Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtstroom

5 plaatsers

Ga naar beneden

Nachtstroom Empty Nachtstroom

Bericht  nina za 6 aug 2011 - 23:02

Is er iemand recent overgestapt naar nachtstroom en merk je het verschil in de maandlasten? Had je dit van te voren zelf uitgezocht? Of gewoon de leverancier erover gebeld?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtstroom Empty Re: Nachtstroom

Bericht  silly-one za 6 aug 2011 - 23:08

Mijn ouders zijn een paar jaar geleden ( jaartje of 8-9 ) overgestapt op dag/nacht stroom. En vooral omdat we nu na 9 uur de wasmachines draaien, droogtrommel en vaatwasser was er een groot verschil te merken in het gebruikt. Binnen een jaar of zo was het gebruik in de nacht meer dan overdag. Waardoor ook de kosten een stuk voordeliger waren. Nu hebben ze het nog steeds ondanks dat alle kinderen het huis uit zijn, maar het verschil merken ze zeker nog wel.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  nina za 6 aug 2011 - 23:13

Wij hebben alleen een wasmachine. Dus dan zou het alleen daarvoor zijn.. Zou dat ook verschil maken? Watvoor dingen kosten meer veel stroom?
De verwarming hebben we natuurlijk weekends wel meer aan dan door de weeks.....
Hm.. scratch
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 23:36

Wij hebben sinds we hier wonen nachtstroom, dus ik kan niet zeggen of je verschil merkt in het verbruik. Wij wassen 's nachts of in het weekend, en onze boiler verwarmt ook alleen 's nachts. Het schijnt dat vooral de boiler veel stroom verbruikt en dat daarvoor nachtstroom wel echt voordelig is.

Gast
Gast

Bericht  Penny Blossom zo 7 aug 2011 - 0:55

M1918 schreef:Wij hebben sinds we hier wonen nachtstroom, dus ik kan niet zeggen of je verschil merkt in het verbruik. Wij wassen 's nachts of in het weekend, en onze boiler verwarmt ook alleen 's nachts. Het schijnt dat vooral de boiler veel stroom verbruikt en dat daarvoor nachtstroom wel echt voordelig is.
+1
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Gast zo 7 aug 2011 - 1:08

Ik mis dag/nachtstroom enorm. Toen ik nog samenwoonde hadden we dag/nachtstroom en dat was niet alleen voordeliger, maar ook zeer zeker ontspannender. We zetten de wasmachine/droger/vaatwasser aan in de nacht en gingen, terwijl zij het werk deden, slapen. Nu kan ik sowieso geen dag/nachtstroom hebben, omdat mijn wasmachine/droger in mijn slaapkamer staan. (In hun eigen washok, maar toch nog steeds in de slaapkamer :P)

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 7 aug 2011 - 5:03

Wij hebben nachstroom alleen had ik het liever niet gehad.
We wonen in een appartement en mogen snachts dus niet wassen of de vaatwasser aanzetten. Alleen in het weekend is het voordeliger.
Mochten we ooit in een vrijstaand huis wonen wil ik wel graag nachtstroom. Het is dan stukken voordeliger om snachts en in het weekend te wassen etc.
Ik heb bij een energieleverancier gewerkt en je zag daar qua verbruik echt een verschil als je op nachtstroom of daarbuiten verbruikt.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  blondje1313 zo 7 aug 2011 - 19:13

Snowflake, kun je de nachtstroom niet opzeggen dan?

Wij hadden tot vorige maand ook nachtstroom, ook altijd 's avonds en 's nachts de vaatwasser en wasmachine aan. Maar nu met een kleine op komst en ik die fulltime thuis ben zijn we toch maar teruggegaan naar enkel tarief.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Raindrop ma 8 aug 2011 - 2:42

blondje1313 schreef:Snowflake, kun je de nachtstroom niet opzeggen dan?

Wij hadden tot vorige maand ook nachtstroom, ook altijd 's avonds en 's nachts de vaatwasser en wasmachine aan. Maar nu met een kleine op komst en ik die fulltime thuis ben zijn we toch maar teruggegaan naar enkel tarief.

Als ik dat wil doen moet ik eerst toestemming vragen aan mijn huisbaas omdat we een appartement huren. En, hier in Belgie is het tenminste zo, dat dan de meter (heb nu dan een dag/nachtmeter) weggehaald moet worden en dat ze er een dagmeter plaatsen maar daar zijn ook weer kosten aan verbonden. Hier gaat dat allemaal via de netbeheerder.
En ik denk dat de huurbaas geen toestemming gaat geven en binnen nu en een jaar willen we toch verhuizen dus tot die tijd doen we het gewoon met de nachtstroom.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud