hoofdschudden
+3
Jelin
Liadan
Darius
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoofdschudden
Mijn man doet dit sinds zijn geboorte. Als hij slaapt komt hij op een gegeven moment in een wat lichtere slaap (zegt hij dus) en dan gaat hij op zijn rug liggen en begint echt heel hard 'nee' te schudden. Ik moet hem dan wakker maken en dan stopt hij ermee.
Laurens heeft dit nooit gedaan.
Maar Pepijn dus wel. Als ik hem zie hoofdschudden is hij nog wel wakker, maar het is een teken dat hij moe is en dus naar bed wil. Soms doet hij het sochtends ook wel, als hij in slaap valt bij ons in bed na de eerste voeding.
Kennen jullie dit en zou ik hiermee naar de huisarts moeten? Mijn man heeft het dus ook en heeft er verder geen problemen mee, dus in dat opzicht maak ik me geen zorgen. Maar omdat het nogal een onbekend fenomeen is, is het misschien wel verstandig om hier even mee naar de huisarts te gaan. Of bel je voor zulke dingen het CB of kaart je dit aan in het volgende CB bezoek?
Laurens heeft dit nooit gedaan.
Maar Pepijn dus wel. Als ik hem zie hoofdschudden is hij nog wel wakker, maar het is een teken dat hij moe is en dus naar bed wil. Soms doet hij het sochtends ook wel, als hij in slaap valt bij ons in bed na de eerste voeding.
Kennen jullie dit en zou ik hiermee naar de huisarts moeten? Mijn man heeft het dus ook en heeft er verder geen problemen mee, dus in dat opzicht maak ik me geen zorgen. Maar omdat het nogal een onbekend fenomeen is, is het misschien wel verstandig om hier even mee naar de huisarts te gaan. Of bel je voor zulke dingen het CB of kaart je dit aan in het volgende CB bezoek?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Re: hoofdschudden
Yara doet dit ook sinds ze heel klein is. Zij schudt altijd met haar hoofd heel vaak en heel snel heen en weer (inderdaad nee schudden).
Ze doet dit zo gauw ze in bed ligt en als ze wat lichter gaat slapen dan doet ze het ook weer tot ze in slaap valt.
Ik ben hier eigenlijk nooit mee naar de huisarts of het CB geweest, het is gewoon iets wat bij haar 'hoort'.
Ze doet dit zo gauw ze in bed ligt en als ze wat lichter gaat slapen dan doet ze het ook weer tot ze in slaap valt.
Ik ben hier eigenlijk nooit mee naar de huisarts of het CB geweest, het is gewoon iets wat bij haar 'hoort'.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn broertje heeft dit ook altijd gedaan. Snel heen en weer schudden met zijn hoofd. Mijn ouders zijn er ook nooit mee naar de huisarts geweest. Mijn broertje zei altijd dat hij zo goed in slaap kon vallen en het hoorde gewoon bij hem.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Ik ken het ook van kindjes op m'n werk.
Dit was hun manier van in slaap vallen. Volgens mij hoef je je er geen zorgen over te maken.
Dit was hun manier van in slaap vallen. Volgens mij hoef je je er geen zorgen over te maken.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn man heeft het als kind ook altijd gedaan. Nu niet meer. Maar onze jongste doet het ook vaak voordat ze is slaap valt en die doet ook bonken met haar benen om in slaap te komen,dus in de lucht en ze weer laten vallen (die doet ze overigens alleen als ze alleen een slaapzak aan heeft) nu heeft ze er ook weer een dekentje overheen en kan ze het dus niet doen. Aparte tik maar het hoort gewoon bij het kindje.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
O, nou dan maak ik me helemaal geen zorgen meer hoor. Bedankt voor de reacties!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dat bonken met de benen herken ik dan weer, haha. Soms is het een herrie van jewelste wat er uit de babyfoon komt, maar ze wordt er heel rustig van.
Gast- Gast
Hahaha,ja erg he! Ik heb wel een paar keer gedacht die gaat dwars door de bodem van de wieg heen haha,aparte dingen kunnen ze hebbenTwellie schreef:Dat bonken met de benen herken ik dan weer, haha. Soms is het een herrie van jewelste wat er uit de babyfoon komt, maar ze wordt er heel rustig van.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Dat bonken met de benen herken ik ook van de jongste. Sowieso is zij heel erg onrustig wanneer ze in slaap valt. Ze slaapt op haar buik en ze draait dan voortdurend met haar hoofd van links naar rechts, trapt met haar benen (liefst tegen het ledikant) en 'hupt' op en neer met haar borst zeg maar. Af en toe komt er ook echt een kabaal uit haar kamer!!
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
mijn broer (27) doet dit nogsteeds hoorde ik van zijn vriendin
en ik heb het ook lange tijd gedaan.
wanneer ik moeilijk in slaap kan komen doe ik het bewust nog wel eens,
voor mijn gevoel kan ik dan beter in slaap komen.
ik zie het mijn zoontje soms ook doen!
het lijkt mij normaal eigenlijk..
en ik heb het ook lange tijd gedaan.
wanneer ik moeilijk in slaap kan komen doe ik het bewust nog wel eens,
voor mijn gevoel kan ik dan beter in slaap komen.
ik zie het mijn zoontje soms ook doen!
het lijkt mij normaal eigenlijk..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: