Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 meisjesnamen...

+7
Lilou
Monte
Theeleut
LMCurious
Spring
Floor
studiebol
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty 2 meisjesnamen...

Bericht  studiebol di 9 aug 2011 - 21:51

Oke, ik dacht uit de namen te zijn. Mijn vriend en ik hadden samen al een naam die we leuk vonden... en toen we wisten dat het 2 meiden waren hadden we vrij vlot nog een naam...
Maar nu we het er dus over eens zijn ga ik twijfelen! Hoe stom is dat???

Ik merk dat ik een voorkeur heb voor niet al te lange namen, maar de achternaam van mijn vriend bestaat ook maar uit vier letters. En ga ik weer twijfelen of het niet raar klinkt de voor en achternaam bij elkaar... dus ik zit mezelf gewoon lekker gek te maken.

Maar hebben jullie nog 2 leuke meisjenamen? Misschien als ik andere namen zie dat ik van gedachte verander of dat ik gewoon zie dat ik de namen die we al hadden erg leuk blijf vinden en dat het gewoon de hormonen zijn ofzo Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 21:52

Wat voor soort namen vind je leuk? Gewoon Nederlands, of Engels? Mag het een 'populaire' naam zijn, of liever (heel) origineel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 21:53

Moeten het korte nederlandse namen zijn?
En dan in de richting van Emma of vinden jullie iets als Esmee ook mooi?
Beide nederlands maar wel anders :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  studiebol di 9 aug 2011 - 21:55

Mag nederlands als engels... zo vind ik bijv Liz maar ook Jill... maar ook Bente een leuke naam.. .
En tja heel orgineel... soms vind ik dat wel leuk en soms niet, haha dus daar kan ik niet heel veel over zeggen.
En tja een top 10 naam heeft niet meteen mijn voorkeur maar aan de andere kant als we die naam echt leuk vinden dan zou ik mijn kind wel die naam geven.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 21:55

Je hebt nu dus ook 2 korte namen? Zijn het twee lettergrepen in de voornaam en twee in de achternaam, of één lettergreep in voor- en achternaam?

Ik vind het lastig om zo twee bij elkaar passende meisjesnamen uit de mouw te schudden die kort zijn haha. Zal het even proberen.

Sophie & Elin
Sophie & Anne
Sophie & Emma
Britt & Anne
Isa & Fleur
Fleur & Maud

Haha, de meeste combi's vind ik zelf niet echt mooi maar misschien heb je er wat aan Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  studiebol di 9 aug 2011 - 21:57

De achternaam is een lettergreep en de namen die we nu toe hebben zijn ook allebei 1 lettergreep..

en dat is ook zo iets de namen bij elkaar laten passen. Is het niet zo dat als je het heel vaak bij elkaar zegt dat het vanzelf gaat klinken in de meeste gevallen? Haha ik vind het maar een lastig iets..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 21:59

Tess en Esmee (Tess en Esmay)
Tess en Elin (Tess en A.ylin) (Even met een puntje want ik dacht dat we die hier 1 hebben...)
Fenna en Esmee (Fenna en Esmay)
Fenna en Elin (Fenna en A.ylin)
Loïs en Zoé (Loïs en Zoë)
Isa en Loïs
Lynn en Loïs
Isa en Lynn

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:01

Ja vast wel maar ik ken ook tweelingen van wie ik de namen echt niet bij elkaar vind passen en dat ga ik ook nooit mooi vinden denk ik (ook bij niet-tweelingen). Maar ik ben daar misschien wel extreem in, kan het heel irritant vinden als ik iets niet mooi vind bij elkaar of als twee namen met dezelfde letter beginnen en de rest van de kinderen niet :P moet iedereen lekker zelf weten natuurlijk haha maar ik zou dat niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:01

ik denk dat het hormonen zijn :P

namen:

Tess
Britt
Pien
Roos
Fien
Noor / Nore / Nora
Emma
Sara
Isa
Lore
Lotte
Linde
Elsa
Elle
Mette
Nina
Nova
Liva
Isis
Iris
Fleur
Juul
Romée
Imme
Mare
Lara
Imke
Imre
Fenne
Rune
Lynn
Mila
Jade
Elin
Erinn
Ruth

Ik ben trouwens niet zo goed in combineren. Maar als 2 namen je smaak zijn, passen ze vast ook wel samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 22:13

Fleur & Mara
Sophie & Emma
Maud & Milou
Eva & Lotte
Lieke & Lynn
Floor & Pien
Puck & Mila
Anna & Kyra
Féline & Julia
Indy & Bo



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Floor di 9 aug 2011 - 22:23

Very Happy Heel herkenbaar dat twijfelen.
ik schreef laatst nog dat mijn man met De meisjesnaam kwam en die is het helemaal. De jongensnaam heb ik 'bedacht' en die is het geworden, maar nu twijfel ik over de jongensnaam.. silent ik ben echt een ramp, is mijn man eindelijk helemaal gewend aan de jongensnaam, vind hij hem eindelijk mooi, twijfel ik weer.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Spring di 9 aug 2011 - 22:25

Als je 2 namen mooi vindt die niet bij elkaar passen zou ik daar niet zo mee zitten... Het is een tweeling, het zijn zusjes.. Maar ze leven straks allebei hun eigen leven en worden niet telkens bij elkaar genoemd.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  LMCurious di 9 aug 2011 - 22:33

Helemaal leuk voor een tweeling (maar wel popi) vind ik Sophie en Julia.
Verder vind ik deze leuk: Tessa, Lizzy, Laura, Evy...ff denken nog...

Ik denk inderdaad wel, dat de combi's niet zoveel uitmaken, en dat het inderdaad went als je het vaker hoort, mits het soortgelijke namen zijn. Dus qua klank of 'gevoel' als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou dus geen Engelse met Nederlandse naam combineren. En geen lange en korte naam. Ik vind bijv. bij sophie en julia de i-klank mooi, terwijl het dus juist niet allebei op ie moet eindigen wat mij betreft.

Ohw ja, en ik zou wel neigen naar 2 lettergreep namen bij een achternaam met 1 lettergreep. Dus niet een hele lange naam, maar wel iets langer.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Theeleut di 9 aug 2011 - 23:14

Er zijn al genoeg namen gegeven zie ik, maar hier mijn favoriete namen ook maar..

Sowieso Tess I love you , haar broertje had Saar geheten als hij een meisje zou zijn.
Verder vind ik Maud, Elin, Lise, Nora, Jill ook leuk.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Monte di 9 aug 2011 - 23:22

Avy & Lexie
Ellie & Abby
Elin & Tess
Fiore & Jolie

Combi's ben ik ook niet zo goed in, aangezien ik dat heel persoonlijk vind. Je kunt bijv abby en ellie niet leuk vinden maar abby en tess wel. Dus hier nog alle losse namen:
Phine/Fiene
Ivy
Iva
Avy/Avi
Lexie
Sophia
Alix
Kate
Alexis
Ella
Lena
Leonor
Gwen
Lynn
June
Therese
Renate
Fiore
Amy
Viënne
Riva
Ivva
Charlotte
Merle
Pippa
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:26

LMCurious schreef: Ohw ja, en ik zou wel neigen naar 2 lettergreep namen bij een achternaam met 1 lettergreep. Dus niet een hele lange naam, maar wel iets langer.

Ik ook! haha. Om het een beetje te 'breken'.

Kim Wit (bijv. is zo kort)
Sophie Wit (bijv. dan breekt het een beetje)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:38

Fenne en Lotte
Fenne en Mette
Fenne en Imme

(Ik ben nog steeds echt fan van de naam Fenne haha)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Lilou wo 10 aug 2011 - 0:11

LMCurious schreef:
Ohw ja, en ik zou wel neigen naar 2 lettergreep namen bij een achternaam met 1 lettergreep. Dus niet een hele lange naam, maar wel iets langer.

+1 Zo vind ik de naam Suus voor meisje wel lief, maar met een korte achternaam erachter zou ik daar toch Suze van maken. Ik kort toch altijd lange namen af (en korte namen maak ik juist langer Very Happy), en 'Suze Kort' vind ik mooier klinken dan 'Suus Kort'.

Ik vind een heleboel meisjesnamen leuk, o.a.: Elin, Milou, Silke, Amy, Lune, Sophie, Fleur, Feline, Zoë, Mare, Rhodee, Ella en Jasmijn.

Overigens hoorde ik laatst van mensen die de naam van hun dochter pas echt kozen na haar geboorte, hadden een kort lijstje met mogelijke namen en toen ze haar zagen was direct duidelijk welke naam echt bij haar paste. Vond ik wel heel mooi.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:14

Onze dames heten E.mma en El.in angel Ik krijg erg veel leuke reacties op de combinatie.
Wij hebben dan wel andere namen erbij, omdat het anders met de post wel erg verwarrend wordt met dezelfde geboortedatum, dus ze hebben andere voorletters.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  studiebol wo 10 aug 2011 - 1:10

Bedankt voor alle namen!
De naam die we vanaf het begin af aan heel leuk vonden staat hier heel vaak tussen Very Happy

Wat betreft de korte achternaam, ik heb zelf een langere voornaam 2 lettergrepen en als ik die voor de achternaam van mijn vriend zet vind ik dat ook niet mooi. Denk gewoon dat het gewennig is aan mijn eigen achternaam.

Maar ik houd het wel in gedachte maar ja dan zou ik daarvoor 2 nieuwe namen moeten bedenken die iets langer zijn en dat lukt nog niet zo goed...

Lastig lastig!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Happydobby wo 10 aug 2011 - 1:14

_MamaRosa_ schreef:Onze dames heten E.mma en El.in angel Ik krijg erg veel leuke reacties op de combinatie.
Wij hebben dan wel andere namen erbij, omdat het anders met de post wel erg verwarrend wordt met dezelfde geboortedatum, dus ze hebben andere voorletters.

haha en zelf dan nog, het tweelingbroertje van mijn vriend heeft zich door bochten moeten wringen bij de bank om zichzelf te verhuizen, ze begrepen maar niet dat er twee verschillende jongens met 2 verschillende beginletters hetzelfde geboortedatum hadden. Ze wilde hem dus eerst niet overschrijven naar een ander adres.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Phileine wo 10 aug 2011 - 1:48

Jasmijn en Eva
Emma en Eva
Sofie en Sara
En Emma en Elin vind ik ook erg leuk
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 2:02

Happydobby schreef:
_MamaRosa_ schreef:Onze dames heten E.mma en El.in angel Ik krijg erg veel leuke reacties op de combinatie.
Wij hebben dan wel andere namen erbij, omdat het anders met de post wel erg verwarrend wordt met dezelfde geboortedatum, dus ze hebben andere voorletters.

haha en zelf dan nog, het tweelingbroertje van mijn vriend heeft zich door bochten moeten wringen bij de bank om zichzelf te verhuizen, ze begrepen maar niet dat er twee verschillende jongens met 2 verschillende beginletters hetzelfde geboortedatum hadden. Ze wilde hem dus eerst niet overschrijven naar een ander adres.

haha wat een gedoe. Mijn vriend is daar echt spastisch in.. Hij wil sowieso geen naam voor onze (eventuele) toekomstige kinderen van ons eigen voorletters. Dus de K en M vallen al af laughcry ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:16

studiebol schreef:Bedankt voor alle namen!
De naam die we vanaf het begin af aan heel leuk vonden staat hier heel vaak tussen Very Happy

Wat betreft de korte achternaam, ik heb zelf een langere voornaam 2 lettergrepen en als ik die voor de achternaam van mijn vriend zet vind ik dat ook niet mooi. Denk gewoon dat het gewennig is aan mijn eigen achternaam.

Maar ik houd het wel in gedachte maar ja dan zou ik daarvoor 2 nieuwe namen moeten bedenken die iets langer zijn en dat lukt nog niet zo goed...

Lastig lastig!

Ik denk dat jullie de namen moeten kiezen die voor jullie goed voelen. En als dat dan een 1-lettergreep naam is, dan moeten jullie daar sowieso voor gaan. Ik denk dat de naam in combinatie met de achternaam wel gaat wennen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie naamkeuze.. maar dat zie ik wel over 20 weken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 3:28

Bij ons was het waarschijnlijk Lois & Sarah geworden als het meisjes waren. Gelukkig wisten we al heel snel dat het jongens waren, want de jongensnamen stonden heel snel vast en voelden ook gelijk goed.
Hebben we ook nooit meer verandert in de hele zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 meisjesnamen... Empty Re: 2 meisjesnamen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum