Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand die dit weet? loonheffing

3 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  TukTuk di 6 sep 2011 - 21:25

Ik heb afgelopen vakantie bij mijn oude werk gewerkt, en ze hebben mijn contract tot 1 december gezet. Het is een 0-uren contract, en was meer voor het geval ik nog 1 of 2 dagen zou kunnen werken tot die tijd.
Hier heb ik uiteraard loonheffing op laten toepassen.

Nu begin ik zaterdag via het uitzendbureau met werken, dit wordt mijn vaste bijbaantje op zaterdag. Nu heb ik hier dus de loonheffing op laten toepassen.
Hoe kan ik het toepassen van de loonheffing bij mijn vorige baantje laten stoppen? Of stopt dit automatisch?

Ik heb niet zo heel veel zin om straks geld te moeten terug betalen :P

Bedankt alvast!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  Rush di 6 sep 2011 - 21:26

Je moet loonheffingskorting krijgen op de baan waarbij je het meeste verdiend en als je ergens loonheffingskorting stop moet zetten, moet je bij die baan opnieuw een loonbelasting formulier invullen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  TukTuk di 6 sep 2011 - 21:28

Rush schreef:Je moet loonheffingskorting krijgen op de baan waarbij je het meeste verdiend en als je ergens loonheffingskorting stop moet zetten, moet je bij die baan opnieuw een loonbelasting formulier invullen.

Ok bedankt! Dus ik moet hun een nieuw formulier laten opsturen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  Rush di 6 sep 2011 - 21:31

Ik weet niet hoe dat gaat bij je 'oude' baantje. Hier vullen ze het in op kantoor, maar als het niet anders kan dan sturen we het op en dan sturen ze het weer terug.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 23:55

Bij je oude werkgever moet je aangeven dat je wil dat hij de loonheffingskorting stopzet per (datum naar jouw keuze). Daartoe moet je een nieuwe loonbelastingverklaring invullen. De werkgever stuurt deze door naar de belastingdienst.

Bij je nieuwe werkgever moet je een nieuwe loonbelastingverklaring invullen. Hierop kan je aangeven dat je loonheffingskorting wil krijgen voor deze baan per (zelfde datum als hierboven). Je werkgever stuurt deze verklaring op naar de belastingdienst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  Snoopy wo 7 sep 2011 - 6:11

Volgens mij kan je het formulier ook downloaden op de site van de belastingdienst. Die kan je dan invullen en naar je 'oude' werk sturen met de vraag of ze die willen verwerken.
Als je daar overigens niet meer gaat werken, sinds je nieuwe baan, dan is het niet nodig om het te veranderen. Want als je er niks meer verdiend dan kan je ook niet teveel belasting betalen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand die dit weet? loonheffing Empty Re: Iemand die dit weet? loonheffing

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum