Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luxepositie

+3
girli
Darius
Roodkapje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Luxepositie Empty Luxepositie

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 1:23

D. zit nu op een kinderopvang en heeft over een tijdje extra dagdelen daar nodig, maar de creche gaf aan dat dit niet mogelijk was wegens een lange wachtlijst. Ons tweede kindje zou er dus ook voor twee dagdelen per week niet terecht kunnen voor een nog onbekende periode. Verder ben ik gewoon tevreden over deze creche, ik mag de leidsters graag, er zijn veel leuke activiteiten, op een paar kleine incidenten na altijd goede ervaringen mee gehad. Het is wel een redelijk massaal gebeuren, met bijvoorbeeld tot twaalf kindjes op één slaapzaal. Deze creche zit vlakbij mijn huis.

Met frisse tegenzin ging ik vandaag even kijken bij een andere creche waar wel plaats zou zijn voor beide kindjes, deze zit in een andere plaats, 20 minuten rijden heen en terug. En... ik vond het onverwachts zo'n ontzettend leuke kinderopvang. Het is kleinschalig, op de 'grote' slaapzaal slapen maximaal vijf kindjes tegelijk. De kindjes zitten in knusse ruimtes in kleine groepen. Er zijn drie groepen, waar vaste leidsters op zitten, maar alle leidsters kennen alle kinderen. Ze hebben een rust-en-regelmaat-beleid, doen aan voeden en slapen op verzoek bij baby's, en passen veel aan op de wensen van ouders: ik heb D. bijvoorbeeld altijd ingebakerd (als baby) en op wens van de ouders bakeren ze daar ook in. Ze gebruiken geen speelgoed met lichtflitsen en bliepjes, maar veel houten, traditioneel speelgoed. Het zag er ontzettend gezellig, leuk en schoon uit en het sloot precies aan bij onze opvoedstijl.

Nu belden ze vandaag van de creche waar ze nu op zit, dat die extra dagdelen waarschijnlijk toch gaan lukken. Maar nu twijfel ik dus tussen beide creches. Beiden hebben voor- en nadelen. Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik kan wel wat advies gebruiken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Luxepositie Empty Re: Luxepositie

Bericht  Roodkapje vr 19 aug 2011 - 1:30

Hoe ver is je huidige creche rijden?

Ik zou zelf voor die nieuwe gaan. Ik hou er van als het aansluit op de thuissituatie. Voeden op verzoek, evt inbakeren dat deden ze bij ons op de creche ook niet. dat vond ik erg jammer. nr 2 was een huilbaby en we werden bijv ook gebeld als ze uren lag te huilen. Inbakeren hielp, maar daar deden ze niet aan. Ik heb haar regelmatig moeten ophalen omdat het gewoon niet uit te houden was voor de andere kindjes ( die konden door dat gekrijs natuurlijk niet slapen)

Maar goed, de reistijd speelt wellicht mee ( openingstijden creche? red je dat met je werk?)etc.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Darius vr 19 aug 2011 - 1:36

Tja, die nieuwe klinkt natuurlijk erg goed en erg leuk dus ik zou daar misschien ook wel voor kiezen.

Maar ik zou dan toch even alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, en in dit geval (je bent over die eerste crech wel tevreden) zou ik eerst praktisch kijken: kunnen beide kindjes naar de creche? Hoe doe je het met reistijd en je werk?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  girli vr 19 aug 2011 - 5:09

Ik zou denk ik juist voor de huidige creche gaan, omdat je daar de gang van zaken al kent. De nieuwe creche schetst een heel mooi plaatje, maar je weet niet hoe het gaat als ze daar straks daadwerkelijk heen gaan. Je weet niet of de leidsters echt zo goed bevallen e.d.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  SarahKey vr 19 aug 2011 - 5:31

Ik zou bij je huidige kdv (creche betekend dumpplaats dus dat woord vind ik vreselijk om te gebruiken) blijven.
Ik zou namelijk niet telkens 20 min heen en 20 min weer terug willen rijden, vooral niet in de winter.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  myloon vr 19 aug 2011 - 6:26

Als je op google zoekt kun je ook ggd rapporten lezen, zowel van je huidige opvang als van de nieuwe! Misschien helpt dit bij het maken van een keuze!

Zelf werk ik ook op een kinderdag verblijf (kleinschalig) en ik kan niet voorstellen dat leidsters de kinderen niet inbakeren! Er zijn ook van die bakerzakken te koop die het ook nog eens een stuk makkelijker maken, als het fijner is voor een kind waarom dan niet?

Wat betreft grote slaapkamers, wij hebben er 1 op mijn werk en 2 kleinere in de grote slaapkamer slapen alleen de grotere kinderen (13:00 -14:45) en daar is tot ze slapen ook 1 leidster bij aanwezig, dit werkt wel goed.
Hoe doen ze dat op jullie huidige kinderdag verblijf?

Heel veel succes met het maken van je keuze!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Tania vr 19 aug 2011 - 6:34

myloon schreef:Als je op google zoekt kun je ook ggd rapporten lezen, zowel van je huidige opvang als van de nieuwe! Misschien helpt dit bij het maken van een keuze!

Zelf werk ik ook op een kinderdag verblijf (kleinschalig) en ik kan niet voorstellen dat leidsters de kinderen niet inbakeren! Er zijn ook van die bakerzakken te koop die het ook nog eens een stuk makkelijker maken, als het fijner is voor een kind waarom dan niet?

Wat betreft grote slaapkamers, wij hebben er 1 op mijn werk en 2 kleinere in de grote slaapkamer slapen alleen de grotere kinderen (13:00 -14:45) en daar is tot ze slapen ook 1 leidster bij aanwezig, dit werkt wel goed.
Hoe doen ze dat op jullie huidige kinderdag verblijf?

Heel veel succes met het maken van je keuze!

Bij het kdv waar J. naar toe ging deden ze ook niet aan inbakeren omdat ze dat gevaarlijk vonden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  L!ND@ vr 19 aug 2011 - 8:18

Darius schreef:Tja, die nieuwe klinkt natuurlijk erg goed en erg leuk dus ik zou daar misschien ook wel voor kiezen.

Maar ik zou dan toch even alle voors en tegens tegen elkaar afwegen, en in dit geval (je bent over die eerste crech wel tevreden) zou ik eerst praktisch kijken: kunnen beide kindjes naar de creche? Hoe doe je het met reistijd en je werk?
+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 9:28

Het verschil in reistijd tussen beide creches is ruim tien minuten. Per week zou ik dus een klein uur extra reistijd kwijt zijn. Wel lopen de bezinekosten dan wat meer op, want die tien minuten is over de autobaan, dus ik maak dan aardig wat kilometers. Nu kan ik haar op de fiets wegbrengen als het goed weer is.

Bij beide kinderdagverblijven zou nu plek zijn voor D. en de nieuwe baby. Op haar huidige verbliijf is één slaapzaal voor de hele groep, dus twaalf bedjes met mogelijkheid tot uitbreiding, omdat ze ook nog campingbedjes hebben staan. Dit vind ik zelf niet zo aangenaam ogen, maar D. slaapt er goed, vraag is natuurlijk wel of de baby-op-komst dat ook gaat doen.

We zitten nog steeds erg in dubio, eind deze week willen we een beslissing nemen.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 19 aug 2011 - 9:30

Ik zou bij je huidige kdv blijven. Je bent nu tevreden en er is plek. Als het andere kdv niet bevalt is het waarschijnlijk erg moeilijk (zo niet onmogelijk) om terug te gaan met twee kindjes op drukke dagdelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven