Kunnen jullie je inhouden met het (kerst)boodschappen doen?
+10
VeryCherry
Winegum
lieke89
minoessepoes
_Femme
Effie_O
SarahKey
Caresses
Mizz_S
rapa nui
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kunnen jullie je inhouden met het (kerst)boodschappen doen?
In deze tijd van het jaar kom ik dus steeds met veel te veel boodschappen thuis omdat ik overal van die tijdelijk verkrijgbare luxere artikelen zie die ik dan toch maar weer wil uitproberen zolang ze er zijn. Dus ik heb nu al diverse apartere soorten afbakbroodjes in huis, verse chocoladepasta, slagroomtruffels, amandelen met chocolade en kaneel, kerstkoekjes, diepvriesmacarons en wat al niet meer. Houden jullie je netjes aan je lijstje of kunnen jullie de verleiding ook niet weerstaan?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Kunnen jullie je inhouden met het (kerst)boodschappen doen?
Ik kan me altijd wel redelijk aan mn lijstje houden, neem 1 extra ding van lekkers ofzo mee maar ga niet helemaal los in de supermarkt!
Gast- Gast
Ik heb er over het algemeen niet zoveel last van. Natuurlijk koop ik weleens wat extra lekkers, maar dat zijn dan meer kleine dingen zoals kerstkoekjes of chocolaatjes.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Nee dat valt hier wel mee. Ik wil liever niet over ons boodschappenbudget heengaan, maar met een kerstdiner zit je daar toch al gauw aan en dan koop ik ook wel iets extra's voor bij de koffie ofzo.
Gast- Gast
Ik kan me altijd wel goed inhouden, haal natuurlijk wel wat lekkere dingen, maar niet overdreven veel. Ik ben zelf 2e kerstdag jarig en we vieren het dezelfde dag. Normaal komen mijn schoonouders dan ook eten, maar dit jaar doen we het lekker makkelijk, gewoon met zn viertjes eten, normaal zondagsmaal, dus soep, vlees, broodjes bijv. en dan 's avonds de verjaardag. Normaal sloof ik me dan ook nog eens uit met hapjes, maar dit jaar kiezen we voor kant en klare warme hapjes, mini pizza's enz.
Iedereen zit toch altijd al zo vol die dagen, en ik blijf altijd met een overschot zitten.
Iedereen zit toch altijd al zo vol die dagen, en ik blijf altijd met een overschot zitten.
Gast- Gast
Nee ik heb er geen moeite mee.
Neem altijd mijn standaart lijstje mee en dan rond deze tijd in plaats van 'gewone' snoepjes, chocolade kransjes ofzo.
Ik ben sowieso niet echt van het proberen. Ik lust niet veel, en eet bijna iedere week hetzelfde
Neem altijd mijn standaart lijstje mee en dan rond deze tijd in plaats van 'gewone' snoepjes, chocolade kransjes ofzo.
Ik ben sowieso niet echt van het proberen. Ik lust niet veel, en eet bijna iedere week hetzelfde
Gast- Gast
Wij halen niet meer dan anders. Houden vaak nog over, dat gebruik ik dan voor mijn verjaardag. Maar moeten volgende week wel weer om boodschappen voor mijn verjaardag..
Gast- Gast
Normaal gesproken kan ik me dan niet inhouden, maar nu wel (en dat komt doordat ik erg verkouden ben).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Juist met kerst haal ik altijd extra lekkere dingen in huis. Het hele jaar doe ik dat eigenlijk niet, maar met kerst dus wel. Lekkere afbakbroodjes, kerstkoeken (gevuld en niet gevuld), chocolaatjes, lekker apart vlees voor het eten, kerstbrood etc.
Dit jaar is het wel minder omdat ik eigenlijk nergens trek in heb
Dit jaar is het wel minder omdat ik eigenlijk nergens trek in heb
Ik kan me goed inhouden en koop geen extra luxe dingen. Ik koop wel wat extra's maar dat zijn voor mij gewone dingen.
Gast- Gast
Ik kan me heel erg goed inhouden. Al die luxe dingen die je nu ineens ziet interesseren me niet, vind het maar 'stom' dat het nu opeens allemaal massaal ingeslagen wordt. Ik maak liever zelf iets bijzonders, koop wel iets meer ingredienten deze periode (maar er komen mensen eten, dus dat is ook wel logisch).
Maar ik heb dat sowieso heel erg, als ik in de supermarkt kom race ik daar doorheen en pak alleen wat ik nodig heb. De rest kijk ik amper naar. Als ik zin heb in iets lekkers koop ik dat heus wel, maar puur iets waar ik op dat moment zin in heb, niks extra's. Wel zo goed voor de lijn ook
Maar ik heb dat sowieso heel erg, als ik in de supermarkt kom race ik daar doorheen en pak alleen wat ik nodig heb. De rest kijk ik amper naar. Als ik zin heb in iets lekkers koop ik dat heus wel, maar puur iets waar ik op dat moment zin in heb, niks extra's. Wel zo goed voor de lijn ook
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Het ligt ook aan het tijdstip, als ik in de supermarkt sta terwijl ik al een tijdje niet heb gegeten of als het rond etenstijd is wordt het lastig Maar daarnaast lukt het wel aardig
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik kan me ook wel goed inhouden, maar dat komt vooral omdat ik in mijn achterhoofd heb dat ik alle op mijn fiets mee moet nemen en dat is nu met de sneeuw echt al bijna niet te doen, laat staan helemaal bepakt en bezakt. Ik heb vandaag al een klein deel van de boodschappen gedaan en haal morgen de rest, want ik kreeg het gewoon niet in 1 keer mee!
Ik neem nu ipv gewone koekjes wel kerstkransjes mee en dat soort dingen. Afbakbroodjes ed eten wij eigenlijk altijd in het weekend dus dat hebben we wel standaard in huis.
Ik neem nu ipv gewone koekjes wel kerstkransjes mee en dat soort dingen. Afbakbroodjes ed eten wij eigenlijk altijd in het weekend dus dat hebben we wel standaard in huis.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan me wat dat betreft heel goed beheersen. Ik moet nou eenmaal erg op de centen letten dus die speciale producten met die oh zo speciale (vaak gigantisch hoge) prijsjes laat ik wat dat betreft maar al te graag liggen. Bovendien kan is zelf goed koken dus maak ik alles liever vers.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
Same!lieke89 schreef:Ik kan me wat dat betreft heel goed beheersen. Ik moet nou eenmaal erg op de centen letten dus die speciale producten met die oh zo speciale (vaak gigantisch hoge) prijsjes laat ik wat dat betreft maar al te graag liggen.
Gast- Gast
Ik heb een lijstje, en een paar lekkere dingen, die we toch moesten hebben okée, maar verder niet.
Gast- Gast
Ik kan me niet beheersen en wil alles dan ook proeven wat me lekker lijkt.
Zo heb ik vorige week pindasoep en zalmsoep meegenomen bij de AH. Toevallig hebben we afgelopen weekend die soep op, maar het had net zo goed nog 3 maanden in de kast kunnen staan. Dus ik wil het wel proberen, maar dat hoeft niet meteen.
Qua snoep is dat een groter probleem, dat hebben ze veel te lekker gemaakt :-)
Zo heb ik vorige week pindasoep en zalmsoep meegenomen bij de AH. Toevallig hebben we afgelopen weekend die soep op, maar het had net zo goed nog 3 maanden in de kast kunnen staan. Dus ik wil het wel proberen, maar dat hoeft niet meteen.
Qua snoep is dat een groter probleem, dat hebben ze veel te lekker gemaakt :-)
Gast- Gast
Ja, ik kijk ook echt naar de datums. Het is ook niet zo dat alles in korte tijd op moet, zelfs met koekjes en chocola kan ik me behoorlijk inhouden maar ik wil het wel allemaal proeven. Dus de speciale afbakbroodjes zijn bv houdbaar tot februari dus dan zijn er zondagochtenden genoeg om er gebruik van te maken. En zulk soort soepen zou ik ook kunnen kopen. Ik beperk me dit jaar trouwens wel tot de Poiesz supermarkt en ik ben een keer naar de Aldi geweest. Ik ga meestal ook nog wel een keertje naar de AH voor speciale dingen maar dat heb ik dus dit jaar niet gedaan (kan me dus wel een beetje inhouden ) En ach, het is ook wel gemakkelijk om een voorraadje thuis te hebben, vooral als er veel sneeuw ligt.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Ik kan me eigenlijk prima inhouden. De producten die je veel met kerst ziet, dus lekkere toetjes, chocolade, diverse broodjes, vind ik toch niet zo heel erg boeiend eigenlijk haha.
Sowieso zijn wij niet thuis met kerst, dat scheelt denk ik ook! Ik kijk niet echt naar de maaltijden, want ik ga ze toch niet nuttigen met kerst.
Sowieso zijn wij niet thuis met kerst, dat scheelt denk ik ook! Ik kijk niet echt naar de maaltijden, want ik ga ze toch niet nuttigen met kerst.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Euhm, ik kan me redelijk inhouden. Het scheelt ook dat we beide kerstdagen niet thuis eten. Dus we hoeven alleen maar een lekker ontbijtje te halen. Wat ik nu wel vaker koop zijn die lekkere rollades enzo, maar meestal heb geluk dat ik ze met 50% kan kopen omdat de tht-datum de dag er na vervalt. En dan is het vlees net zo duur als dat ik 'gewoon' vlees zou halen
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik koop niet van alles extra. Wel andere dingen dan normaal maar niet echt meer.
Gast- Gast
Ik moet mezelf eigenlijk een supermarkt verbod geven zo rond kerst. Ik wil álles proberen en ik kom altijd met teveel thuis. Zelfs als ik me voorneem rustig aan te doen blijkt dat ik het altijd verkeerd inschat en dat ik dus weer teveel heb.
Gast- Gast
Ik koop wel wat extra's voor een lekker kerstontbijtje en voor de gerechten die ik maak bij (schoon)ouders zoals een voorgerecht en een nagerecht, maar dat zijn wel dingen die op mijn lijstje staan. Die dingen gaan we met kerst ook opeten. Ik koop niet allerlei andere dingen die ik er wel lekker uit vind zien, want dan gaat het wel erg veel kosten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
mij lukt het ook wel redelijk. natuurlijk koop ik wel iets, maar dat is dan iets wat ik toch al wel in huis wil hebben. afbakbroodjes gebruiken we vaak in het weekend, dus wil ik nu wel iets net apparter (broodjes met chocola of weet ik veel wat ze hebben) kopen.
maar al die apartere avondmaaltijden zien er wel lekker uit en zijn verleidelijk, maar wil dat dan alleen met kerst eten, en dan zijn we al voorzien dus laat ik het liggen, beter voor de lijn en de portemonnee
maar al die apartere avondmaaltijden zien er wel lekker uit en zijn verleidelijk, maar wil dat dan alleen met kerst eten, en dan zijn we al voorzien dus laat ik het liggen, beter voor de lijn en de portemonnee
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb vanmorgen de kerstboodschappen gedaan en me best ingehouden vind ik zelf. Gewoon de normale dingen gehaald, en als extra's alleen een zakje kerstkransjes, en wat lekkere dingen voor een wat luxer ontbijt. Normaal ontbijt ik gewoon met cruesli, maar met kerst haal ik wat lekkere broodjes (danerolles, suikerbrood en een paar andere lekkere broodjes) en daar ontbijten we dan mee. We verdelen het dan wel over 2 dagen en hebben daarna nog wel over voor '3e kerstdag'. We eten dan wel meer dan bij een normaal ontbijt, zodat we tot het avondeten vooruit kunnen (met eventueel nog een kerstkransje tussendoor), eigenlijk meer een brunch dus.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Boodschappen doen met twee
» Waar goedkoop boodschappen doen?
» Tot zover op de fiets boodschappen doen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Vanaf wanneer boodschappen doen met baby
» Waar goedkoop boodschappen doen?
» Tot zover op de fiets boodschappen doen
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Vanaf wanneer boodschappen doen met baby
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: