Facings
Pagina 1 van 1
Facings
Mijn 2 voortanden staan wat naar binnen, en zijn ook nog eens heel klein. Ik wil daar graag iets aan laten doen. Ik kan evt voor een beugel kiezen, maar dan moet ik die anderhalf jaar in houden en het is behoorlijk duur. Daarnaast moeten dan mijn verstandkiezen getrokken worden en laat ik nou net panisch zijn voor de tandarts...
Nou zei mijn tandarts dat ik ook kan kiezen voor facings. Dan krijg ik op die 2 voortanden een facing, waardoor ze gelijk komen met de 2 tanden daarnaast. Het is snel en ook terug te draaien, dus mijn eigen tanden worden niet beschadigd.
Ik ben alleen een beetje bang dat het er onnatuurlijk uitziet en dat het heel dik wordt en ik misschien ga slissen door die dikke tanden. Het voordeel van een beugel is dat mijn tanden dan de juiste stand krijgen en helemaal natuurlijk blijven.
Heeft iemand facings en hoe bevalt dat?
Nou zei mijn tandarts dat ik ook kan kiezen voor facings. Dan krijg ik op die 2 voortanden een facing, waardoor ze gelijk komen met de 2 tanden daarnaast. Het is snel en ook terug te draaien, dus mijn eigen tanden worden niet beschadigd.
Ik ben alleen een beetje bang dat het er onnatuurlijk uitziet en dat het heel dik wordt en ik misschien ga slissen door die dikke tanden. Het voordeel van een beugel is dat mijn tanden dan de juiste stand krijgen en helemaal natuurlijk blijven.
Heeft iemand facings en hoe bevalt dat?
Gast- Gast
Re: Facings
Mijn zusje is tandartsassistente en zij raadt facings af. Ze slijpen toch een stukje van je tanden, moeten ooit vervangen worden en bij sommige mensen gaan ze steeds los...
Gast- Gast
Hmm dan ga ik toch maar eens serieus over die beugel nadenken. Ik heb echt een soort tandenfobie ontwikkeld. Doordat ik veel heb geknarst, heb ik in beide voortanden ook vullingen (de onderkant van mijn voortanden is zeg maar uitgesleten, dat zie je niet, maar voel je met je tong heel goed en er bleef bv drop in zitten, geen gezicht). Die vullingen vallen er gemiddeld 1x per jaar uit, of een stukje er van. Dus zo'n facing zou ook zomaar eens elk jaar eraf kunnen komen...
Gast- Gast
Mijn moeder heeft facings, bij haar is het heel natuurlijk en ze heeft er bijna geen last van gehad.
Een collega van me heeft ze ook alleen bij haar vond ik het heel erg opvallen en onnatuurlijk eruit zien.
Een collega van me heeft ze ook alleen bij haar vond ik het heel erg opvallen en onnatuurlijk eruit zien.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: