Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe train jij? (Punk'd?)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe train jij? (Punk'd?) Empty Hoe train jij? (Punk'd?)

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 8:18

Ik moet weer wat strakker worden, dus zoek naar een goed schema. Ik heb een paar jaar geleden zo'n 20 uur per week gesport, en toen was ik hartstikke strak. Dat is nu natuurlijk niet meer haalbaar (ik werkte toen fulltime in de sport). nu sport ik nog maar een paar uur per week. Ik geef 1 uur steples, volg 1 uur bodypump, zo nu en dan een uur bodybalance en probeer 3x per week te gaan hardlopen (10 km, ongeveer 50 min per keer). Ik probeer ook 2 a 3x per week zware buikspiertraining te doen.
Alleen blijf ik maar aankomen en wordt mijn buikje alleen maar dikker. Dus ik moet een ander trainingschema gaan bedenken.

Ik ben al jaren uit de sportwereld (behalve mijn ene lesje) dus mijn fitnesskennis is een beetje weggezakt. Ik weet wel dat ik wat meer aan krachttraining moet doen. Alleen maar cardio schiet niet op, ik word hier niet strakker van. Dus nu vroeg ik me af hoe jullie trainen. Hoe vaak, welke oefeningen, welk gewicht? Ik train het liefst zonder apparaten, dus met barbells, bal en mijn eigen gewicht. Dan gebruik je meer balans en dus buik- en rugspieren.

op dit moment kan ik even niet trainen, heb vrijdag iets in mijn nek verrekt en het doet zo'n pijn! Hopelijk kan ik vannacht wat beter slapen en morgen weer trainen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe train jij? (Punk'd?) Empty Re: Hoe train jij? (Punk'd?)

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:25

Ik weet niet hoe je tegenover thuissporten staat, ik vind het persoonlijk ideaal. Ik heb meerdere trainingsprogramma's gedownload, momenteel volg ik Brazil Butt Lift. Hier zitten een aantal work-out tussen die absoluut hun werk doen. Je kunt deze dvd's aanschaffen alleen is downloaden een stuk goedkoper.

Wel apart dat je blijft aankomen! Misschien zou je eens kritisch naar je voeding kunnen kijken?

Gast
Gast

Bericht  madam do 1 sep 2011 - 0:26

Waar kan je dat downloaden Joan?
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 5:35

Ik train 3x per week 50 minuten krachtraining. Na de krachtraining nog 15 minuten vol cardio.

Ik train wel echt in het 'krachthonk' met losse barbells, dumbells en veel cable oefeningen.

Verder varieer ik in herhalingen per week.. Dus de ene week setjes van 3x16, de week erop 3x12 de week erop 3x8 de week erop weer 3x12 en dan weer 3x16 etc. etc.

Op de website van muscle and strenght kun je goed aan de hand van filmpjes zien hoe je de oefeningen goed uitvoert.

Ik doe 3/4 oefeningen per grote spiergroep (Rug, Benen, Borst.. Ik doe rug en Benen op 1 dag en borst op 1 dag)
2/3 oefeningen per middelgrote spiergroep (buik en schouders)
1a2 oefeningen per kleine spiergroep (biceps en triceps)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 5:49

Dankje, daar kan ik wel iets mee. Ben alleen bang dat ik geen 3 avonden per week kan vrij maken om te gaan trainen. Jammer dat de sportschool op zaterdag en zondag maar tot 12 uur open is hier, is met mijn weekendrelatie niet heel handig.
Neem je ook een zwaarder gewicht als je minder herhalingen doet? Ik denk dat ik voor mezelf eens een schema in elkaar ga knutselen met 2x per week krachttraining.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 5:52

Inderdaad, hoger gewicht bij minder herhalingen.. En uiteindelijk proberen dat gewicht te blijven houden als je weer gaat opbouwen naar 12 herhalingen, en als je naar 16 herhalingen gaat dat gewicht van de 12 herhalingen pakken.

(over bijv. 6/7 weken gezien).

2x per week werkt ook prima volgens mij hoor. Mijn vriend traint 2x per week en je ziet al goed verschil. (nu is hij natuurlijk een man met meer testosteron haha, maar toch.. Het is beter dan niets doen).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 6:32

Punk'd schreef:Ik train 3x per week 50 minuten krachtraining. Na de krachtraining nog 15 minuten vol cardio.

Ik train wel echt in het 'krachthonk' met losse barbells, dumbells en veel cable oefeningen.

Verder varieer ik in herhalingen per week.. Dus de ene week setjes van 3x16, de week erop 3x12 de week erop 3x8 de week erop weer 3x12 en dan weer 3x16 etc. etc.

Op de website van muscle and strenght kun je goed aan de hand van filmpjes zien hoe je de oefeningen goed uitvoert.

Ik doe 3/4 oefeningen per grote spiergroep (Rug, Benen, Borst.. Ik doe rug en Benen op 1 dag en borst op 1 dag)
2/3 oefeningen per middelgrote spiergroep (buik en schouders)
1a2 oefeningen per kleine spiergroep (biceps en triceps)

Dat klinkt als een fijn schema Punk'd. Maar wat is jou bouw eigenlijk? Maar meer in de zin van gespierd of slank. En met hoeveel gewicht train je? Ik train zelf ook, maar met licht gewicht omdat ik *vind ik altans* te weinig spek op mijn ribben heb. Als ik zwaar ga trainen zie je mijn spiermassa vrij goed en dan ben ik al snel vrij pezig en gespierd.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 7:54

Ik zet wel redelijk makkelijk spier aan. Ik heb een zandloper figuur en het vet zit echt op mijn bovenarmen en bovenbenen. Door zwaardere krachttraining te doen krijg ik meer dimensie/toning in mijn lichaam. Ik vind het mooi om de spierlijnen te zien.

Dit vind ik echt heel erg mooi. (okee wel erg dun haha, dat duurt wel even voordat ik er zo uitzie). Maar ik vind strak gewoon zo mooi bij een vrouw. Bij geen vet aan het lichaam maar wel de vrouwelijke vormen nog hebben. (mooie strakke billen bijv. :P )

*weg*

whaha nu ga je lachen want ik ben dit nu.. (tweede plaatje is gisteren.. eerste plaatje is 30 mei).. NIET QUOTEN HOOR whahah ik ben echt nog zwaar ontevreden. (nouja ik ben wel tevreden over de vooruitgang, maar nog niet op mijn lichaam van nu :P .. nog een veel te hoog vetpercentage)

*weg*

Laatst aangepast door Punk'd op do 1 sep 2011 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 8:03

Wow Punkd! wat een mooi lijf heb je!

Gast
Gast

Bericht  Lavendel do 1 sep 2011 - 8:04

Ik zie bij je buik echt al goed verschil hoor Punk'd!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 9:10

Wat een verschil al Punk'd! Dat schema moet ik toch echt even gaan uitproberen. Hoe lang ben je al bezig?
Ga je me geloven als ik zeg dat ik vroeger zo'n figuur had als je eerste plaatje? Helaas heb ik dat al heeeel lang niet meer Cry
Voor ik ging trainen was ik zo, van toen ik veel trainde heb ik geen foto's
Hoe train jij? (Punk'd?) Foto-YOXGLPBI
En nu ben ik zo, dus moet even aan mijn buik gaan werken en bovenbenen. Verder wil ik ook wat meer toning krijgen in mijn armen/schouders. Mijn (boven)rug is al aardig droog, dus daar hoef ik wat minder aan te doen (krijg ook snel van die "vleugeltjes" bven de schouders (bij de nek), eb dat vind ik niet zo mooi
Hoe train jij? (Punk'd?) Foto-UI3A4SHB

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 9:34

Lize schreef:Wow Punkd! wat een mooi lijf heb je!

+1 denk dat veel vrouwen er jaloers op zijn smile

Bobby, wauw wat een mooie foto. Je kan idd goed zien dat je veel sport. Ik heb jouw bovenlichaam ook met platte buik maar met een niet zo erg wasbordje alleen met een stel heupen en bokkenpoten (zoals ik het altijd noem haha). Ik heb vrij stevige bovenbenen en kuiten door het sporten, maar omdat ik vroeger veel turnde zijn mijn pezen in knieen en enkels vrij lang en soepel doe ik er niks aan dan krijg ik jammer genoeg last van. Sporten helpt het in balans te brengen. Gelukkig sport in voor mijn werk ook veel. Dus erg vind ik het niet. Ben gek op sport. Hebben jullie dit ook? Onrustig worden als je een tijdje (paar dagen) niet sport. Of ben ik nu de gek zelf Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 9:51

Wauww bobbie.. abs!! haha.

Thanks voor de leuke complimenten smile altijd leuk om te horen.

Maar goed.. ik wil nog 100x strakker. Ik val ook het snelste bij mijn taille af en daar moet het juist niet als eerste weggaan. Maar zo is het volgens mij altijd met moeilijkere 'zones'. die komen als laatste aan bod.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 9:57

Punk'd schreef:Wauww bobbie.. abs!! haha.

Maar goed.. ik wil nog 100x strakker. Ik val ook het snelste bij mijn taille af en daar moet het juist niet als eerste weggaan. Maar zo is het volgens mij altijd met moeilijkere 'zones'. die komen als laatste aan bod.

Ik denk dat je het moet combineren, maar je moet er ook rekening mee houden dat als je bv heupen hebt dat het bijna tot niet weg gaat. Aard van het beesje :P Trainen met gewichten is goed, maar hoe zwaarder je traint hoe meer spiermassa je aanmaakt. En daar krijg je het vet niet mee weg. Denk door het te combineren met cardio, hardlopen crossen kun je het goed in ballans brengen. Misschien hetgene wat Bobby heeft gedaan..bodypump. Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor goed verhalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 20:08

Cimic schreef:

Ik denk dat je het moet combineren, maar je moet er ook rekening mee houden dat als je bv heupen hebt dat het bijna tot niet weg gaat. Aard van het beesje :P Trainen met gewichten is goed, maar hoe zwaarder je traint hoe meer spiermassa je aanmaakt. En daar krijg je het vet niet mee weg. Denk door het te combineren met cardio, hardlopen crossen kun je het goed in ballans brengen. Misschien hetgene wat Bobby heeft gedaan..bodypump. Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor goed verhalen.

Ik doe krachttraining omdat je er in rust (als je niets doet) veel meer vet mee verbrand dan met cardio. Ook verbrand je het eerste half uur van je training geen vet, dus als je cardio doet moet je altijd langer dan een half uur op zo'n apparaat staan.. Bleuh haha dat trek ik niet. Dus ik doe altijd nog een dik kwartier cardio na mijn krachttraining om een dosis vet te lozen :P

En verder ben ik tevreden met mijn bouw hoor, ik vind een zandloper figuur erg mooi bij een vrouw.. Maar het moet gewoon nog strakker Wink haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 20:26

Punk'd schreef:
Cimic schreef:

Ik doe krachttraining omdat je er in rust (als je niets doet) veel meer vet mee verbrand dan met cardio. Ook verbrand je het eerste half uur van je training geen vet, dus als je cardio doet moet je altijd langer dan een half uur op zo'n apparaat staan.. Bleuh haha dat trek ik niet. Dus ik doe altijd nog een dik kwartier cardio na mijn krachttraining om een dosis vet te lozen :P

En verder ben ik tevreden met mijn bouw hoor, ik vind een zandloper figuur erg mooi bij een vrouw.. Maar het moet gewoon nog strakker Wink haha.

Oke oke. ik ga meer kracht doen lees ik net haha. Nee ik kan gerust een half uur tot 3 kwartier op z'n apparaat staan, wil het zelfs uitbreiden naar een uur. Embarassed Saai idd maar met goede muziek kan ik het overzien. Ik heb juist een hekel aan dat stommet getrek aan die apparaten :P
Je hebt een mooi fuguur hoor punk'd maar als je niet tevreden bent, gewoon lekker door gaan smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 8:38

Zo, net weer sinds lange tijd een keer een beetje krachttraining gedaan (oke ik doe wel eens bodypump, maar niet elke week dus dat telt niet echt). Ik heb met een licht gewicht (stang met aan beide kanten 12,5 kg) deadrows gedaan (3 x 20 herhalingen), daarna met hetzelfde gewicht squats (3 x20) maar dat was te li cht, dus ik heb met de vaste stang (hoe heet dat ding eigenlijk? Die zeg maar tussen 2 palen vast zit) met in totaal 40 kg nog 3x10 squats gedaan.
Daarna liggend op de grote bal 3 x 20 borst (met 2x 6 kg, en dan omhoog strekken en laten zakken tot borsthoogte), train je meteen de buik ene beetje mee. Daarna buik met een schijf van 10 kg op de bal (ongeveer 10 minuten verschillende oefeningen), toen nog even de billen (de enige die ik met een apparaat doe, waarbij je op 1 been staan en het andere been naar achteren strekt), 3 x 10 met 55 kg. En toen ben ik nog 20 minuten op de crosstrainer gaan staa. Al met al bijna een uur bezig geweest en ik zweette me te pletter, haha.
De komende tijd maar eens even gaan uitwerken en wat meer oefeningen uitkiezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 19:56

Klinkt echt als een super lekkere training bobbie!!

Ik ga vanavond ook weer. Heb er best wel zin in.. (haha zeg ik nu, voordat ik de hele dag ga werken Wink )

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 7 sep 2011 - 6:56

Haha ik heb stiekem toch wel een heel klein beetje spierpijn nu! Maar het was wel lekker. Ik heb maar 1 of 2x per week tijd om te gaan, dus ik denk dat ik deze training voorlpoig 2x per week ga proberen en na een tijdje weer even omgooien. Hoop dat het dan allemaal weer een beetje strakker wordt.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel do 8 sep 2011 - 22:32

Traint er ook wel eens iemand op de trimbaan? Merk je dat dit effect heeft en hoe vind je het om te doen? Doe je de trimbaan meerdere malen of een keer?

Achter mijn huis wordt binnenkort een trimbaan geopend, vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen ermee!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: