netwerk beveiligen? iemand die het weet?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
netwerk beveiligen? iemand die het weet?
Ik heb helemaal geen verstand van computers, maar omdat mijn draadloos netwerk het steeds niet deed heb ik de router gereset. Nu heb ik dus geen beveiliging meer op mijn netwerk(oeps ) Ik weet dat ik een netwerksleutel moet ingeven enzo alleen waar??? Ik heb al gegoogled maar ik kom er niet uit. Hoe kom ik ten eerste in mijn router? Misschien is er iemand technisch hier en weet diegene het?
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Re: netwerk beveiligen? iemand die het weet?
Ik ben dus ook zo A-technisch als 't maar zijn kan en had laatst hetzelfde probleem. Op de site van Tele2, mijn provider, kon ik toen een goede uitleg vinden. Misschien heb jij daar ook wat aan?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Je moet achter het ip adres van je router komen, dt in je browser invullen en dan kom je in het menu van je router. Daar kun je het ergens beveiligen. Welke windows heb je ?
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Om te beginnen, welke router heb je?
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Als je bij start>bureau accesoires> opdrachtprompt opent, en je typt daar in het zwarte scherm ipconfig en dan enter. Dan krijg je een boel cijfertjes en kijk je bij standaard gateway. daar staat een nr achter, wat meestal begint met 192.168 Als je dat nr in je browser intypt zit je in je router.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Barbabella schreef:Als je bij start>bureau accesoires> opdrachtprompt opent, en je typt daar in het zwarte scherm ipconfig en dan enter. Dan krijg je een boel cijfertjes en kijk je bij standaard gateway. daar staat een nr achter, wat meestal begint met 192.168 Als je dat nr in je browser intypt zit je in je router.
Dit vond ik dus ook via google en heb ik ook gevonden maar als ik het in m'n adresbalk plak dan krijg ik geen site, hij doet het niet.
Dus vandaar dat ik dacht misschien is er een andere manier.
VanillaRose- Fluisteraar
GreenGrass schreef:Om te beginnen, welke router heb je?
Eentje van linksys. welk type weet ik niet.
VanillaRose- Fluisteraar
Waarom heb je de provider niet even gebeld?
Mijn modem heeft een ingebouwde router, dus ik krijg per post mijn netwerksleutel toegezonden. Maar toen ik de netwerksleutel niet kon vinden, heb ik mijn provider gewoon even gebeld. En gelijk uitleg gekregen over hoe ik het moest instellen.
Mijn modem heeft een ingebouwde router, dus ik krijg per post mijn netwerksleutel toegezonden. Maar toen ik de netwerksleutel niet kon vinden, heb ik mijn provider gewoon even gebeld. En gelijk uitleg gekregen over hoe ik het moest instellen.
Gast- Gast
Maura schreef:Waarom heb je de provider niet even gebeld?
Omdat ik het eerst zelf even wou proberen. Het is trouwens een router wat niet van mijn provider is. En de netwerksleutel weet ik alleen de beveiliging die is eraf door het resetten. Dus nu wou ik hem zelf weer beveiligen en weet ook wel hoe alleen kom ik niet in de router.
VanillaRose- Fluisteraar
Heb je geen cd-rom bij je router meegeleverd gekregen? Ik heb namelijk gewoon een soort 'software cdrom' die ik in mijn laptop stop en vandaaruit kan ik mijn netwerk beveiligingen. Hiervoor heb ik trouwens ook geen IP adres etc nodig.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
VanillaRose schreef:GreenGrass schreef:Om te beginnen, welke router heb je?
Eentje van linksys. welk type weet ik niet.
Je moet hebben: 192.168.1.1
Waarschijnlijk krijg je de vraag naar een wachtwoord, als je het modem hebt gereset (lang resetknopje inhouden) dan hoef je niets in te vullen en voila je zit in je router!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Soortgelijke onderwerpen
» Weet iemand...
» Iemand die dit weet?
» Weet iemand dit?
» Weet iemand dit ???
» Weet iemand of er bij de action...
» Iemand die dit weet?
» Weet iemand dit?