Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De luie kok

+10
litllejoy
Dolphinne
silly-one
minoessepoes
Parisienne
SoGood
Susan
Marin
Zonnetje
Zininzon
14 plaatsers

Ga naar beneden

De luie kok Empty De luie kok

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:31

Hoe lui ben jij in de keuken? Komen er veel afhaalmaaltijden bij je binnen of kook je vooral zelf? En als je kookt gebruik je dan zakjes en potjes of maak je alles zelf/vers?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

De luie kok Empty Re: De luie kok

Bericht  Zininzon ma 12 sep 2011 - 5:39

Heel verschillend.
De ene keer heb ik een fanatieke dag en een andere keer gooi ik een pizza in de oven.

Vandaag heb ik bijvoorbeeld broccolisoep gemaakt door zelf bouillon te maken, broccoli in de blender, uitje snijden, zalmsnippers (zelf gesneden Wink) en kruiden er door. Niks uit een pakje... Of een ovenschotel waarbij ik de 'saus' helemaal zelf maak.

Maar ik gebruik vaker zakjes en pakjes, is gewoon sneller.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zonnetje ma 12 sep 2011 - 5:55

Ik (of mijn vriend) kook bijna altijd zelf. Ik probeer zo vers mogelijk te koken, met zo min mogelijk zakjes en pakjes. Mijn vriend is wat meer van de zakjes en pakjes, dus zo'n 1-2x per week eten we wel uit een pakje/zakje. Heel soms gooien we een pizza in de oven of halen we friet of Chinees, maar dat is niet eens 1x per maand.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Marin ma 12 sep 2011 - 5:58

Ik heb voor mezelf intussen een perfecte verdeling gevonden.

Ik hou heel erg van koken en kook geregeld uitgebreid, voor mezelf alleen, en samen. Vooral in m'n eentje wil ik nogal wel eens experimenteren, en dan is 't niet erg als 't mis gaat.

Daarnaast kook ik ook vaak gewoon snel en simpel, maar wel gezond en lekker. Dat hoeft echt niet uitgebreid, en negen van de tien keer gaat het dan de oven in (denk aan groente met kip in de oven, erg makkelijk, maar lekker). Soms met pakjes, soms alles vers, het maakt me niet heel veel uit.

En daarnaast heb ik ook geen moeite met af en toe een magnetronmaaltijd (ik doe vaak een Indian Curry Sunday) of laat iets van pizza of Japans bezorgen, enkele keer frietjes halen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 6:06

Meestal kook ik wel vers, maar af en toe ook wel eens zo'n Knorr Wereldgerecht. Een aantal van die gerechten kan ik zelf maken, maar niet allemaal. Soms koop ik ook wel eens zo'n doos van Conimex, om dezelfde reden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 7:11

Tegenwoordig koken we aardig netjes vind ik. Gebruik soms wel pakjes en potjes maar ook vaak vers.

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 7:21

Vandaag een heerlijke gerookte kip salade gegeten. Gemaakt door de Jumbo, vandaag was ik dus lui maar wel heerlijk gegeten.

Verder eet ik altijd zo gezond mogelijk en probeer er altijd iets bijzonders van te maken maar langer dan een half uur sta ik zelden/nooit in de keuken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 7:23

Voordat ik kinderen had experimenteerde ik wel veel meer in de keuken, toen maakte ik ook heel veel vrij pittige Indische en Thaise gerechten, dat doe ik nu veel minder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Parisienne ma 12 sep 2011 - 22:39

Ik houd niet echt van koken en heb met N. daar ook niet echt heel veel tijd voor. Vind het leuk om wat dingen te proberen hoor, maar echt bijzonder vind ik het niet. Ik kook wel met verse ingrediënten (groenten, aardappelen en vlees) maar soms ook een pakje/potje in combinatie met vers.

Edit: mijn vriend heeft koken als passie, gaat binnenkort ook beginnen aan de koksopleiding. Op de dagen dat hij kan koken kookt hij meestal.. dat vind ik dan erg fijn! Wink Helaas zijn het er niet veel, hij is meestal pas rond kwart voor 8 thuis van zijn werk en eet ik dus vaak alleen met N.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 23:09

Ik kook nooit uit pakjes of zakjes, omdat ik het vers eigenlijk altijd veel lekkerder vind, maar vooral omdat ik nogal eens allergisch reageer daarop en dat vermijd ik liever.

Ik vind koken leuk dus het is ook geen probleem. Alleen doordat ik hele lange dagen werk ben ik vaak moe als ik thuis kom en dan heb ik er ook geen puf meer voor. Ik duik dus ook altijd op zondag de keuken in en bereid zoveel mogelijk voor. Ik hou altijd aan dat dingen 48 uur bewaard kunnen worden in de koelkast, dus ik heb zondagavond de lasagne voor vanavond al klaar gemaakt. Soms zet ik ook alleen het vlees in de marinade of schil ik de aardappels vooruit, zodat ik het alleen nog maar hoef te bakken of de aardappels hoef te koken, of zoals gister, had ik de saus met vis al klaar en hoefte ik alleen maar rijst te koken.
Op woensdag ben ik vrij en kook ik ook altijd weer voor donderdag en soms ook voor vrijdag. Soms kook ik bewust voor 2 keer en vries ik de helft in, dat eten we dan op een dag dat we geen zin of tijd hebben om te koken.

Zo heb ik na een werkdag nooit meer dan 20 minuten werk en eigenlijk altijd een lekkere en gezonde maaltijd op tafel staan.
Ik denk dat we 1 keer in de twee maanden een keer een kant en klare pizza afbakken en in de 1,5 jaar dat we nu samen wonen hebben we 1 keer chinees en 1 keer pizza afgehaald/besteld. Dat vind ik namelijk altijd nog best wel duur, dan gaan we voor dat geld liever eten in een eetcafe bijvoorbeeld (wat we dus ook zeer regelmatig doen!).
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  silly-one ma 12 sep 2011 - 23:59

Ik wissel het regelmatig af vers of pakjes. Meestal maak ik iets waarbij ik geen pakjes nodig heb. Voor noodgevallen heb ik wel wat knorr pakken staan. Maar eigenlijk vind ik die steeds minder lekker worden. Als ik geen zin heb om te koken maak ik meestal een pasta salade. Paste koken en daarbij doe ik dan feta of schapenkaas, tomaten, komkommer of andere groente die ik in huis heb. Binnen 10 minuten heb ik dan iets gezonds op tafel staan. Niet super uitgebreid, maar ja beter iets dan niets is dan mijn motto.

Als ik de tijd heb of een rede dan neem ik echt de tijd om te koken. Regelmatig met een vriendin proberen we weer wat uit en als ik echt zin heb ga ik indische koken wat niet moeilijk is, maar wel veel tijd kost iedere keer weer.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 5:43

Ik ben zelf wel een beetje lui. Vlees, groenten en aardappels gebruik ik wel 'vers'. Dingetjes als saus of soep komen hier toch altijd wel uit een pakje. Daarnaast vind ik de frituur ook wel heel gemakkelijk, dus dan is het ook deels diepvriesproducten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 5:52

Ik kook nooit. Ik haalde tot laatst nog wel braaf de boodschappen om te koken, maar ik kon alles bedorven weer in de prullenbak gooien omdat ik me gewoon niet tot het koken toe kan zetten.

Ik heb nu geaccepteerd dat koken niet aan mij is besteed en ik ga er geen schuldgevoel over hebben dus nu staat mijn koelkast vol met kant-en-klare maaltijden/salades.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne di 13 sep 2011 - 10:35

Als ik alleen ben heb ik meestal geen zin om echt te koken en wordt het vaak iets kant en klaars/ met weinig werk (quiche van AH, soep met stokbrood, kant en klaar (stomen of magnetron of uit de diepvries). Soms ook wel eens een patatje of pizza.

Als mijn vriend komt eten vind ik het wel leuk om te koken, meestal wel met behulp van iets uit een pakje (kruiden/saus etc.).
Met mijn zoontje samen kook ik ook gewoon. Aardappels-groente-vlees. Pasta (met kant en klare saus en extra groenten erdoor). Omelet met groenten en rijst etc.

Ik ben dus eigenlijk vrij makkelijk/ lui met koken
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  litllejoy di 13 sep 2011 - 21:16

Als ik alleen ben, kook ik wel met verse groenten, vlees en bijvoorbeeld aardappelen. Maar als ik dan iets met bijvoorbeeld rijst eet dan gebruik ik wel een saus uit een potje. Het is makkelijker en toch ook wel goedkoper omdat je bij versproducten vaak wat over heb.

Als er iemand mee komt eten, kook ik wel altijd vers.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 23:44

Ik ben redelijk lui, vind koken meestal niet erg maar t moet niet te ingewikkeld worden, ik hou van makkelijke gerechten. Ik gebruik wel vaak potjes saus, maar ik zou dan ook niet weten hoe je snel en simpel saus moet maken.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 di 13 sep 2011 - 23:48

erg wisselend
vind koken erg leuk, maar ben nog niet creatief genoeg.
afhalen doe ik weinig (mn vriend wel als ik niet thuis ben) maar kies dan bijv wel voor een soepje met stokbrood oid
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  _DoI wo 14 sep 2011 - 4:20

Zelf kook ik heel graag, altijd met verse ingrediënten. Op de dagen dat ik weinig tijd heb om te koken maak ik iets simpels, maar wel gezond. Afhalen of laten bezorgen doen we zelden.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  SarahKey wo 14 sep 2011 - 18:33

Normaal gesproken kook ik ook graag en dan zonder pakjes en zakjes.
Maar sinds ik zwanger ben en vooral in het begin weinig energie had/heb pak ik steeds vaker weer een bepaalde mix of zakje. Komt nu ook omdat ik meer ben ga werken, laat thuis ben en dan helemaal afgepeigerd ben.
Hoop het echte koken dan weer op te pakken als ik met verlof ga.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Coco vr 16 sep 2011 - 8:59

Als ik de tijd heb kook ik graag op mijn gemak en uitgebreid met verse ingredienten. Maar sinds de kinderen heb ik niet zoveel tijd.

De laatste twee jaar hebben we wekelijks wel 2 keer besteld en wekelijks een keer afgehaald. Het werd echt een belachelijk duur grapje. Zaten daarmee vaak aan de 70-100 euro per week. Echt zonde, want vaak is het niet eens echt lekker en klef.
Sinds een maand of twee kom ik wat meer aan koken toe en doe ik dat ook vrijwel dagelijks (om de week zelfs 2 keer daags) en ook wel wat uitgebreider ipv de standaard nasi, macaroni, bami, checken tonight. Het meeste probeer ik ook vers te maken. Ik kan mij de laatste keer afhalen/bestellen niet meer herinneren. Very Happy
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 9:25

Het ligt er een beetje aan wat je afhaalt. Indonesisch bijvoorbeeld vind ik echt heel lekker. Helaas is dat wel vrij duur.

Er zijn trouwens ook magnetrongerechten die ik lekker vind, de curry's van AH Excellent bijvoorbeeld. Toen Ezra nog baby was at ik die altijd op donderdag en daar kon ik me dan echt op verheugen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud