Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

---

+16
Rush
Melis_je
Bay
SarahKey
Kayleigh
girli
Floor
Vancity_girl
Susan
Happinaz
Phileine
Lady4
Sweety
Niekske
Paper Crown
Supertalentje
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

--- Empty ---

Bericht  Supertalentje ma 15 aug 2011 - 20:48

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:45; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

--- Empty Re: ---

Bericht  Paper Crown ma 15 aug 2011 - 20:50

Supertalentje schreef:Ik heb een box gekocht voor €90 en aangegeven dat ik deze graag zondag wil ophalen. Stuurt ze terug dat ze de box best tot zo kan vasthouden, maar wil graag een aanbetaling of dat ik de box eerder kom halen. Ik kan niet eerder omdat ik geen rijbewijs heb en mijn man alleen de weekenden thuis is. En nu zit ik met die aanbetaling, wat zouden jullie doen en vragen jullie ook weleens een aanbetaling?

Ja doei! Ze wacht maar lekker,het is dinsdag en als je zaterdag gaat dan lijkt me dan mooi op tijd als je nou over 3 maanden pas ging... Ik zou dat echt niet doen,stel de box bevalt je toch niet heb je toch al geld naar haar overgemaakt..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Niekske ma 15 aug 2011 - 20:51

Hmm beetje vreemd. Maar misschien heeft ze ervaring met mensen die ook zeiden iets te komen ophalen en die uiteindelijk niet zijn komen opdagen ofzo. Kan me wel voorstellen dat je dan een aanbetaling vraagt. Kun je op MP zien hoe lang ze al actief is en of er misschien andere info over haar? Wellicht kun je aan de hand daarvan beoordelen of ze betrouwbaar is.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 20:58

Ik zou het niet doen dan denk ik, tenzij het product schaars is.

Als iemand iets op komt halen vind ik het onnodig, als het opgestuurd moet worden dan zou ik het wel snappen.

Gast
Gast

Bericht  Sweety ma 15 aug 2011 - 20:58

Als je komt en je vind de box toch niks dan krijg je toch gewoon je aanbetaling terug?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 20:59

Beetje vreemd. Je komt het as zondag toch al ophalen? Da's over 5 dagen. Al was het nou over 4 maanden kan ik me er een klein beetje iets bij voorstellen, maar dit zou ik zeker niet doen hoor.

Staan genoeg boxen op MP.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 21:02

Nee, zou ik niet doen. Met dat soort dingen betaal ik pas, als ik het gezien heb. Zeker boxen kunnen meer beschadigingen hebben dan je op de foto ziet.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 15 aug 2011 - 22:01

Ik zou dat echt niet doen. Ze moet het geduld en vertrouwen maar opbrengen richting jou en als ze dat niet kan dan staan er nog veel meer boxen te koop op MP.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Phileine ma 15 aug 2011 - 22:29

Niet doen hoor, ik vind het vreemd dat ze om een aanbetaling vraagt. Jij kan nou eenmaal niet eerder en stel je zou niet komen opdagen, dan is dat pech voor haar. Ik heb dat ook weleens meegemaakt met verkoop via marktplaats, maar ik ben daarom niet opeens om een aanbetaling gaan vragen. En stel de box valt tegen als je hem ziet zondag en je ziet er toch vanaf, dan moet je die aanbetaling nog maar eens terug zien te krijgen. Ik zou gewoon zeggen dat je zondag langskomt, omdat het niet eerder kan en dat je dan het volledige bedrag wilt betalen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happinaz ma 15 aug 2011 - 22:36

Ik zou het net als de rest zeker niet doen. Waarschijnlijk komt het voort uit wantrouwen maar dat is dan toch echt haar probleem.
Ik zou ook aan haar uitleggen dat je de box eerst nog even met eigen ogen wilt zien.
Desnoods bel je haar zaterdagochtend op met de vraag of ze hem inderdaad nog heeft, dan heeft ze ook de vrijheid om eventueel met iemand anders in zee te gaan als ze hem echt niet wilt reserveren zonder aanbetaling.

Is het een speciale box? Ik vind persoonlijk 90 euro voor een 2e hands box best nog veel geld....
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 23:10

Ik zou dat ook niet doen. Nu afspreken dat je zondag een box komt halen lijkt mij een heel redelijke afspraak, ik zou echt niet weten waarom daar een aanbetaling tegenover zou moeten staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 23:12

Sunprincess schreef:Nee, zou ik niet doen. Met dat soort dingen betaal ik pas, als ik het gezien heb. Zeker boxen kunnen meer beschadigingen hebben dan je op de foto ziet.

Mee eens.. + dat ze de box ook nog kunnen verkopen aan een ander en dan dubbel vangen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 23:13

Daarbij, als je de box toch niet wil hebben omdat die er in het echt toch niet zo goed uitziet dan moet je maar zien dat je je aanbetaling terugkrijgt.

Mijn vader komt zo, hij koopt en verkoopt echt heel erg veel op Marktplaats, ik ben benieuwd wat hij hiervan vindt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vancity_girl ma 15 aug 2011 - 23:22

Ik zou zelf ook geen aanbetaling doen , maar snap de verkoper wel een beetje. Wij hebben ivm verhuizing afgelopen maand flink veel via internet verkocht. Het is ons een aantal keer overkomen dat iemand wat zou komen ophalen wij dus tegen andere mensen gezegd hebben dat het al verkocht was en vervolgens kwam de eerste persoon niet opdagen.
Dus kan best begrijpen dat ze wat zekerheid wil dat je hem dit weekend ook echt komt halen. Maar goed dat is ook het risico van op deze manier je spullen verkopen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Susan ma 15 aug 2011 - 23:27

Vancity_girl schreef:Ik zou zelf ook geen aanbetaling doen , maar snap de verkoper wel een beetje. Wij hebben ivm verhuizing afgelopen maand flink veel via internet verkocht. Het is ons een aantal keer overkomen dat iemand wat zou komen ophalen wij dus tegen andere mensen gezegd hebben dat het al verkocht was en vervolgens kwam de eerste persoon niet opdagen.
Dus kan best begrijpen dat ze wat zekerheid wil dat je hem dit weekend ook echt komt halen. Maar goed dat is ook het risico van op deze manier je spullen verkopen.

Het is wel begrijpelijk dat ze het graag zou willen, maar dat wil niet zeggen dat het ook normaal is om het dan te verwachten. Ik denk dat het bij veel mensen ook alleen maar averechts werkt. Ik denk dat heel veel mensen alleen in de weekends zo'n groot artikel kunnen gaan halen en ik denk ook dat heel veel mensen niet akkoord gaan met een aanbetaling, dus op die manier hou je niet veel kopers over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor ma 15 aug 2011 - 23:28

Voor een box die je deze week nog gaat ophalen zou ik geen aanbetaling doen.

Laatst aangepast door Floor op di 16 aug 2011 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 23:30

Net als de rest zou ik ook geen aanbetaling doen!

Gast
Gast

Bericht  girli ma 15 aug 2011 - 23:45

Ik kan me een redenering voorstellen waarin de verkoper een aanbetaling wilt. Echter, ik zou dat als koper niet betalen (en zeker niet bij dit bedrag).
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 23:51

Ik sluit me volledig aan bij de rest. Zeker geen aanbetaling gaan doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 0:14

Ik heb ook wel eens gehad dat mensen daarom vroegen. Maar dan legde ik gewoon uit (bij voorkeur via telefoon en niet via mail) dat ik echt serieuze interesse heb en dat ze zich geen zorgen hoeven te maken dat ik niet op kom dagen (dat gebeurt namelijk nogal vaak via MP en dat is waarschijnlijk ook waar die mensen bang voor zijn). Uiteindelijk altijd zo opgelost zonder aanbetaling.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 0:37

2CKC2 schreef:
Supertalentje schreef:Ik heb een box gekocht voor €90 en aangegeven dat ik deze graag zondag wil ophalen. Stuurt ze terug dat ze de box best tot zo kan vasthouden, maar wil graag een aanbetaling of dat ik de box eerder kom halen. Ik kan niet eerder omdat ik geen rijbewijs heb en mijn man alleen de weekenden thuis is. En nu zit ik met die aanbetaling, wat zouden jullie doen en vragen jullie ook weleens een aanbetaling?

Ja doei! Ze wacht maar lekker,het is dinsdag en als je zaterdag gaat dan lijkt me dan mooi op tijd als je nou over 3 maanden pas ging... Ik zou dat echt niet doen,stel de box bevalt je toch niet heb je toch al geld naar haar overgemaakt..
+1

Gast
Gast

Bericht  Kayleigh di 16 aug 2011 - 0:42

ik zou dat niet doen, als je de box deze week al zou halen kunnen ze toch wel even wachten.

En anders, er staan genoeg andere boxen op internet

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  SarahKey di 16 aug 2011 - 0:50

Ik zou dat echt niet doen.
Vind trouwens een tweedehands box voor 90 euro best prijzig, heb je een speciaal merk ofzo?

5 dagen vind ik ook niet extreem lang duren wbt ophalen.
En idd straks valt de box tegen en dan, geeft ze echt geen geld terug.

Als zij dat geduld niet kan opbrengen zou ik op zoek gaan naar een andere box.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Supertalentje di 16 aug 2011 - 1:06

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:46; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 1:09

Je zou kunnen zeggen:

Ik kom de box gegarandeerd zondag ophalen, maar ik zie het niet zitten een aanbetaling te doen.
Ik hoop dat je de box nog steeds aan mij wilt verkopen, want ik ben echt geinteresseerd.
Graag hoor ik van je.

Is dit iets?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: