Andijviestamppot
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Andijviestamppot
Ik eet eigenlijk nooit andijviestamppot, maar nu hebben wij verse andijvie (uit eigen tuin) gekregen van een klant van mijn man.
Ik wil hier stamppot van maken, en heb even gegoogled, maar ik zie overal dat je eerst aardappelpurree maakt en de andijvie er dan op het laatst door doet.
Doe je de andijvie dan gewoon ongekookt door de purree?
Als ik stamppot maak (wortel of boerekool) kook ik de groente altijd mee, maar moet dit bij andijvie dan niet?
Ik wil hier stamppot van maken, en heb even gegoogled, maar ik zie overal dat je eerst aardappelpurree maakt en de andijvie er dan op het laatst door doet.
Doe je de andijvie dan gewoon ongekookt door de purree?
Als ik stamppot maak (wortel of boerekool) kook ik de groente altijd mee, maar moet dit bij andijvie dan niet?
Gast- Gast
Re: Andijviestamppot
Voor rauwe andijviestamppot wel!
Inderdaad gewoon puree maken en dan op smaak brengen met wat peper en zout, eventueel spekjes er door heen roeren en de rauwe andijvie (de andijvie heel fijn snijden).
Wat ik zelf heel lekker vind is om dat geheel in een ovenschaal te doen en geitenkaas er over te verkruimelen en dat alles nog even in de oven bruin laten worden.
Inderdaad gewoon puree maken en dan op smaak brengen met wat peper en zout, eventueel spekjes er door heen roeren en de rauwe andijvie (de andijvie heel fijn snijden).
Wat ik zelf heel lekker vind is om dat geheel in een ovenschaal te doen en geitenkaas er over te verkruimelen en dat alles nog even in de oven bruin laten worden.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ja de andijvie gaat rauw door de aardappelpurree. Ik doe er altijd spekjes doorheen en rookworst erbij, heerlijk!
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Rauw is inderdaad het lekkerst. In kleine reepjes/stukje snijden en dan door de hete aardappelen stampen. Door de hitte wordt de andijvie wat slapper en dat maakt het stampen wat makkelijker. Spekjes erbij door, jus erover heen, heerlijk.
Ik was nog aan het twijfelen of ik met dit weer kon maken om stamppot te gaan eten, maar nu krijg ik er nog meer zin in Zometeen maar even naar de winkel spekjes halen!
Ik was nog aan het twijfelen of ik met dit weer kon maken om stamppot te gaan eten, maar nu krijg ik er nog meer zin in Zometeen maar even naar de winkel spekjes halen!
Gast- Gast
Ik maak altijd eerst de puree en die breng ik op smaak met melk of room, peper en zout (niet teveel, spekjes zijn al zout), nootmuskaat en mosterd. Daarna de spekjes erdoor en de rauwe andijvie.
Gast- Gast
Bedankt dames!
Ik heb spekjes in huis, dus die doe ik erdoor.
Ik krijg er al zin in. (Hier regent t op t moment, dus kan best... stamppot met dit weer)
Ik heb spekjes in huis, dus die doe ik erdoor.
Ik krijg er al zin in. (Hier regent t op t moment, dus kan best... stamppot met dit weer)
Gast- Gast
Lekker! Ik heb ook andijvie in huis gehaald voor stampot. Heb er nu helemaal zin in, maar heb mijn pastasaus voor vanavond al klaar staan.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Hoe heeft t gesmaakt?
Andijvie salade is ook erg lekker. Druifjes en walnoten en lekkere frisse dressing er over
Andijvie salade is ook erg lekker. Druifjes en walnoten en lekkere frisse dressing er over
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Ik maak andijvie salade juist altijd een beetje op zijn Hollands.
Daar doe ik uitgebakken spekjes doorheen, blokjes oude of komijnenkaas, een gekookt eitje, stukjes augurk en een zilveruitje en dan maak ik een dressing van olie/mosterd/azijn en daar gaat een heel fijn gesneden uitje doorheen. Als het echt een maaltijd salade moet zijn dan doe ik er gekookte aardappel in de schil doorheen die ik dan in de dressing laat afkoelen.
Daar doe ik uitgebakken spekjes doorheen, blokjes oude of komijnenkaas, een gekookt eitje, stukjes augurk en een zilveruitje en dan maak ik een dressing van olie/mosterd/azijn en daar gaat een heel fijn gesneden uitje doorheen. Als het echt een maaltijd salade moet zijn dan doe ik er gekookte aardappel in de schil doorheen die ik dan in de dressing laat afkoelen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Het was erg lekker. Als ik het niet had gekregen had ik het nooit gemaakt, nu gaan we het waarschijnlijk wel vaker eten.
Ik heb de andijvie rauw door de aardappelpurree gedaan en uitgebakken spekjes erdoor. Het was erg lekker!
Ik heb de andijvie rauw door de aardappelpurree gedaan en uitgebakken spekjes erdoor. Het was erg lekker!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: