Aanvulling door uitkering ?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Aanvulling door uitkering ?
Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat ??
Op dit moment heb ik een vaste baan. Al 7 jaar lang. Ik werk 27 uur en blijf dit ook doen.
Volgend jaar sept ga ik beginnen met de opleiding verpleegkundige.
Het is een opleiding via het ziekenhuis zelf en de 1e 9 maanden is 36 uur per week theorie en daarna 3 jaar praktijk.
Het is een betaalde opleiding. In de 3 jaar praktijk krijg ik gewoon het minimum loon dus dat is geen probleem. Maar die eerste 9 maanden krijg ik maar en vergoeding van 350 euro.
Dit is lang niet genoeg om rond te komen natuurlijk.
Nu is mijn bazin op het idee gekomen om mij te ontslaan volgend jaar zodat ik een uitkering kan aanvragen. En zij was van mening dat wanneer ik met de opleiding begin, die eerste 9 maanden dan worden aangevuld tot bijstandsniveau.
KLopt dit ? Of heeft iemand dit zelf ook ? Dat zou namelijk de optie geven om ook echt met de opleiding te starten.
Op dit moment heb ik een vaste baan. Al 7 jaar lang. Ik werk 27 uur en blijf dit ook doen.
Volgend jaar sept ga ik beginnen met de opleiding verpleegkundige.
Het is een opleiding via het ziekenhuis zelf en de 1e 9 maanden is 36 uur per week theorie en daarna 3 jaar praktijk.
Het is een betaalde opleiding. In de 3 jaar praktijk krijg ik gewoon het minimum loon dus dat is geen probleem. Maar die eerste 9 maanden krijg ik maar en vergoeding van 350 euro.
Dit is lang niet genoeg om rond te komen natuurlijk.
Nu is mijn bazin op het idee gekomen om mij te ontslaan volgend jaar zodat ik een uitkering kan aanvragen. En zij was van mening dat wanneer ik met de opleiding begin, die eerste 9 maanden dan worden aangevuld tot bijstandsniveau.
KLopt dit ? Of heeft iemand dit zelf ook ? Dat zou namelijk de optie geven om ook echt met de opleiding te starten.
Gast- Gast
Re: Aanvulling door uitkering ?
Maar het is dan jouw keuze om die opleiding te gaan volgen, en geen andere baan te zoeken, toch? Heb je er dan wel recht op?
Gast- Gast
Nee als je een opleiding volgt heb je volgens mij geen recht op uitkering..
Heb je overigs ook geen recht op stufi?
Heb je overigs ook geen recht op stufi?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Maar is de situatie niet anders als ik ontslagen word voor dat de opleiding start ???
Want op het moment dat je geen baan meer hebt moet je een baan zoeken of een opleiding gaan volgen. Dat is dan toch hetzelfde ???
Stufie krijg ik niet omdat het een deeltijd opleiding is zeg maar !
Want op het moment dat je geen baan meer hebt moet je een baan zoeken of een opleiding gaan volgen. Dat is dan toch hetzelfde ???
Stufie krijg ik niet omdat het een deeltijd opleiding is zeg maar !
Gast- Gast
Ik zou even het uwv bellen, dan weet je het zeker. Of kijken of je stufi kan krijgen of kan lenen. Edit: oh laat maar ik zie het al wat betreft stufi.
Gast- Gast
Ik kan het ook niet echt goed terug vinden op internet.
Alleen staat dit op de site van de opleiding:
Ik heb een uitkering en kan niet rondkomen met de vergoeding in de Beroepsvoorbereidende periode. Wat kan ik doen?
Neem hierover contact op met je werkcoach van het UWV of de gemeente en vraag of zij bereid zijn deze periode te overbruggen met een aanvullende uitkering.
Ik heb een uitkering en kan niet rondkomen met de vergoeding in de Beroepsvoorbereidende periode. Wat kan ik doen?
Neem hierover contact op met je werkcoach van het UWV of de gemeente en vraag of zij bereid zijn deze periode te overbruggen met een aanvullende uitkering.
Gast- Gast
@James: Ik heb hierover al gebeld maar die persoon kon mij geen antwoord geven.
Eigenlijk hoop ik gewoon dat mijn huidige situatie tegen die tijd dusdanig is veranderd dat het niet eens nodig is.
Eigenlijk hoop ik gewoon dat mijn huidige situatie tegen die tijd dusdanig is veranderd dat het niet eens nodig is.
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Ik kan het ook niet echt goed terug vinden op internet.
DOEN!
Gast- Gast
Dat ga ik sowieso doen ! MOet alleen wachten tot Jan. Dan pas kan ik me inschrijven en weet ik meer over alles !
Ik wil dit zo graag en ik zou eigenlijk dit jaar al beginnen met de opleiding maar door de hele situatie heb ik het niet kunnen doen.
Maar volgend ga ik ervoor hoe ik het dan ook geregeld krijg !
Het is mijn droom baan en ik heb er veel voor over om die opleiding te kunnen gaan doen !
Ik wil dit zo graag en ik zou eigenlijk dit jaar al beginnen met de opleiding maar door de hele situatie heb ik het niet kunnen doen.
Maar volgend ga ik ervoor hoe ik het dan ook geregeld krijg !
Het is mijn droom baan en ik heb er veel voor over om die opleiding te kunnen gaan doen !
Gast- Gast
Nee en zo zou je ook niet met andermans geld om moeten willen gaan want dat is het wel. Je zegt dat het een deeltijd opleiding betreft maar het gaat om 36 uren? Dat lijkt me niet bepaald deeltijd.Stuiterbal schreef:Maar is de situatie niet anders als ik ontslagen word voor dat de opleiding start ???
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Nee en zo zou je ook niet met andermans geld om moeten willen gaan want dat is het wel. Je zegt dat het een deeltijd opleiding betreft maar het gaat om 36 uren? Dat lijkt me niet bepaald deeltijd.Stuiterbal schreef:Maar is de situatie niet anders als ik ontslagen word voor dat de opleiding start ???
Laten we voorop stellen dat ik geen uitkering zou willen om mijn opleiding te kunnen gaan doen !!! Ik ben allerlei manieren aan het bedenken om het anders te kunnen oplossen die eerste 9 maanden en een uitkering zou het laatste als oplossing zijn.
Ja het is wel deeltijd. Ik ga niet 4 jaar lang naar school om 36 uur achter de boeken te zitten. De opleiding is via het ziekenhuis zelf en de 1e 9 maanden zijn theorie gedeelte waar ik dus een kleine vergoeding voor krijg.
Daarna is het 3 jaar lang de praktijk in met een leerling salaris !
Gast- Gast
Hoe lang werk je nu bij je huidige werk en wat voor contract heb je daar? En ben je tijdens dat eerste deel van je opleiding beschikbaar om te werken?
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Ik werk nu momenteel 6 jaar voor mijn huidige baas. Ik heb een contract van 27 uur momenteel wat eerst jaren lang fulltime is geweest.
Er bij blijven werken had ik eigenlijk wel gehoopt maar de opleiding begint met het theorie gedeelte en dat is 36 uur per week van 9:00 tot 17:00.
Ik weet nog niet exact hoe en wat dat krijg ik pas te horen wanneer ik aangenomen ben natuurlijk. Maar ik denk dat erbij werken onwaarschijnlijk is !
Het enige wat ik zou kunnen doen is op donderdag, vrijdag avond gaan werken (horeca evt ?) en dan om het weekend.
Ik heb namelijk ook nog een zoon en ben alleen staande mama.
Er bij blijven werken had ik eigenlijk wel gehoopt maar de opleiding begint met het theorie gedeelte en dat is 36 uur per week van 9:00 tot 17:00.
Ik weet nog niet exact hoe en wat dat krijg ik pas te horen wanneer ik aangenomen ben natuurlijk. Maar ik denk dat erbij werken onwaarschijnlijk is !
Het enige wat ik zou kunnen doen is op donderdag, vrijdag avond gaan werken (horeca evt ?) en dan om het weekend.
Ik heb namelijk ook nog een zoon en ben alleen staande mama.
Gast- Gast
Als je met je werkgever zou regelen dat je 'ontslagen' wordt en je vraagt een uitkering aan (WW), dan moet je beschikbaar zijn voor werk. En als je niet beschikbaar bent, dan krijg je ook geen uitkering!
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Soortgelijke onderwerpen
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» uitkering na je studie?
» WW uitkering
» vraagje uitkering
» Aanvullende uitkering?
» uitkering na je studie?
» WW uitkering