Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

What about your parents?

+12
Happydobby
Sorella
Verona
Ugly Betty
Kaboutertje
Mamsie
Tania
Susan
Toet
SuperGrover
Caroow
Rush
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Kaboutertje do 25 aug 2011 - 0:42

Ik weet eigenlijk niet eens wat mijn ouders hiervan hadden gevonden, ze hebben het nooit gezegd..
Ik denk dat het niet veel had uitgemaakt, maar als er eens keus was, dan liever een Nederlander denk ik.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Ugly Betty do 25 aug 2011 - 0:44

Mijn ouders zouden er niet blij mee zijn. Maar ik denk meer dat dat om het verschil in religie gaat en niet perse om de afkomst.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Verona do 25 aug 2011 - 0:45

Mijn ouders zou het niet heel veel uitmaken denk ik. Maar als het bijvoorbeeld echt een strenge moslim zou zijn, denk ik dat mijn ouders dat liever niet zouden willen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 0:52

Mijn ouders zouden er echt niet blij mee zijn en ook misschien ervan schrikken, maar ze zouden het wel accepteren naarmate de relatie zou vorderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 1:30

Ik denk niet dat mijn ouders dat erg zouden vinden.
Als de man in kwestie maar goed voor me is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Sorella do 25 aug 2011 - 2:53

Met mijn vader heb ik het daar nooit over gehad maar mijn moeder heeft altijd gezegd dat het haar niet uitmaakt waar ik mee thuiskom als ik maar gelukkig ben. Of het nou een man of een vrouw is, een Nederlander of een allochtoon.

Helaas kom ik helemaal nergens mee thuis laughcry
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 3:33

Interessant onderwerp...mijn moeder heeft zelf een marrokaanse vriend gehad dus heeft er totaal geen problemen mee.
Ik denk dat m'n vader 'm er meteen uit zal trappen, hij had wel buitenlandse collega's maar daar blijft het ook wel bij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Happydobby do 25 aug 2011 - 3:48

Het kan ook andersom, mijn ouders hebben mijn surinaams-hindoestaanse (in Nederland geboren) vriend volledig geaccepteerd vanaf het begin al.
Maar mijn schoonouders dus niet, nu hebben we een kindje en we gaan trouwen maar mij opnemen zoals ze met een hindoestaans meisje zouden doen, nee dus.

Mijn vader zei vaak wel dat hij een islamiet niet zou zien zitten, niet omdat ze onaardig zijn maar het geloof kan in de weg staan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Caro do 25 aug 2011 - 3:55

Ik denk dat het volledig zou afhangen van de jongen in kwestie. Is hij netjes opgevoed, maakt hij iets van zijn leven, is hij goed voor me, en respecteert hij me dan denk ik niet dat ze het heel erg zouden vinden. Maar dat geldt voor alle mannen...

Maar als ik met een lapschwans thuis zou komen, die daarnaast ook nog echt niks van zijn leven zou maken dan zouden ze het niet heel prettig vinden.

Ze zouden wel hun mond houden.. Maar ik denk wel dat ze een islamitsche jongen minder bij mij, en mijn levensstijl, zouden vinden passen. Maar hetzelfde geldt voor een streng praktiserende christene, de zogeheten 'zwarte kousen kerk'.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 3:58

Caro schreef:Ik denk dat het volledig zou afhangen van de jongen in kwestie. Is hij netjes opgevoed, maakt hij iets van zijn leven, is hij goed voor me, en respecteert hij me dan denk ik niet dat ze het heel erg zouden vinden. Maar dat geldt voor alle mannen...

Maar als ik met een lapschwans thuis zou komen, die daarnaast ook nog echt niks van zijn leven zou maken dan zouden ze het niet heel prettig vinden.

Ze zouden wel hun mond houden.. Maar ik denk wel dat ze een islamitsche jongen minder bij mij, en mijn levensstijl, zouden vinden passen. Maar hetzelfde geldt voor een streng praktiserende christene, de zogeheten 'zwarte kousen kerk'.

Maar dat zouden ze ook van een Nederlander vinden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Jade do 25 aug 2011 - 4:03

Ik denk dat het aan de jongen ligt. Mijn broer heeft een tijdje een Australische partner gehad, hiermee hadden ze geen probleem.
Ik denk dat ze vooral kijken naar de cultuurverschillen met bijvoorbeeld de Islam.

Mijn vader zou een buitenlandse vriend er niet inlaten (ouders zijn gescheiden, geen contact met vader), maar eerlijk gezegd denk ik dat dat meer te maken heeft met zijn kromme denkwijze.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Carra do 25 aug 2011 - 4:55

Ik zou willen dat ik kan zeggen dat mijn ouders er geen problemen mee hebben, maar helaas. Ze hebben er duidelijk problemen mee, al zullen ze dat nooit rechtstreeks tegen me zeggen. Ik zou willen dat ze dat wel doen, dan kunnen we het er over hebben, maar dat gaat niet.
Mijn moeder heeft gezegd dat ze er wel aan moet wennen, maar dat was het.

Het is duidelijk te merken dat ze het moeilijk vinden. Naast een kleurverschil is er bij ons ook een taalverschil, dus daar hebben m'n ouders ook moeite mee. Het is een totaalplaatje denk ik.

Het is niet leuk, maar ze hebben het maar te accepteren. Uiteindelijk zal dat wel lukken. Al zal hij nooit zo geaccepteerd worden als de vriend van mijn zus.

Hier in het dorp wordt het denk ik nooit geaccepteerd. Maar daar heb ik maling aan.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Pompoen do 25 aug 2011 - 5:45

Mijn ouders zijn niet zo moeilijk. Als wij (mijn zusje en ik) maar gelukkig zijn. Ik ben zelf getrouwd met een vent die zo Nederlands is als het maar kan en heb nooit buitenlandse, allochtone of 'gekleurde' vriendjes gehad maar mijn zusje heeft een Antilliaans vriendje gehad en later nog een Surinaams Hindoestaanse moslim. Mijn ouders vonden het prima, ze kwamen ook gewoon bij ons over de vloer en waren net zo welkom als haar andere 'rits' vriendjes. Natuurlijk vonden mijn ouders de ene wel leuker dan de andere, maar dat heeft in ieder geval nooit wat te maken gehad met afkomst of huidskleur.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What about your parents? - Pagina 2 Empty Re: What about your parents?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum