Watskeburt?
+5
Lavendel
Carra
Lotus
Fayebella
Bliss
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Watskeburt?
Zijn er de afgelopen twee weken nog belangrijke dingen gebeurd in NL/de wereld? Ik was op vakantie en heb nauwelijks iets van het nieuws meegekregen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Watskeburt?
Aanslagen in Noorwegen nog mee gekregen?
Financiele crisis-> USA is van triple A naar AA+ gegaan.
Verder niks spectaculairs volgens mij
Financiele crisis-> USA is van triple A naar AA+ gegaan.
Verder niks spectaculairs volgens mij
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Grote moordpartij in Noorwegen, overal financiële problemen, eh even denken...
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Op de A13 tussen Rotterdam en Den Haag is een luchtbuks-schieter gesignaleerd.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Syrie en Libie is nog steeds drama en Syrie krijgt nog steeds geen Navo steun (wat boeit het ook, er is toch geen olie )
En er zijn rellen geweest in Londen.
En er zijn rellen geweest in Londen.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik ben stiekem wel heel benieuwd naar wat jij allemaal hebt meegemaakt, Bliss!
Gast- Gast
Utoya is toch alweer drie weken geleden?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik denk toch twee. Ik ben namelijk bijna 3 weken terug van vakantie en het was toen ik al terug was.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Waarschijnlijk 2,5...
Edit: 22 juli.. Dus 17/18 dagen ofzo..
Edit: 22 juli.. Dus 17/18 dagen ofzo..
Antibes- Ratel
Aanslagen in Noorwegen heb ik nog meegekregen, dit was volgens mij op de vrijdag voor ik vertrok! (a.s. vrijdag drie weken geleden)
@ Princess: ik heb van alles meegemaakt! Veel leuke mensen ontmoet, veel uit eten geweest, veel leuke lessen gehad (ik wil in NL nog doorgaan met een cursus), Pisa, Lucca & Siena bezocht, cocktails gedronken, etc.!
@ Princess: ik heb van alles meegemaakt! Veel leuke mensen ontmoet, veel uit eten geweest, veel leuke lessen gehad (ik wil in NL nog doorgaan met een cursus), Pisa, Lucca & Siena bezocht, cocktails gedronken, etc.!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik mis "veel Italiaans geleerd"..
Antibes- Ratel
... veel Italiaans geleerd! Maar nog lang niet genoeg, ik wil de taal vloeiend kunnen spreken!
Bliss- Lady Post-a-lot
Klinkt goed Bliss! Mooi dat je het zo naar je zin hebt gehad.
Hm ik ben gewoon in Nederland geweest, maar ik heb niet al het nieuws meegekregen volgens mij :-S
Hm ik ben gewoon in Nederland geweest, maar ik heb niet al het nieuws meegekregen volgens mij :-S
Gast- Gast
Afrika droogt uit.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar hoe zit het verder met die Noor (Anders nog wat), heeft hij al verteld wat hem in godsnaam bezield heeft??
Bliss- Lady Post-a-lot
Volgens mij is het nog niet duidelijk waarom, nee, helaas..
Rush- Lady Post-a-lot
Juist heel erg duidelijk toch?
Hij wilde een zo groot mogelijke schok veroorzaken in de Noorse samenleving om die te veranderen en aandacht te vragen voor zijn standpunt.
Wat is daar onduidelijk aan?
Hij wilde een zo groot mogelijke schok veroorzaken in de Noorse samenleving om die te veranderen en aandacht te vragen voor zijn standpunt.
Wat is daar onduidelijk aan?
Antibes- Ratel
Nou daar aan niks, maar dan moet je dat wel weten
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Nou daar aan niks, maar dan moet je dat wel weten
Haha, ik dacht al.. Niets meegekregen van dat hele manifest, over Nederland en Wilders en immigratie in Europa etc etc?
Antibes- Ratel
Schijnbaar niet, anders wist ik het wel, hahaAntibes schreef:Rush schreef:Nou daar aan niks, maar dan moet je dat wel weten
Haha, ik dacht al.. Niets meegekregen van dat hele manifest, over Nederland en Wilders en immigratie in Europa etc etc?
Rush- Lady Post-a-lot
Motieven
Breivik wilde met deze aanslagen de Noorse overheid, en meer bepaald de regerende sociaaldemocratische partij van premier Stoltenberg, in de kern treffen. Ook vroeg hij tijdens het vooronderzoek naar de aanslagen het ontslag van de Noorse regering in ruil voor meer informatie over de door hem gepleegde feiten.[7] Breiviks motieven worden uitvoerig toegelicht in een lijvig manifest dat hij vlak voor de aanslagen naar een duizendtal personen zond.
Manifest
Kort na de aanslagen werd op internet een document van 1.518 pagina’s gevonden onder de titel ‘2083 – A European Declaration of Independence’ dat geschreven werd door ene 'Andrew Berwick' (pseudoniem van Anders Breivik).[8][9] Het document is een samenraapsel van eigen opstellen en andermans beschouwingen en bestaat, naast een dagboek en een biografie, uit drie delen. Breivik betoogt dat Europa's politieke systeem gefaald heeft, weidt uit over de schadelijke invloed van de islam op Europa en presenteert een hervormingsplan waarin gewelddadige acties en aanslagen worden genoemd.[10] Het jaartal 2083 in de titel verwijst naar het Beleg van Wenen (1683) en naar Breiviks schatting dat tegen 2083 de helft van de Europeanen uit moslims zou bestaan.[10]
Breivik gebruikte het internet om zijn ideeën te verspreiden. Hij verzond zijn manifest vlak voor de aanslagen naar een duizendtal e-mailadressen van mensen en organisaties die hij als geestverwanten beschouwde. Breivik plaatste een video The Knight Templar 2083 (verwijzend naar de ridderorde van de Tempeliers) die zijn manifest aanvult op YouTube. Deze video werd later verwijderd maar circuleert nog steeds op internet.[11]
Wat wiki allemaal niet weet..
Breivik wilde met deze aanslagen de Noorse overheid, en meer bepaald de regerende sociaaldemocratische partij van premier Stoltenberg, in de kern treffen. Ook vroeg hij tijdens het vooronderzoek naar de aanslagen het ontslag van de Noorse regering in ruil voor meer informatie over de door hem gepleegde feiten.[7] Breiviks motieven worden uitvoerig toegelicht in een lijvig manifest dat hij vlak voor de aanslagen naar een duizendtal personen zond.
Manifest
Kort na de aanslagen werd op internet een document van 1.518 pagina’s gevonden onder de titel ‘2083 – A European Declaration of Independence’ dat geschreven werd door ene 'Andrew Berwick' (pseudoniem van Anders Breivik).[8][9] Het document is een samenraapsel van eigen opstellen en andermans beschouwingen en bestaat, naast een dagboek en een biografie, uit drie delen. Breivik betoogt dat Europa's politieke systeem gefaald heeft, weidt uit over de schadelijke invloed van de islam op Europa en presenteert een hervormingsplan waarin gewelddadige acties en aanslagen worden genoemd.[10] Het jaartal 2083 in de titel verwijst naar het Beleg van Wenen (1683) en naar Breiviks schatting dat tegen 2083 de helft van de Europeanen uit moslims zou bestaan.[10]
Breivik gebruikte het internet om zijn ideeën te verspreiden. Hij verzond zijn manifest vlak voor de aanslagen naar een duizendtal e-mailadressen van mensen en organisaties die hij als geestverwanten beschouwde. Breivik plaatste een video The Knight Templar 2083 (verwijzend naar de ridderorde van de Tempeliers) die zijn manifest aanvult op YouTube. Deze video werd later verwijderd maar circuleert nog steeds op internet.[11]
Wat wiki allemaal niet weet..
Antibes- Ratel
Ohh, ik heb wel vlagen erover gelezen, dat er ook een NL-er op de mailinglist stond enzo. :-)
Rush- Lady Post-a-lot
En rellen in Engeland. Het is me daar echter volstrekt onduidelijk waar iedereen nou ineens zo boos over is.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Die rellen, er is afgelopen zaterdag (volgens mij) iemand doodgeschoten door de politie in Londen. Daarom waren er rellen in Londen. Volgens de nieuwslezer van het radiojournaal van vanmorgen zijn de andere rellen, rellen om te rellen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: