Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Traktatie 1 jarige kdv

+4
Nana
Dikkie_Dik
Liadan
PiP
8 plaatsers

Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  PiP zo 19 dec 2010 - 9:07

F is vrijdag jarig en gaat donderdag trakteren.

Wat heeft jullie 1 jarige getrakteerd?
F zit op een 0-2 jaar groep en het hoeft dus nog niet veel poespas te zijn en het moet ook geen snoep wezen.

Nu had ik bedacht dat ik een punchballon(is F gek van) en iets eetbaars wou doen, nu kan ik dus nergens die ballonnen vinden en ik ga er maar vanuit dat ik die met deze dagen ook niet meer op tijd in huis heb als ik ze online bestel.
Iemand nog een idee bij wat voor (landelijke) winkel ze deze verkopen?

En anders ben ik dus erg benieuwd wat jullie kinderen getrakteerd hebben!
Meestal krijgen ze een zakje met een doosje rozijnen/koekje en een cadeautje.
Maar vaak zijn die cadeautjes ook net niks, maar goed misschien vinden andere moeders een punchballon ook wel niks!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:14

Ik had een varkenshoofd uitgeknipt en een danoontje als neus en een lege ballon als tong. Zo gemaakt en ieder kindje vind dat lekker. Succes met knutselen, ik moet eerdaags ook weer aan de bak smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Liadan zo 19 dec 2010 - 9:14

Yara trakteerde toen ze 1 jaar werd op mandarijntjes met een klein rijstwafeltje. Die had ik in een jip en janneke servet gedaan en dichtgeknoopt met een lintje. Aan het lintje had ik bij elke traktatie een houten lepel of vork van de Hema gedaan en een fotootje van haar met 'hoera 1 jaar'.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Dikkie_Dik zo 19 dec 2010 - 9:39

Mijn zoontje heeft afgelopen donderdag getrakteerd. Ik had gekleurde plastic bekers met daarin een doosje rozijntjes, een doosje appel/aardbeienstukjes van Jip en Janneke, een ontbijtkoekje en een badspeeltje. Op de bekers had ik Bumba geplakt met daarop de tekst Hoera ...... 1 jaar!
Voor de leidsters had ik een chocoladereep met een wikkel met foto erop.
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Nana zo 19 dec 2010 - 10:45

Volgens mij verkopen ze bij Big Barzar die punchballonen. Weet niet of die bij jou in de buurt zit?
En vast gefeliciteerd met je meisje he!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  JD zo 19 dec 2010 - 11:00

Lieskuh schreef:Ik had een varkenshoofd uitgeknipt en een danoontje als neus en een lege ballon als tong. Zo gemaakt en ieder kindje vind dat lekker. Succes met knutselen, ik moet eerdaags ook weer aan de bak smile

hihi die wilde ik ook opnoemen! Very Happy

ik zou inderdaad niet teveel poespas doen....die kleintjes hebben het toch niet zo door....
je kunt ook een soepstengel doen, en dan daaraan aan zakdoekje hangen met een nijntjekoekje erin ofzo...een knapzakje....?

of een soepstengel en daarop een vingerpoppetje? (zijn goedkoop bij hema of ikea?)

Traktatie 1 jarige kdv Soepstengel2

of leuke spiesjes met fruit? of spiesjes met worst/kaas/komkommer?
Traktatie 1 jarige kdv Bloem_gezond

en wat het áltijd goed doet zijn bellenblaasjes? en gewoon lekker een zakje chips....ja het is doorsnee, maar ze lusten het allemaal....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  JD zo 19 dec 2010 - 11:01

Liadan schreef:Yara trakteerde toen ze 1 jaar werd op mandarijntjes met een klein rijstwafeltje. Die had ik in een jip en janneke servet gedaan en dichtgeknoopt met een lintje. Aan het lintje had ik bij elke traktatie een houten lepel of vork van de Hema gedaan en een fotootje van haar met 'hoera 1 jaar'.

ook erg leuk! vind het sowieso altijd leuk als er een klein kaartje bijzit met een fotootje van de jarige job...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 11:25

*Marietje* schreef:
en wat het áltijd goed doet zijn bellenblaasjes? en gewoon lekker een zakje chips....ja het is doorsnee, maar ze lusten het allemaal....


Het gaat om kinderen tussen de 0 - 2 jaar, dus ik denk dat chips en bellenblaas misschien iets té optimistisch is? Very Happy

Ik zou voor danoontje gaan, op een leuke manier ingepakt, lintje erbij & een klein cadeautje. Of iets met lange vinger(s).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  JD zo 19 dec 2010 - 11:39

Minella schreef:
*Marietje* schreef:
en wat het áltijd goed doet zijn bellenblaasjes? en gewoon lekker een zakje chips....ja het is doorsnee, maar ze lusten het allemaal....


Het gaat om kinderen tussen de 0 - 2 jaar, dus ik denk dat chips en bellenblaas misschien iets té optimistisch is? Very Happy

Ik zou voor danoontje gaan, op een leuke manier ingepakt, lintje erbij & een klein cadeautje. Of iets met lange vinger(s).

toevallig werk ik al 7 jaar als leidster op een babygroep....dus kan het wel een beetje inschatten Very Happy ik zeg vaak tegen ouders dat het al geen zin heeft om rekening te houden met iets wat de allerkleinsten kunnen eten...want dat is bijna niet te doen....
bellenblaas wordt bij ons heel veel uitgedeeld... natuurlijk kunnen ze niet zelf blazen, maar weet je hoe superleuk ze het vinden om alleen al naar de bellen te kijken, of ze toch proberen te pakken....vanaf een maand of 7 vinden ze dat echt leuk, en reageren ze erop....

en chips....moet zeggen dat degenen waarvan wij weten dat de ouders het geen probleem vinden, dit gewoon lekker opeten hoor...meestal zijn dit de kids vanaf een maand of 10, en dan gaat het meestal om die ringetjes van nibbit.... dus t is hier altijd een groot suc6
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 19:21

PiP schreef:

Nu had ik bedacht dat ik een punchballon(is F gek van) en iets eetbaars wou doen, nu kan ik dus nergens die ballonnen vinden en ik ga er maar vanuit dat ik die met deze dagen ook niet meer op tijd in huis heb als ik ze online bestel.
Iemand nog een idee bij wat voor (landelijke) winkel ze deze verkopen?


Ik heb deze ballonnen wel eens bij de action gekocht, zitten er 3 of 4 in een zakje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Darius zo 19 dec 2010 - 21:16

Ik vraag me werkelijk af wat een punchballon is....

Maar goed, Laurens heeft getrakteeerd op nijntje koekjes. dat zakje had ik in een kaart geplakt met zijn foto erop. Ik moet zeggen dat ik een foto wel erg handig vind.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 21:21

Darius schreef:Ik vraag me werkelijk af wat een punchballon is....


Wist ik ook niet, heb even gegoogled, en toen wist ik het. Nooit geweten dat die dingen zo heten hoor.Traktatie 1 jarige kdv 30777-400

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Darius zo 19 dec 2010 - 21:23

O, die heb ik wel eens gezien. Maar een gewone ballon is toch ook leuk? Laurens heeft hier al drie weken een ballon van de Praxis en die is nog heel groot en vindt hij ook heel leuk!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 21:39

*Marietje* schreef:
toevallig werk ik al 7 jaar als leidster op een babygroep....dus kan het wel een beetje inschatten Very Happy ik zeg vaak tegen ouders dat het al geen zin heeft om rekening te houden met iets wat de allerkleinsten kunnen eten...want dat is bijna niet te doen....

en chips....moet zeggen dat degenen waarvan wij weten dat de ouders het geen probleem vinden, dit gewoon lekker opeten hoor...meestal zijn dit de kids vanaf een maand of 10, en dan gaat het meestal om die ringetjes van nibbit.... dus t is hier altijd een groot suc6
Sorry, maar ik vind niet dat een baby van 10 maanden chips 'hoort' te eten. Ik zou dat pertinent níet willen hebben als mijn zoon op een kinderdagverblijf zat. Zeker niet op die leeftijd. Ik vind het dan ook erg raar dat je zegt dat het geen zin heeft om rekening te houden met de allerkleinsten, ik neem aan dat de ouders ook nog inspraak hebben over wat hun kindje te eten krijgt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 21:42

Verder vind ik de tip met het varkenshoofd en het danoontje erg leuk, maar ik zou niet weten hoe ik zoiets moest maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Mint zo 19 dec 2010 - 21:43

Ik werk ook op kinderdagverblijven, maar heb nog nooit gezien dat een kind chips kreeg als traktatie. Ik zou niet willen dat mijn kind dat zou krijgen. Wat ik vaak zie; danoontjes en koek.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Mint zo 19 dec 2010 - 21:45

Traktatie 1 jarige kdv Images?q=tbn:ANd9GcT4GFqFwUbhAz0M_VC17oPBf4EsBKN8zp2R9hcgkFy4kb8RSd07Traktatie 1 jarige kdv Images?q=tbn:ANd9GcSgiQWGojELwRlCkdSSDvXJN-8G2qdibP2jAEyCKX3std6VS63yKQ
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 3:43

Lieskuh schreef:Ik had een varkenshoofd uitgeknipt en een danoontje als neus en een lege ballon als tong. Zo gemaakt en ieder kindje vind dat lekker. Succes met knutselen, ik moet eerdaags ook weer aan de bak smile

Ik had hetzelfde gedaan, alleen dan met een bumbahoofd!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  moepie ma 20 dec 2010 - 3:47

ik werk op een kinderdagverblijf. Chips wordt bij ons niet gegeven, en al zeker niet in de leeftijd van 0-2 jaar. misschien een keer aan de aller oudsten, maar dan moet dat wel met een speciale gelegenheid zijn. Als kinderen bij ons op snoep of chips trakteren dan gaat dit rechtstreeks in de bakjes van de kinderen om mee te nemen naar huis en wordt er dus niet gegeten van de traktatie. Sneu voor het kind wat trakteerd, maar ouders weten dat we een snoepbeleid hebben en worden hierop gewezen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Liadan ma 20 dec 2010 - 6:31

Storm schreef:
*Marietje* schreef:
toevallig werk ik al 7 jaar als leidster op een babygroep....dus kan het wel een beetje inschatten Very Happy ik zeg vaak tegen ouders dat het al geen zin heeft om rekening te houden met iets wat de allerkleinsten kunnen eten...want dat is bijna niet te doen....

en chips....moet zeggen dat degenen waarvan wij weten dat de ouders het geen probleem vinden, dit gewoon lekker opeten hoor...meestal zijn dit de kids vanaf een maand of 10, en dan gaat het meestal om die ringetjes van nibbit.... dus t is hier altijd een groot suc6
Sorry, maar ik vind niet dat een baby van 10 maanden chips 'hoort' te eten. Ik zou dat pertinent níet willen hebben als mijn zoon op een kinderdagverblijf zat. Zeker niet op die leeftijd. Ik vind het dan ook erg raar dat je zegt dat het geen zin heeft om rekening te houden met de allerkleinsten, ik neem aan dat de ouders ook nog inspraak hebben over wat hun kindje te eten krijgt?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn dochter is trouwens bijna 2 jaar en ik wil nog steeds niet dat ze chips krijgt op het kdv.
Ik werk zelf ook op een kdv en daar krijgen de kinderen (0-4 jaar) zeker geen chips en ook geen snoep. Als dat wordt getrakteerd dan krijgen de kinderen het mee naar huis, verder vragen wij de ouders van het trakterende kindje om de volgende keer een gezonde traktatie te maken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  PiP ma 20 dec 2010 - 8:05

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ik zou het ook niet leuk vinden als F chips zou krijgen.
Hier gooien ze de traktaties waarvan ze niet weten of een kind het mag ook in het mandje.

Morgen gaan we even bij de action kijken of ze daar die ballonnen hebben.
Een gewone ballon doet F niet heel veel mee, maar die punchbalonnen gaat ze zelf ook mee stuiteren of als wij het doen vindt ze dat ook helemaal geweldig! Ik doe er trouwens geen rijst oid in.

Anders doe ik een bekertje of feesthoedje en daar nijntjekoekjes/rozijntjes en een waskrijtje oid in.
Hier dan folie omheen en een kaartje eraan.
Zat te denken aan Woezel & Pip bekertjes(grote fan van W&P), maar zou ook daarvan niet weten waar ik die zo kan vinden....
Ga morgen 1 winkel waar ze het misschien zullen hebben eens proberen te bellen en anders andere bekers/hoedjes.

Voor de leidsters ga ik als ik de tijd kan vinden een marsepeinentaart maken(Met "Hoera F is 1 jaar!"). Deze hebben ze al eens eerder gehad en was een groot succes!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  JD ma 20 dec 2010 - 10:45

Liadan schreef:
Storm schreef:
*Marietje* schreef:
toevallig werk ik al 7 jaar als leidster op een babygroep....dus kan het wel een beetje inschatten Very Happy ik zeg vaak tegen ouders dat het al geen zin heeft om rekening te houden met iets wat de allerkleinsten kunnen eten...want dat is bijna niet te doen....

en chips....moet zeggen dat degenen waarvan wij weten dat de ouders het geen probleem vinden, dit gewoon lekker opeten hoor...meestal zijn dit de kids vanaf een maand of 10, en dan gaat het meestal om die ringetjes van nibbit.... dus t is hier altijd een groot suc6
Sorry, maar ik vind niet dat een baby van 10 maanden chips 'hoort' te eten. Ik zou dat pertinent níet willen hebben als mijn zoon op een kinderdagverblijf zat. Zeker niet op die leeftijd. Ik vind het dan ook erg raar dat je zegt dat het geen zin heeft om rekening te houden met de allerkleinsten, ik neem aan dat de ouders ook nog inspraak hebben over wat hun kindje te eten krijgt?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn dochter is trouwens bijna 2 jaar en ik wil nog steeds niet dat ze chips krijgt op het kdv.
Ik werk zelf ook op een kdv en daar krijgen de kinderen (0-4 jaar) zeker geen chips en ook geen snoep. Als dat wordt getrakteerd dan krijgen de kinderen het mee naar huis, verder vragen wij de ouders van het trakterende kindje om de volgende keer een gezonde traktatie te maken.

echt waar??...bij ons mag snoep ook niet, omdat je daarin 1 lijn moet trekke, en we regelmatig hebben gehad dat ouders van de dreumesgroep met lolly's enzo aan kwamen zetten....niet handig.... maar chips wordt bij ons het meest uitgedeeld. Grappig dat dit bij jullie niet mag....ik werk bij een hele grote landelijke organisatie, waar ze wel echt megastreng zijn wat betreft hygienecode en uitdelen van traktaties..maar chips is geen probleem, de kids vanaf 1 krijgen het sowieso, tenzij we weten dat e ouders het liever niet hebben. Maar zelfgebakken cakejes mogen bijvoorbeeld weer niet bij ons ivm de hygienewet, omdat er dan geen controle is op hoe de hygiene is geweest tijdens het bakken van de cakejes.... geld ook voor fruitspiesjes, spiesjes met worst en kaas...het mag wel,. maar dan moeten de ouders hetop het kdv klaarmaken.....soms wat vergezocht, maar ja....je weet nooit hoe schoon een keuken is bij ouders thuis, en als vervolgens alle kids ziek worden van een traktatie.....

maar goed, lang verhaal.....vind het gewoon zo gek om te lezen dat chips bij jullie op het kdv echt not done is....terwijl ze bij ons op alle vlakken zooooooooo streng zijn, maar dat dus wel mag....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Liadan ma 20 dec 2010 - 19:48

Marietje, bij ons mag het niet omdat er o.a. veel zout zit in chips en dat gewoon niet goed is voor kleine kinderen. Dat is ook de reden dat mijn dochter het niet krijgt. Als kinderen net zo blij zijn met een soepstengel of rijstwafeltje, waarom zou je dan chips geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie 1 jarige kdv Empty Re: Traktatie 1 jarige kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum