep 2011 - 2:55

Ik ben gister met Gefelicitass van het forum naar Den Bosch geweest.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat echt in het centrum van Den Bosch ben geweest (kwam er wel vaak langs met de trein).

We hebben een rondvaart gedaan wat erg mooi was! Zeker een aanrader.
Verder vind ik Den Bosch echt een mooie stad! Ik zou er best nog eens een weekend heen willen.



Laatst aangepast door Raindrop op zo 25 sep 2011 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Jeanette zo 25 sep 2011 - 3:03

Oeh, jammer dat je vriend niet naar de sauna wilt, want daar zit Devarana en dat is toch een van de mooiste sauna's!! Pink Lemon is ook leuk! http://www.pinklemon.nl/
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  mama van Mila zo 25 sep 2011 - 7:00

Je kunt heerlijk eten bij picasso!! http://www.picasso-restaurant.nl/

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  TukTuk zo 25 sep 2011 - 7:06

Dit! Schijnt ook een heel leuk restaurant te zijn smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Barbabella zo 25 sep 2011 - 7:26

Bij Tante Pietje kun je erg lekker eten ! Verder zou ik het niet weten, ik kom daar zo vaak en heb er gewoond dus alles is voor mij daar zo normaal laughcry
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  LieveSterre ma 26 sep 2011 - 9:36

AngelNyn schreef:Dit! Schijnt ook een heel leuk restaurant te zijn smile

Den Bosch is zooo leuk, je kunt er heerlijk shoppen en er zijn talloze leuke restaurantjes waarvan Dit! er inderdaad eentje is. In de korte Putstraat zitten ook veel leuke restaurantjes. Zelf ben ik laatst bij de Nar in de Lepelstraat gaan eten, was echt heerlijk Very Happy Als je bijvoorbeeld in de Lepelstraat gaat eten, kun je om de hoek bij Frezzo (visstraat) een heerlijk ijsje halen!!

Welk hotel hebben jullie geboekt? Ben wel benieuwd aangezien ik in een hotel in den Bosch heb gewerkt!

Alvast veel plezier, maar gaat helemaal goed komen!
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Cato ma 26 sep 2011 - 22:23

Jeanette schreef:Oeh, jammer dat je vriend niet naar de sauna wilt, want daar zit Devarana en dat is toch een van de mooiste sauna's!! Pink Lemon is ook leuk! http://www.pinklemon.nl/

+1, Bij pink en lemon hebben ze een lekkere high tea .
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Gast ma 26 sep 2011 - 22:24

Pink Lemon ziet er leuk uit, high tea-en is heerlijk! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Den Bosch - tips? Empty Re: Den Bosch - tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum