Den Bosch - tips?
+10
Jeanette
Raindrop
yellow
Schaapke
TukTuk
Toet
minoessepoes
rapa nui
Coccinelle
Angela_1986
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Den Bosch - tips?
Wij gaan eind oktober drie dagen romantisch naar Den Bosch toe Zondag/Maandag/Dinsdag..
Dus, wie heeft er tips? Wat is daar écht leuk om te doen en om te zien?
Dus, wie heeft er tips? Wat is daar écht leuk om te doen en om te zien?
Gast- Gast
Re: Den Bosch - tips?
Bossche bollen van Jan de Groot eten!
Willen jullie dingen bekijken, 'cultuur snuiven', actieve dingen doen?
In ieder geval vast veel plezier!
Willen jullie dingen bekijken, 'cultuur snuiven', actieve dingen doen?
In ieder geval vast veel plezier!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Een rondvaart maken over de binnendieze is mooi. Verder kun je er gezellig winkelen, leuke zijstraatjes ook. Misschien kun je bij het VVV kantoor nog wat tips vinden van wat er op dat moment allemaal te doen is in de stad (kantoor zie je vanaf de markt). Veel plezier, Den Bosch is een mooie stad.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben er zelf niet geweest maar een vriendin was behoorlijk enthousiast over de sfeer tijdens het eten in de Verkadefabriek http://www.verkadefabriek.nl/
Uiteraard de Bossche Bol.
Uiteraard de Bossche Bol.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!
Je zou een rondvaart op de Binnendieze kunnen doen, maar dan moet het wel een beetje lekker weer zijn. De Sint-Jans kathedraal bekijken, naar het sportiom gaan, wat winkelen en er zijn heel veel gezellige terrassen.
De Bossche bollen moet je eigenlijk halen bij Jan de Groot, de bakker op de hoek als je het station uit loopt.
Edit: Toen ik begon te typen stonden er geen reacties, nu mijn reactie geplaatst is, is het een beetje een spuit elf reactie haha
Je zou een rondvaart op de Binnendieze kunnen doen, maar dan moet het wel een beetje lekker weer zijn. De Sint-Jans kathedraal bekijken, naar het sportiom gaan, wat winkelen en er zijn heel veel gezellige terrassen.
De Bossche bollen moet je eigenlijk halen bij Jan de Groot, de bakker op de hoek als je het station uit loopt.
Edit: Toen ik begon te typen stonden er geen reacties, nu mijn reactie geplaatst is, is het een beetje een spuit elf reactie haha
Laatst aangepast door minoessepoes op za 17 sep 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
O dat nam ik voor de grap over omdat dat in het arrangement genoemd wordt Haha!
Maar, bedankt. Het mag ook in de omgeving zijn, we kunnen gewoon overal met de auto naartoe.
Maar, bedankt. Het mag ook in de omgeving zijn, we kunnen gewoon overal met de auto naartoe.
Gast- Gast
Ow vandaar! Ik heb er op school gezeten, dus mijn relatie met de stad was meer "zakelijk" en ik heb er nooit tegenaan gekeken als een romantische stad haha. Maar het is wel een leuke stad om even een weekendje weg te gaan hoor.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Misschien klinkt 's-Hertogenbosch romantischer. De verkadefabriek is ook leuk, kun je lekker eten en daarna naar het theater, ligt iets buiten de binnenstad. Op de parade in de binnenstad zitten veel cafeetjes waar je leuk kan borrelen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Behalve dat je er goed kan winkelen en terrassen komt er niet zo veel in me op. Het zwembad (sportiom) is opzich best de moeite waard en er zit ook een goede sauna in de buurt. Wat voor iets had je in gedachten? Wie weet kan ik dan iets gerichter denken.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
minoessepoes schreef:Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!
Haha dat was dus ook mijn gedachten!
Mocht het jullie interesse hebben dan zou je 'n bezoek aan Monument Kamp Vught brengen. Den Bosch heeft ook een aantal musea zoals het Stedelijk Museum en het Noordbrabants Museum.
In de Verkadefabriek zijn regelmatig leuke dingen te doen, evenals in de Brabanthallen.
We willen sowieso 1 dag gaan winkelen en ergens lekker uit eten gaan (wellicht in het hotel). De andere dagen in de omgeving van Den Bosch, dus ik sta ook open voor de omgeving uiteraard. Niet sauna oid, dat wil mijn vriend niet! Maar een mooie wandelplek, interessant museum/monument oid, daar sta ik allemaal voor open
Gast- Gast
In de Bossche Broek kun je mooi wandelen! Daarbij lopen er door de aangrenzende polders ook speciale wandelroutes. Bij Kamp Vught is ook 'n heide waar je kunt wandelen.
Oh en de Moerputten is ook 'n mooi wandelgebied!
Oh en de Moerputten is ook 'n mooi wandelgebied!
Als je uit eten gaat, zou ik persoonlijk iig niet voor een restaurant op het plein of in een drukke winkelstraat kiezen. Deze zijn naar mijn mening veel slechter (omdat ze de boel toch wel vol krijgen) dan de restaurants die in de zijstraatjes zitten!
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Het stedelijk musuem is niet veel aan.. Tenminste, paar jaar geleden dat ik er was voor een verplichte opdracht voor school, was het vrij saai en klein
Ik heb er een aantal jaar gewoond maar kan niet echt iets leuks bedenken wat je er kan doen, afgezien wat al gezegd is (Rondvaart over de binnendieze) en wandelen door de Bossche broek. Sportiom vindt ik zelf niet heel erg interessant, en volgens mij zitten er ook geen interessante musea.. Maar je kan er opzich wel leuk winkelen en je kan er gezellig uit eten
Jammer dat je vriend de sauna niks vind, er is sinds kort een nieuwe sauna, Devarana, schijnbaar echt de moeite waard!
Ik heb er een aantal jaar gewoond maar kan niet echt iets leuks bedenken wat je er kan doen, afgezien wat al gezegd is (Rondvaart over de binnendieze) en wandelen door de Bossche broek. Sportiom vindt ik zelf niet heel erg interessant, en volgens mij zitten er ook geen interessante musea.. Maar je kan er opzich wel leuk winkelen en je kan er gezellig uit eten
Jammer dat je vriend de sauna niks vind, er is sinds kort een nieuwe sauna, Devarana, schijnbaar echt de moeite waard!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Waar zit jullie hotel? Of: hoe heet het?
Je moet er rekening mee houden dat maandagochtend de winkels dicht zijn (zoals in zoveel steden, maar je weet 't nooit). Probeer vanaf de markt alles te bekijken, daar komen alle winkelstraten op uit. Eén tip daarbij: blijf wat verder de winkelstraten/straatjes inlopen, want daar zitten ook nog hele leuke winkels.
Lekker eten kan op vele restaurantjes op de Markt, maar ook in de zijstraatjes van de Markt en op de Parade (waar de Sint Jan zit). Rhodos os bijvoorbeeld een Grieks restaurant tegenover de Sint Jan. Tegenover Rhodos zit ook nog een Argentijn, als ik me niet vergis. Of een Mexicaan. Deze twee restaurant zijn erg goed!
Wandelen kan je heel mooi bij de 'IJzeren Man' in Vught. Ook zit in Vught 'Kamp Vught'. Erg indrukwekkend en zeker de moeite waard om te gaan kijken.
In Den Bosch zelf is het leuk om een rondvaart te doen over de Binnendieze. Meer informatie kan je vinden bij het VVV-kantoor. Deze zit op de Markt, tussen de Didi en Hunkemöller, in zo'n beetje het oudste gebouw van Den Bosch.
Tjonge, nu ik er zo over na ga zitten denken....ik kom er zó vaak dat er zoveel dingen gewoon geworden zijn, maar dat zal voor jou Den Haag wel zijn !
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik 't wel!
Je moet er rekening mee houden dat maandagochtend de winkels dicht zijn (zoals in zoveel steden, maar je weet 't nooit). Probeer vanaf de markt alles te bekijken, daar komen alle winkelstraten op uit. Eén tip daarbij: blijf wat verder de winkelstraten/straatjes inlopen, want daar zitten ook nog hele leuke winkels.
Lekker eten kan op vele restaurantjes op de Markt, maar ook in de zijstraatjes van de Markt en op de Parade (waar de Sint Jan zit). Rhodos os bijvoorbeeld een Grieks restaurant tegenover de Sint Jan. Tegenover Rhodos zit ook nog een Argentijn, als ik me niet vergis. Of een Mexicaan. Deze twee restaurant zijn erg goed!
Wandelen kan je heel mooi bij de 'IJzeren Man' in Vught. Ook zit in Vught 'Kamp Vught'. Erg indrukwekkend en zeker de moeite waard om te gaan kijken.
In Den Bosch zelf is het leuk om een rondvaart te doen over de Binnendieze. Meer informatie kan je vinden bij het VVV-kantoor. Deze zit op de Markt, tussen de Didi en Hunkemöller, in zo'n beetje het oudste gebouw van Den Bosch.
Tjonge, nu ik er zo over na ga zitten denken....ik kom er zó vaak dat er zoveel dingen gewoon geworden zijn, maar dat zal voor jou Den Haag wel zijn !
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik 't wel!
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Angela_1986 schreef:minoessepoes schreef:Op de 1 of andere manier komen de woorden Den Bosch en romantisch niet direct tegelijk in me op, maar het is natuurlijk maar net wat je er van maakt!
Haha dat was dus ook mijn gedachten!
Mocht het jullie interesse hebben dan zou je 'n bezoek aan Monument Kamp Vught brengen. Den Bosch heeft ook een aantal musea zoals het Stedelijk Museum en het Noordbrabants Museum.
In de Verkadefabriek zijn regelmatig leuke dingen te doen, evenals in de Brabanthallen.
Kamp Vught is wel interessant ja
yellow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wel wat mee! Kamp Vught vond ik ook interessant klinken.
Haha, Den Haag is voor mij heel gewoon inderdaad, maar Den Bosch is echt nieuw nog (ken het alleen van dagjes winkelen, maar ook alweer een jaar of 5 geleden!)
Haha, Den Haag is voor mij heel gewoon inderdaad, maar Den Bosch is echt nieuw nog (ken het alleen van dagjes winkelen, maar ook alweer een jaar of 5 geleden!)
Gast- Gast
Ik ben gister met Gefelicitass van het forum naar Den Bosch geweest.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat echt in het centrum van Den Bosch ben geweest (kwam er wel vaak langs met de trein).
We hebben een rondvaart gedaan wat erg mooi was! Zeker een aanrader.
Verder vind ik Den Bosch echt een mooie stad! Ik zou er best nog eens een weekend heen willen.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat echt in het centrum van Den Bosch ben geweest (kwam er wel vaak langs met de trein).
We hebben een rondvaart gedaan wat erg mooi was! Zeker een aanrader.
Verder vind ik Den Bosch echt een mooie stad! Ik zou er best nog eens een weekend heen willen.
Laatst aangepast door Raindrop op zo 25 sep 2011 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Oeh, jammer dat je vriend niet naar de sauna wilt, want daar zit Devarana en dat is toch een van de mooiste sauna's!! Pink Lemon is ook leuk! http://www.pinklemon.nl/
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Je kunt heerlijk eten bij picasso!! http://www.picasso-restaurant.nl/
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Dit! Schijnt ook een heel leuk restaurant te zijn
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Bij Tante Pietje kun je erg lekker eten ! Verder zou ik het niet weten, ik kom daar zo vaak en heb er gewoond dus alles is voor mij daar zo normaal
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
AngelNyn schreef:Dit! Schijnt ook een heel leuk restaurant te zijn
Den Bosch is zooo leuk, je kunt er heerlijk shoppen en er zijn talloze leuke restaurantjes waarvan Dit! er inderdaad eentje is. In de korte Putstraat zitten ook veel leuke restaurantjes. Zelf ben ik laatst bij de Nar in de Lepelstraat gaan eten, was echt heerlijk Als je bijvoorbeeld in de Lepelstraat gaat eten, kun je om de hoek bij Frezzo (visstraat) een heerlijk ijsje halen!!
Welk hotel hebben jullie geboekt? Ben wel benieuwd aangezien ik in een hotel in den Bosch heb gewerkt!
Alvast veel plezier, maar gaat helemaal goed komen!
LieveSterre- Fluisteraar
- Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11
Jeanette schreef:Oeh, jammer dat je vriend niet naar de sauna wilt, want daar zit Devarana en dat is toch een van de mooiste sauna's!! Pink Lemon is ook leuk! http://www.pinklemon.nl/
+1, Bij pink en lemon hebben ze een lekkere high tea .
Cato- Fluisteraar
- Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» High tea Den Bosch!
» Meeting Den Bosch
» Hotel Den Bosch, Eindhoven of Breda?
» Vakantiehuis gezocht omgeving Den Bosch
» Feetje zoekt modelletjes (Den Bosch)
» Meeting Den Bosch