buikspieroefiningen
+2
Shisha
Teddyaapje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
buikspieroefiningen
Ik moet echt iets doen aan mijn buikspieren...die hebben het zwaar te voorduren gehad tijdens de zwangerschap. Het probleem is alleen dat ik een hele holle rug heb en als ik buikspieroefeningen doe zoals de meeste het doen (sit ups) krijg ik enorm veel last van mn rug.
De schuine buikspieren gaan wel, maar de rechte zijn eigenlijk het probleem.
Heeft iemand tips hoe ik het wel zou kunnen doen zonder rugklachten te krijgen?
Zou het helpen om gewoon een aantal keren per dag heel hard mn buik in te trekken zodat ik ze op die manier aanspan of heeft dat geen effect?
xx Teddy
De schuine buikspieren gaan wel, maar de rechte zijn eigenlijk het probleem.
Heeft iemand tips hoe ik het wel zou kunnen doen zonder rugklachten te krijgen?
Zou het helpen om gewoon een aantal keren per dag heel hard mn buik in te trekken zodat ik ze op die manier aanspan of heeft dat geen effect?
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: buikspieroefiningen
Hoepelen! En met Zumba heb je wel een aantal oefeningen die je staand doet die goed zijn voor de buikspieren maar ik heb geen idee hoe ik dat uit moet leggen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb vrijdag een stukje van Hollands got talent gezien...daar was een hoepelaarster bij...die had idd een geweldig figuur! Goede tip! Dat vindt mn zoontje misschien ook wel leuk om naar te kijken...
Teddyaapje- Ratel
Tijdens de situps je handen onder je billen/onderrug neerleggen.. Dat haalt de druk van je rug af. (het is ook een voordeel dat je niet aan je nek kunt trekken omdat je handen al ergens anders hun werk doen).
Gast- Gast
http://www.lichaamsoefeningen.nl/core-oefeningen-en-balanstraining/rompoefeningen/
kijk daar eens. Alleen je buikspieren trainen is niet goed. Het zegt al vrij veel dat je last hebt van je rug tijdens sit ups. Die komt in protest. Je kan beter even zoeken op oefeningen voor je core-stability
kijk daar eens. Alleen je buikspieren trainen is niet goed. Het zegt al vrij veel dat je last hebt van je rug tijdens sit ups. Die komt in protest. Je kan beter even zoeken op oefeningen voor je core-stability
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe geen sit-ups omdat ik mijn nek dan te hard aanspan en last krijg van mijn nekspieren. Ik kies altijd voor de hover. Het is wel een statische manier van trainen, maar je pakt er ook gelijk je rugspieren bij.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Bij die laatste is het wel belangrijk dat je echt je hele rug rechthoud en niet je kont omhoog steekt.. Anders heb je er nog niets aan
Die oefening vind ik trouwens wel echt uberzwaar, en ben blij als ik dat 30/40 seconde volhoud.
Die oefening vind ik trouwens wel echt uberzwaar, en ben blij als ik dat 30/40 seconde volhoud.
Gast- Gast
. Die oefeningen kunnen ook dynamisch ipv van vasthouden ga je dan op en neer zonder steeds de vloer te rakensilly-one schreef:Ik doe geen sit-ups omdat ik mijn nek dan te hard aanspan en last krijg van mijn nekspieren. Ik kies altijd voor de hover. Het is wel een statische manier van trainen, maar je pakt er ook gelijk je rugspieren bij.
Minx- Lady Post-a-lot
Hi,
op youtube vind je ook buikspier oefeningen, ook staande.
zoek eens op standing ab work out:
https://www.youtube.com/watch?v=PxfTvsucsp0
https://www.youtube.com/watch?v=DoZIcmmxZjY
ik gebruik ook deze dvd, van torrents.
bellydance fitness for weight loss featuring rania.
veel plezier,
ik wil morgen weer met ab work outs beginnen, ga nu even filmpjes van youtube downloaden.
op youtube vind je ook buikspier oefeningen, ook staande.
zoek eens op standing ab work out:
https://www.youtube.com/watch?v=PxfTvsucsp0
https://www.youtube.com/watch?v=DoZIcmmxZjY
ik gebruik ook deze dvd, van torrents.
bellydance fitness for weight loss featuring rania.
veel plezier,
ik wil morgen weer met ab work outs beginnen, ga nu even filmpjes van youtube downloaden.
Miss-Rose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10
Oefeneningen op zo een bal is volgens mij al beter voor je rug. Die belast je daar niet zo mee. En die oefeningen zijn erg goed! En inderdaad ook rug oefeningen doen om die spieren sterker te maken.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Daarom even googlen op core stability of rompstabiliteit
Minx- Lady Post-a-lot
Thanks voor de tips!
@ Silly one: Die oefening is voor mij echt niet te doen met mn holle rug. Ik heb zwangerschapsgym gedaan bij een cesartherapeute en bij de nagym kregen we ook die oefening...ik bakte er niks van haha
@ Silly one: Die oefening is voor mij echt niet te doen met mn holle rug. Ik heb zwangerschapsgym gedaan bij een cesartherapeute en bij de nagym kregen we ook die oefening...ik bakte er niks van haha
Teddyaapje- Ratel
Teddyaapje schreef:Thanks voor de tips!
die tweede oefening is ook echt heel zwaar. Dat is pas 1 die je na langzaam opbouwen kan doen.
De mooiste om mee te beginnen zijn superman en die eerste van silly one.
Minx- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: