Poetsritueel
+5
minoessepoes
Fayebella
Starla
Roxi3
Verona
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Poetsritueel
Heb jij een soort vaste volgorde van poetsen? Ik moet er zometeen weer aan geloven dus vroeg het me even af.
Ik begin altijd boven: bed verschonen, rand van het bed schoonmaken (heb zo'n brede rand rondom mijn bed), dan de badkamer, alle kleren die ik tijdens die week op de badrand heb verzameld opruimen of wassen, sanitair schoonmaken, wc schoonmaken, douchegoot schoonmaken, dan stofzuig ik de bovenverdieping en dan dweil ik hem. Daarna de benedenverdieping. Opruimen, vaatwasser leegmaken en weer vullen met evt vuile vaat, tafels afdoen met glassex, stofzuigen en dweilen. Dan de wc nog even poetsen en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Ramen wassen, alle kasten en vensterbanken poetsen, dat soort dingen doe ik niet elke week (en ik moet eerlijk zeggen dat het hele poetsritueel me tegenwoordig ook lang niet elke week meer lukt, ik heb nl een weekendrelatie. Nu is mijn vriend weg, dus kan ik even lekker aan de gang).
Ik doe ook wel eens de ene week de bovenverdieping en de andere week de benedenverdieping. Altijd weer even een drempel over om te beginnen, maar als ik dan met een muziekje erbij bezig ben, valt het allemaal ook wel mee. En het is daarna zo lekker genieten van mijn schone huisje.
Ik begin altijd boven: bed verschonen, rand van het bed schoonmaken (heb zo'n brede rand rondom mijn bed), dan de badkamer, alle kleren die ik tijdens die week op de badrand heb verzameld opruimen of wassen, sanitair schoonmaken, wc schoonmaken, douchegoot schoonmaken, dan stofzuig ik de bovenverdieping en dan dweil ik hem. Daarna de benedenverdieping. Opruimen, vaatwasser leegmaken en weer vullen met evt vuile vaat, tafels afdoen met glassex, stofzuigen en dweilen. Dan de wc nog even poetsen en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Ramen wassen, alle kasten en vensterbanken poetsen, dat soort dingen doe ik niet elke week (en ik moet eerlijk zeggen dat het hele poetsritueel me tegenwoordig ook lang niet elke week meer lukt, ik heb nl een weekendrelatie. Nu is mijn vriend weg, dus kan ik even lekker aan de gang).
Ik doe ook wel eens de ene week de bovenverdieping en de andere week de benedenverdieping. Altijd weer even een drempel over om te beginnen, maar als ik dan met een muziekje erbij bezig ben, valt het allemaal ook wel mee. En het is daarna zo lekker genieten van mijn schone huisje.
Gast- Gast
Re: Poetsritueel
Ik ruim altijd eerst ff op, vaak liggen er dingetjes hier en daar die er niet horen. Dan het aanrecht, stoffen en daarna alles stofzuigen (alle kamers, wc en badkamer). Als ik dat heb gedaan neem ik mijn meubelen met een nat doekje af. Daarna ga ik de was sorteren en haal ik het bed af. Dan de badkamer en wc schoonmaken en als ik veel zin heb dan dweil ik ook alle kamers nog even. Vensterbank doe ik elke keer als ik ga schoonmaken ook, want onze katten liggen daar altijd op. Ramen lappen doe ik 1x in de maand. Waarschijnlijk ben ik het grootste gedeelte vergeten. Maar dit is het wel zo'n beetje. Dit geld trouwens wel voor een appartement, dus dat is ook al anders. Wat ook echt heel handig is, dat deden wij om de dag vroeger, is om na het eten ff een half uur te pakken waarin je dan samen (of in jou geval alleen) een paar dingen even schoonmaakt. Wc doe ik trouwens elke dag met een wegwerp doekje afnemen, en 2 a 3x in de week grote schoonmaak.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk van boven naar beneden, kamer voor kamer. Eerst neem ik alles af met een natte doek, vervolgens stofzuig ik en dan ga ik dweilen. Op zolder doe ik altijd nog de kattenbak, in onze slaapkamer verschoon ik het bed en beneden maak ik de raampjes van de deur schoon. Twee keer per week maak ik het toilet boven en beneden schoon en een keer in de twee weken doe ik de badkamer grondig. De ramen doe ik een keer in de maand. De keuken maak ik iedere avond na het koken schoon en een keer in de week doe ik het grondig (1 keer per 2 maanden haal ik alle kastjes + koelkast leeg). Ik ben nu ook weer bezig want ik had de afgelopen week geen tijd.
Roxi3- Prater
- Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10
Eigenlijk doe ik wat er in mijn hoofd opkomt. Ik heb dan ook geen vaste structuur in het schoonmaken van mijn huis, al zou je mijn warrigheid best een structuur kunnen noemen.
Ik begin standaard met het opruimen van alles dat officieel in de kasten hoort te liggen. Wanneer is alles schoon is, begin ik bij de keuken, maar meestal bedenk ik me dat er even harpix of chloor in het toilet moet, dan gooi ik dus dat spul in het toilet en maak de keuken verder schoon. Maar dan opeens bedenk ik me dat er ook even Roze Sorbo in de badkamer moet worden gegooid, dus dan ga ik dat doen. Al met al maak ik de keuken verder in orde. En begin dan met stoffen. Wanneer ik bijna bij de hal ben, bedenk ik me dat het bed moet worden verschoond en dus gooi ik eerst de wasmachine vol. En zo gai k het hele huis door tot het schoon is.
Ik begin standaard met het opruimen van alles dat officieel in de kasten hoort te liggen. Wanneer is alles schoon is, begin ik bij de keuken, maar meestal bedenk ik me dat er even harpix of chloor in het toilet moet, dan gooi ik dus dat spul in het toilet en maak de keuken verder schoon. Maar dan opeens bedenk ik me dat er ook even Roze Sorbo in de badkamer moet worden gegooid, dus dan ga ik dat doen. Al met al maak ik de keuken verder in orde. En begin dan met stoffen. Wanneer ik bijna bij de hal ben, bedenk ik me dat het bed moet worden verschoond en dus gooi ik eerst de wasmachine vol. En zo gai k het hele huis door tot het schoon is.
Gast- Gast
Haha, ik doe het hetzelfde als maura
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik begin altijd eerst met opruimen, dan stof ik beneden en boven. Dan maak ik de keuken, badkamer en wc schoon. Daarna ga ik stofzuigen en dweilen ook beneden en boven en neem ik ondertussen de trap ook mee.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Alles opruimen, afstoffen of soppen, stofzuigen en dweilen.
Nu heb ik vakantie dus nu verschilt het per dag..maar normaal doen we het int weekend van boven na beneden
Nu heb ik vakantie dus nu verschilt het per dag..maar normaal doen we het int weekend van boven na beneden
Gast- Gast
Ik ga eerst alles opruimen en op zijn vaste plek neerleggen, daarna de wasmachine & de vaatwasser aanzetten, en dan ga ik per ruimte doen wat moet gebeuren! Als bed verschoond moet worden begin ik in de slaapkamer en gaat daarna de wasmachine pas aan!
Gast- Gast
Ik begin altijd als ik op sta met de douche, die doe ik als ik er zelf onder sta, inclusief de douche deuren. Daarna de wastafel en de wc met zo'n hygienisch doekje en wat chloor erin. Als het nodig is maak ik de spigel ook nog schoon, maar dat hoeft niet elke keer.
Meestal ga ik daarna thee zetten en even zitten en daarna ga ik het eten klaar zetten/ koken voor de komende dagen en dan de afwas wegwerken, alles stoffen (vaak ook nog nat afdoen) en de keuken schoonmaken. En dan geef ik ook meteen de planten water (of zet ze onder de douche, dan hoef ik ze niet te stoffen) en doe ik er een ander klusje bij, zoals de oven goed schoonmaken of de koelkast uitsoppen, zo is er elke week wel wat. Daarna ga ik vaak boodschappen doen en andere klusjes zoals langs de apotheek, de schoenmaker, de kleermaker, vorige week ook de fietsenmaker enz. Dan lunch ik en daarna ga ik stofzuigen en als laatste de badkamer dweilen.
Vaak zet ik daarna de tv aan en ga ik nog wat strijken en zo ben ik eigenlijk meestal wel het grootste deel van mijn vrije dag zoet. Maar dan staat het eten al voor 3 dagen klaar, zijn de boodschappen in huis, is de was weer gedaan enz, dus dan hoef ik de daarop volgende dagen niks meer te doen.
Alles wel onder het genot van een lekker muziekje inderdaad!
Meestal ga ik daarna thee zetten en even zitten en daarna ga ik het eten klaar zetten/ koken voor de komende dagen en dan de afwas wegwerken, alles stoffen (vaak ook nog nat afdoen) en de keuken schoonmaken. En dan geef ik ook meteen de planten water (of zet ze onder de douche, dan hoef ik ze niet te stoffen) en doe ik er een ander klusje bij, zoals de oven goed schoonmaken of de koelkast uitsoppen, zo is er elke week wel wat. Daarna ga ik vaak boodschappen doen en andere klusjes zoals langs de apotheek, de schoenmaker, de kleermaker, vorige week ook de fietsenmaker enz. Dan lunch ik en daarna ga ik stofzuigen en als laatste de badkamer dweilen.
Vaak zet ik daarna de tv aan en ga ik nog wat strijken en zo ben ik eigenlijk meestal wel het grootste deel van mijn vrije dag zoet. Maar dan staat het eten al voor 3 dagen klaar, zijn de boodschappen in huis, is de was weer gedaan enz, dus dan hoef ik de daarop volgende dagen niks meer te doen.
Alles wel onder het genot van een lekker muziekje inderdaad!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik begin met opruimen, en alles was bij elkaar zoeken en een wasmachine aanzetten, misschien zelfs al 1 eruit halen en ophangen. (als die de nacht ervoor gedraaid heeft)
wc eend in wc, in laten trekken, spiegel in douche poetsen, wastafels, insprayen, douchedeur insprayen, wastafels poetsen, douchedeur incl. de rest poetsen, bad poetsen, wc's schoonmaken incl. tegels. dweilen in douche + wc.
volgende dag:
volgende was draaien (als die andere droog is) alle slaapkamers afnemen, opruimen, stofzuigen. Beneden hetzelfde verhaal. + dweilen.
Bed wordt 1x in de week verschoont. Plantjes geef ik zo eens een keer water, en de keukenkastjes + koelkast maak ik schoon als ik vind dat het vies is. kookeiland wordt elke keer na het koken schoongemaakt.
wc eend in wc, in laten trekken, spiegel in douche poetsen, wastafels, insprayen, douchedeur insprayen, wastafels poetsen, douchedeur incl. de rest poetsen, bad poetsen, wc's schoonmaken incl. tegels. dweilen in douche + wc.
volgende dag:
volgende was draaien (als die andere droog is) alle slaapkamers afnemen, opruimen, stofzuigen. Beneden hetzelfde verhaal. + dweilen.
Bed wordt 1x in de week verschoont. Plantjes geef ik zo eens een keer water, en de keukenkastjes + koelkast maak ik schoon als ik vind dat het vies is. kookeiland wordt elke keer na het koken schoongemaakt.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Wij werken van boven naar beneden. Dus meestal doen we op één avond de bovenverdieping en de volgende avond de benedenverdieping. Sowieso ruim ik eerst alles op wat niet rond hoort te slingeren en ik begin meestal bij onze slaapkamer en dan bij de badkamer.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ik ruim meestal alleen beneden een beetje op. Dan ruim ik de vaatwasser in, maak ik het aanrecht schoon en stofzuig ik beneden. En dan gooi ik een beetje chloor in de wc, laat het ff staan en spoel maak het daarna schoon. En boven is het een zooitje. Één keer in de zoveel tijd ruim ik het boven eens op. Maar ik run echt een huishouden van jan-steen.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Wat grappig om te lezen hoe iedereen het aanpakt.
Ik ruimt eerst in mijn huis alle troepjes op en was af. Daarna maak ik de keuken schoon.
Daarna ga ik het bed verschonen en maak ik mijn nachtkastjes en bureau en vensterbank in de slaapkamer schoon.
Daarna maak ik de woonkamer schoon.
Daarna ga ik de badkamer in en die doe ik elke keer heel grondig. Van top tot teen. Mijn badkamer ruikt daarna als een zwembad.
Daarna stofzuig ik en eens in de twee/drie weken dweil ik de vloer.
Ik ruimt eerst in mijn huis alle troepjes op en was af. Daarna maak ik de keuken schoon.
Daarna ga ik het bed verschonen en maak ik mijn nachtkastjes en bureau en vensterbank in de slaapkamer schoon.
Daarna maak ik de woonkamer schoon.
Daarna ga ik de badkamer in en die doe ik elke keer heel grondig. Van top tot teen. Mijn badkamer ruikt daarna als een zwembad.
Daarna stofzuig ik en eens in de twee/drie weken dweil ik de vloer.
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: