Vraagje aan de wijnliefhebbers!!
+10
loura
litllejoy
myloon
Angela_1986
Inge
Mida4you
Beachgirl
TukTuk
Rush
joyce0606
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraagje aan de wijnliefhebbers!!
Hallo dames,
even een vraagje aan de wijnliefhebbers onder jullie.
wij gaan volgende week trouwen en hebben de catering en drankjes in eigen handen, ene kant fijn vanwege het budget en aan de andere kant wat lastig wat betreft inschatten.
Wij zijn beide geen wijndrinkers dus weten ook niet wat goed betaalbaar is (onder de 4 euro per fles) maar toch goed te drinken. het gaat om zoete witte wijn, rode wijn en rosé.
wie o wie kan mij helpen met advies geven, want ik word gek met zoooveeel merken, en wil toch een lekkere wijn op tafel.
ook misschien nog even een vraagje, hoeveel glazen haal je uit een fles (750ml is meest gangbaar toch?) en dan op horeca wijze geschonken. en hoeveel drink je er in een uur weg? (als je dus alleen een avondje wijn drinkt)
Bedankt!
even een vraagje aan de wijnliefhebbers onder jullie.
wij gaan volgende week trouwen en hebben de catering en drankjes in eigen handen, ene kant fijn vanwege het budget en aan de andere kant wat lastig wat betreft inschatten.
Wij zijn beide geen wijndrinkers dus weten ook niet wat goed betaalbaar is (onder de 4 euro per fles) maar toch goed te drinken. het gaat om zoete witte wijn, rode wijn en rosé.
wie o wie kan mij helpen met advies geven, want ik word gek met zoooveeel merken, en wil toch een lekkere wijn op tafel.
ook misschien nog even een vraagje, hoeveel glazen haal je uit een fles (750ml is meest gangbaar toch?) en dan op horeca wijze geschonken. en hoeveel drink je er in een uur weg? (als je dus alleen een avondje wijn drinkt)
Bedankt!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vraagje aan de wijnliefhebbers!!
Goedkope zoete witte wijn is Spätlase echt super goed en lekker.
Voor de rest kan ik niet echt antwoord geven op je vragen. Ik drink meestal ong. 3 flessen als ik uit ben, maar dat is vast niet gemiddeld
Voor de rest kan ik niet echt antwoord geven op je vragen. Ik drink meestal ong. 3 flessen als ik uit ben, maar dat is vast niet gemiddeld
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Misschien kan je het beste naar een slijterij gaan en je daar laten adviseren?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Pampas del sur (digros) = lekkere rode wijn!
Ik gok dat je per glas 100/150 ml wijn schenkt dus dat zou 5 a 7 glaasjes betreffen per fles!
Spatlese vind ik zelf echt verschrikkelijk! Zo'n zoete ordinare wijn net zoals Canei
Edit: Misschien heb je hier wat aan, staan ook genoeg wijnen op van minder van 5 euro!
http://bestewijnondereentientje.nl/index.php
Ik gok dat je per glas 100/150 ml wijn schenkt dus dat zou 5 a 7 glaasjes betreffen per fles!
Spatlese vind ik zelf echt verschrikkelijk! Zo'n zoete ordinare wijn net zoals Canei
Edit: Misschien heb je hier wat aan, staan ook genoeg wijnen op van minder van 5 euro!
http://bestewijnondereentientje.nl/index.php
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Rush schreef:Goedkope zoete witte wijn is Spätlase echt super goed en lekker.
Helemaal met je een dat dit lekkere wijn is
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Canei is te ranzig voor woorden met die prikkels erin.Beachgirl_24 schreef:Pampas del sur (digros) = lekkere rode wijn!
Sinds Spätlase hip is hoor ik niemand meer ergens anders over, ook verstokte zoete witte wijn drinkers.
Maargoed, smaken verschillen
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Fruit de rose is een lekkere rose... oa te koop bij plus en ah. 3.50 geloof ik per fles
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Als je goedkoop uit wilt zijn, vind ik de Kaapse Pracht van de Aldi erg lekker. Heb je in wit, rosé en rood. Wel is de witte niet zoet. Maar eigenlijk ken ik ook weinig mensen die van zoete witte wijn houden.
De spatlase lijkt me ranzig. Net als canei idd
De spatlase lijkt me ranzig. Net als canei idd
Gast- Gast
Ik drink zoete witte wijn en heb thuis meestal Spatlase van de Lidl. Hmm, hoeveel zou ik er drinken op 'n avond... Denk 6 in 4 uurtjes. Als wij met 'n groep zijn dan drink ik iets minder dan de meeste.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik zou het alleen wel echt serieus raar vinden om te zien staan op een trouwfeest.Angela_1986 schreef:Ik drink zoete witte wijn en heb thuis meestal Spatlase van de Lidl. Hmm, hoeveel zou ik er drinken op 'n avond... Denk 6 in 4 uurtjes. Als wij met 'n groep zijn dan drink ik iets minder dan de meeste.
Gast- Gast
Elodie schreef:Ik zou het alleen wel echt serieus raar vinden om te zien staan op een trouwfeest.Angela_1986 schreef:Ik drink zoete witte wijn en heb thuis meestal Spatlase van de Lidl. Hmm, hoeveel zou ik er drinken op 'n avond... Denk 6 in 4 uurtjes. Als wij met 'n groep zijn dan drink ik iets minder dan de meeste.
Je kunt het toch in wijnkaraffen laten schenken?? dan zie je niet welk merk!?
Ik ben dol op wijn, maar heb altijd weer iets anders nooit een standaard merk.
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Kaapse Pracht van de Aldi inderdaad. Er glekker en niet duur.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik zou naar een slijterij gaan en dan voor een lekkere betaalbare merlot kiezen en voor een chardonnay. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik zou niet van die zoute witte wijn kopen want de meeste wijndrinkers vinden die echt niet lekker. Beetje een middenweg kiezen Dat dat weten ze in een slijterij goed.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Elodie schreef:Ik zou het alleen wel echt serieus raar vinden om te zien staan op een trouwfeest.Angela_1986 schreef:Ik drink zoete witte wijn en heb thuis meestal Spatlase van de Lidl. Hmm, hoeveel zou ik er drinken op 'n avond... Denk 6 in 4 uurtjes. Als wij met 'n groep zijn dan drink ik iets minder dan de meeste.
Ik ook ik vind dat echt niet kunnen sorry haha. Ook niet in een karaf.. Dat proef je gewoon als je een beetje wijnkenner bent
loura- Ratel
loura schreef:Ik zou naar een slijterij gaan en dan voor een lekkere betaalbare merlot kiezen en voor een chardonnay. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik zou niet van die zoute witte wijn kopen want de meeste wijndrinkers vinden die echt niet lekker. Beetje een middenweg kiezen Dat dat weten ze in een slijterij goed.
Hmm lekker, haha
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
mijn schoonouders zweren bij de pakken rode wijn van de aldi. En die zijn helemaal niet zo duur.
Gast- Gast
Rush schreef:Goedkope zoete witte wijn is Spätlase echt super goed en lekker.
tegenwoordig haal ik altijd auslese bij de duitse aldi. nog goedkoper en nog lekkerder. iedereen die bij ons komt vraagt waar ik die wijn haal.
dus zo ransig zal het wel niet zijn.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Voor rose neem ik altijd Rose D'Anjou, die is lekker fris en niet zo wrang.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Ik heb meestal wijn van het huismerk van de Plus. Dit zijn wel literflessen. Daar heb je ook veel verschil in. Ik zou dan een halfzoete nemen. Iemand die liever droge wijn drinkt, kan dit ook nog wel drinken. Want Spätlese drinkt een droge witte wijn drinker zeker niet.
De rode wijn en de rose van de Plus zijn ook prima!
De rode wijn en de rose van de Plus zijn ook prima!
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Canei Forest Fruit is erg lekker! € 4.99 per fles
Ik had laatst een zoete witte wijn op een verjaardag en toen ik vroeg waar hij vandaan kwam bleek hij van de Lidl te komen en hij was maar € 1.79 per fles!
Ik had laatst een zoete witte wijn op een verjaardag en toen ik vroeg waar hij vandaan kwam bleek hij van de Lidl te komen en hij was maar € 1.79 per fles!
Gast- Gast
Mizz_S schreef:loura schreef:Ik zou naar een slijterij gaan en dan voor een lekkere betaalbare merlot kiezen en voor een chardonnay. Dan zit je eigenlijk altijd wel goed. Ik zou niet van die zoute witte wijn kopen want de meeste wijndrinkers vinden die echt niet lekker. Beetje een middenweg kiezen Dat dat weten ze in een slijterij goed.
Hmm lekker, haha
Haha zoet dus... Hmm alhoewel ik nog nooit zoute heb gedronken.. Misschien is het best lekker!
loura- Ratel
Waarom zoete witte wijn trouwens?
In horecagelegenheden wordt altijd standaart droge witte wijn geschonken en om zoet moet je echt duidelijk vragen.
Siciliaanse witte wijn is echt heel lekker. (deze van de gall en gall - 4.99 per fles, maar volgens mijn krijg je bij de gall en gall korting als je 6 flessen koopt)
Ik heb tijdens een horeca training trouwens geleerd dat je 6 glazen uit een wijnfles van 750 ml moet kunnen schenken.
In horecagelegenheden wordt altijd standaart droge witte wijn geschonken en om zoet moet je echt duidelijk vragen.
Siciliaanse witte wijn is echt heel lekker. (deze van de gall en gall - 4.99 per fles, maar volgens mijn krijg je bij de gall en gall korting als je 6 flessen koopt)
Ik heb tijdens een horeca training trouwens geleerd dat je 6 glazen uit een wijnfles van 750 ml moet kunnen schenken.
Gast- Gast
Je hoort inderdaad 6 glazen uit een fles te kunnen schenken.
Ik zou opzoek gaan naar een blend, dat is vaak een toegankelijke wijn met verschillende druivenrassen. Voor zowel wit als rood en eventueel rosé.
Ik zou opzoek gaan naar een blend, dat is vaak een toegankelijke wijn met verschillende druivenrassen. Voor zowel wit als rood en eventueel rosé.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: