Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wijn vraagje

Ga naar beneden

Wijn vraagje Empty Wijn vraagje

Bericht  Jade ma 22 aug 2011 - 8:49

Ik wil mijn vriend een kleinigheidje geven als we 6 maanden samen zijn.
Nu zat ik te denken aan een fles wijn met een leuk etiquette.

Alleen welke wijn is lekker?



Luc Pirlet Cabernet Sauvignon

Over deze wijn:
Bedruiving: 100% Cabernet Sauvignon.

Herkomst: De Cabernet Sauvignon is een druif met een tamelijke late rijping. Het is de druif van de Médoc en de Graves maar wordt ook teruggevonden in alle grote wijngaarden van de wereld bekend voor hun rode wijnen, uitgezonderd in de Bourgognestreek. Deze druif geeft krachtige tanninerijke wijnen, met een diepe kleur en een goed verouderingspotentieel.Selectie van verschillende percelen in de Aude op kiezelgronden geplant. Rendement van 60 hectoliter per hectare. Gemiddelde leeftijd van de wijngaarden: 10 - 12 jaar.

Luc Pirlet Merlot

Over deze wijn:
De Luc Pirlet Rood (een 100% Merlot) wordt geproduceerd uit druiven die in wijngaarden worden gekweekt liggend tussen Narbonne en Limoux: de Pyrénées (evenals onze andere wijnen). Volle en soepele smaak. Bewaring: tussen 3 en 5 jaar (15-16°C). Kleur: intens en diep. Geur: kleine zwarte vruchten. Kortom, een rode wijn met karakter.

Les Ponts Doulens Rood

Over deze wijn:
Les Ponts Doulens Rood wordt geproduceerd uit druiven die in wijngaarden worden gekweekt liggend tussen Narbonne en Limoux: de Pyrénées (evenals onze andere wijnen). Soepel en fruitig van smaak. Bewaring: om jong te drinken (14°C). Kleur: granaatrood. Geur: aroma's van rode vruchten en bramen. Kortom, een heerlijke rode wijn.

Wie o wie heeft verstand van deze wijnen?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn vraagje Empty Re: Wijn vraagje

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 8:51

Ik zeg de eerste of de tweede! En zou zelf gaan voor de tweede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn vraagje Empty Re: Wijn vraagje

Bericht  Jade ma 22 aug 2011 - 8:53

Reva schreef:Ik zeg de eerste of de tweede! En zou zelf gaan voor de tweede.

bedankt!

Heb je ervaring met deze wijnen? en waarom zou je voor nr. 2 gaan?

Ik heb ze zelf ook geplaatst in de volgorde dat ik dacht dat 'goed' was. Maar ik weet eigenlijk niet waarom :P

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wijn vraagje Empty Re: Wijn vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum