Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

---

+8
chipa
Printje
meisjesmama
Flip Fluitketel
Liadan
studiebol
mauwmauw
Kamperseboekenwurm
12 plaatsers

Ga naar beneden

--- Empty ---

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 12 aug 2011 - 8:10

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 0:46; in totaal 2 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

--- Empty Re: ---

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 8:12

Nee, ik zou dat niet willen.
Zeker niet `s avonds.

Als dat nu overdag is en ik zou een kwartiertje naar de winkel zijn, ok.

Maar een paar uur en dan in de avond.
Nee, dat zou ik niet willen.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw vr 12 aug 2011 - 8:14

mijn zoon blijft echt niet als hij 10 is alleen thuis.overdag als hij buiten aan het spelen is met vriendjes en ik moet een boodschap doen zal hij denk wel mogen blijven spelen,maar echt niet van 18.00 tot 21.30 alleen thuis.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  studiebol vr 12 aug 2011 - 8:16

Ik zou dat denk ik niet goed vinden, ze is in mijn ogen PAS 10 en dan moet ze best wel lang alleen thuis blijven...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Liadan vr 12 aug 2011 - 8:16

Ik zou willen dat de oppas zou blijven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 12 aug 2011 - 8:36

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 0:45; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Bericht  Flip Fluitketel vr 12 aug 2011 - 8:38

Ik zou ook absoluut willen dat de oppas blijft zeker op die leeftijd.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  meisjesmama vr 12 aug 2011 - 8:50

Ik vind het een rare situatie!
Mijn meiden zouden met hun 10 jaar echt niet alleen mogen blijven hoor
..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:09

Ik vind het belachelijk..zielig meisje ze is pas 10 jaar zeg. Ik zou dat serieus echt nooit doen. misschien Dat het overdag voor 10 min met strenge instructies van mij hahaha oke maar sávonds echt idioot.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 12 aug 2011 - 9:17

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Bericht  Printje vr 12 aug 2011 - 9:19

pfff lastig..maar ja dit is voor een meisje van 10 ook geen goede situatie. Wat zegt je vriend/moeder hiervan? Ik zou het persoonlijk nog ff aankijken en dan missschien toch aankaarten bij zo'n voogd. Je krijgt natuurlijk niet zomaar een voogd...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  chipa vr 12 aug 2011 - 19:39

Ik vind het absoluut niet normaal een kind van 10 alleen thuis te laten in de avonduren, maar om nu gelijk te spreken van verwaarlozing..... Er is immers wel tel contact... Ik ken de situatie verder natuurlijk niet, maar bedenk wel dat de moeder haar kind kan kwijtraken als je naar de voogd stapt. Weeg dus van tevoren goed af hoe erg de situatie is.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 19:42

Ik vind dat een kind van 10 jaar overdag prima even alleen kan zijn maar ik vind savonds meerdere uren echt te veel.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 19:46

Ik vind het heel moeilijk aangezien de ene 10 jarige niet de andere 10 jarige is..... Ik denk dat die moeder dit zelf inschat of haar dochter dit aan kan ja of nee. Persoonlijk zou ik het niet doen, althans niet 2 avonden achter elkaar. (misschien tegen die tijd dat ik dit helemaal niet zou doen, maar zover ik nu Indy zou in schatten zou zij dit best 1 keer kunnen.... echter zijn er meerdere kindjes bij ons dus dan heeft ze een andere verantwoordelijkheid en dan houd het op natuurlijk)
Om nu meteen over verwaarlozing te praten vind ik wel heel erg ver gaan.

Gast
Gast

Bericht  Coco vr 12 aug 2011 - 20:07

No way dat dat zal gebeuren. Ik vind dat heel onverantwoord. Sowieso hoort een kind van 10 op een door de weekse dag op een normale tijd in bed te liggen om goed uitgerust naar school te kunnen de volgende dag, daar heb je dan totaal geen controle over.
Daarnaast vind ik 10 echt veel te jong om op zulke tijden zelf verantwoordelijk te zijn.

Ik denk idd dat een voogd wel ingrijpt, ik denk ook niet dat dit goed zal vallen bij jeugdzorg etc.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 22:30

's avonds zou ik dat ook echt niet relax vinden.

Vroeger was ik wel altijd alleen van 15:00 tot 16:30 (toen was ik een jaar of 10/11). Maar dan lagen overal nummers van mijn ouders werk en er lag een briefje klaar waar altijd wat liefs opstond Very Happy .

Er stond altijd een boterhammetje en bakje yoghurt klaar en dan ging ik even computer en/of tv kijken.

Maar 's avonds volgens mij niet. Ik weet wel wat mijn buurvrouw wel eens 'oppaste' via de babyfoon. Dan waren mijn zus (2 jaar ouder) en ik een paar uurtjes s avonds alleen en dan konden via de babyfoon (eenzijdig) communiceren met de buurvrouw :P

Ik woonde trouwens wel echt in de meest burgelijke wijk van Nijmegen, in een doodlopend staatje/pleintje waar helemaal niets gebeurde. (dus geen gevaarlijke/aso omgeving of midden in de stad.. Dan vind ik het alweer heel anders)

Gast
Gast

Bericht  Kamperseboekenwurm vr 12 aug 2011 - 22:48

---

Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 0:48; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Bericht  chipa vr 12 aug 2011 - 23:04

Vind het wel goed dat je er op let hoor! Hoeveel mensen wel niet de andere kant op kijken...

Bureau jeugdzorg kan zeker ingrijpen, zeker als er al een voogd is aangesteld. Zelf helaas vroeger mee te maken gehad (school had bureau jeugdzorg ingelicht dat mn ouders mij niet goed begeleidde bij mijn anorexia, terwijl mijn ouders juist alles deden om me te helpen!) en zo'n voogd kan het kind zelfs uit huis laten plaatsen met toestemming van de rechter. Soms helaas ook echt nodig.

Zou zeggen: houd het in de gaten en wellicht als het echt nodig is dat je altijd eerst nog anoniem kan overleggen met een instantie.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Susan vr 12 aug 2011 - 23:12

Verwaarlozing is het in mijn ogen sowieso niet, anders had ze in eerste instantie niet een oppas geregeld, dan was ze zonder nadenken wel gewoon weggegaan. Ik denk wel dat ze haar tienjarige dochter overschat en ook teveel zeggenschap geeft. Moeder had een oppas geregeld en daar had de kous mee af moeten zijn, een kind van tien hoort er sowieso helemaal geen inspraak in te hebben of de oppas blijft of niet. De ene tienjarige is de andere niet, soms zijn het echt al wijze pubermeisjes, maar dan nog blijft het een kind, ik denk dat moeder zich daarop verkijkt en haar teveel als een gelijke behandelt.

Daarnaast vind ik het ook onbeschoft naar jou om je te laten opdraven en je daarna weer weg te sturen, maar dat is weer een andere discussie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  chipa vr 12 aug 2011 - 23:16

Susan schreef:Verwaarlozing is het in mijn ogen sowieso niet, anders had ze in eerste instantie niet een oppas geregeld, dan was ze zonder nadenken wel gewoon weggegaan. Ik denk wel dat ze haar tienjarige dochter overschat en ook teveel zeggenschap geeft. Moeder had een oppas geregeld en daar had de kous mee af moeten zijn, een kind van tien hoort er sowieso helemaal geen inspraak in te hebben of de oppas blijft of niet. De ene tienjarige is de andere niet, soms zijn het echt al wijze pubermeisjes, maar dan nog blijft het een kind, ik denk dat moeder zich daarop verkijkt en haar teveel als een gelijke behandelt.

Daarnaast vind ik het ook onbeschoft naar jou om je te laten opdraven en je daarna weer weg te sturen, maar dat is weer een andere discussie.

Eens! Jij verwoord het precies zoals ik bedoelde. Moeder heeft wel nagedacht door tel contact te houden en een oppas te regelen. Maar om een kind van 10 te laten beslissen dat ze geen oppas nodig heeft vind ik ook niet ok.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer vr 12 aug 2011 - 23:30

Ik zou oppas regelen vooral voor de avond. Denk zelfs voor overdag. Ben veelste bang dat er wat gebeurd als ze alleen thuis is op die leeftijd. Je hoort tegenwoordig van die rare verhalen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  loesje vr 12 aug 2011 - 23:35

mijn broer en ik waren wel eens vaker in het weekend even alleen thuis s'avonds we waren toen 10 en 12 jaar en mochten dan overdag een film halen bij de videotheek bij ons in de buurt voor s'avonds. Ging prima.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud