Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

+2
Antibes
Beachgirl
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Beachgirl di 26 jul 2011 - 9:47

Ik zit erover te denken om na mijn afstuderen (februari) een zogenaamde werkvakantie (ontwikkelingswerk) te gaan doen.
Ik zou heel graag een keer naar Kenia, Uganda of Tanzania willen voor ontwikkelingswerk.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met ontwikkelingswerk/werkvakantie? Zo ja, via welke organisatie heb je dat gedaan? En waar ben je geweest, en wat heb je daar gedaan?

World servants heb ik wel eens voorbij zien komen, en heb nu zelf even zitten kijken op de site van Livingstone.

Is het ook zo dat je bij elke organisatie d.m.v. sponsoring je reis bij elkaar moet sparen?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Beachgirl di 26 jul 2011 - 11:08

Niemand?? confused
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Antibes di 26 jul 2011 - 11:22

Hmm, sorry, geen ervaring. Maar zouden er niet andere fora zijn waar ze meer met dit soort dingen bezig zijn? Wel geloof ik dat het vaak zelfs sponsoring zoeken is ja, of je zelf blauw betalen aan zo'n aso-organisatie.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Beachgirl di 26 jul 2011 - 11:24

Antibes schreef:Hmm, sorry, geen ervaring. Maar zouden er niet andere fora zijn waar ze meer met dit soort dingen bezig zijn? Wel geloof ik dat het vaak zelfs sponsoring zoeken is ja, of je zelf blauw betalen aan zo'n aso-organisatie.. laughcry

Ja misschien wel, maar ben lui en heb geen zin om me op allerlei fora aan te melden.

En er zitten redelijk wat reislustige mensen hier dus ik dacht, wie weet!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  bolus26 di 26 jul 2011 - 20:08

ik ben twee maanden in ghana geweest met stichting onyame
is een kleine stichting hier uit de regio. je kunt aangeven welke projecten je interesse hebben e.d.

site is een beetje slecht onderhouden maar mailen gaat prima. Ik vond t echt de moeite waard.
heb in een straatkinderencentrum gewerkt maar dat is er nu niet meer. (overgenomen door een andere stichting)
ik heb daar tegen kost en inwoning gewerkt al betaalde ik wel me met de boodschappen.

je werd opgehaald door marleen die daar woont en als je bij haar logeert betaal je wel wat voor verblijf in haar guesthouse. Maar goed bij mij is t al 5 jaar terug.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  bolus26 di 26 jul 2011 - 20:09

voor in bolivia weet ik ook een leuk adres www.stayinsucrebolivia.nl is van een kennis van mij!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  luisa do 28 jul 2011 - 5:02

Ik heb ontwikkelingswerk gedaan in Afrika. Heb dit geregeld zonder organisatie, maar via via.
Sommige organisaties vragen alleen al om daar heen te kunnen als zoveel geld dat je de lol er voor mij al snel af was. Ik zou dus goed verschillende organisaties met elkaar vergelijken en ook waar jouw geld voor bedoeld is. Betalen voor huisvestiging en je reis enzo is prima, maar van de bedragen die ik voorbij heb zien komen kan je wel in een vijfsterrenhotel.

luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Sneeuwvlok do 28 jul 2011 - 5:15

Volgens mij is de stichting be-more wel betrouwbaar! Een vriendin van me gaat in augustus een maand naar zuid-afrika, en van wat ik er zo over hoor is alles goed geregeld. Ze betaald er idd wel wat voor, maar het is natuurlijk logisch dat je wel je eigen vliegticket moet betalen want ze hebben daar gewoon niks..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Beachgirl vr 29 jul 2011 - 0:10

Bedankt voor jullie tips, ik ga die sites eens bekijken...

Ik heb inderdaad ook reizen gezien van bijna 2000 euro, dat vind ik echt teveel.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Beachgirl vr 29 jul 2011 - 0:12

bolus26 schreef:voor in bolivia weet ik ook een leuk adres www.stayinsucrebolivia.nl is van een kennis van mij!
Jammer die site werkt niet!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  bolus26 vr 29 jul 2011 - 21:25

misschien ff googlen op de naam dan?
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Verde za 30 jul 2011 - 22:49

Ik heb 1 keer een vrijwilligersbaantje gehad via Marktplaats, maar dat was iets heel anders dan jij bedoeld. Dus heb er verder geen ervaring mee.
Verder kan ik je het volgende forum aanraden voor meer tips en adviezen: http://www.wereldwijzer.nl/forum/vrijwilligerswerk-forum
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 22:51

Beachgirl_24 schreef:
Antibes schreef:Hmm, sorry, geen ervaring. Maar zouden er niet andere fora zijn waar ze meer met dit soort dingen bezig zijn? Wel geloof ik dat het vaak zelfs sponsoring zoeken is ja, of je zelf blauw betalen aan zo'n aso-organisatie.. laughcry

Ja misschien wel, maar ben lui en heb geen zin om me op allerlei fora aan te melden.

Goed begin...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Gast za 30 jul 2011 - 22:54

http://www.wwoof.org/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring? Empty Re: Ontwikkelingswerk/werkvakantie, iemand ervaring?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum