bedklossen...?!
+8
Teddyaapje
blondje1313
Spring
Darius
meisjesmama
Happydobby
Susan
joyce0606
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
bedklossen...?!
over een aantal weken moet ik er ook aan gaan geloven, de bedklossen. maar ik vroeg mij af, wij hebben een boxspring bed, maar die bestaat uit 2 1-persoons delen aan elkaar geschoven.
ik heb dus 6 klossen nodig, maar kunnen er 2 poten(wielen) op 1 klos?!
de klossen lopen taps toe, dus mocht er 2 klossen naast elkaar nodig zijn ben ik bang dat er dan een spleet tussen de matrassen/bedden komen.
ik heb dus 6 klossen nodig, maar kunnen er 2 poten(wielen) op 1 klos?!
de klossen lopen taps toe, dus mocht er 2 klossen naast elkaar nodig zijn ben ik bang dat er dan een spleet tussen de matrassen/bedden komen.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: bedklossen...?!
Volgens mij wel, want je kunt die klossen niet zo dicht naast elkaar zetten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
wij hadden 8 poten, kunstof klossen geleend bij thuiszorgwinkel.
Onder de poten van onze boxspring zit een gat, daar paste de klos precies in.
Mijn vriend checkte af en toe de constructie omdat de delen inderdaad niet meer vast zitten aan het hoofdbord.
Onder de poten van onze boxspring zit een gat, daar paste de klos precies in.
Mijn vriend checkte af en toe de constructie omdat de delen inderdaad niet meer vast zitten aan het hoofdbord.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben ook een boxspring, en die is +/- 65 cm hoog, met die klossen is het de bedoeling dat je bed op de ergonomische hoogte van 70 cm boven de grond uitkomt, toch? Ik had eigenlijk de hoop dat de kraamzorg het zo goed vind en wij ze niet nodig hebben ...
Zowel, dan ga ik geen klossen gebruiken, maar 6 kratjes (bier) denk ik...
Zowel, dan ga ik geen klossen gebruiken, maar 6 kratjes (bier) denk ik...
Gast- Gast
Ik weet dat je het moet hebben maar wij hebben een extra matras op het bed gelegd dus een 3 dubbele boxspring..
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Bij Pepijn moest ik in het ziekenhuis bevallen, ik heb geen klossen gehaald. Kraamzorg heeft er niet naar gevraagd, anders waren ze snel gehaald.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Oh, dus het is wel nodig onder een boxspring. Want onze boxspring (en volgens mij veel van die bedden) zijn toch al heel hoog? Weet iemand wat de minimale hoogte van een bed moet zijn voor de kraamverzorgster?
Gast- Gast
Bij ons was het bed 63 cm, voor de kraamzorg maakte het niks uit maar de VK wil bij thuisbevallingen 70 cm.
En omdat ik thuis wilde bevallen moest het bed omhoog, toen ik thuiskwam na de keizersnee wilde ik de klossen eronderuit omdat ik nauwelijks in of uit bed kon komen, dit overlegd met onze kwaamhulp en ze snapte dat gelukkig.
Ik zou het even met je VK overleggen, als je in het ziekenhuis wil bevallen kan je beter een matras erop leggen zodat ze je wel kan toucheren.
En omdat ik thuis wilde bevallen moest het bed omhoog, toen ik thuiskwam na de keizersnee wilde ik de klossen eronderuit omdat ik nauwelijks in of uit bed kon komen, dit overlegd met onze kwaamhulp en ze snapte dat gelukkig.
Ik zou het even met je VK overleggen, als je in het ziekenhuis wil bevallen kan je beter een matras erop leggen zodat ze je wel kan toucheren.
Happydobby- Ratel
Als je in het ziekenhuis gaat bevallen dan zou ik me niet zo druk maken om de klossen. Ik heb drie kraamverzorgsters gehad en niemand vroeg om de klossen.
Heb ze dus gelukkig niet gebruikt. Een nacht hebben we klossen onder het bed geslapen, vond het maar niets!
Heb ze dus gelukkig niet gebruikt. Een nacht hebben we klossen onder het bed geslapen, vond het maar niets!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Als je bed nu al 65 cm hoog is lijkt het me met bierkratjes eronder wel erg hoog te worden.
Hier komt de kraamzorg maandag kijken, ons bed is geloof ik iets van 50 cm, maar ik hoop toch dat er voor de kraamhulp niets onder hoeft (wil toch in het ziekenhuis bevallen).
Hier komt de kraamzorg maandag kijken, ons bed is geloof ik iets van 50 cm, maar ik hoop toch dat er voor de kraamhulp niets onder hoeft (wil toch in het ziekenhuis bevallen).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Wij hebben ook een boxspring, hij was een paar cm lager als wat het moest zijn maar ik heb er geen klossen onder gehad, hoefde ook niet van de kraamhulp. Ik ben wel in het zh bevallen. Kan me voorstellen dat het voor de vk wel beter is om het bed op de goede hoogte te hebben met de bevalling (al wilde ik graag op een baarkruk bevallen).
Als je een logeerbed oid hebt kun je die misschien op klossen zetten...
Als je een logeerbed oid hebt kun je die misschien op klossen zetten...
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
ik zou mijn bed even moeten opmeten, maar ik heb idee dat hij niet heel hoog is.
ik moet in het ziekenhuis bevallen wat betreft mijn nieren. ik zal inderdaad aan de kraamverzorgster vragen of het alsnog moet.
ik moet in het ziekenhuis bevallen wat betreft mijn nieren. ik zal inderdaad aan de kraamverzorgster vragen of het alsnog moet.
joyce0606- Kletskop
Twellie schreef:Oh, dus het is wel nodig onder een boxspring. Want onze boxspring (en volgens mij veel van die bedden) zijn toch al heel hoog? Weet iemand wat de minimale hoogte van een bed moet zijn voor de kraamverzorgster?
Ze houden de 70 cm aan van de VK. Maar je kan het overleggen met het kraamburo, die van ons van 63 hoog genoeg maar ze willen dat je het met de vk overlegd.
Happydobby- Ratel
Bij mij paste het niet, moest een van beide bedden dan een stuk naar voren schuiven of uit elkaar. Wij hebben onze boxspring uiteindelijk op bierkratten gezet.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Happydobby schreef:Bij ons was het bed 63 cm, voor de kraamzorg maakte het niks uit maar de VK wil bij thuisbevallingen 70 cm.
Hier precies hetzelfde. Vlak voor de bevalling heeft mijn vriend die klossen nog onder het bed gezet, wat een gedoe om met persdrang in zo'n hoog bed te komen Toen de kraamhulp mij zag stuntelen om uit bed te komen om te gaan douchen, zei ze zelf al meteen dat ze er van haar onderuit mochten.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Wij zijn naar de supermarkt gegaan en hebben op borg 6 lege kratten meegevraagd ( hoe je je ook niet klem te gaan zuipen;-) en daar het bed op gezet.
Vervolgens moest ik met een opstapkrukje mijn bed in. Niet echt handig na een keizersnede moeten 'klimmen' om bed in te komen. En uit was helemaaaal een probleem.
Maar jaaaa, als de kraamzorg het maar makkelijk heeft!!;-) pfff..
Vervolgens moest ik met een opstapkrukje mijn bed in. Niet echt handig na een keizersnede moeten 'klimmen' om bed in te komen. En uit was helemaaaal een probleem.
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Wij hebben twee matrassen op gelegd (dus aan beide kanten 1). Ging prima!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
teletascha schreef:Wij hebben twee matrassen op gelegd (dus aan beide kanten 1). Ging prima!
dat is inderdaad ook een goed idee!
joyce0606- Kletskop
holaagirl schreef:Wij zijn naar de supermarkt gegaan en hebben op borg 6 lege kratten meegevraagd ( hoe je je ook niet klem te gaan zuipen;-) en daar het bed op gezet.
Wij mochten ze van onze tweede kraamverzorgster meteen weghalen. Nu moet ik wel zeggen dat ik overdag gewoon op was, dus dat ze niet elke dag het bed hoefde te verschonen, maar de controles deed ze dus gewoon op een laag bed.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: