Puckabag
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Puckabag
Iemand ervaring met de Puckabag? Het is de slaapzak-versie van de Puckababy. Is 'ie echt zo warm? En had je het idee dat je kindje zich wat meer geborgen voelde dan in een normale slaapzak?
Ik zit eraan te denken deze voor N. aan te schaffen. Ze heeft een hekel aan slapen onder dekentjes/lakentjes. In de winter is het bij ons erg koud in huis, hebben namelijk alleen een kachel in de woonkamer, verder geen verwarming. Ik heb ook het idee dat kindjes zich in de Puckabag iets meer geborgen voelen, net als in een Puckababy.
Ik zit eraan te denken deze voor N. aan te schaffen. Ze heeft een hekel aan slapen onder dekentjes/lakentjes. In de winter is het bij ons erg koud in huis, hebben namelijk alleen een kachel in de woonkamer, verder geen verwarming. Ik heb ook het idee dat kindjes zich in de Puckabag iets meer geborgen voelen, net als in een Puckababy.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Puckabag
Je hebt volgens mij puckabag zomer en winter. WIj hebben de zomer, die we niet gebruiken..hahah! De winter is een dikkere.
Maar de puckabag is een vorm van inbakeren.
Dat doe je nu toch niet met N?? Dan kan je beter een normale slaapzak kopen!
Wij hebben gewoon lekkere normale slaapzakken.
N. vind het heerlijk. Voor de winter hebben we nu ook een lekkere zachte dikke gekocht.
Ook omdat hij de dekens van zich afschopt en zijn hele bedje door dwaalt.
Het is een goed idee in ieder geval!
Maar de puckabag is een vorm van inbakeren.
Dat doe je nu toch niet met N?? Dan kan je beter een normale slaapzak kopen!
Wij hebben gewoon lekkere normale slaapzakken.
N. vind het heerlijk. Voor de winter hebben we nu ook een lekkere zachte dikke gekocht.
Ook omdat hij de dekens van zich afschopt en zijn hele bedje door dwaalt.
Het is een goed idee in ieder geval!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Wij hebben de puckabag gekocht omdat J. na de puckababy niet wilde slapen in een gewone slaapzak. Met de puckabag ging het een stuk beter. Die is wat smaller en als ze nog niet zo groot zijn kun je hem met een touwtje aantrekken zodat hij echt om je kindje heen zit. Hier was het dus een hele goede aankoop.
Als je allebei de delen gebruikt is hij ook echt heel warm. Wij hebben ze bijna nooit tegelijk gebruikt omdat mijn zoontje het niet snel koud heeft. Hij slaapt in de winter in het herfstgedeelte.
Als je allebei de delen gebruikt is hij ook echt heel warm. Wij hebben ze bijna nooit tegelijk gebruikt omdat mijn zoontje het niet snel koud heeft. Hij slaapt in de winter in het herfstgedeelte.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
In de Puckababy liggen ze ingebakerd. In de Puckabag komen de armen er wel uit. Dit is de versie die na de Puckababy komt, als je kindje niet meer ingebakerd ligt. De Puckabag is dus wel een gewoon slaapzakje, de Puckababy niet.Twellie schreef:De puckababy is toch gewoon een slaapzakje?
N. heeft tot 4 maanden oud in de Puckababy Piep gelegen. Omdat het slapen iets beter ging zijn we dit gaan afbouwen en dit ging redelijk. Hebben daarom de Mini niet meer gekocht. N. slaapt nog steeds slecht en onrustig. Ze slaapt nu in een normale slaapzak, maar we moeten voor de winter sowieso een nieuwe. Zonder slaapzak slaapt ze niet en ook niet onder de dekens. Daarom zat ik erover na te denken om deze Puckabag aan te schaffen. Misschien dat dit N. een iets meer geborgen gevoel geeft? De Puckababy was toen een succes.. misschien nu ook. Plus het feit dat hij voor 4 seizoenen is, maakt hem waarschijnlijk ook goed geschikt om de winter mee door te komen.. in een kamertje van +/- 15 graden en zonder dekens
Vind het zo stom van mezelf dat we die Mini niet gekocht hebben.. misschien dat ze daardoor wel beter had geslapen.
Parisienne- Ratel
Aha, dus dat is het verschil! Mijn dochter kon eerder ook niet slapen in een normale slaapzak en nog steeds houdt ze van weinig ruimte om zich heen met slapen. We hebben dus altijd kleine, smalle slaapzakjes gebruikt van de Kruidvat (ze wil ook niet onder de dekens), voor de geborgenheid. Tegenwoordig kan ze ook geborgenheid vinden in haar knuffeltjes, ze mag altijd kiezen welke bij haar slapen. Misschien is dat ook een idee?
Gast- Gast
Ik probeer N. ook aan de knuffels te krijgen Hoop dat ze een knuffel (of meerdere) vindt waar ze gewoon lekker mee gaat kroelen in bed en waarmee ze in slaap valt. Ze heeft nu een Giraffe waar ze wel gek op is, maar soms gooit ze hem ook zonder reden gewoon weg. Misschien is ze nog iets te jong? Hoe oud is jouw dochtertje?
Ik denk dat we binnenkort toch gaan kijken voor de Puckabag, heb het idee dat N. gewoon geborgenheid zoekt. Die slaapzak ligt maar een beetje om haar heen.. lijkt mij ook niet fijn slapen Ik vind het gewoon zo stom van ons dat we de Puckababy Mini niet genomen hebben.. misschien verklaart het toch iets wat betreft het slechte slapen.. het 'gebrek' aan geborgenheid?
Ik denk dat we binnenkort toch gaan kijken voor de Puckabag, heb het idee dat N. gewoon geborgenheid zoekt. Die slaapzak ligt maar een beetje om haar heen.. lijkt mij ook niet fijn slapen Ik vind het gewoon zo stom van ons dat we de Puckababy Mini niet genomen hebben.. misschien verklaart het toch iets wat betreft het slechte slapen.. het 'gebrek' aan geborgenheid?
Parisienne- Ratel
Wij hebben wel de mini gebruikt, maar J. slaapt ook nog slecht en onrustig. Dus ik denk niet dat je dochtertje ineens perfect had geslapen hoor als je de mini had gebruikt.
Sinds dat hij een maand of tien is slaapt hij met z'n knuffeltje. Hij ligt nu in bed met z'n lievelingsknuffeltje, een nijntje knuffel en twee spenen.
Sinds dat hij een maand of tien is slaapt hij met z'n knuffeltje. Hij ligt nu in bed met z'n lievelingsknuffeltje, een nijntje knuffel en twee spenen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien als ik de Puckabag daarna gebruikt had wel. Ach.. het hoeft er inderdaad niks mee te maken te hebben hoor, heb je helemaal gelijk in! N. slaapt overigens ook met twee spenen, althans.. 1 in haar mond en 2 in haar beide handjes.
Parisienne- Ratel
Parisiene, waarom koop je niet gewoon een gewatteerde winterslaapzak? Die heb ik van de week gekocht bij de Prenatal omdat Z. ook nooit onder een dekentje blijft liggen. Nouja niet willen. Na een uur ligt ze schots en scheef in bed. Zo'n winterslaapzak is echt ideaal en heb er in mijn omgeving positieve verhalen over gehoord.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: